Al een week niet lekker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:39

PINK schreef:
Bedankt iedereen, die berichtjes doen me goed!

Ben al een tijdje klaar, maar alles moet nog even bezinken. Voel me heel dubbel. Het is dan wel niet ontzettend ernstig, maar er is eindelijk duidelijk.
In eerste instantie zag die vrouw niet tot ze iets verder keek. Radioloog is erbij gekomen. Hij zei; 'Ja ik zie het al'.
De eierstokken horen naast je buikwant te zitten. Mijn rechter zit goed, mijn linker daarin tegen zit IN de buikwant. Dit is niet goed en daarkomen al mijn klachten dan ook vandaan. Hij gaat verslag uitbrengen aan de HA (in opleiding) en die belt mij dan vanmiddag met de gehele uitslag. Dit is wat mij al is verteld. Voor de rest weet ik nog niks. Eind van de middag weet ik hoe, wat en wat er aan gedaan gaat worden. Hij zei dat er wel wat aan gedaan zal moeten worden.

Ik voel me nu heel dubbel. Ben ik wel nog vruchtbaar etc. Moet ik nog niet aan denken, maar er gaat nu echt van alles door mijn hoofd. Je denkt dat je eigen HA wel weet wat ze zegt en dan wordt je door iemand anders onderzocht en dan dit.. Het is dan misschien voor jullie/andere niet iets ernstigs, maar voor mij is het toch wel een beetje een soort van 'klap'.

heb dat wel vaker gehoord, maar gelukkig weet je nu wat er is en ja dit is best wel erg vervelend nieuws voor je. Je weet nu blijven vragen bij die doktoren totdat je weet wat je wilt weten. Heel veel sterkte. Mijn moeder zegt zodra je anders ongesteld bent als normaal moet je naar de dokter want dan is er gewoon iets aan de hand, en het klopt weer.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:43

*stille meelezer meld zich*

Heel veel sterkte TS met alles. Fijn dat je nu eindelijk weet wat er is.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 23:01

Emma_s_girl ja had zoiets van uh oké?! En waarom zeg je dat niet tegen mij en wel tegen een ander?

Jikkeee als er updates zijn, ik meer weet zal ik het hier blijven plaatsen. :) Als jullie dat fijn vinden (natuurlijk)!

Nou Geryon die gene trekt het zich niet aan. Want als je wat vertelt zit die gene met telefoon in de hand. Totaal niet geïnteresseerd tot het om die gene zelf gaat.
Zeker fijn dat ik duidelijkheid heb voor wat het is, de rest is nog afwachten.

purple of het makkelijk te verhelpen is weet ik niet. Even afwachten hoe en wat bij de gynaecoloog.

Leffroi daar kwam iemand die ik ken ook mee; endometriose. Heb dat laatst al opgezocht en komt aardig overeen met de klachten die ik heb. Kunnen daardoor dus je eierstokken verkleven (en natuurlijk andere organen van je lichaam)? Ze zei dat mijn eierstok sowieso verkleeft/in mijn buikwand zit en of er nog meer is ze dat bij de gynaecoloog wel uit zouden sluiten. Ik ga dit ook zeker even aangeven bij de gynaecoloog; endometriose. Wel fijn dat je nu zo goed als pijnloos bent!

franka75 ik zal zeker blijven vragen bij de dokter tot ik alles weet wat ik wil weten. Want zo gemakkelijk komen ze daar niet van me af, is toch belangrijk dat ik gewoon normaal kan functioneren zonder pijnstilling te moeten slikken steeds omdat de pijn niet acceptabel is.

Fennee dankjewel! :)

Pff de pijn was net echt niet meer fijn. Wist niet dat je zo’n pijn kon hebben tijdens een menstruatie. Heb wel is pijn gehad, maar niet op deze manier. Gelukkig werkt een warme douche op dat moment en gelijk maar pijnstilling ingenomen. Voelde ook bij die rare plek echt wat zitten brr..

