Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:11

Bizzybijtje schreef:
femo schreef:
Ja, of je moet om de 2 uur een klein beetje eten. :) appeltje, banaan, misschien een muesliereepje, veeel drinken..
en loop je bij een sportschool? dan kun je ook nog een speciaal programma laten maken. ik ga om de dag naar de sportschool.

Mueslireep is toch ook een suikerbom? Ook niet zo gezond als je erna niet gaat sporten...
Doelde overigens op jouw eetpatroon, niet die van de TS. En in combinatie met de sportschool eet je echt echt echt te weinig hoor femo :n Dat kan nu goed gaan, maar over een tijdje ga je wss meer opslaan dan verbranden.

Mijn moeder is ook geen grote eter, ik ben dit gewoon gewend. ik ben eerlijk gezegd een beetje geschockt hoeveel er word gegeten bij het afvallen. haha, maar ik zal af entoe eens een boterham eten, ok? ;)

maar chocomel, kaas en pasta hoort echt niet in een dieet natuurlijk. :)

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:16

Ik heb een normaal gewicht 61 kg 174 cm groot.

Hier moet ik ook al heel veel voor doen.

's morgen 1 snede Brood met choco

'S middags 3 sneden brood met kaas, hesp, ....

4 uur stuk fruit/ koekje

20.00 u Avond eten ( Geen te grote portie, 1 aardappel, hoopje groenten, stukje vlees => niet zoals ze het in de winkel verkopen voor 1 pers, nog veel minder)

22.00 Potje Yoghurt.

Eventueel nog een extra stuk fruit gedurende de dag en enkel water!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 18:19

Maar mensen, de één heeft veel nodig en de ander minder. Dit moeten jullie ook respecteren.
Als het aan mij ligt snack ik de hele dag door, dat kun je wel zien nu ik 113 weeg! Sommigen
kunnen alles eten en komen niks aan, ik hoef er bij wijze van maar naar te kijken en kom al
kilo's aan!

Responsje, ik heb je mail wel gelezen, maar hem vergeten te beantwoord zoals ik zie. In mijn
hoofd heb ik al gereageerd... Bericht is onderweg :D

dejong_wever

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 18:22

Wat ik trouwens wel altijd vervelend vind. Ik drink de hele dag wat, op mijn CHOCOMELTJE na dan.
Als je dan op visite komt en ze vragen wat je wilt drinken en ik zeg dan water. Oh dat is lekker goedkoop, maar ik heb ook wel sinaasappelsap. Nee dank je doe maar water. Ohw, drink je dat thuis ook altijd? Ehm ja??

Geloof dat het een uitzondering is als je water drinkt? Ik geef echt niks om frisdrank. Maar chocomel daar in tegen, och heerlijk man!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:22

dejong_wever schreef:
Maar mensen, de één heeft veel nodig en de ander minder. Dit moeten jullie ook respecteren.
Als het aan mij ligt snack ik de hele dag door, dat kun je wel zien nu ik 113 weeg! Sommigen
kunnen alles eten en komen niks aan, ik hoef er bij wijze van maar naar te kijken en kom al
kilo's aan!

Responsje, ik heb je mail wel gelezen, maar hem vergeten te beantwoord zoals ik zie. In mijn

ja, dat respecteer ik. helaas is afvallen moeilijk, en vooral als je van lekker eten houdt! weet je zeker dat je niet een traagwerkende schildklier hebt? en die light producten zijn echt vergif hoor :j

je komt er in ieder geval eerlijk voor uit. helpt het jou om precies de calorieen per dag op te schrijven? precies bijhouden..
je mag er 2000, en als je er elke dag 1500 neemt gaat het al heel hard! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:25

Eerst eens leren wat welk soort eten doet.
En dan het boek 'Het geheim van slanke mensen' lezen.

Want echt gezond eten was je eerste schema niet. Neem me niet kwalijk, heb niet het hele topic gelezen, maar een ander schema dat ik tegenkwam was ook niet echt gezond.

