Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:11

oh ik geloof dat wetenschappelijke best hoor :') alleen dat eerste stuk
Dénken dat je die niet hebt. De receptoren in je hersenen vragen om meer, zonder dat je het zelf door hebt. dit is gewoon niet zo

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:17

Esprit4 schreef:
oh ik geloof dat wetenschappelijke best hoor :') alleen dat eerste stuk
Dénken dat je die niet hebt. De receptoren in je hersenen vragen om meer, zonder dat je het zelf door hebt. dit is gewoon niet zo

Hehehe, ook dat is gewoon wetenschappelijk benaderd. :D
Je hebt een aantal receptoren die gevoelig zijn voor nicotine, erfelijk bepaald hoeveel, die 'aan'gaan na je eerste peuk en steeds vragen om meer. Hoe langer en meer je rookt, hoe meer receptoren gevoelig worden voor nicotine.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:19

hoe verklaar jij het dan dat stel dat ik een jaar zonder heb gekund? zonder afkicken gewoon pakje weggegooid

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:21

Esprit4 schreef:
hoe verklaar jij het dan dat stel dat ik een jaar zonder heb gekund? zonder afkicken gewoon pakje weggegooid

Neemt niet weg dat die receptoren in je hersenen waarschijnlijk wel gevraagd hebben om meer nicotine. Dat hoeft niet persé met afkickverschijnselen natuurlijk! OF je hebt een afwijking en helemaal geen receptoren, wat me persoonlijk sterk lijkt :D OF je hebt veel aardappels, tomaten en aubergine gegeten, daar zit namelijk ook (wel heel weinig) nicotine in :D

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:32

haha ik weet het niet :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:50

Citaat:
Ik zeg altijd expres als er een roker voor ons loopt of we eventjes verder kunnen lopen omdat er een roker is, en dat zeg ik extra 'hard' zodat ik weet dat ze het horen. Hoe ik me dr'aan kan irriteren dat ze op drukke openbare plekken (braderie etc.) gaan staan roken, belachelijk gewoon!

dingen als dit vind ik dan weer zo irritant dat ik in staat zou kunnen zijn om om te draaien en eens even goed midden in het gezicht ene flinke hijs uit te walmen... of een opmerking te maken "ja, ga eens ergens anders lopen, je negatieve vibe geeft af "
doe ik niet, ben netjes opgevoed, maar vind het jammer dat een ander dan wel zo ontzettend kinderachtig moet gaan lopen doen ...
heb je een probleem, zeg het direct , of ga het gewoon uit de weg zonder geklier.

ik houd namelijk vrij veel rekening met alles en iedereen, maar als mensen zo irritant gaan lopen doen , ben ik er direct klaar mee en is er bij mij geen behoefte meer om rekening te houden met die persoon.

(en nee, ik rook niet op een braderie, die mijd ik als de pest zoals de meeste druk bezochte zaken in het leven :+ )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:54

_lies_ schreef:
Ik ruik ook fris, stink ook niet uit mijn mond

Heel veel rokers denken dit idd, omdat ze het zelf niet meer ruiken, maar iemand die niet rookt ruikt dat soort dingen wel degelijk hoor :j
nou zeg ik niet per definitie dat JIJ stinkt, alleen dat veel rokers denken dat ze niet stinken

mijn man rookt ook en is een hele schone en frisse man (smetvrees op de handen ook)
maar die giegel ruikt toch echt naar tabak
dan zou je na elke peuk moeten tanden poetsen,wil je dit niet hebben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:07

Esprit: ik had het eerder over alcoholisme. Veel alcoholisten zeggen ook dat ze geen probleem hebben, dat ze niet verslaafd zijn. Jij ziet verslaafd zijn kennelijk als dagelijks minimaal een pakje weg paffen, maar dat is niet zo

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:28

LadyMadonna schreef:
Esprit: ik had het eerder over alcoholisme. Veel alcoholisten zeggen ook dat ze geen probleem hebben, dat ze niet verslaafd zijn. Jij ziet verslaafd zijn kennelijk als dagelijks minimaal een pakje weg paffen, maar dat is niet zo

huh dan heb ik toch het alcoholisme deel gemist? -O-

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:47

Mijn Tante rookte ook heel erg veel soms wel twee pakjes per dag. Maar toen ze stopte heeft ze het geld dat ze anders aan sigaretten zou uitgeven gespaard. En omdat ze zo veel rookte heeft ze van dat geld een paard gekocht. Kort om ze heeft er voor gekozen om niet meer een paard te verroken.

