zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:24

Ik wens je heel veel succes toe TS. Ik ben ooit met een vriendin mee gegaan naar een abortuskliniek... Moeilijk zeg... Welke keuze je ook gaat maken, je moet echt 100% achter die keuze staan want anders ga je spijt krijgen

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:24

goed van je dat je toch bent gaan testen, nu weet je waar je aan toe bent.
Succes verder met je beslissing

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:25

Niet meer weghalen is geloof ik pas vanaf 21/24 weken. Dus ik denk dat je nog even bedenktijd hebt. Ik wil je aanraden om zsm naar de huisarts te gaan, die kan je doorverwijzen voor een echo en jullie bijstaan ik het keuzeproces. Veel sterkte ts!!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:25

Sterkte met de beslissing en het jullie ouders vertellen.
Ik zou inderdaad langs de dokter gaan. Dan weet je hoever je bent en kun je ook een gesprek voeren over hoe nu verder, deze persoon staat dan ook objectief er tegenover.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:26

Heftig hoor! Heel veel sterkte!!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:26

Pff wat heftig!
Sterkte met een keuze maken!
Welke beslissing je ook maakt en wat andere daar ook van vinden moet je je niet druk om maken, zolang jij en vriend er maar achter staan! :(:)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:28

we hebben het gisteren al wat besproken met mijn vriend zijn ouders en eventueel kunnen we in een klein huisje gaan wonen voor een goedkope prijs. en dan moeten we nog beslissen of we het houden of niet. onze ouders weten nog van niets we hebben enkel al wat hints gegeven aan zijn mama en die had het eigenlijk al gedacht dat ik zwanger was omdat zij dezelfde symptomen had zoals mij. dus nu afspraak maken bij de gyneacoloog en dan zullen we verder zien. wij willen graag het kindje houden omdat we het niet over ons hart kunnen krijgen om abortus te plegen maar we weten het nog niet zeker.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:30

Gynaecoloog?!

In Nederland hoef je als je zwanger bent niet naar de dokter of gyn hoor. Gewoon afspraak maken bij een verloskundige bij je in de buurt. Die doet rond de 9 weken een echo.
Wil je het niet houden dan moet je idd naar de dokter of abortus kliniek.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:33

Ik gok dat TS van Belgie is, omdat ze over maandstonden spreekt. Daar zal het wel anders geregeld zijn en zullen ze wel eerder naar een gynaecoloog gaan dan bij ons in Nederland.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:35

Een tweeling is niet per definitie genetisch bepaald. Een één-eiige tweeling is niet genetisch bepaald. Dat is gewoon een 'grapje' van de natuur. Een twee-eiige tweeling is wel genetisch bepaald en als jouw moeder dus de helft is van een 2-eiige tweeling, heb jij ook meerkans op een twee-eiige tweeling. Dat gaat uiteraard alleen over van moeder op dochter.

Je hoeft overigens in NL de gyn niet te bellen hoor. Je kunt gewoon de verloskundige praktijk in jouw buurt bellen. Als je niet precies weet hoe lang je zwanger bent, krijg je waarschijnlijk vrij snel een echo om te zien hoe lang je zwanger bent en of er een intacte zwangerschap is (dus kloppend hartje vanaf een bepaald termijn, of de dooierzak voor die termijn), of de zwangerschap op de juiste plek zit. Maar het kan inderdaad zijn dat dit in België heel anders is. Ik dacht dat in België in het zkh bevallen ook meer standaard is, terwijl in NL er ook nog wel een aantal vrouwen thuis bevallen.

En verder hoop ik dat, als jullie beslissen het kindje te houden, je goed gesteund wordt door familie en vrienden en dat je ook nog wat kunt genieten van je zwangerschap.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:36

Sowieso als je verwacht misschien een tweeling te krijgen omdat dit in de familie voorkomt.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:36

TS, heel veel sterkte en succes!!!!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:40

Jemig meis... heb meegelezen en schrik hier toch wel van...
Ik wens je heel veel sterkte met de beslissing enne als je het houdt dan willen we wel topic hier zien hoor :D
Nee just joking, ga eerst maar rustig erover denken, alles laten bezinken en alle opties open houden + bespreken.
Had je al tegen jou mama verteld?

Op dit moment zouden mijn ouders er totaal op tegen zijn als ik zwanger zou zijn (heb in verleden met mn ex 2 of 3x ook test gedaan. Just for my peace), maar zou het echt nood aan de man zijn, zouden mn ouders achter me staan in welke keus dan ook. Abortus zou ik zelf niet over mn hart kunnen verkrijgen en mn papa is ook een oeps kindje hihi :D

Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat je ouders opzich je er wel in zou steunen...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:41

NoName126 schreef:
Niet meer weghalen is geloof ik pas vanaf 21/24 weken. Dus ik denk dat je nog even bedenktijd hebt. Ik wil je aanraden om zsm naar de huisarts te gaan, die kan je doorverwijzen voor een echo en jullie bijstaan ik het keuzeproces. Veel sterkte ts!!

