Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:56

pmarena schreef:
Erg leuk inderdaad om aan te horen dat je als kind de straf bent voor je ouders omdat... -O-

Als je er niet was geweest dan had je ook van niks geweten :(:)

Dát bedoel ik dus...

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:04

makkie79 schreef:
omdat ongewenst zwanger raken per definitie dom is!!!
dat je wel weet hoe je moet vrijen maar niet je eigen weet te beschermen!!
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!
wees blij dat ze dan zeggen gefeliciteerd met je zwangerschap
ze kunnen ook zeggen gefeliciteerd dat je HIV heb!!!
deze discussies ga ik niet eens aan!!
ben zelf al 8 jaar bezig dus ja doet pijn dat iemand ongewenst zwanger raakt!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

ik begon het topic te lezen uit interesse, maar vond je bericht nog al opvallend.
Het eerste wat wat in me op kwam was misschien is met een professional erover praten lijkt dat het het heel diep zit bij je, is geen veroordeling maar gewoon goed bedoeld.

Succes met met zwanger worden! Hoop dat je wens ooit vervuld word! Beetje jammer alleen om andere daardoor zo te veroordelen, misschien deden ze het wel gewoon veilig.

Johanna59

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:15

Helaas voor de meesten, ben ik het eens met Makkie79.
Als je gegarandeerd niet zwanger wilt worden, moet je niet vrijen. Super simpel. Doe je het toch, bestaat er altijd een kans, dat je zwanger kan worden.
Echt ongewenst zwanger wordt je alleen, als je verkracht bent.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:23

Nja zoals ik het lees zegt ze dat mensen zich niet weten te beschermen en heeft ze het niet over geen seks hebben...
Helaas komt het voor dat mensen van hun verkrachter zwanger raken en het dus volgens jou als enige 'echte ' ongewenste zwangerschap mag bestempeld worden denk je echt dat die mensen dat er bij vertellen? Gewoon t shirt aantrekken HALLO IK BEN ONGEWENST ZWANGER VAN ME VERKRACHTER!!
Denk het niet en jullie die mensen maar dom vinden, want ze zijn ongewenst zwanger... beetje kortzichtig allemaal...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:42

Dus mensen die nooit kinderen willen mogen nooit seks hebben. Tieners die nog naar school gaan mogen geen seks hebben. Mensen die nog maar een paar maanden samen zijn en nog niet samenwonen mogen geen seks hebben. Mensen die het na vier kinderen wel genoeg vinden mogen geen seks hebben. Seks mag enkel nog uitgeoefend worden door mensen die de intentie hebben om zich voort te planten. Gelukkig zijn we deze opvattingen toch al weer een jaar of vijftig ontgroeid in de meeste regio's.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:48

Kwanyin schreef:
Dus mensen die nooit kinderen willen mogen nooit seks hebben. Tieners die nog naar school gaan mogen geen seks hebben. Mensen die nog maar een paar maanden samen zijn en nog niet samenwonen mogen geen seks hebben. Mensen die het na vier kinderen wel genoeg vinden mogen geen seks hebben. Seks mag enkel nog uitgeoefend worden door mensen die de intentie hebben om zich voort te planten. Gelukkig zijn we deze opvattingen toch al weer een jaar of vijftig ontgroeid in de meeste regio's.

+1 _/-\o_
Wat heb jij dat goed verwoord, precies wat ik ook dacht!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:53

Wat vreselijk jammer dat deze discussie weer oplaait in dit topic.

Hoe gaat het met jou ts?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:54

__PSM__ schreef:
Wat vreselijk jammer dat deze discussie weer oplaait in dit topic.

Hoe gaat het met jou ts?

Ehm ik denk dat je je vergist hebt in topic, hier WAS nu juist de discussie ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:54

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit ;) Dit topic was er juist gekomen om het andere niet te vervuilen met de discussie :) .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:04

Oh ja oliebol ik zie t... sorry ladies..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:36

Kwanyin schreef:

Bedankt. Sommige mensen hadden deze verheldering echt nodig.

