Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:23

Ik heb gisteren een proef pakket quinoa besteld , ben namelijk erg benieuwd naar de meel /vlokken
en gepofte versie .

Eergisteren gewokte courgette , paprika , rulgebakken gehakt en quinoa op .
Lekker , makkelijk en snel klaar .

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 14:26

Goed bezig meiden!

Is een van jullie geinteresseerd in een potje Manuka honing? Het schijnt echt heel goed voor je te zijn maar ik krijg het echt niet weg omdat ik honing echt niet lust. (had voorderest ook nog nooit honing geproefd in mijn leven dus wist het ook niet)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:12

StillAngel schreef:
Goed bezig meiden!

Is een van jullie geinteresseerd in een potje Manuka honing? Het schijnt echt heel goed voor je te zijn maar ik krijg het echt niet weg omdat ik honing echt niet lust. (had voorderest ook nog nooit honing geproefd in mijn leven dus wist het ook niet)

ik ben wel geinteresseerd!
Wil je soms ruilen met een onaangebroken zak chiazaad?

Ik zat heel fanatiek aan de chiazaad tot dat ik er acher kwam dat ik in ene een bijzonder lage bloeddruk kreeg.
Als je van je zelf al een niet al te hoge bloeddruk heb is chiazaad blijkbaar niet echt goed voor je......
Heel erg jammer, want ik was een echte fan!

Bhriseis

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:29

Hoi dames!

Ik lees het topic stilletjes mee, en ben sinds een tijd ook bezig met gezonde voeding, en daar passen superfoods mooi in :)

Gisteren viel mijn oog op een pot bijenpollen. Mijn moeder is erg enthousiast over de effecten, maar mijn god, wat smaken ze ranzig. Ik had ze een theelepeltje in een grote mok koffie gedaan, maar kon het echt niet opbrengen om het op te drinken :o Waar vinden jullie ze het lekkerste in?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:36

Ik doe ze op brood: strooi ze over de jam of stroop zodat het goed blijft plakken. Wel een beetje rare substantie om te eten maar goed te doen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:23

ik doe ze in de yoghurt, dan smaken ze heerlijk zoet.
ik heb ze ook wel eens door de warme havermout gedaan, maar toen vond ik ze een beetje muf smaken

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:53

Hmm dan zou het best aan de warmte van de koffie kunnen liggen. Bedankt!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:18

Sinds 3,5 maanden ontbijt ik groene smoothie,s , minstens een halve liter .
De rest van de dag eet ik normaal , dus lunch , avondeten en twee tussendoortjes .
En er zijn me toch wel wat veranderingen opgevallen :

-Minder haaruitval , voorheen had ik na het douchen etc altijd haren in de afvoer liggen .
-Minder (duidelijk) grijze haren .Ik verf mijn haren , en na 6 weken was altijd een spierwitte
uitgroei te zien .Met name in de ponie , dit is minder ?
Volgende week komt de kapster weer , eens kijken of haar wat opvalt .
-Zeker 10 kg afgevallen , gewoon van zelf *\o/* .
-Geen tot weinig zin in foute dingen , met name in de avond uren .
-Bij boodschappendoen , loop ik zonder moeite langs de chips /snoep afdeling ,hier
heb ik nl geen "zin" in .De groente /fruit afdeling trekt me meer :=
-Eerder een vol gevoel .

Merken jullie veranderingen door "super food " ??

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:26

nou goed bezig!

Geen directe veranderingen qua huid/haar etc.
Verder had/heb ik geen gezondheidsklachten, behalve dan dat ik er blij was dat dit voorjaar mijn klachten mbt hooikoorts nagenoeg verdwenen zijn.
Maar ja waardoor komt het? Spirulina? Bijenpollen? Combi van het anders superfood (lijnzaad, chiazaad, gojibessen, macapoeder, hennepzaad)?