Sommige mensen kunnen alles eten is ook een misvatting. Daar zijn er maar héél erg weinig van. Sinds ik bovengenoemde boek heb gelezen, zie ik in dat ook mensen die alles lijken te kunnen eten dit eigenlijk niet kunnen, maar dat zij gewoon een rem hebben die ik tot voor kort niet had.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:37

femo schreef:
dejong_wever schreef:
kilo's aan!

ja, dat respecteer ik. helaas is afvallen moeilijk, en vooral als je van lekker eten houdt! weet je zeker dat je niet een traagwerkende schildklier hebt? en die light producten zijn echt vergif hoor :j

je komt er in ieder geval eerlijk voor uit. helpt het jou om precies de calorieen per dag op te schrijven? precies bijhouden..

En dat is dus onzin.
Je mag er geen 2000.

Je mag het aantal binnen krijgen wat jouw lichaam verbruikt in rust + beweging.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 18:44

femo schreef:
dejong_wever schreef:
kilo's aan!

Nee de schildklier werkt goed, is getest bij de huisarts.
Dat van die KCAL ga ik inderdaad doen. Nu even uitzoeken waar mijn lichaam goed op regeert.
Ik zit nu op 2149 en heb het advies van een bokkker om rond de 1610 KCAL te gaan zitten.
Met beweging mag ik er 200 KCAL bij doen.
Een hele uitdaging.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:57

TS, complimenten dat je het allemaal zo goed oppakt! :D

Ik zit nu aan mijn chocoshakie en dat is misschien een gezonde variant voor jouw chocomelk:

1 banaan, 1 avocado, grote eetlepel rauwe cacao en de rest aanvullen met (suikervrije) amandelmelk :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:00

TS, Ik heb je een pb gestuurd met een voorbeeld eetlijstje.
Het lijstje is echt maar een voorbeeld, je kunt uiteraard 1001 dingen eten en toch elke week afvallen. Maar dan heb je een idee hoeveel je kunt eten.

Daarnaast inderdaad lekker sporten.
Al begin je met elke dag 30 minuten extra te fietsen in de omgeving. Download wat fijne muziek of een luisterboek en lekker genieten van de herfst lucht. Bij thuiskomst een lekker kopje thee.

Zodra je wat meer in het ritme zit kun je steeds fanatieker gaan sporten. Komt helemaal goed.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:01

Janine1990 schreef:
Sommige mensen kunnen alles eten is ook een misvatting. Daar zijn er maar héél erg weinig van. Sinds ik bovengenoemde boek heb gelezen, zie ik in dat ook mensen die alles lijken te kunnen eten dit eigenlijk niet kunnen, maar dat zij gewoon een rem hebben die ik tot voor kort niet had.

Er zijn zulke mensen maar dat is echt geen feest. Ik heb een collega gehad die alles kon eten zonder aan te komen. Wat ze me later vertelde is dat ze absurd veel verbrandt. Zoveel zelfs dat ze regelmatig in het ziekenhuis aan de sondevoeding moet om 'bijgevoerd' te worden. Zij kan onmogelijk tegen haar verbruik op eten. Haar moeder had het ook. Het lijkt vaak zo leuk, die mensen die niet aan lijken te komen maar ze hebben of idd een rem en eten niet alles wat los en vast zit, of ze hebben wat onder de leden.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:01

Een man mag 2000 hebben, vrouwen 1500.(bij niet afvallen)
Als je wilt afvallen zal je dus heel veel call moeten verbranden.
Als je gek op eten ben, en denk dat je dat wel bent met zoveel kilo,s dan zal je moeten sporten.
Want je zal alles wat je in je mond stopt ook moeten verbranden, alleen dan kun je je vaforiete drankje chocomel kunnen blijven drinken.

Maar als jij denkt dat je met alleen maar steeds minder en minder in je mond af te kunnen vallen , denk je echt verkeerd.
Dan kom je erna net zo hard en meer kilo,s aan. En het is niet vol te houden.
Gewoon normale porties eten en sporten, met zulk overgewicht zullen dan de eerste kilo,s eraf vliegen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:06

Saar4 schreef:
Janine1990 schreef:

Er zijn zulke mensen maar dat is echt geen feest. Ik heb een collega gehad die alles kon eten zonder aan te komen. Wat ze me later vertelde is dat ze absurd veel verbrandt. Zoveel zelfs dat ze regelmatig in het ziekenhuis aan de sondevoeding moet om 'bijgevoerd' te worden. Zij kan onmogelijk tegen haar verbruik op eten. Haar moeder had het ook. Het lijkt vaak zo leuk, die mensen die niet aan lijken te komen maar ze hebben of idd een rem en eten niet alles wat los en vast zit, of ze hebben wat onder de leden.