__PSM__ schreef:
Hoe gaat het met jou ts?

Met mij gaat het goed, dank je :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:37

Johanna59 schreef:
Helaas voor de meesten, ben ik het eens met Makkie79.
Als je gegarandeerd niet zwanger wilt worden, moet je niet vrijen. Super simpel. Doe je het toch, bestaat er altijd een kans, dat je zwanger kan worden.
Echt ongewenst zwanger wordt je alleen, als je verkracht bent.

Dit slaat helemaal nergens op.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:56

Kwanyin schreef:

:') Perfect geschreven

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:06

Maar dat is in principe wel wat je zegt als je een standpunt aanneemt als "als je niet ongewenst zwanger wilt worden moet je gewoon geen seks hebben." Want ik ga ervan uit dat het bv bij tieners die nog op school zitten altijd ongewenst is om zwanger te zijn, of mensen die echt geen kinderen willen. Dus volgens die theorie zouden zulke groepen gewoon geen seks meer mogen hebben, want dan kunnen ze ook niet ongewenst zwanger worden!

"Helaas" weten we allemaal wel dat dit een vrij onrealistisch idee is. En dat groepen die echt niet zwanger willen worden, toch seks hebben. En zodra je seks hebt, kan er iets gebeuren. hetzij door vreselijke toevalligheid, hetzij toch door je eigen stomme fout. Vooral dat laatste is natuurlijk altijd erg stom en zou zoveel mogelijk voorkomen moeten worden, maar als het dan toch fout loopt ben je ongewenst zwanger. En dan moet je nadenken over de keuzes die je wilt maken, waarbij elk mens weer een ander idee heeft over wat nu beter of juister is dan het andere.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:07

Tiffany schreef:
Kwanyin schreef:

:') Perfect geschreven

Garantie voor niet zwanger raken is gewoon geen seks. En in principe heb je seks, om je voort te planten.
Hoe je het nu ook went of keert. Dat was vijftig jaar geleden al zo en over 50 jaar is het ook nog steeds zo.
Er wordt mijns inziens, gewoon veel te gemakkelijk met de term ongewenst zwanger omgegaan.
En ja, ik vind het verschrikkelijk, dat (school) kinderen al seks hebben. Dat wat de mens eerder onderscheidde van
de dieren, valt nu en beetje weg. Iedereen mag en kan het doen. Leeftijd is bijna niet meer belangrijk. En dat vind
ik niet te bevatten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:13

Ik vind juist zo'n vooroorloogse opvatting niet te bevatten. Ik vraag me dan weer af of die komt vanuit een streng gelovige opvoeding of een gewone zeer conservatieve opvoeding. Hedendaags zijn er hopen mensen die niet alleen het bed delen "om zich voort te planten" maar voor het genot, het plezier, de liefde,...maar dus als jij kinderen hebt dan mogen die pas seks beginnen hebben vanaf het moment dat ze afgestudeerd zijn, een diploma hebben, werk en samenwonen/getrouwd zijn met hun partner?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:16

[quote=]
Tiffany schreef:
Kwanyin schreef:

Garantie voor niet zwanger raken is gewoon geen seks. En in principe heb je seks, om je voort te planten.
Hoe je het nu ook went of keert. Dat was vijftig jaar geleden al zo en over 50 jaar is het ook nog steeds zo.
Er wordt mijns inziens, gewoon veel te gemakkelijk met de term ongewenst zwanger omgegaan.
En ja, ik vind het verschrikkelijk, dat (school) kinderen al seks hebben. Dat wat de mens eerder onderscheidde van
de dieren, valt nu en beetje weg. Iedereen mag en kan het doen. Leeftijd is bijna niet meer belangrijk. En dat vind
ik niet te bevatten.

Really????? Ik heb toch echt seks voor mijn plezier, intiem zijn met mijn vriend..

