niet meer naar consultatie bureau gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:52

Die massale eventingsevenementen ken ik niet hoor, alleen toen met de Mexicaanse griep was dat wel allemaal tegelijk, maar hier op het cbs werden onze kids gewoon apart bij de arts geënt op de afspraak.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:52

tegen mn schoonzus hadden ze ook ooit de briljante opmerking gemaakt dat als ze niet kwam ze de kinderen niet meteen konden controleren op evt kindermishandeling ...zelfde situatie hebben ook in Duitsland gewoond voor werk van onze mannen ...is daarom ook nooit gegaan met haar kids (hebben dezelfde huisarts)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:30

MightyMike schreef:
Iedereen zijn mening, de een zet meer om dan een ander, maar vind 4 (alleen al als lunch) wel veel hoor. Mijn moeder liep bij een diëtist om wat kilo's kwijt te raken, alle pondjes gaan door het mondje en dan wordt er naar je eetpatroon gekeken. Buiten de koekjes etc om die ze zou kunnen laten staan, wordt dan bijv gelijk op je brood gewezen. 3 boterhammen per dag is zelfs voor een volwassene (zonder extreme inspanning) voldoende is het antwoord daar.

Mijn dochter van 12 eet er 's morgens 2 en tussen de middag 4 à 5.
Ze is aan de lichte kant.

Die van 10 eet er 's morgens 1 en tussen de middag 2 à 3 en zij is aan de zware kant.

Mijn zoon van 14 eet zeker 8 boterhammen per (door de weekse) dag, 's avonds eet hij meer dan mijn man; maar hij fietst ook 13/14 km naar school (enkele reis), is vol in de groei en heeft amper vet op zijn lichaam.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 07:44

Jeetje, ik zou er een aardige kluif aan hebben. Bij ons in de familie eten de mannen ook niet zo veel brood, maar het is misschien maar net wat je gewend bent.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 08:14

Natuurlijk moet een kind voldoende voedings/bouwstoffen binnenkrijgen om goed te kunnen groeien en functioneren. Overgewicht ligt echt niet aan een paar extra sneetjes brood per dag! Het gaat om al die frisdrank, energiedrank (serieus dat krijgen ze mee naar de basisschool)koek en snoep en junkfood in combinatie met weinig beweging. Het is het hele leef en eetpatroon. Als je veel sport/beweegt kan je ook automatisch meer eten omdat je gewoon meer verbrand. Maar dan nog gaat het erom wát je naarbinnen werkt en als sommige mensen hebben daar gewoon geen idee van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:19

MightyMike schreef:
Zie nu pas je onderste zinnen. Ik haak in dit topic op deze pagina en gelijk met de vraag of dit gaat om kinderen die naar het cbs gaan met verbazing. Pas een aantal antwoorden later van mijn kant, is er pas een berichtje dat het om een 11-jarige gaat.

Nou ja, het werd door PrecyII genoemd, daarna 2 keer gequote, daarna door Vjestagirl benoemd, en daarna door mij. Aanhaken op de laatste pagina zonder even een klein stukje terug te kijken kan snel verwarrend zijn, want de discussie heeft wel een context natuurlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:40

Hier een meelezer die het een interessant onderwerp vind. Dat brood doet me denken aan een verhaal dat ik een keer opving in de tram in een gesprek tussen twee jonge Surinaamse moeders. De één had een jochie van een jaar of 4-5 bij zich, het ging over hem.
Dat ventje at blijkbaar 's morgens vier boterhammen, en dan tussen de middag op de overblijf nog 4 ofzo. Had de juf melding gemaakt, ze dacht dat het jochie niet genoeg te eten kreeg thuis omdat ie zoveel at op school :') Moest wel een beetje lachen om de manier waarop ze zei 'Moet ik hem met een trechter gaan dwangvoederen thuis ofzo?'
Jongetje was overigens helemaal niet dik verder. Beetje verlegen koppie, heel schattig ^^

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:50

Maar dan ben ik blijkbaar niet de enige die het veel vind Magrathea, haha. DatBenIkNou, het zit niet vast op een broodje, maar idd het hele plaatje. Het begint wel ergens natuurlijk, ik ben ook niet zo van het vele snoep en frisdrank kennen ze hier nog niet, daar zijn ze denk ik ook nog te klein voor, 7 en 5. Maar ben het met je eens dat er een enorm verschil in zit wat mensen normaal vinden om naar binnen te werken, dat is blijkbaar heel verschillend, vandaar mijn voorbeeld met het brood. Wat ik veel vind, vind een ander normaal. Daarom vind ik het ook alleen maar goed wanneer bijv het cbs met (wel fatsoenlijke) voorlichting komt. Mijn oudste dochter eet goed, die moeten we nog wel eens remmen, mijn jongste dochter wil helemaal niets eten. Dat vind ik overigens vreselijk en dagelijks doe je je best om bij haar iets gezonds naar binnen te krijgen, maar ze groeit en is actief. Er zijn dagen dat zij letterlijk en figuurlijk van een plakje kaas probeert rond te komen. Dit is niet oke wat mij betreft, ik begrijp dat ze meer moet eten, maar ik kan het er niet in proppen helaas. Maar om maar aan te geven dat haar lichaam er wel op kan werken en anderen er 4 broodjes op een lunch inkrijgen en even zwaar en actief zijn. Van beiden wil het niet zeggen dat het oke is. Geloof mij, ik wou dat de dag kwam dat mijn jongste er 4 per lunch wil, haha, maar goed, we blijven er in geloven en proberen.