Hier ook zo'n collega idd. Zij is niet extreem dun, heeft ook geen ondergewicht. Maar kan alles eten. Die zet 's avonds de frietpan aan en neemt zonder morren of aankomen 3 frikandellen :')
Maar ze wil wel graag aankomen, want als ze ziek is, is ze er tijden mee bezig om de geleden schade (een kilo of 4, niet eens absurd veel) in te halen. Tegen de tijd dat ze die er weer bij heeft, is ze weer ziek. En is niet iemand die snel klaagt dat ze zich niet lekker voelt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:07

missje schreef:
Als je gek op eten ben, en denk dat je dat wel bent met zoveel kilo,s dan zal je moeten sporten.
Want je zal alles wat je in je mond stopt ook moeten verbranden, alleen dan kun je je vaforiete drankje chocomel kunnen blijven drinken.

Maar als jij denkt dat je met alleen maar steeds minder en minder in je mond af te kunnen vallen , denk je echt verkeerd.
Gewoon normale porties eten en sporten, met zulk overgewicht zullen dan de eerste kilo,s eraf vliegen

Mannen 2500 en vrouwen 2000.
Maar nogmaals, dat is onzin wat elk lichaam verbrandt een andere hoeveelheid calorieën.
Tenzij iedereen dezelfde leeftijd, gewicht, lengte, spierpercentage, vetpercentage en beweging heeft.

Met alleen gezond eten kun je absoluut een heleboel kilo's kwijtraken.
Het gaat alleen wat langzamer en je hebt meer kans om te gaan jojo-en.

In combinatie met sporten gaat het proces wat sneller, wordt je lichaam strakker en mooier en krijg je een hoger spierpercentage waardoor je lichaam in rust meer calorieen verbrandt waardoor je het nieuwe gewicht veel makkelijker kunt behouden.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:15

Raponsje schreef:
missje schreef:

Mannen 2500 en vrouwen 2000.
Maar nogmaals, dat is onzin wat elk lichaam verbrandt een andere hoeveelheid calorieën.
Tenzij iedereen dezelfde leeftijd, gewicht, lengte, spierpercentage, vetpercentage en beweging heeft.

Met alleen gezond eten kun je absoluut een heleboel kilo's kwijtraken.
Het gaat alleen wat langzamer en je hebt meer kans om te gaan jojo-en.

In combinatie met sporten gaat het proces wat sneller, wordt je lichaam strakker en mooier en krijg je een hoger spierpercentage waardoor je lichaam in rust meer calorieen verbrandt waardoor je het nieuwe gewicht veel makkelijker kunt behouden.

En dat is wat we toch willen, blijvend minder gewicht

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:16

Raponsje schreef:
Amaris schreef:
ik at (en eet) veel crackers en beschuit met ham, kaas en een gekookt ei. Dat vult ook goed. Doe daar nog tomaat en komkommer bij en je hebt een boterham gezond waar je U tegen zegt (en die ook heeeel goed vult!)

maak van je brood een tosti met 30+ kaas, dat is ook weer afwisseling. Appelstroop is ook een goede (dat weet ik nog van de sonja bakker periode) en gekleurde muisjes (gek genoeg) ook.

Jam (delight) is ook een fijne. Al dan niet samen met kaas.

En een plakje (magere) peperkoek (kruidkoek?) werkt ook lekker op de boterham! Net als 1 of 2 speculaasjes.

Oh, en een heel lekker en gezond tussendoortje is hüttenkase (ja echt) met stukjes komkommer erdoor. Lekker en heel fris.

Jeetje, daar noem je wat.

2 crackers met ham - kaas én ei is wel echt een calorieen bom.
Net zoals een boterham met peperkoek of speculaas. Dat zijn geen dingen die je moet eten als je wilt afslanken.
Tenzij je het een keertje eet om te zondigen.