En er zijn wel meer dingen die mens en dier onderscheiden.. En het is heus niet zo dat iedereen maar ligt te knutselen met iedereen( uitzonderingen daargelaten )

Maar ik vind seks met je partner toch wel heel normaal in een relatie...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:27

Als je een lucifer aansteekt dan kan het zijn dat je je vingers brand. Als je hem laat vallen kan het zijn dat je je broek in de fik steekt... Als je je benen wijdt doet, voor een piel, weet je dat er iets kan gebeuren, ongeacht je nu aan de pil bent of een condoom gebruikt of een spiraaltje of wat dan ook. Als je mascara op je wimpers doet kan het zijn dat je in je oog prikt. alles kan, maar er zijn oplossingen. Wil je je verantwoording nemen, prima doen, maar heel vaak is een kindje beter af als het echt gewenst is.. en zelfs dan is het soms erg moeilijk dat grootbrengen van....
Gefeliciteerd is misschien niet de juiste keuze maar veel mensen zijn stiekum erg blij als ze stiekum net wel zwanger geworden zijn. Tegestrijdig dus. Want wie is er wel degelijk onbedoelt zwanger en wie hoopte er heel stiekum op...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:45

Ofwel iedereen die zich keurig aan de verkeersveiligheidsregels houdt en TOCH wordt aangereden...tja dat is toch een beetje eigen schuld.
Is toch ook dom :n Je weet immers dat je aangereden kan worden als je je in het verkeer begeeft :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:06

nee als je zelf weet wat je kan en wat je niet kan doen dan zou het goed moten gaan. nadenken voordat je gaat neuk*** Ben je ziek en aan de diarree of overgeven dan zou er een lichtje moeten gaan branden. Als je hond loops is dan weet je dat ze gedekt kan worden zo ook bij mensen. Weet wanneer je ontvankelijk bent en zorg er gewoon voor dat je op zeker gaat voordat je de straat "oversteekt" .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:15

In een ideale wereld is iedereen perfect op de hoogte van de voorbehoedsmiddelen en doet iedereen netjes zijn best om te voorkomen dat ze ongewenst zwanger geraakt. Maar helaas in deze niet zo ideale wereld zijn er hopen mensen die niet aan dat ideaalbeeld voldoen. En dan kan je nog zo willen dat iedereen eerst nadenkt en dan doet, mensen die niet nadenken en het toch doen blijf je altijd hebben. Of mensen die denken "ach, die ene keer kan geen kwaad, dit overkomt anderen en niet mij". Dat is heel jammer maar dat is de realiteit. De allerenigste manier om zeker niet zwanger te geraken is inderdaad gewoon geen seks hebben, maar dat vind ik persoonlijk dus weer een erg radicale en conservatieve oplossing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:18

Tja en alles maakt ook geen flaus aus:

het probleem bestaat nu eenmaal dat er mensen zwanger worden die geen kinderen willen.
En gelukkig hoeven die ongewenste kinderen dan ook niet geboren te worden: er kan abortus gepleegd worden.

Hoe ouder de foetus is hoe twijfelachtiger het wordt allemaal, dat wel :(:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:51

Wat een uitlatingen hier zeg.

Ik wil geen kinderen maar wel geslachtsgemeenschap, een relatie zonder kan geen goede zijn imo. Ik doe er alles aan niet te bezwangeren (en dat gaat me al erg lang goed af). Als ik ziek raak na het slikken en gemeenschap, dan neem ik een.morning after. Mocht het ondanks dat toch misgaan dan zal ik aborteren en kan het.niet apprecieren als men mij dan zou willen overtuigen een slecht persoon te zijn. Heb er dan alles aan gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:54

F_Orumster schreef:
Wat een uitlatingen hier zeg.

Ik wil geen kinderen maar wel geslachtsgemeenschap, een relatie zonder kan geen goede zijn imo. Ik doe er alles aan niet te bezwangeren (en dat gaat me al erg lang goed af). Als ik ziek raak na het slikken en gemeenschap, dan neem ik een.morning after. Mocht het ondanks dat toch misgaan dan zal ik aborteren en kan het.niet apprecieren als men mij dan zou willen overtuigen een slecht persoon te zijn. Heb er dan alles aan gedaan.

Nou en al niet wat dan nog? Wie zijn anderen om jou te vertellen wat je moet doen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:08

Als je er niet.alles aan hebt gedaan bedoel.je? Dan nog heeft niemand zich daar een.oordeel over te vellen, al vind.ik.het niet erg verstandig om abortie als enige voorbehoedsmiddel te gebruiken.