Koud afdouchen wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Re: Koud afdouchen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:45

Naar aanleiding van dit topic ben ik het ook gaan proberen, en houd het nu al een weekje vol. Ik begon met ongeveer 25 graden, maar nu staat hij intussen al op 18! Dus gaat de goede kant op. Ik heb elke keer als ik de douche van warm naar koud draai wel moeite met m'n ademhaling, maar dat is alleen eventjes in het begin.
En het leuke vind ik, ik ben normaal een enorme koukleum, maar ik heb het gewoon niet koud als ik uit de douche stap! Ik voel m'n lichaam gewoon warm worden, echt een heerlijk gevoel is dat! Normaal gebeurd dat bij mij dus nooit. :+
Merk verder aan m'n pluizige haar nog niet zo veel. Wel heb nog helemaal geen puistjes gehad sinds het koud douchen, kan toeval zijn, maar ik blijf voorlopig lekker koud afdouchen. :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:02

Ja hoor ik heb het gedaan net! Eerst naar 25 graden gegaan wat nog heel makkelijk was en toen een stuk kouder en daar stonden geen cijfertjes meer die me zeiden hoeveel graden het was haha. Toen sloeg m'n ademhaling echt op hol en werd ik nogal duizelig :') Maar ik vond het echt lekker, vlug aangekleed en wat warms aan en ik heb het niet koud meer op mijn kamer! Ik ga er mee door, echt fijn!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:39

ik zit nu op de 25 graden :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:24

Ik ben gisteren gestart na het sporten (dan is een beetje koel water wel fijn :'). Begonnen op 25 graden en met de douchekop bij mijn benen gestart en toen naar boven gewerkt. Ieder nieuw stukje huid was totaal niet prettig := Maar na het douchen voelde ik me wel heerlijk fris! :j vanavond weer proberen.

Doen jullie het afdouchen met in een keer je volledige lichaam onder douche of ook stukje bij beetje?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:29

Negerzoen schreef:
Ik ben gisteren gestart na het sporten (dan is een beetje koel water wel fijn :'). Begonnen op 25 graden en met de douchekop bij mijn benen gestart en toen naar boven gewerkt. Ieder nieuw stukje huid was totaal niet prettig := Maar na het douchen voelde ik me wel heerlijk fris! :j vanavond weer proberen.

Doen jullie het afdouchen met in een keer je volledige lichaam onder douche of ook stukje bij beetje?

In een keer mijn hele lichaam inderdaad :).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:58

In een keer mijn hele lichaam. Als ik bij mijn voeten begon, durfde ik bij mijn bovenbenen al niet meer verder gaan. Dus daarom nu gewoon de korte schok en meteen over mijn hele lijf. Al moet ik toegeven dat ik nog niet zo goed volhoud wanneer het over mijn rug stroomt, dus die sla ik af en toe over. :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:12

Ik heb ook gedaan gisteravond! Vond eigenlijk fijner dan gedacht :) Geen idee op hoeveel ik zat en wij hebben een mengkraan en er staat alleen op 38 graden, pijltje omhoog met rood en pijltje omlaag met blauw :')
of het echt koud was, geen idee! Maar vond het wel lekker :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:15

O god, moet er niet aandenken.
Ik maak in de ochtend al een dikke sprint als ik onder me dekens uit kom en dan naar de douche moet :brr: :brr:

Ik slaap alleen wel met me raam open!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:19

Aan het eind doe ik dat ook nog wel eens, lekker op heel koud. Heerlijk!!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:42

Gini schreef:
In een keer mijn hele lichaam. Als ik bij mijn voeten begon, durfde ik bij mijn bovenbenen al niet meer verder gaan. Dus daarom nu gewoon de korte schok en meteen over mijn hele lijf. Al moet ik toegeven dat ik nog niet zo goed volhoud wanneer het over mijn rug stroomt, dus die sla ik af en toe over. :D

Wat grappig ik kan er juist op mijn rug heel goed tegen, ik vind het vervelendst dat onze straal niet zo groot is en ik dus moet draaien en elke keer als ik een stukje draai is het weer even een schok en als ik dan een tijdje sta is het welweer goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:45

Ik draai hem heel koud in mijn ogen maar ik blijf warm := , heb het kippenvel overal maar ben warm

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:22

Ik merk er nog niet zo heel veel van, behalve dat t kippenvel drie dik op m'n lijf staat als ik uit de douche ben haha. Maar ik blijf t nog even volhouden, moet toch wel een keer gaan werken ?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 12:24

Niet te lang koud afdouchen MonteKarlo. Gewoon heel kort beginnen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:31

saskiakefie schreef:
Niet te lang koud afdouchen MonteKarlo. Gewoon heel kort beginnen.

Nee doe ik ook niet, even dat ik er helemaal onder ben geweest en dan zet ik m uit. Dat is toch prima ?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:36

Ja dat klinkt toch wel goed idd.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:45

Inmiddels ben ik ook een weekje bezig en het bevalt onverwacht steeds beter :j ik doe het op 25 graden. Vind ik zat haha. Ik sta wel als een debiel dansjes te doen als ik de kraan op koud zet, zodat ik niet helemaal verstijf. Dat werkt best goed! En is nog lachwekkend ook.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:33

Ik doe het al veel langer :) Echt heerlijk vind ik het, ik draai gewoon de warme kraan dicht en doe inderdaad ook dansjes :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:44

Ik doe het meestal ook! Voor je haar is het ook goed (glans!) :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:18

Had nu voor het eerst de warme kraan in 1 keer bijna uitgedraaid en mijn adem bleef best gecontroleerd. Overgegeven aan het koude water en het was heerlijk! Of ik hem de volgende keer helemaal uit draai weet ik nog niet :brr:

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:54

ik doe het op het moment niet meer (ongeluk gehad)
heb nu al moeite met normaal douchen.
Jammer, want ik kon zonder moeite op de 25 graden douchen :)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:58

sinds ik dit topic heb ontdekt ben ik het ook gaan proberen.
Ik vind het niet fijn maar het maakt wel een verschil voor je haar zeg! Veel meer glans.
dat had ik eerder moeten weten :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:09

Laat ik het vanavond ook maar proberen dan. :Y)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 14:07

Hier gaat het nog goed sinds ik ben begonnen nog maar 2 x overgeslagen, en ja als ik in bad ga sla ik het ook over :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:56

Ik ga het ook eens proberen. Denk ik nu. Maar wij hebben van die regendouches aan het plafond dus dat word wel even doorbijten. Wat is beter eerst niet zo koud maar wel een paar minuten of gewoon bats koud en dan niet zo lang?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:00

Ik douch normaal op 37 graden ongeveer, naar wat zou ik in het begin moeten gaan bij het afdouchen en hoe lang moet ik dan koud afdouchen?