Dat is gewoon niet waar. Weet je hoeveel cal in gekookte achterham zit? 1 cal per gram. Plakje is ong 12 gram. 30+ kaas stelt niets voor qua cal. Een ei zijn er ong 70. Een beschuit ong 57. Hoezo cal. bom?

TS, huttenkase is heeeel mager!

Ben tussen sept 2012 en mrt 2013 14 kg afgevallen en nog steeds steady.

Vertel mij niet wat gezond en ongezond en veel cal heeft. Twee speculaasjes stelt niets voor. Op een boterham ook niet.

En eieren cholesterol? Dat is toch allang achterhaald. Ik eet elke dag een ei en soms twee. Veel eiwitten en vult goed.
En nogmaals: 14 kg

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:20

Als ik het eetschema zie lijkt het mij niet vreemd dat je niet afvalt.
alles wat je eet is vol van suiker of koolhydraten of vet.
probeer eerst alle voedingstoffen waar suiker in zit weg te laten,hierdoor krijg je alleen maar naast de calorieen ,zin in zoetigheid.
geen suikers dus,ook geen "langzame"suikers,die zitten in bv. fruit.
Ook helpt het zo min mogelijk koolhydraatrijke voedingsmiddelen te laten staan. brood, aardappelproducten en spagetti,macaroni ,rijst.
eet veel eiwitrijke producten,hier raak je verzadigd van en voorkomt een honger gevoel.
gewoon brood kan je vervangen door koolhydraatarm brood,maar ook met mate,niet dat je daar dan je vol mee kan proppen.
kaas neem je 20+ kaas/smeerkaas.
Daarbij lekker 2 a 3x p.w sporten en verlies je vet en geen spieren.
Op deze manier ben ik heel veel vet kwijt geraakt :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:29

Amaris neem maar van mij aan dat het onnodige calorieen zijn.

Een plakje gekookte ham van 15 gram bevat al 24 calorieen.
Een plakje 30+ kaas is rond de 60 calorieen
Een klein ei is 70 calorieën, een groot ei is ruim 100 calorien
Daar komt nog margarine bij en het beschuit.

Je kunt dan beter gewoon brood eten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:39

Raponsje, is goed gevuld zijn en dus minder snaaien niet veel nuttiger als miepen over de calorieën van een ei?
Dat vult hartstikke goed, brood geeft mij alleen maar een huge suikerdip.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:48

wat zijn 'we' het toch ernstig vaak eens raponsje

ik wilde net erop antwoorden:
omdat het 3 dubbel beleg is, waarschijnlijk is een normale boterham met (mager) beleg minder kcal als een 'feestelijk' beschuitje...
Het is lekker absoluut, maar niet voor dagelijks als je wilt afvallen.

@TS, een tip die ik nog niet genoemd zie, houdt een eetdagboekje bij zodat je op papier kunt zien wat je precies gegeten hebt, hoeveel kcal het waren, waar je gezondigd hebt (en dat mag best eens hoor, alleen niet dagelijks natuurlijk), wat je bewogen hebt. Het belangrijkste daarin is om heel eerlijk tegen jezelf te zijn, mocht je het precieze aantal kcal niet weten, rond het naar boven af. Heb je 20 min gewandeld, noem het dan ook 20 min en 'maak' er geen 'klein half uurtje' van.
Niet dat ik zeg dat je dat doet, ik ken je niet, maar het is een neiging die mensen in het algemeen hebben.

Eet je trouwens jus bij je aardappels? die zag ik nl niet genoemd.

Pecannoten zijn lekker maar noten zijn kcal rijk (ondanks dat ze gezond zijn/gezonde vetten bevatten... instinker :P), zoek voor het weekend iets lekkers wat kcal armer is, als we het in die 'trant' houden, japanse mix, van die rijstzoutjes zijn de helft van de kcal bijv.

kcal arm zoet broodbeleg:
- appelstroop
- suikerstroop
- jam
- vruchtenhagel
- gestampte muisjes (of gekleurde muisjes... dat is hetzelfde)
- sandwichspread
- honing
- aardbeien (geprakt met een heel klein beetje suiker is heerlijk op een boterham)

Allemaal natuurlijk wel met mate gebruiken, het is niet zo dat omdat het toch kcal arm is je er daarom meer van op kan smeren/strooien, mooie maat om in gedachte te houden zijn de hotelverpakkingen (niet dat je die moet kopen... dat is duur, maar dan heb je enig idee van wat een normale hoeveelheid is).