Over het algemeen geeft met dit superfood een goed gevoel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:49

Ik herken dat "foute" dingen niet meer trekken. Dat geeft een hoop rust (itt toch vaak het gevoel hebben versus "Ik heb nog ergens trek in, maar waarin precies...?").
En als gevolg daarvan, moeiteloos afvallen.
*\o/*

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 23:24

ditano schreef:
Sinds 3,5 maanden ontbijt ik groene smoothie,s , minstens een halve liter .
De rest van de dag eet ik normaal , dus lunch , avondeten en twee tussendoortjes .
En er zijn me toch wel wat veranderingen opgevallen :

-Minder haaruitval , voorheen had ik na het douchen etc altijd haren in de afvoer liggen .
-Minder (duidelijk) grijze haren .Ik verf mijn haren , en na 6 weken was altijd een spierwitte
uitgroei te zien .Met name in de ponie , dit is minder ?
Volgende week komt de kapster weer , eens kijken of haar wat opvalt .
-Zeker 10 kg afgevallen , gewoon van zelf *\o/* .
-Geen tot weinig zin in foute dingen , met name in de avond uren .
-Bij boodschappendoen , loop ik zonder moeite langs de chips /snoep afdeling ,hier
heb ik nl geen "zin" in .De groente /fruit afdeling trekt me meer :=
-Eerder een vol gevoel .

Merken jullie veranderingen door "super food " ??

Wow dat is echt een top resultaat zeg, gefeliciteerd!!

Ik eet over het algemeen gezonder en heb chips nu denk ik een maand verbannen uit huis, zelfs chocolade. Ik had laatst namelijk echt een grens waarvan ik bij mijzelf had (en mijn vriend zei het ook eerlijk) dat ik te dik aan het worden was.. Probleem is met sporten dat ik zo vermoeid ben en ik soms geen stap kan zetten. Maar nu zet ik mij er toch wel weer iets vaker voor in en het helpt wel :) !

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 06:37

Thanks , ben er ook erg blij mee :D
Chips heb ik zeker al 3,5 maanden niet meer op , chocolade ook niet .
Als ik eens wat te knabberen haal dan zijn het soja rijst snacks , maar dat is misschien
1 x in de twee /drie weken .
En nu heb ik me voorgenomen weer te gaan sporten (cardio training) ,zodat er nog
wat meer kg af gaan .
Ben iig blij , heb weer meerder broeken die ik pas *\o/*

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:18

Janneke2 schreef:
Ik herken dat "foute" dingen niet meer trekken. Dat geeft een hoop rust (itt toch vaak het gevoel hebben versus "Ik heb nog ergens trek in, maar waarin precies...?").
En als gevolg daarvan, moeiteloos afvallen.
*\o/*

ja lekker he, ik loop in de winkel tegenwoordig de rij met snoep en chocolade zo voorbij, scheelt me niks meer!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:10

Zo ...me vandaag weer bij mijn oude fitnes studio aangemeld ...
Na 6 jaar niets doen word dat spierpijn := ...
Neuh ...grapje ...rustig weer beginnen ...

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:12

Dames, ik ben me ook aan het verdiepen in gezonder eten en vroeg mij af waar jullie je superfoods halen.

Wil ook graag meer bezig met groene smoothies maar kan me er niet echt toe zetten.
Waar maken jullie deze smoothies mee? Ik heb namelijk alleen een blender in huis.
En wat voor groene smoothies maken jullie?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:44

Leuk dat je mee gaat doen!
Ik bestel mijn superfoods altijd online bij:
De Tuinen (kan ook bij de winkels zelf)
Drogisterij.net
Superfoods.nl

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:56

Groene smoothies zijn zooo leuk om te maken, maar gaat veel schoonmaaktijd in zitten, wat mij af en toe ook belet om te beginnen.. :D
Ik heb een sapcentrifuge, echt een fantastisch ding! Daar krijg je echt sapjes uit, vind dat zelf lekkerder dan die dikke gepureerde smoothies (hoewel die met wat water of ijs vast ook goed dunner te maken zijn?). Enige nadeel is dat je met een sapcentrifuge wel een hoop vruchtvlees/pulp weggooit, daar wil ik toch nog wat op gaan bedenken..

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:28

Joyce_ schreef:
Groene smoothies zijn zooo leuk om te maken, maar gaat veel schoonmaaktijd in zitten, wat mij af en toe ook belet om te beginnen.. :D
Ik heb een sapcentrifuge, echt een fantastisch ding! Daar krijg je echt sapjes uit, vind dat zelf lekkerder dan die dikke gepureerde smoothies (hoewel die met wat water of ijs vast ook goed dunner te maken zijn?). Enige nadeel is dat je met een sapcentrifuge wel een hoop vruchtvlees/pulp weggooit, daar wil ik toch nog wat op gaan bedenken..