En je kan wel degelijk zien als iemand langer of veel rookt. Mijn tante is hierdoor serieus grijzig geworden en lost dit nu op door crèmes en dergelijke. Ik zie vaak snel of iemand rookt of niet.

Ook kan ik er zeer slecht tegen. Zodra iemand in mijn buurt staat te roken stik ik bijna(niet overdreven) en mijn moeder heeft hetzelfde probleem. Daarom heb ik er een hekel aan dat als je bij een concert of op een andere drukke plaats, mensen hebt die daar tussen gaan staan roken.

Ook huizen en auto's waar ooit in gerookt is kun je ruiken en krijg je die lucht er bijna niet uit.
En in Australië willen ze het roken compleet verbieden. Dus als je van het roken af zou willen. Daar kost omgerekend één pakje sigaretten ongeveer 25 euro.

Wow ik ben niet zo'n prater. Maar roken vind ik echt iets als asfalt aanleggen in je longen om maar bij de reclames te blijven.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:49

Ik heb lang en veel gerookt, maar rook nu ruim 17 maanden niet meer en ben zo blij.Soms mis ik nog weleens de ochtendpeuk bij een zwarte bak koffie, maar die weegt niet op tegen de voordelen. Vind het nu stinken en krijg er hoofdpijn van als er veel in de kantine op de manege gerookt word.

Iedereen moet het zelf weten, maar niet roken is zoooo lekker!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:51

Ik vind ook dat ze het zelf moeten weten, maar dan mag je bijvoorbeeld niet roken op het perron op het station.

Dan staan die mafkezen van een machinisten gewoon lekker een peukie te roken op het perron... :?
Ik ga daar ooit nog eens wat van zeggen. ;)

Ik heb niks tegen roken, maar als treinpersoneel kan je op zijn minst het goede voorbeeld geven.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:12

er staat bij ons niks over niet roken op het station?
sommige stations zijn er plekken voor maar de rest staat er niks hoor?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:32

Op t station heb je toch van die rook palen? Of is dat niet meer?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:33

LadyMadonna schreef:
Op t station heb je toch van die rook palen? Of is dat niet meer?

Jawel maar vaak alleen op grotere.
Kleinere stations staat er vaak niets over

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:10

Ik heb altijd een rokende vader gehad en sinds mijn ouders gescheiden zijn (van mijn 2de) heb ik er altijd wel een rokende stiefouder gehad. Ze rookten altijd buiten dus geen probleem.
Rook zelf vanaf mijn 16de tijdens het uitgaan voor de gezelligheid, voor de rest mis ik het ook niet. Als ik een half jaar niet uit ga, rook ik een half jaar niet. Ga ik elk weekend uit, rook ik elk weekend. Het is een soort van gewoonte geworden maar het doet wel deugd als je die eerste teug neemt elke keer opnieuw.
Mij stoort het ook niet als mensen in mijn buurt roken. Heb zelfs een vriend die altijd probeert om mij in de verleiding te brengen om toch te roken maar heb zo mijn principes en daar hou ik mij wel aan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:24

Drinken/roken voor de gezelligheid is eigenlijk ook onzin...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:28

Ach, het zal allemaal wel. Ik blijf gewoon 'lekker' doorroken. En als ik stop, dan doe ik dat voor mezelf, en niet specifiek naar aanleiding van prijsverhogingen of anti-rook reclame's.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:35

LadyMadonna schreef:

Eigenlijk niet, weet niet of jij drinkt/rookt maar thuis drink ik geen sterke drank of rook ik niet omdat het helemaal niet smaakt als je alleen een glaasje drinkt of rookt. Als je uitgaat op café, uiteten, echt uit gaan, heeft een heel andere sfeer en dan smaakt het ook echt.
Waterpijp roken is nog iets heel anders, dit gebeurt wel veel vaker, gewoon als er vrienden zijn en dan wat leuke muziek op als het goed weer is, in de winter doen we dit ook amper, gewoon omdat dit iets is wat veel leuker en lekkerder is buiten omdat je dan meer op je gemak bent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:44

Dus mensen die niet roken/drinken zijn niet gezellig dan? Of hebben het niet gezellig?
Ik zei het vroeger ook altijd, tot iemand dit tegen me zei (dus ik ben niet gezellig?)
Toen ben ik tot de conclusie gekomen dat het ergens grote onzin is

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:01

LadyMadonna schreef:
Dus mensen die niet roken/drinken zijn niet gezellig dan? Of hebben het niet gezellig?
Ik zei het vroeger ook altijd, tot iemand dit tegen me zei (dus ik ben niet gezellig?)