Vroeger kon ik ook alles eten wat ik wilde, helaas na de zwangerschappen tikte dat ineens aan naar kilo's en ben ik bewust gaan kijken naar wat ik (en mijn gezin) eet. Ook adviezen ingewonnen en ook zo kom ik aan mijn aantal broodjes.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:24

@MightyMike
Ik vind het ook veel hoor wat mijn zoon eet.
Maar blijkbaar heeft hij dat nodig want hij is absoluut niet dik.
En dan ga ik niet zeggen: je mag er maar 4.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:49

ik denk dat voeding voor elk kind anders is qua hoeveelheid.
mijn 2,5 jarige eet:

2 broodjes + beker melk
2 stuks fruit + ranja
3 a 4 broodjes + bekertje melk
tussendoortje + ranja
(als hij na dat glaasje ranja meer drinken wil krijgt hij water)
plastic kinderbord vol avond eten + schaaltje yogurth

en dit eetpatroon heeft hij al een hele poos. dik is hij echt niet.
gewoon normaal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 07:35

MightyMike schreef:
mijn jongste dochter wil helemaal niets eten. Dat vind ik overigens vreselijk en dagelijks doe je je best om bij haar iets gezonds naar binnen te krijgen, maar ze groeit en is actief. Er zijn dagen dat zij letterlijk en figuurlijk van een plakje kaas probeert rond te komen. Dit is niet oke wat mij betreft, ik begrijp dat ze meer moet eten, maar ik kan het er niet in proppen helaas. Maar om maar aan te geven dat haar lichaam er wel op kan werken en anderen er 4 broodjes op een lunch inkrijgen en even zwaar en actief zijn. Van beiden wil het niet zeggen dat het oke is. Geloof mij, ik wou dat de dag kwam dat mijn jongste er 4 per lunch wil, haha, maar goed, we blijven er in geloven en proberen.

En weet je ZEKER dat er niks bij komt?
Ik had met mijn middelste ook dat ze EN 's ochtends niks at, EN de boterhammen van school kwamen weer terug, EN de schoolkoek zat er verkruimeld in, EN 's avonds at ze niks... Kan best, een paar dagen, maar wekenlang niks eten?
Bleek ze mooi wel dubbelop mee te eten van de verjaardagstraktaties, bij andere kinderen hun brooddozen ( met ongezonde meuk) leeg te eten, overal fruit te bietsen. En ze is zo schattig en klein dus ze krijgt het nog gedaan ook. Jaaaaaa, toen snapte ik het ineens allemaal wel!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 07:50

Haha, nee, in dit geval weet ik zeker dat ze op school niets mee eet. Ze eten hier alleen fruit op school, ze mogen niet delen, tussen de middag eet ze (althans dat hoop ik dan weer elke dag..) in huis. Af en toe een traktatie hoort er bij, maar ook die komen regelmatig half aangegeten weer mee naar huis. De juf weet dat ze weinig eet en probeert haar (nu) ook te stimuleren in ieder geval iets uit haar bakje te eten. Ze kwam de laatste tijd iedere keer in huis met het verhaal mijn buikje doet dan zeer op school als we iets gaan eten en van de juf hoef ik het dan niet op te eten, want anders moet ik misschien spugen, de slimmerd (groep 1..).. Overigens is dat zere buikje alleen aanwezig wanneer ze moet eten. Op de een of andere manier nooit tijdens het spelen of wanneer je haar een snoepje aanbied. Met deze dame is het echt drama, nu ze iets ouder wordt is het wat beter uit te leggen, af te spreken dat ze wat moet proeven en eten en zit er vooruitgang in, maar elk hapje is een gevecht. Tenzij het pizza is, daar doet ze een moord voor.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:17

hoe jong ook ze zijn zoooo slim.
mijn oudste van 2,5 verbaast me geregeld.
wat een slimme kippies zijn het.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:14

Afgelopen week is manlief voor het eerst meegeweest naar het CB, had hem al het een en ander verteld.