Mag ik vragen welke sap centrifuge jij hebt?
Zit er namelijk al even aan te denken om een aan te schaffen maar wil natuurlijk wel graag een goede hebben!

Ik ben me al heel erg aan het verdiepen in het RAW eten zeg maar. En volg dan ook de site http://www.legallyraw.be
Ook een hele interessante site.

@Knakker. Bedankt voor de sites.
Daar moet ik maar eens even gaan rondsnuffelen :D

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:56

Ik heb een vrij goedkope, weet niet eens welk merk het is, vraag me af of hij wel een merkje heeft. Was €65 en merk wel dat hij minder goed is dan de (hyperdeluxe professionele)centrifuge van een vriendin. Zij geeft ook workshops met haar centrifuge, dus moet ook wel goed zijn (en die van haar kostte ook wel wat honderdjes meer.. := ). Bij de mijne moet je het fruit langzamer aandrukken, zodat het langer centrifugeert. Als je het er snel doorheen wilt drukken, vliegen er nog hele stukken groente of fruit in het afvalbakje, dus dat is zonde. Heb ook het idee dat er meer sap uit te halen is dan nu gebeurt, maar nu ik hem wat beter door heb, gaat het wel. :j

Zou er eentje nemen met zoveel mogelijk watt, hoe sneller ie draait en hoe meer sap je eruit krijgt!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:58

Joyce_ schreef:
Ik heb een vrij goedkope, weet niet eens welk merk het is, vraag me af of hij wel een merkje heeft. Was €65 en merk wel dat hij minder goed is dan de (hyperdeluxe professionele)centrifuge van een vriendin. Zij geeft ook workshops met haar centrifuge, dus moet ook wel goed zijn (en die van haar kostte ook wel wat honderdjes meer.. := ). Bij de mijne moet je het fruit langzamer aandrukken, zodat het langer centrifugeert. Als je het er snel doorheen wilt drukken, vliegen er nog hele stukken groente of fruit in het afvalbakje, dus dat is zonde. Heb ook het idee dat er meer sap uit te halen is dan nu gebeurt, maar nu ik hem wat beter door heb, gaat het wel. :j

Zou er eentje nemen met zoveel mogelijk watt, hoe sneller ie draait en hoe meer sap je eruit krijgt!

Bedankt!
Daar kan ik wat mee haha.
zonde om zoveel fruit weg te gooien inderdaad ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:50

Ik heb net erwten proteinepoeder gehaald en Maca en Acai poeder..
Staat nu een papje in de blender te staan maar durf het niet op te drinken.
Moet ook bananen halen want die ben ik vergeten maar ik durf het zo bijna niet op te drinken. :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:01

Maca vind ik erg smerig. Dat lust ik alleen in m'n warme havermout waar ik dan ook kaneel aan toevoeg om de smaak van de maca wat weg te poetsen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:25

Karin92 schreef:
Dames, ik ben me ook aan het verdiepen in gezonder eten en vroeg mij af waar jullie je superfoods halen.

Wil ook graag meer bezig met groene smoothies maar kan me er niet echt toe zetten.
Waar maken jullie deze smoothies mee? Ik heb namelijk alleen een blender in huis.

Ik haal mijn superfoods "op de markt, waar de gulden een daalder waard is".
Ik heb geen enkele blender of keukenmachine, maar gebruik de recepten voor smoothies als ideeen voor salades en mengsles die ik eet ipv. opdrink.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:22

Janneke2 schreef:
Karin92 schreef:

Ik haal mijn superfoods "op de markt, waar de gulden een daalder waard is".
Ik heb geen enkele blender of keukenmachine, maar gebruik de recepten voor smoothies als ideeen voor salades en mengsles die ik eet ipv. opdrink.

Oow dat is ook handig inderdaad om er gewoon een salade van te maken.
Lijkt me ook lekker voor de afwisseling.

Het jammere is dat ik in de buurt niet echt een markt heb. Dan zou ik al naar Groningen stad moeten denk ik?
Of zouden ze daar op de markt niet van dat spul verkopen..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:46

Hier op de markt kost het net zoveel als bij een normale winkel.