Ik vond honing juist een mooie vervanger voor suikers, op de potjes staat niks over toevoegingen of bewerkingen.. Wat wordt er dan mee gedaan? Stevia heb ik ook wel eens gebruikt.. Geen succes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lidewijke schreef:Mariska_87 schreef:
Hoe weet je nu precies wanneer honing geraffineerd is? Ik heb nu twee soorten staan waar ik wel mijn vermoedens bij heb aan de hand van de kleur, dikheid en prijs maar er staat op geen van beide verpakkingen dat het bewerkt is oid..
Een vriendin vertelde me laatst dat alle honing in de supermarkt bewerkt is. In de natuurwinkel kan je het misschien vinden, maar om zeker te zijn kan je best recht bij de imker kopen zei ze.
Weet natuurlijk niet zeker of het zo is, maar ik geloof haar wel..
Je kunt er ook lekkere dingen mee maken, zoals brownies. Nooit geprobeerd, maar ziet het recept regelmatig voorbij komen op voedingblogs ( ' raw brownies' ) . Je moet er even aan wennen denk ik.

Sammy_xxs schreef:Hooii
Mag ik me hier melden?
Ik ben echt zwaar suikerverslaafd, en wil dus gaan stoppen met suiker eten.
Heb het topic een beetje globaal doorgelezen, maar ik ben dan niet van plan om geen brood enzo te eten.
Ik wil in ieder geval stoppen met chocola, snoep ( dat at ik eigenlijk al heel weinig) , koek en drop enzo.
En hoe zit het met hartige snacks? Zoals chips enzo ?
Dat wil ik ook sowieso niet meer gaan eten, maar voor als ik een een trek heb kan ik dat dan wel eten?
Eten maken met zakjes deed ik al nooit, maak altijd mn eigen sauzen met kruiden uit de toko.
Ik ga nu ook alleen maar water drinken, en ik vind het eigenlijk nog lekkerder ook, alleen heb ik wel meer dorst als ik alleen water drink.
Als iemand nog tips heeft om niet naar zoetigheid te graaien hoor ik dat graag
En er zullen nog wel verborgen koolhydraten zijn die ik binnenkrijg, houd het niet nauwkeurig bij.
zit een beetje te twijfelen wat ik nu moet doen en of ik niet beter het koolhydraat-arme even kan laten varen... Want ik word die flauwtes wel zat
Ik weet niet hoe slank je bent, maar beneden een bepaald vet% en activiteitsniveau heb ik gewoon koolhydraten nodig.
phormicola schreef:Het begon bij mij ook met flauwtesIk weet niet hoe slank je bent, maar beneden een bepaald vet% en activiteitsniveau heb ik gewoon koolhydraten nodig.
Het is dus wellicht tijd om het één en ander te veranderen in je eetwijze
heb een BMI van 26 en mijn vetpercentage is ook wat bovengemiddeld...
) ...
Mariska_87 schreef:Ik heb net een eigen brood zonder suiker ( en asbest...) gebakken.. Versie volkoren van de LIDL geloof ik.. Lekker!!
Ultra simpel en zonder suiker!! YEAH!![]()
Dus eens in de zoveel tijd koop ik weer eens wat, gewoon omdat ik vind dat het allemaal wel leuk moet blijven en ik mezelf niet dingen moet gaan ontzeggen die ik echt heel graag eet.