ongesteld op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:09

oliebol!!!
hoe kan dit nouu ben dus ineens ongesteld geworden, ben t 2 weken geleden nog geweest!! had dit totaal niet aan zien komen! me moeder heeft tampons gekocht maar dat vindt ik echt rare dingen ook met inbrengen dus wachten maar totdat het over is & niet zwemmen.
hoop trwns dat ik het over 2 weken niet weer ben! dan ben ik het dus 2x op vakantie :0

XAnoukdb

Re: ongesteld op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:10

owh en uistellen zal geen zin hebben voor 3 dagen & dan al dat gedoe voor 3 dagen

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:15

XAnoukdb schreef:
oliebol!!!
hoe kan dit nouu ben dus ineens ongesteld geworden, ben t 2 weken geleden nog geweest!! had dit totaal niet aan zien komen! me moeder heeft tampons gekocht maar dat vindt ik echt rare dingen ook met inbrengen dus wachten maar totdat het over is & niet zwemmen.
hoop trwns dat ik het over 2 weken niet weer ben! dan ben ik het dus 2x op vakantie :0

Ik zal het wel doen, je laat je vakantie toch niet verpesten door zoiets? Gewoon doen, doet geen pijn hoor. Ik snap wel dat het eng is, maar het is zonde om het niet te doen.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 15-07-13 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:18

Ik snap je helemaal, TS, ik vind tampons ook best eng (teveel verhalen over kwijtgeraakte touwtjes etc gehoord), maar ik wou vrijdag echt gaan zwemmen met zo'n weer, dus heb ik het toch eens geprobeerd en het valt echt goed mee! Touwtje is idd erg lang. Wat misschien een tip kan zijn: zorg dat je ook steeds maandverbanden bij hebt, dan kun je na het zwemmen snel verwisselen en hoef je dus maar kort een tampon te gebruiken, dat helpt bij mij wel om te wennen :)

@ de mensen die altijd tampons gebruiken: waarom? Wat zijn de voordelen aan tampons dan die je niet bij maandverbanden hebt?

En zo'n inbrenghuls, hoe werkt dat?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:35

Ik werd het een paar dagen voor mijn vakantie in turkije, moest dat vliegtuig in enzo en ik dacht dat ga ik eeeecht niet doen met maandverband.. Dus ik de avond van tevoren oefenen, en het was gelukt! Deed geen pijn, zat ook direct goed ( gelukkig!! ) Kon de laatste 2 dagen van mijn periode en de eerste 2 dagen van mijn vakantie heerlijk zwemmen! Al vond ik het wel een beetje eng om ermee te zwemmen de eerste keer, maar daar ben ik nu wel overheen. Gebruik nu ongeveer 2 jaar tampons en op de lichtere dagen gewoon maandverband. Werkt prima! Gewoon proberen, er gebeurd niks!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:37

Het eerste wat ik ooit gebruikte waren tampons. Maandverband of inlegkruisjes vind ik toch van die vreselijke dingen en gebruik ik nooit.. Gewoon doen, niet bang zijn. Pijn doet het iig niet. :-)
Ik heb, naast dat ik in het water niet ongesteld ben, ook nog het geluk dat ik 's nachts nooit ongesteld ben. Standaard vanaf een uur of 9/10 's avonds tot een uur of 8/9 's ochtends niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:40

Tampons omdat ik dan niet steeds na hoef te denken om naar de wc te gaan. Of dat je maandverband verschuift oid :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:10

Ik vind maandverband zo smerig.. bah :o
Het is zo plakkerig en onhygiënisch.
Soms ruik je het ook echt bij andere vrouwen.. yek :n

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:06

Liesje1611 schreef:
Ik vind maandverband zo smerig.. bah :o
Het is zo plakkerig en onhygiënisch.
Soms ruik je het ook echt bij andere vrouwen.. yek :n

Daarom gebruik ik ook tampons. En je voelt het lopen als het hevig is en je gebruikt maandverband ieuw!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:07

Oh dat voelen lopen inderdaad...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:11

Iolanthe schreef:
Ik snap je helemaal, TS, ik vind tampons ook best eng (teveel verhalen over kwijtgeraakte touwtjes etc gehoord), maar ik wou vrijdag echt gaan zwemmen met zo'n weer, dus heb ik het toch eens geprobeerd en het valt echt goed mee! Touwtje is idd erg lang. Wat misschien een tip kan zijn: zorg dat je ook steeds maandverbanden bij hebt, dan kun je na het zwemmen snel verwisselen en hoef je dus maar kort een tampon te gebruiken, dat helpt bij mij wel om te wennen :)

@ de mensen die altijd tampons gebruiken: waarom? Wat zijn de voordelen aan tampons dan die je niet bij maandverbanden hebt?