Bij kcal rijker beleg kun je ook 1 boterham besmeren en dan de 2e er bovenop leggen, dan heb je 1 beleg voor 2 boterhammen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:53

Annemiek80, ik mis het stukje dat je vet gewoon nodig hebt om je bloedsuiker stabiel te houden?
Noten is niets ergs aan, ik vind het raar dat die gezonde dingen fout zijn in een dieet.
Dat zijn tenminste gezonde vetten, véél beter als transvetten als een blok margarine of smeerbare boter.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:00

omdat als je af wilt vallen het een optelsom van kcal is uiteindelijk...
Tuurlijk kun je dagelijks 100 gr pecannoten eten, maar 100 gr is wel 700 kcal en in het geval van ts is dat bijna de helft van wat ze dagelijks binnen zou moeten krijgen qua kcal om af te vallen.
Dan blijft er maar weinig kcal over voor de andere maaltijden.

Natuurlijk kun je een keertje noten eten, maar in het weekend en nootjes 's avonds en de volgende dag misschien een gebakje, misschien een wat luxere lunch omdat het weekend is en dan zit je al snel het hele weekend boven het aantal kcal wat je dagelijks binnen moet krijgen (de basis, het uitgangspunt)

Daarnaast zit er in gezonde voeding voldoende vet, ook in japanse mix zit vet, alleen stukken minder als in pecannoten

edit:
Toevallig keek ik op een site om de kcal van pecannoten te vinden en daar stond een mooi voorbeeld:

Om 100 gr pecannoten te verbranden (want daar gaat het uiteindelijk om als je wilt afvallen) moet je:
- 127 min wandelen (op 5 km per uur) of
- 105 min fietsen (op 15 km per uur)
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 26-09-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:02

Ik heb niet alles gelezen, sorry!
Vorig jaar ben ik 42 kilo afgevallen, niet koeken, snoepen, chipsen en geen nootjes of chocola. Ook geen banaan, druif of annanas deze zitten vol suiker. Eierekoek en ontbijtkoek ook niet is ook koek en ook geen krentenbol.
Daarnaast veel bewegen.
Als ik jouw dieet nu zou eten kom ik minimaal een kilo per week aan!
Voor de rest mocht ik eten zoveel ik wilde maar met verstand, niet elke dag friet en andere vettehap.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:06

moonfish13 schreef:
Raponsje, is goed gevuld zijn en dus minder snaaien niet veel nuttiger als miepen over de calorieën van een ei?
Dat vult hartstikke goed, brood geeft mij alleen maar een huge suikerdip.

Ik miep niet. Ik geef gewoon mijn professionele advies.
Een ei vult goed, maar brood vult nog beter.

Bovendien gaat het niet om die calorieen van het ei maar om het feit dat je een beschuit kiest wat natuurlijk helemaal niet vult.
Maar het vullend maakt door er drie dubbel beleg op te leggen. Dat is natuurlijk helemaal niet handig als je wilt afvallen.

Ik zeg niet dat je het niet op op zondag ochtend lekker een keertje mag eten, maar het moet geen normaal ontbijt zijn.

Fruit is hartstikke gezond. Het suiker wat in snoep zit en het suiker wat in fruit kun je niet met elkaar vergelijken.
Al eet je 20 appels op een dag, je wordt er niet dik van en het is alles behalve ongezond. Tenzij je met die 20 appels over je dagelijkse hoeveelheid calorieen gaat zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:07

femo schreef:
Hoe ik eet:
sochtends 1 ei, bakje yogurt met appel of banaan. kop thee
smiddags 2 stukken fruit
s'avonds een redelijk klein portie eten.

geen brood, geen pasta. niet teveel aardappel of vlees. 'geen chocomel' kaas ook zoveel mogelijk vermijden. :) je went er vanzelf aan!

En op het moment dat je genoeg bent afgevallen en je weer normaal gaat eten kom je van elk koekje een kilo aan.