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:05

Zal wel een beetje zo voelen als weeën m.a.w. ondraaglijk... sterkte TS leuk is anders. Wel stoer dat je dit topic hebt geopend en je klachten goed bespreekbaar hebt gemaakt en geuit aan de HA. Hoop dat de gynaecoloog je gauw kan helpen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:05

goed zo haha

Bonny_CT

Re: Al een week niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:56

Lekkere vriendin dan, zou daar snel klaar mee zijn. Succes,de komende tijd

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:21

PINK schreef:
Leffroi daar kwam iemand die ik ken ook mee; endometriose. Heb dat laatst al opgezocht en komt aardig overeen met de klachten die ik heb. Kunnen daardoor dus je eierstokken verkleven (en natuurlijk andere organen van je lichaam)? Ze zei dat mijn eierstok sowieso verkleeft/in mijn buikwand zit en of er nog meer is ze dat bij de gynaecoloog wel uit zouden sluiten. Ik ga dit ook zeker even aangeven bij de gynaecoloog; endometriose. Wel fijn dat je nu zo goed als pijnloos bent!

Verkleving kan in je hele buik voor komen. Het is het slijmvlies wat normaal gesproken in je baarmoeder zou zitten, wat nu ook naar 'buiten' is gelekt. Rond je menstruatie wordt dat slijmvlies dik en gaat weg. Echter, wat er buiten gelekt is kan niet weg en gaat ontsteken en dat is wat zo zeer doet. Sommigen kunnen hun hele buik vol hebben en nergens last van hebben, sommigen hoeven maar 1 enkel plekje te hebben en kunnen door de grond gaan van de pijn. Zo is het mij uitgelegd. Het is (gelukkig) een veel voorkomende ziekte, dus er is al een 'goede' behandeling bekend en dus eigenlijk geen verder onderzoek nodig. En ze zeggen dat je er onvruchtbaar van KAN worden, maar ik ken veel vrouwen die het ook hebben en gewoon kinderen hebben gekregen. Ik maak me daar dus ook niet zoveel zorgen om.

Wel hoop ik dat bij jou de eierstok niet verwijderd hoeft te worden! Succes.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 18:45

Aileen_Noël of het voelt als weeen geen idee. Ken dat gevoel niet.

Bonny_CT daarom staat er ook ‘vriendin’. En dan zelf wel meerdere keren herhalen en verwachten dat ik erop reageer om buikpijn als je menstruatie hebt. Nou dan kan je van mij op dat moment even niks meer terug verwachten. :+

Leffroi ah nu heb ik er een duidelijker beeld bij. Even afwachten hoe en wat bij de gynaecoloog dan maar. Ik hoop het ook niet, maar goed dat is afwachten.

Vandaag de verwijsbrief opgehaald en gebeld. Kon aanstaande donderdag al terecht. Was even twijfel geval want heb dan eigenlijk stage. Afspraak is pas ’s middags en hoef maar uurtje eerder weg. Gezondheid is toch wel heel belangrijk (niet?!).
Dus het komt al dichtbij. Vind het wel een beetje spannend..
Laatst bijgewerkt door PINK op 26-11-13 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:23

Succes donderdag! groot gelijk dat je heen gaat.. uurtje stage missen is niet zo erg lijkt mij

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:27

Gezondeheid gaat voor stage hoor.....ik duim voor je.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:39

Gelukkig kan je snel terecht! En je gezondheid gaat voor hoor, helemaal als je veel pijn hebt ;)
Succes donderdag ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:47

Heel fijn dat ze er zo snel achter zijn.
Sommige mensen lopen echt jaren met klachten voor dat er endometriose geconstateerd wordt. :(:)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:06

Jeetje, lees het nu pas. Dat is niet niks.. Hopen dat ze donderdag veel duidelijkheid kunnen geven! En een uurtje stage missen is in dit geval he-le-maal niet erg!
Heel veel sterkte in ieder geval! En hopen dat de pijn niet te erg wordt..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:18

Kan me voorstellen dat je het spannend vind.
Heel veel sterkte donderdag.
Fijn dat je deze week nog terecht kunt.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:29

Helaas is school daar niet zo makkelijk in. Al breek je, je been is het nog geen geldig excuus zeiden ze (een keer toen we het over afmelden). Maar inderdaad gezondheid gaat voor stage.

