Een keizersnee op bestelling?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Een keizersnee op bestelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:41

De pijn gaat naar de achtergrond.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:43

Dakotah schreef:
Sterker nog, de volgende dag na de bevalling, ben ik zelf in de auto gestapt om maandverband te halen, ik moest er gewoon even uit. (overigens mag dit niet hoor)
Dus maak je niet te druk (ik snap het wel hoor, heb er zelf ook tegenop gezien) maar die uk komt er echt wel uit..

Waarom zou je dat niet mogen? Ik heb dezelfde ervaringen als jou. Relatief makkelijke bevallingen zonder knippen en scheuren. Als je jezelf goed voelt is het toch goed?

Ik stond de vloer te dweilen toen de kraamverzorgster de volgende dag kwam ( die kleefde van het vruchwater) :') . Op dag 2 bracht ik op de fiets de andere twee kids naar school. Geen probleem en ook nooit een terugslag of kraamtranen gehad.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:44

De pijn is met niks te vergelijken.
Daarom kun je het gevoel daarvan ook niet terughalen.
Ja als je een bevalling op tv ziet weet je ong. hoe die vrouw zich op dat moment voelt.
Maar het pijngevoel kun je niet meemaken met iets anders dan een bevalling.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:46

De kraamhulp zei dat het niet verstandig was, omdat je nog wel eens weg kunt vallen.
Had ook nergens last van, dus ben ook lekker weggegaan in mijn uppie.
Ik had voor mijn gevoel al weer lang genoeg thuis gezeten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:47

De pijn is zeker niet te vergelijken. En ik kon net na de bevalling echt niet genieten, was kapot haha. Uurtje erna wel hoor. Toen lekker gedouched enzo die avond en dat was HEERLIJK! Nog nooit zo genoten van een douche hahaha.

Nanda, wow gelijk al fietsen! Ik kon niet eens normaal zitten of 5 minuten staan. Zo gaar waren m'n benen door het persen. En fietsen met die hechtingen down under, whaaa neeeee

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:58

haha ik kreeg altijd een adrealinestoot bij een bevalling waar ik 2 dagen op kon teren. Na de bevalling stond ik op, ging douchen, kleede mezelf aan en dan was ik klaar. Voelde mezelf prima. Nooit moe geweest, nooit op bed gelegen. Bij nr 3 heb ik maar 12 uur kraamhulp gehad. Ik vond het schoonmaken wel prettig, maar voor de rest vond ik ze een sta-in-de-weg :o . En dan die vreselijke adminstratie die ze bij moest houden. Wat een flauwekul bij een gezond kindje. Maar goed, ik begrijp echt wel dat ik een ''uitzondering'' ben op dat gebied.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:10

Nanda schreef:
Dakotah schreef:
Sterker nog, de volgende dag na de bevalling, ben ik zelf in de auto gestapt om maandverband te halen, ik moest er gewoon even uit. (overigens mag dit niet hoor)
Dus maak je niet te druk (ik snap het wel hoor, heb er zelf ook tegenop gezien) maar die uk komt er echt wel uit..

Waarom zou je dat niet mogen? Ik heb dezelfde ervaringen als jou. Relatief makkelijke bevallingen zonder knippen en scheuren. Als je jezelf goed voelt is het toch goed?

Ik stond de vloer te dweilen toen de kraamverzorgster de volgende dag kwam ( die kleefde van het vruchwater) :') . Op dag 2 bracht ik op de fiets de andere twee kids naar school. Geen probleem en ook nooit een terugslag of kraamtranen gehad.

