Melk slecht voor je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

Re: Melk slecht voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:08

Amy sterkte met je vader

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:15

Of melk goed voor je is ? Nee, ik ben van mening van niet. Als baby kunnen mensen (en andere dieren) melk verdragen. Hierna veranderd ons lichaam en kunnen we het stofje lactose niet meer verwerken en reageren we er dus allergische op. Dit is het geval bij mensen die lactose intolerant zijn. En eigenlijk is dit geheel normaal als je kijkt naar alle andere dieren. Sommige mensen kunnen alleen ook na hun baby tijd nog tegen melk. Maar dit betekend niet dat het ook echt gezond is.

Als ik naar me zelf kijk. Ik ben lactose intolerant en gebruik dus geen enkel melk product. Geen kaas geen yoghurt geen boter niks. En als ik naar mijn overige gezondheid kijk. Ik ben zo gezond als een vis en heb nooit griep of verkoudheid. Voor mij teken genoeg om er vanaf te blijven en het iedereen af te raden.

overigens voor de soja freaks... Ook dat is in grote hoeveelheden ongezond. Dat zit namelijk vol vrouwelijke hormonen.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:18

fjordowner18 schreef:
melkproducten zijn belangrijk.
Er zit calcium in wat de mens nodig heeft voor opbouw van botten, als iedereen genoeg melkproducten zou gebruiken zou er heel wat minder mensen last van osteoporose krijgen :j

nu kijk je naar mijn idee alleen maar naar de voordelen, wat mensen naar mijn idee vaak doen. Ja het is goed voor 'blabla',
maar het is evengoed slecht voor een misschien wel grotere lijst andere dingen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:21

Dank je wel Setteke en fjordowner :) doet me even goed.

Setteke, wat jij zegt zit wat in; het ontstaan van osteoporose (en andere ziekten trouwens) is afhankelijk van meerde factoren.
Maar of melk echt goed is voor het voorkomen van osteoporose vind ik twijfelachtig: er zijn zoveel meer middelen om aan calcium te komen.

Malih: alles wat teveel is is slecht voor de mens. Belangrijk is dat we, of we dat zonder melk of met doen, of zonder soja of met: alles moet met mate.
Als ik nu alleen nog maar op appels zou gaan leven zou ik ook ziek worden. Variatie is en blijft belangrijk. Dat je daarbij let op vetten en suikers is alleen maar beter: van vetten en suikers (en zouten trouwens) is tot nu toe alleen maar bewezen dat ze naadje zijn voor het menselijk lichaam als je er meer van binnen krijgt dan nodig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:29

Ik dronk tot begin dit jaar 2 pakken melk per dag... meestal alleen maar melk.

Ik had wel vaak last van mijn maag, iemand wees mij erop dat het daarvan kon komen.. ik wou dat niet echt geloven.. na ee tijdje toch de melk helemaal laten staan... en geen last meer van mijn maag.

Toen ik weer op melk overging was het weer mis.. dus nu drink ik het soms maar niet meer alleen maar melk.

Ik sla ook de sinas en prik dranken over na een avondje dat drinken op feestjes is het ook mis.