Iris82 er is nog niet vast gesteld dat het endometriose is. Alleen dat mijn linker eierstok verkleefd/in mijn buikwand zit. Of er nog meer speelt is afwachten tot donderdag.

Kim_14 ik hoop dat de pijn gewoon zo blijft als het nu is dan is het te doen.

linnie050 dankjewel, was ook zeker fijn dat ik deze week al terecht kon. Hoe eerder er naar gekeken word, wat aan wordt gedaan hoe eerder ik weer beter ga functioneren.

Ik zal updaten als ik donderdag meer weet. Lig nu met een warme kruik voor de pijn in bed. Dan ontspant het misschien een beetje.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:55

Veel sterkte morgen! Ik hoop dat je dan nog meer duidelijkheid krijgt en vooral dat er wat aan gedaan kan worden zodat je geen pijn meer hebt!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 10:52

Dankjewel! Hoop ook echt dat ik vandaag duidelijkheid krijg en dan straks weinig tot geen pijn meer heb.

Vanmiddag naar de gynaecoloog. Komt steeds dichterbij en vind het wel spannend. Heb geen vragen kunnen opschrijven omdat ik nu nog niet weet wat ik wil vragen. Dat komt daar wel.

Pijn gaat maar niet weg, ben blij als vanmiddag achter de rug is en ik weet hoe, wat en wat ze er aan gaan doen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:58

Heel veel succes vanmiddag. Hopelijk kunnen ze je goed informeren :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:58

Heel veel sterkte vanmiddag!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:01

Sterkte en heel veel succes!!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:13

Hier ook een stille meelezer... Wát een verhaal!!! Denk je met een 'simpele' klacht bij je huisarts langs te gaan, komt dit er achter weg!
Ik wil je heel veel sterkte wensen en je bedanken voor je open verslaggeving. Op deze manier geef je ook andere mensen het voorbeeld als je zelf je lichaam niet vertrouwd, dat je ook verder moet laten zoeken en je poot stijf houden voor een verwijzing. Petje af!

Nu niet allemaal denken dat wij ook hetzelfde hebben als TS, wanneer we een beetje last hebben van menstuatiepijn :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 12:21

Jikkeee, timokyana, Tinky12 bedankt! :)

Mirjam79 Bedankt voor je berichtje. Inderdaad dan denk ik dat het maar een simpele klacht is en dan valt dat toch nog best tegen. Ik hoop dat mensen die ook zulke klachten hebben waarvan de dokter zegt het is dit of dit en je voelt toch na een tijdje dat of meteen dat het niet zo is ook hun poot stijf houden (voor verwijzing etc) en verder laten onderzoeken. Je ziet maar weer dat ook de dokter in eerste instantie niet altijd gelijk heeft. Iedereen ervaart de pijn anders!

Stond net even en dan voel ik toch wel de pijn die er niet hoor te zijn. Hoe dichterbij de afspraak komt hoe spannender ik het vind. Ben vooral bang voor die inwendige echo..
-O-

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:25

Hoi TS,

Ik moest als 14 jarig meisje ook een inwendige echo doorstaan, en ik kan je gerust stellen; zelfs toen ik zo jong was viel het me 100% mee. Je zit er een beetje ahum 'apart' bij, maar verder viel het mij enorm mee toen.. Maak je niet te druk, en probeer wat te ontspannen, al kan ik me voorstellen dat dat moeilijk is nu, het maakt het wel makkelijker...

Veel sterkte vanmiddag!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:29

Inwendige echo hoef je niet bang voor te zijn hoor! Dat valt heel erg mee. Als je een lange trui, of een lang hemdje ofzo aan doet, dan kun je de boel nog een beetje bedekken ook ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:53

Inwendige echo valt heel erg mee :). Vooral gewoon ontspannen liggen en het laten gebeuren