Je kan alles doen, het is veeeel hygienischer, je moet het minder vaak vervangen,...
Je tampon zit in een soort huls, je brengt deze in en duwt vanachter er tegen zodat de tampon precies goed zit en uit de huls schuift, de huls gooi je dan gewoon in de vuilbak :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:20

Iolanthe schreef:

Voordelen van tampons tov maandverband? Nou...uuuhh... alles.

Ik rol het touwtje op en 'stop het weg tussen de flapjes' zeg maar.

Waarom zou je kort een tampon gebruiken? Als ie eenmaal op zijn plek zit: lekker laten zitten zou ik zeggen. Ik heb denk ik al in geen 25 jaar geen maandverband gebruikt. Gatver, waarom zou ik? die vieze bloedlappen in mn slipje. Ieuw!

Inbrenghuls ben ik zelf niet zo'n fan van. Die moet je goed weten te gebruiken anders is het beetje pijnlijk. Vooral naar achteren richten en niet naar boven. Volgens mij heeft alleen tampax ze, en die tampons vind ik niet fijn.

OB doet het nog gewoon het beste. De BMW onder de tampons zeg maar.

Touwtje kwijt raken is geen enkel probleem. Ik seks (soms) zelfs met tampons en ben zo wel eens het touwtje kwijt geraakt. Geen paniek hoor. Beetje voelen en rond zoeken en je hebt het allemaal zo weer te pakken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:23

Amaris schreef:
Iolanthe schreef:

Voordelen van tampons tov maandverband? Nou...uuuhh... alles.

Ik rol het touwtje op en 'stop het weg tussen de flapjes' zeg maar.

Waarom zou je kort een tampon gebruiken? Als ie eenmaal op zijn plek zit: lekker laten zitten zou ik zeggen. Ik heb denk ik al in geen 25 jaar geen maandverband gebruikt. Gatver, waarom zou ik? die vieze bloedlappen in mn slipje. Ieuw!

Inbrenghuls ben ik zelf niet zo'n fan van. Die moet je goed weten te gebruiken anders is het beetje pijnlijk. Vooral naar achteren richten en niet naar boven. Volgens mij heeft alleen tampax ze, en die tampons vind ik niet fijn.

OB doet het nog gewoon het beste. De BMW onder de tampons zeg maar.

Touwtje kwijt raken is geen enkel probleem. Ik seks (soms) zelfs met tampons en ben zo wel eens het touwtje kwijt geraakt. Geen paniek hoor. Beetje voelen en rond zoeken en je hebt het allemaal zo weer te pakken.

Hmm. Doet dat niet onwijs pijn? Dan komt de tampon toch ontzettend tegen de baarmoedermond aan? Heb ik zonder al last van.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:24

nee hoor, hij gaat er langs zeg maar (vriendje is ook niet zo heel groot geschapen, dat helpt ook)
stiekem is er best veel ruimte daarbinnen, zeker als je helemaal ontspannen bent.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:25

Amaris schreef:
nee hoor, hij gaat er langs zeg maar (vriendje is ook niet zo heel groot geschapen, dat helpt ook)

Oh natuurlijk, daar had ik niet aan gedacht :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:27

nu doen we het vrijwel niet meer hoor, het is toch allemaal net iets lastiger en voorzichtiger. Nu is het credo 'even het propje eruit halen!'

oh. haha. dat klinkt ook niet echt sexie als ik dat zo terug lees _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:29

Haha _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:30

ik gebruim gewoon maandverband. ik heb helemaal niks met tampons.

ik vind het niks mega vies aan, gewoon regelmatig (ik doe het elk uur) verwisselen.
2 keer daags douchen ochtend/avond.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:31

alleen al het feit dat je elk uur moet verwisselen. :Y) Ik heb wel meer te doen dan elk uur een toilet op te moeten zoeken.

Naaahhh kan er echt geen voordeel aan bedenken. Maar iedereen moet dat doen waar ie zich prettig bij voelt!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:31

Hoe doe je het dan als je op zo'n dag komt dat je gewoon niet om 't uur of om de 2 uur kan wisselen? En zwemmen?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:32

Ik vind die ene keer in die paar uur verwisselen al te veel. Laat staan elk uur.. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:34

Heb een keer om het uur moeten verwisselen. Wat was ik blij dat we weer dikke maandverband hadden :=

Je kan toch niet iets doen als je om het uur moet verwisselen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:35

Ik zou dat niet eens kunnen, reistijd naar werk toe, meetings op werk die langer zijn dan een uur, de tijd niet hebben om elk uur te denken "oh even naar de wc" .. :=

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:36

En je collega's die elke keer denken, zo die's flink en vaak aan de schijt. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:37

Ja precies.. Blijf je dan elke dag thuis als je ongesteld ben?