Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StillAngel schreef:Goed bezig meiden!
Is een van jullie geinteresseerd in een potje Manuka honing? Het schijnt echt heel goed voor je te zijn maar ik krijg het echt niet weg omdat ik honing echt niet lust. (had voorderest ook nog nooit honing geproefd in mijn leven dus wist het ook niet)
ditano schreef:Sinds 3,5 maanden ontbijt ik groene smoothie,s , minstens een halve liter .
De rest van de dag eet ik normaal , dus lunch , avondeten en twee tussendoortjes .
En er zijn me toch wel wat veranderingen opgevallen :
-Minder haaruitval , voorheen had ik na het douchen etc altijd haren in de afvoer liggen .
-Minder (duidelijk) grijze haren .Ik verf mijn haren , en na 6 weken was altijd een spierwitte
uitgroei te zien .Met name in de ponie , dit is minder ?
Volgende week komt de kapster weer , eens kijken of haar wat opvalt .
-Zeker 10 kg afgevallen , gewoon van zelf.
-Geen tot weinig zin in foute dingen , met name in de avond uren .
-Bij boodschappendoen , loop ik zonder moeite langs de chips /snoep afdeling ,hier
heb ik nl geen "zin" in .De groente /fruit afdeling trekt me meer![]()
-Eerder een vol gevoel .
Merken jullie veranderingen door "super food " ??
Janneke2 schreef:Ik herken dat "foute" dingen niet meer trekken. Dat geeft een hoop rust (itt toch vaak het gevoel hebben versus "Ik heb nog ergens trek in, maar waarin precies...?").
En als gevolg daarvan, moeiteloos afvallen.
Joyce_ schreef:Groene smoothies zijn zooo leuk om te maken, maar gaat veel schoonmaaktijd in zitten, wat mij af en toe ook belet om te beginnen..![]()
Ik heb een sapcentrifuge, echt een fantastisch ding! Daar krijg je echt sapjes uit, vind dat zelf lekkerder dan die dikke gepureerde smoothies (hoewel die met wat water of ijs vast ook goed dunner te maken zijn?). Enige nadeel is dat je met een sapcentrifuge wel een hoop vruchtvlees/pulp weggooit, daar wil ik toch nog wat op gaan bedenken..
Joyce_ schreef:Ik heb een vrij goedkope, weet niet eens welk merk het is, vraag me af of hij wel een merkje heeft. Was €65 en merk wel dat hij minder goed is dan de (hyperdeluxe professionele)centrifuge van een vriendin. Zij geeft ook workshops met haar centrifuge, dus moet ook wel goed zijn (en die van haar kostte ook wel wat honderdjes meer..). Bij de mijne moet je het fruit langzamer aandrukken, zodat het langer centrifugeert. Als je het er snel doorheen wilt drukken, vliegen er nog hele stukken groente of fruit in het afvalbakje, dus dat is zonde. Heb ook het idee dat er meer sap uit te halen is dan nu gebeurt, maar nu ik hem wat beter door heb, gaat het wel.
![]()
Zou er eentje nemen met zoveel mogelijk watt, hoe sneller ie draait en hoe meer sap je eruit krijgt!
Karin92 schreef:Dames, ik ben me ook aan het verdiepen in gezonder eten en vroeg mij af waar jullie je superfoods halen.
Wil ook graag meer bezig met groene smoothies maar kan me er niet echt toe zetten.
Waar maken jullie deze smoothies mee? Ik heb namelijk alleen een blender in huis.
En wat voor groene smoothies maken jullie?
Janneke2 schreef:Karin92 schreef:Dames, ik ben me ook aan het verdiepen in gezonder eten en vroeg mij af waar jullie je superfoods halen.
Wil ook graag meer bezig met groene smoothies maar kan me er niet echt toe zetten.
Waar maken jullie deze smoothies mee? Ik heb namelijk alleen een blender in huis.
En wat voor groene smoothies maken jullie?
Ik haal mijn superfoods "op de markt, waar de gulden een daalder waard is".
Ik heb geen enkele blender of keukenmachine, maar gebruik de recepten voor smoothies als ideeen voor salades en mengsles die ik eet ipv. opdrink.