Tot 12 wkn gebeurd het via een curettage, daarna krijg je medicatie op een bevalling op te wekken en zal het kindje geboren worden via de natuurlijke weg alleen is het niet levensvatbaar.
Bij 24 wkn is een kindje levensvatbaar.
En wachten met zo'n beslissing tot 20 wkn lijkt me ook niet fijn voor ts, veel vrouwen voelen het kindje bewegen rond 15-19 wkn.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:42

Sterkte, sorry dat we geen geduld hadden ;) ik hoop dat je ouders het goed opvatten want je was tenslotte aan de pil...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:43

TS veel sterkte en succes. Goed dat je de test gedaan hebt, nu weet je ook waar je voor staat!

Het is "jammer" dat het gebeurd is want als je altijd netjes je pil hebt genomen dan kan je jezelf natuurlijk geen nalatigheid verwijten...je ouders zullen dat ook wel moeten snappen. Al kan ik me zo inbeelden dat er ouders zijn die koppig gaan volhouden dat een goed pilgebruik nooit kans geeft ookal zwaai je met wetenschappelijke bewijzen...

In elk geval wat je doet, denk er aan dat het JULLIE keuze is, van jouw en je vriend en van niemand anders! Niemand kan of mag jou overhalen tot abortus of het te houden, niet je ouders, niet bokt, niet een dokter. Dit is niet zomaar een keuze die je maakt en jijzelf moet er 100% achter staan en niet je omgeving, want dat gaat je ooit heel erg bespijten. Men kan je enkel raad geven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:43

en nu natuurlijk niet meer de pil nemen ;) niet drinken etc.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:46

En Foliumzuur slikken

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:46

xDaantjxx schreef:
Jemig meis... heb meegelezen en schrik hier toch wel van...
Ik wens je heel veel sterkte met de beslissing enne als je het houdt dan willen we wel topic hier zien hoor :D
Nee just joking, ga eerst maar rustig erover denken, alles laten bezinken en alle opties open houden + bespreken.
Had je al tegen jou mama verteld?

Op dit moment zouden mijn ouders er totaal op tegen zijn als ik zwanger zou zijn (heb in verleden met mn ex 2 of 3x ook test gedaan. Just for my peace), maar zou het echt nood aan de man zijn, zouden mn ouders achter me staan in welke keus dan ook. Abortus zou ik zelf niet over mn hart kunnen verkrijgen en mn papa is ook een oeps kindje hihi :D

Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat je ouders opzich je er wel in zou steunen...

nee ik heb het nog niet verteld aan men ouders dat ga ik straks doen denk ik als ik ze zie vandaag en ik hou jullie op de hoogte ;)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:47

unihorses schreef:
en nu natuurlijk niet meer de pil nemen ;) niet drinken etc.

inderdaad de pil heeft me toch nooit geholpen en drinken deed ik al niet dus dat is al positief :)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:47

TS, ik wens je veel sterkte en succes. Als ik jou berichten lees denk ik dat je je keuze al het gemaakt. Wat je keuze ook wordt, het is jullie keizer en dus de goede.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:48

Hoi TS, ik heb het hele topic gelezen en ik wil je veel sterkte wensen met de beslissing. Volg je hart! +:)+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:49

dat was zeker schrikken. Ik feliciteer je toch want het is toch een mooi nieuw leven wat er nu groeit

gelukkig zijn zijn ouders opener in dit verhaal en kun je daar goed mee praten. Misschien kun je zijn moeder vragen mee te gaan als je het jouw ouders vertelt?

en wat spullen betreft, wie weet zijn er hier op bokt wel mensen die nog wat voor je hebben. Mijn mening is altijd dat het belangrijkste in het leven gratis is; liefde en aandacht

ik wens je heel veel sterkte met het nadenken maar volgens mij weet je eigenlijk al wel wat je wil

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:49

jajakall_x3 schreef:
we hebben het gisteren al wat besproken met mijn vriend zijn ouders en eventueel kunnen we in een klein huisje gaan wonen voor een goedkope prijs. en dan moeten we nog beslissen of we het houden of niet. onze ouders weten nog van niets we hebben enkel al wat hints gegeven aan zijn mama en die had het eigenlijk al gedacht dat ik zwanger was omdat zij dezelfde symptomen had zoals mij. dus nu afspraak maken bij de gyneacoloog en dan zullen we verder zien. wij willen graag het kindje houden omdat we het niet over ons hart kunnen krijgen om abortus te plegen maar we weten het nog niet zeker.

Sterkte met de beslissing meis! Hopelijk nemen je ouders het ook goed op na de eerste schrik. :(:)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:49

Fennee schreef:
TS, ik wens je veel sterkte en succes. Als ik jou berichten lees denk ik dat je je keuze al het gemaakt. Wat je keuze ook wordt, het is jullie keizer en dus de goede.

welke keuze denk je? :)