Misschien dat ze bedoelde dat ze er zelf gezelliger van wordt?
Dit heb ik met energydrink ... geef me een blikje en ik ben de rest van de dag helemaal in top vorm qua geest.
Dan kan ik wel snappen dat je ff een sigaret pakt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:02

Sonja_vR schreef:
Citaat:
Ik zeg altijd expres als er een roker voor ons loopt of we eventjes verder kunnen lopen omdat er een roker is, en dat zeg ik extra 'hard' zodat ik weet dat ze het horen. Hoe ik me dr'aan kan irriteren dat ze op drukke openbare plekken (braderie etc.) gaan staan roken, belachelijk gewoon!

dingen als dit vind ik dan weer zo irritant dat ik in staat zou kunnen zijn om om te draaien en eens even goed midden in het gezicht ene flinke hijs uit te walmen... of een opmerking te maken "ja, ga eens ergens anders lopen, je negatieve vibe geeft af "
doe ik niet, ben netjes opgevoed, maar vind het jammer dat een ander dan wel zo ontzettend kinderachtig moet gaan lopen doen ...
heb je een probleem, zeg het direct , of ga het gewoon uit de weg zonder geklier.

ik houd namelijk vrij veel rekening met alles en iedereen, maar als mensen zo irritant gaan lopen doen , ben ik er direct klaar mee en is er bij mij geen behoefte meer om rekening te houden met die persoon.

(en nee, ik rook niet op een braderie, die mijd ik als de pest zoals de meeste druk bezochte zaken in het leven :+ )

Inderdaad, dat vind ik ook héél kinderachtig en zuur om dat even te moeten vertellen :n

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:12

LadyMadonna schreef:

Misschien dat ze bedoelde dat ze er zelf gezelliger van wordt?
Dit heb ik met energydrink ... geef me een blikje en ik ben de rest van de dag helemaal in top vorm qua geest.
Dan kan ik wel snappen dat je ff een sigaret pakt.[/quote]
Inderdaad, want ik heb door de week ook gewoon plezier met mensen die niet roken? Heb ook een aantal mensen die niet roken als we uitgaan maar deze met niet zo veel.

[*quote="NeverGiveUp"]
Sonja_vR schreef:
Citaat:

Inderdaad, dat vind ik ook héél kinderachtig en zuur om dat even te moeten vertellen :n[/quote]

Vind dit ook wel redelijk erg, als het je stoort, ga dan ergens anders lopen. We mogen al niet binnen roken, worden als beesten op straat gezet omdat wij roken en nog klagen mensen nog steeds en bekijken ze je als een stuk vuil. Vind dit echt een schande, we zijn nog steeds mensen hoor en geen vuilnis!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:14

Luna2006 schreef:
LadyMadonna schreef:

Eigenlijk niet, weet niet of jij drinkt/rookt maar thuis drink ik geen sterke drank of rook ik niet omdat het helemaal niet smaakt als je alleen een glaasje drinkt of rookt. Als je uitgaat op café, uiteten, echt uit gaan, heeft een heel andere sfeer en dan smaakt het ook echt.
Waterpijp roken is nog iets heel anders, dit gebeurt wel veel vaker, gewoon als er vrienden zijn en dan wat leuke muziek op als het goed weer is, in de winter doen we dit ook amper, gewoon omdat dit iets is wat veel leuker en lekkerder is buiten omdat je dan meer op je gemak bent.

Jij misschien niet, maar ikke wel hoor. Ik kan er écht heel erg van genieten om na een guur dagje paarden of een mooie herfstrit mezelf een Jagermeister, goede Whiskey, Cognac of Port in te schenken. Ook een lekker biertje of wijntje drink ik gerust in m'n eentje. En ja, daar kan ik echt van genieten. Ik ga zelfs in m'n badjas op de klompen naar buiten om een sigaretje te roken.....
En dat alles meestal in m'n eentje. Heeft voor mij niets met 'gezelligheid' te maken eigenlijk.
Uiteraard drink ik ook graag een drankje in de kroeg met vrienden, en alcohol en tabak gaan goed samen, maar ik doe het net zo goed als ik echt alleen ben.

Zo stap ik nu ook heerlijk m'n bedje in met een glaasje rode wijn, om nog ff tv te kijken (en te bokken) :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:21

Ik vind het zeker gezellig om met vrienden met zn alleen een glaasje wijn o.i.d. te drinken, met wat lekkere hapjes er bij. Sommigen komen wat meer los met een drankje op, dat is sowieso leuk, haha. Ik zie het nog niet voor me dat we met zn allen een glaasje cola gaan drinken ofzo. Dat geeft een totaal andere sfeer. Roken is voor niet rokers alleen niet zo gezellig want dan gaat de helft opeens naar buiten, haha.