Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:F_Orumster schreef:Het eerder genoemde gewicht was op mijn lichtste, helaas niet wat ik nu weeg (72kg bij 1.69. Vorig jaar maart was dit nog 62kg dus gaat momenteel de verkeerde kant op).
Als je er zelf niet blij mee bent, moet je er iets aan doen. Ik sport veel om me goed te voelen. Het doet veel voor mijn zelfverzekerdheid.
F_Orumster schreef:quote="F_Orumster"]
Het eerder genoemde gewicht was op mijn lichtste, helaas niet wat ik nu weeg (72kg bij 1.69. Vorig jaar maart was dit nog 62kg dus gaat momenteel de verkeerde kant op).
Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat ik er niks aan doe? Ik ben juist obsessief.
Ik heb een crosstrainer, een hoepel, al een 1.5 jaar koolhydraat bewust geweest en een eetstoornis. Ik ben er dus teveel mee bezig.
Mindim schreef:F_Orumster schreef:Het eerder genoemde gewicht was op mijn lichtste, helaas niet wat ik nu weeg (72kg bij 1.69. Vorig jaar maart was dit nog 62kg dus gaat momenteel de verkeerde kant op).
Als je er zelf niet blij mee bent, moet je er iets aan doen. Ik sport veel om me goed te voelen. Het doet veel voor mijn zelfverzekerdheid.
Liesje1611 schreef:nadjajump schreef:Om heel eerlijk te zijn, doet deze reactie mij best wel wat. Ik ben niet de dunste. Nooit geweest en zal het ook nooit worden (en ja, dat zou ik wel graag willen hoor, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan). Ik eet gewoon gezond, al eet ik natuurlijk ook wel eens een koekje, chips of friet. En ik kan je zeggen, ik wordt daar op aangekeken. Ook als ik niks eet merk ik dat mensen mij dik vinden en dat ook duidelijk aan mij laten merken. Ten eerste wil ik dus zeggen dat ik gráág met je zou willen ruilen: zomaar alles kunnen eten zonder dat je er iets van ziet! (hoewel dat nog niet wil zeggen dat het gezond is om zo ongezond te eten).
Maar wat me het meest raakt aan je post is dat je nu dat meisje uit je klas met cup E noemt als degene die een vervelende opmerking over je maakt. Die vervelende opmerkingen krijg ik ook genoeg als dikker persoon, maar ik zeg toch ook niet dat er 'weer zo'n meisje met cup A zegt dat ik dik ben? Wat maakt het nou uit hoe diegene eruit ziet die een opmerking maakt? Het is nu eenmaal vervelend om zoiets over jezelf te horen maar door haar nu zo duidelijk te noemen maak je toch eigenlijk precies dezelfde opmerking terug en verlaag je je toch naar haar niveau?
Trouwens, deze reactie is echt niet alleen op jou gericht, al komt dat misschien wel zo over. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, en kwam toevallig jouw bericht tegen toen ik wilde antwoorden.
Verder vind ik het oprecht heel vervelend voor je dat mensen zo'n mening over je hebbenIedereen zou eens op moeten houden met over andere mensen oordelen!!!
En om op de titel van het topic te reageren: Ik heb niet het idee dat mollig de nieuwe standaard is.
Allereerst vind ik het jammer dat je me (denk ik) verkeerd begrepen hebt. Ik bedoelde 'dat meisje met een cup E' absolúút niet neerbuigend, sterker nog, ik zou mijn miniscule B graag in willen ruilen voor een E. Alleen staat dat niet zo goed op een maatje 34/36.![]()
Ik heb even in je profiel gekeken en ik vind je op niet één foto dik of zelfs maar mollig. Niet één. Dus ik vind het heel jammer dat je blijkbaar toch die druk van de maatschappij op je schouders voelt rusten.![]()
Ik eet denk ik, een stuk ongezonder dan jij. Waarom? Nou punt één, het is lekker. Chips, chocola en al die andere zooi is gewoon lekker. Maar hoe denk je dat ik erop aangekeken wordt als ik alleen maar een sneetje bruin brood zou eten en een maaltijdsalade..? Dan is het feest compleet hoor.
Er zijn al eens roddels door de school gegaan dat ik anorexia zou hebben, dus mij zal je nevernooit niet aan een maaltijdsalade zien. Toch ben ik bang dat ik door mijn eetpatroon en gewoonte later wél in de problemen zal komen, want ik ben nu 17, maar dagelijks chips en chocola houdt bijna geen mens vol zonder overgewicht te krijgen.
Ik vind overgewicht vaak niet lelijk, mits het ongezond wordt. Kijk naar Marilyn Monroe, die had écht geen maatje 36 hoor! Oké, nu had zij een perfect zandloperfiguur waar de meeste vrouwen alleen maar over durven dromen, maar toch.
Die opmerking van dat meisje uit mijn klas kwam JUIST hard aan omdat zij wél vormen heeft. En borsten. En een kont. En omdat ik bang ben dat het ook echt zo ís dat mannen vaak liever iets hebben om vast te houden, dan zo'n dunne palmboom als ik.
Ik denk dat het altijd een soort onuitgesproken 'strijd' blijft tussen mensen met onder- en overgewicht. Elkaar naar beneden trekken om hun eigenwaarde te laten stijgen. Vind ik heel jammer.
Sandra1984 schreef:Niet die modellen, dat is niet mooi, dat zijn de echte meiden met anorexia, maar vrouwen/meiden met maatje 36 en alles netjes in verhouding. Wou dat ik het had.
Raponsje schreef:Sandra1984 schreef:Niet die modellen, dat is niet mooi, dat zijn de echte meiden met anorexia, maar vrouwen/meiden met maatje 36 en alles netjes in verhouding. Wou dat ik het had.
En daar ga je de fout in.
Jij vindt de figuren van de modellen op de catwalk niet mooi, dat is wat anders dat te zeggen dat ze niet mooi zijn.
Overigens zijn er topmodellen met een eetstoornis maar ook dat hoeft absoluut niet.
Een vriendin van me is catwalk model, geen bekend model maar zij loopt voornamelijk voor confectie merken op de catwalk en shoots en heeft dus maatje "zero". Absoluut geen eetstoornis, maar maakt wel bewuste keuzes met wat ze eet en sport elke dag.
Je zal haar dan ook niet naar de Mac zien gaan, maar ze kan prima een keer van wat ovenfrietjes genieten met een lading verse groente na een dag sporten en werken.
kani_ejj schreef:Net een reactie gezien van iemand met cup e op het strand
Ik kan niet eens een bikini aan vanwege m'n grote borsten
Als ik een cup c/d had was ik al 10 kilo lichter.
Ik zou maar al te graag ervan af willen.
Stront jarloers op meiden die wel leuke bikini's kunnen dragen niet hun armen om hun buik heen te hoeven vouwen omdat je anders striee ziet.
Ik loop altijd met een badpak en hè wordt echt aangekeken.
Hardlopen doe ik alleen thuis als ik op straat loop dan hoor je mensen lachen omdat de bovenkant alle kanten opgaat ( heb een goede sportbh) maar heeft geen effect.
En dat volslank het nieuwe standaard is ben ik het niet mee eens
Heb heeeel veel moeite gehad om een vriend te vinden omdat de meeste alleen maar willen kijken en snel Jelle willen doen.
Nu heb ik een lieve vriend die gespierd is en z'n vrienden zeggen dan ook regelmatig dat ik er veel mooier uit zie als m'n buikje weg is en m'n voorgevel minder is.
En over kleding kan ik nooit iets vinden wat werkelijk waar past.