Kreeg dochterlief direct blokjes moest ze in een bakje doen. Ik zei al: aan het eind van dit gesprek doet ze dat, ze kijkt altijd eerst de kat uit de boom. Nou, streek haar geloof ik tegen de haren in :oo

En eten of dat goed ging (14 mnd) Ja hoor, alleen zoals afgelopen maandag na 5 hapjes lasagne wou ze niet meer en heb ik haar een boterham gegeven (maar één x voorgekomen vanaf dat ze zelf eet) Nou, dat was uit den bose -:(-
Manlief reageerde direct erop dat ze nogal heftig reageert.

:') Mens was stil :=

Wij pushen helemaal niks, beeb kon vanaf 6 maand al haar armpjes door kleding heen steken, nou dat kon ook niet, een beeb kan zich niet zelf aankleden......

Aan het eind van het gesprek begon dochterlief ineens fanatiek de blokjes in het bakje te doen er eruit te halen. Maakte ze nog wel een notitie van dat onze dochter er pas later mee ging spelen
Manlief zei pardoes: Ik heb haar ook geleerd om niks van vreemden aan te pakken :')

Oh en qua taal was ze benieuwd wat ze allemaal kon zeggen:
Nou, daar kom ik prompt met een hele waslijst, hoi, hallo, ajuus, doei, zwaaien bij weggaan, pap, mam, Tommy (kat) paard, aai, woef woef(hond blaft), prr prr (kat die spint) en ineens zegt ze: ja stop maar, dat is veel te veel wat ze kan, dat kon niet :n

*zucht*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:19

Kaatje, die armpjes door de mouwtjes doen deed Viggo ook op die leeftijd dus het kan zeker wel :j
En ben vanmorgen geweest en Vig zegt mama, papa, Gioya, tut, poes. En ik geloof dat dat nogal weinig was hihihihi. Maar goed, de peuter van kennissen van me is al begonnen met rennen en traplopen met de handen los. Die van mij stapt net los :=

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:21

Wat een verschil dan he?

Hier ook DL die al los staat en danst, lopen met behulp van mama's vinger

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:28

Lopen doet hij wel los door de kamer, maar bijv. van richting veranderen lukt nog niet, op een dun matje stappen vanaf de grond of andersom lukt nog niet en ik denk dansen ook niet zonder steeds op zijn billen te belanden. Hij heeft heel lang los gestaan, met 9 maanden is hij daarmee begonnen, maar zelf los lopen duurde dus eeuwen. Stom dat ze er dan gelijk zo'n etiketje op plakken he, ieder kind zijn eigen ritme hoor!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:31

Ja inderdaad.

Wij pushen echt totaal niet, laten dochterlief alles lekker zelf uitzoeken en dan krijg je nog commentaar dat ze teveel doet voor haar leeftijd :+

En vanaf 9 maand al losstaan! Wow, dat is vroeg
Geeft wel weer aan dat de ene er héél vroeg bij is en een ander weer héél laat (ken een beeb die pas met 2,5 jaar ging lopen)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:41

Wat willen ze dan dat je doet? Bestraffen? "Nee, je mag je arm niet in de mouw steken!" :roll:

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:53

:') Ja, ik weet het ook niet, ze willen gewoon ELKE keer dat we er zijn iets tegenspreken :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:26

Shadow0 schreef:
Wat willen ze dan dat je doet? Bestraffen? "Nee, je mag je arm niet in de mouw steken!" :roll:

Ze zeggen dus eigenlijk gewoon dat ze liegt, dat ze zit op te scheppen over wat haar kind kan.... -O-

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:59

kaatje77 schreef:
Ja inderdaad.

Wij pushen echt totaal niet, laten dochterlief alles lekker zelf uitzoeken en dan krijg je nog commentaar dat ze teveel doet voor haar leeftijd :+

En vanaf 9 maand al losstaan! Wow, dat is vroeg
Geeft wel weer aan dat de ene er héél vroeg bij is en een ander weer héél laat (ken een beeb die pas met 2,5 jaar ging lopen)

hier kreeg ik ook commentaar dat me zoontje te vroeg stond en liep, ja kan hem moeilijk vastbinden haha ach ene kind is snel ander kindje wat langzamer, ene oor in andere uit haha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:29

Ja inderdaad.
Gaat hier nu ook ene oor in, andere uit, maar in het begin was het wel zwaar frustrerend :x

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:31

kaatje77 schreef:
Ja inderdaad.
Gaat hier nu ook ene oor in, andere uit, maar in het begin was het wel zwaar frustrerend :x

ja is ook zo hoor,daarom ook gezegd tegen ze als je alle kinderen over 1 kam scheert ben ik snel klaar hier en kom ik alleen voor de entingen en ben ik weg..moet nu volgende week,1 dag voor mijn zoons verjaardag (word 2). ben benieuwd hoe het gaat haha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:35

Succes alvast :))