Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ess_Ramona schreef:Er zijn mensen die 3 taarten naar binnen kunnen werken en geen grammetje aankomen, en mensen die al aankomen na 1/10 van 1 taart.
Ene mens heeft nou eenmaal meer aanleg om dik te worden, en sommige mensen zijn stevig geboren.
En er zijn mensen die door middel van medicijnen aankomen, waar ze niks aan kunnen doen?
Wat moet je met die mensen dan? Geen medicijnen meer laten slikken zodat ze afvallen met alle gevolgen van dien?
ieder zijn eigen maatje. Als we allemaal hetzelfde zouden zijn zou het ook niet leuk zijn toch.Cayenne schreef:Op 800 kcal aankomen is logisch. Je lijf gaat op spaarstand en houd alles vast. Sterker nog: ik heb moeten leren om meer te eten om af te vallen. Dat is wel enorm moeilijk trouwens.
Pluisje, wat eet je voor producten? Misschien kunnen mensen hier met je mee kijken
en drinken trouwens ook
meestal fruitthee, brandnetelthee o.i.d.) en probeer die leeg te krijgen omdat ik veel te weinig drink. Vaak lukt dit dan ook niet
Drink zonder suiker.pluisje88 schreef:Cayenne schreef:Op 800 kcal aankomen is logisch. Je lijf gaat op spaarstand en houd alles vast. Sterker nog: ik heb moeten leren om meer te eten om af te vallen. Dat is wel enorm moeilijk trouwens.
Pluisje, wat eet je voor producten? Misschien kunnen mensen hier met je mee kijken
Ik eet iig veel te weinigen drinken trouwens ook
![]()
Momenteel ben ik thuis bezig met mijn scriptie. Ik probeer meer te eten en met regelmaat.
Mijn dagindeling is als volgt:
Ontbijt: Yoghurt of kwark met een stuk fruit erin (banaan, peer of appel maar net wat er is) met een beetje muesli en wat lijnzaad![]()
Eet meestal pas rond een uur of 10 (eerst, opstaan, hond uitlaten, dingen voorbereiden e.d.) Dus een tussendoortje neem ik niet smorgens
Vaak maak ik een kan met thee (uit losse theemeestal fruitthee, brandnetelthee o.i.d.) en probeer die leeg te krijgen omdat ik veel te weinig drink. Vaak lukt dit dan ook niet
Drink zonder suiker.
Lunch:
Tussen de middag twee boterhammen met beleg. Meestal beleg. eet bijna geen zoet. Wil het nog wel eens roosteren omdat ik dat lekker vind, of maak soms een tosti van twee boterhammen met ham en kaas ertussen. (soms eet ik er 2, en dus dan 4 boterhammen).
Tussendoor: Meestal een stuk fruit, of als ik toevallig naar mijn paard ga of iets anders doe, dan neem ik niks.
Avondeten:
Wat de pot schaft want woon nog thuis. Maar over het algemeen is het gewoon gezond. Hou niet zo van avondeten dus eet niet zo veel. Eet meestal meer groente dan aardappels en een stukje vlees. Past iig makkelijk op 1 bord. is absoluut niet vol en schep ook nooit twee keer op.
Tussendoor: Savonds na het avondeten eet ik eigenlijk nooit meer iets. Heb ik geen behoefte meer aan als ik avondeten heb gehad.
Dit was het zon beetje

pluisje88 schreef:Daar gaat het toch niet om? heb je de laatste paar pagina's niet gelezen?
Het gaat erom dat mensen keihard beweren dat je afvalt als je weinig eet, en ik zeg dat dat niet zo makkelijk ligt. Er wordt gevraagd wat ik dan zoal eet zodat mensen kunnen zien dat ik het niet verzin. Als ik dieetlijstjes had willen posten dan had ik dat daar wel gedaan.
Cayenne schreef:pluisje88 schreef:Daar gaat het toch niet om? heb je de laatste paar pagina's niet gelezen?
Het gaat erom dat mensen keihard beweren dat je afvalt als je weinig eet, en ik zeg dat dat niet zo makkelijk ligt. Er wordt gevraagd wat ik dan zoal eet zodat mensen kunnen zien dat ik het niet verzin. Als ik dieetlijstjes had willen posten dan had ik dat daar wel gedaan.
Ik dronk ook te weinig. Nu moet ik van mezelf verplicht meer drinken en dat helpt. Niet alleen voor het doorspoelen en tegen uitdroging, maar ook tegen het hongergevoel.
pluisje88 schreef:Daarom zeg ik ook, dat ik mezelf nu heel bewust verplicht om netjes standaard op vaste momenten te eten. Doe ik sinds een paar maanden. Maar ik heb er dus moeite mee dat ik van mezelf zo veel moet eten. Ik moet dan al weer eten terwijl ik nog vol zit van de vorige keer en daar wordt ik misselijk van. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. Iedereen kijkt je erop aan dat je eet, terwijl je meer moet eten, en je dat eigenlijk niet wilt want je bent namelijk al te dik...
Ik heb wel een vast schema.
Ontbijt +- 10.00 uur
Lunch Half 1
Tussendoor +- half 3
Avondeten +- 6 uur/half 7
Tussendoor: Niks meer
pluisje88 schreef:Je mag me trouwens even uitleggen hoe het kan dat ik 6 weken het ziekenhuisdieet gevolgd heb:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... dagen.html
De eerste 3 weken ben ik 6 kilo afgevallen. Hierbij at ik zelfs de helft niet omdat ik het niet opkreeg.
Na 3 weken kwam ik op dezelfde hoeveelheid eten, precies volgens de lijst nog meer aan dan ik eerst afgevallen was.
Ik at dus minder dan 800 calorieën en kwam daar keihard op aan.
Ik weet niet hoe de rekenwonders onder ons dit gaan onderbouwen?