Hier nog 1.. Weliswaar een hele zware bevalling maar liep zelf het zh weer uit en stond na 6 dagen al weer 2 stallen te mesten, boodschappen doen en na 8 dagen zat ik stiekem al weer op mijn paard :)

Al die horrorverhalen van knippen, scheuren en na de bevalling, incontinentie, stuwing en kraamtranen heb ik dus niet gehad..
Ondanks dat mijn lieve kleine meid ruim 8,5 pond was en geschat was op 7 pond.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:44

fijn dat je mag kiezen voor een keizersnede als je dat wilt raponsje.
valt er nu een last van je schouders af? Of je dat nou kiest of niet: je hebt nu een keuze :)

Zelf heb ik 2 keizersnedes gehad waarvan ik voor de laatste zelf gekozen heb toen.
Wens je veel sterkte de komende tijd en probeer de stress een beetje los te laten nu als je dat lukt :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:09

Ik was juist uitgeput erna terwijl het vrij makkelijk ging. wat een energie kost dat zeg pffff
Ik hoefde de baby ook niet te zien, ik had zoiets van kleed maar aan, weeg maar meet maar en kijk maar na, dan ga ik even uurtje slapen, ik zie hem mijn hele leven nog

aangezien de verpleging foto`s wilde maken maar dit niet lukte is ze maar gaan filmen en hoor je mij dat ook zeggen: nee hoor, neem maar mee, zie hem straks wel, ze hebben mij echt moeten overtuigen om hem even op de borst te leggen

met hechtingen eronder kon ik hele week niks, maar toen die eruit waren sprong ik uit bed en deed ik alles weer zelf
Juist door de hechtingen kon ik niks en daardoor zou ik juist geen ks willen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:17

Dat herken ik helemaal niet. Ondanks dat ik nog heel lang moest blijven liggen om gehecht te worden en ze het zelfs op de OK onder narcose wilden doen bleef ik roepen dat ik gewoon wilde blijven liggen (wat uiteindelijk ook mocht, ik was erg overtuigend := ). No way dat iemand mijn kind af zou pakken }> was veels te blij dat ze er eindelijk uit was.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:18

Door de hechtingen kon ik ook niets. Brrr wat trekken die dingen zeg down under

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:31

Ik heb geen last van de hengstingen gehad.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:34

NatasjavE schreef:

Leuke woordspeling. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:38

Iris82 schreef:
NatasjavE schreef:

Leuke woordspeling. :)

whaha...

gelukkig daar ook niet van :')

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:27

Hi...

Even nieuwsgierig. ... hoe is het nu met je? Lkjkt me dat je nu zo ongeveer een kleintje hebt ? Misschien is het leuk als je een kleine updat plaatst

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 22:52

Onze dochter is geboren met een keizersnede. :j

Hoewel de KS pas gepland stond voor volgende week kreeg ik weeën en is ze vroeger gehaald.
Vannacht wordt de laatste nacht in het ziekenhuis en dan mogen we naar huis.

We zijn ontzettend blij met haar, maar het is ook heel erg wennen.
Waar ik weken geleden riep dat ik zo graag een broodje filet americain wilde wil ik nu gewoon lekker knuffelen met mijn dochter.
Tja prioriteiten... :')

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:53

Gefeliciteerd!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:54

Gefeliciteerd!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:55

Gefeliciteerd!!

Zeker flink opgelucht ook :))

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:01

Gefeliciteerd!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 23:16

NeverGiveUp schreef:
Gefeliciteerd!!

Zeker flink opgelucht ook :))

Bedankt iedereen! :D

Nou, enorm.
Nu moet het ouderschap natuurlijk pas beginnen, maar nu het uit gezond en wel uit mijn buik is en we beide in goede staat verkeren..
Een enorme opluchting. Heerlijk ook, de zwangerschaps misselijkheid was enkele uren na de KS ook meteen weg. Vergat bijna hoe het voelde.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:29

Van harte gefeliciteerd TS! Lekker genieten van je kleine meisje en elkaar <3

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:57

Wat geweldig! Gefeliciteerd!! Lekker genieten, hoe heet jullie kleine meid? Oh haha hoe kan ik het missen.. die kingsize roze letters in je onderschrift }:0 Leuke naam!

Ben misschien een beetje brutaal maar is je KS uiteindelijk mee of tegen gevallen? Het scheelt denk al een hoop dat je al weeën had? Ik was superblij dat ik (pers)weeën had want daardoor voelde ik niks van de ruggeprik, en ik was echt als de dood voor de ruggeprik :+

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:14

Gefeliciteerd.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:19

Van harte gefeliciteerd!