Stevig zijn... enige juiste standaard?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:50

@ Raponsje; ik wou dat ik het probleem had dat mijn kleren van mijn lijf glijden ;)
:wow:

_Tara_

Re: Stevig zijn... enige juiste standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:52

Ik ben toch blij dat ik maat M heb. Maat XXS komt nou niet zo vaak voorbij... Ik heb bv schoenmaat 36 en 9 van de 10 keer hebben ze die niet meer in de winkel.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:56

Als ik bij duurdere merken ga winkelen pas ik in een maat S.
Maar bij winkels zoals HM en Mango is het altijd maar kijken welke maat past.

Het ligt er echt aan waar je winkelt betreft kleding en daarom kun je kledingmaten ook nooit als maatstaaf nemen.
Zeker vrouwen die ook wat langer zijn krijgen zichzelf niet in een maat 36 hoe slank ze ook zijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:06

Ach leven en laten leven. Maatje S, M, L dat maakt mij niet uit. Heel dun of heel zwaar tja vind t minder 'mooi' om te zien, maar gelukkig kleden mensen zich er ook naar. (dus niet je in 3 maten te klein topje persen oid).
Zelf heb ik meestal S en ik dacht altijd 38, maar laatst een paar broeken gepast en die moest ik echt in 36 hebben, terwijl mijn oude broeken allemaal maat 38 zijn en prima passen, maatinflatie?
Met sommige jurkjes is het andersom, dan krijg ik maat M met geen mogelijkheid dicht (maar dat ligt er meer aan dat ik iets meer dan een handje vol heb).

Verder ben ik tevreden met mijn lijf hoor, heb rondingen en ook een buikje ja, maar zolang mijn kleren blijven passen vind ik t prima. Ik ben in de winter altijd iets zwaarden dan in de zomer, hebben meer mensen dat? Dus ik kom vanzelf wel weer in bikini-conditie haha.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 25-04-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:15

Heel veel mensen dragen kleding die te klein is.
Vooral spijkerbroeken worden vaak echt te klein gekocht en dan niet iets te klein om het uitlopen maar echt te klein dat er aan de voor zij en achterkant van alles overheen hangt.

Dat vind ik dan jammer want een groter maatje zou mooier staan met een getailleerd shirt of blousje.

Maar aan het einde van de dag maakt het niet uit of je maat xxs of xxl hebt of 1.50 of 2.10m bent.
Als je maar gelukkig bent daar gaat het om en niet om wat de buurvrouw van je vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:27

Ik zou graag mijn spijkerbroeken te klein willen kopen...
Ik heb hele stevige bovenbenen, qua billen niet.
Maar dat betekent dat ik een nieuwe broek koop en dat die na een dag dragen ongeveer drie maten te groot is :')

Wat betreft dat er vet overheen lubbert... Ik denk dat die mensen gewoon broeken met een veel te lage taille kopen. Ik ken dat probleem namelijk en heb ook vaak broeken die wat hoger zitten, zonder dat het raar lijkt, en dan zie je er niets meer van.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:34

Dit topic doet me denken aan een instructrice die ik vroeger nogal eens zag... ze was nogal mollig, en op een dag vertelde ze me haar verhaal: ze was te dik, ging naar een diëtiste en viel af... diëtiste blij, zij blij. Diëtiste bleef blij terwijl instructrice steeds verder afviel, en doorsloeg naar anorexia. "Goed zo" kreeg ze alleen maar te horen. 8)7
Met viel moeite en vechten is ze daar weer uitgekomen en dat ze dan maar een paar kilo extra voor lief neemt vind ik in haar geval toppie. Ik heb gezien wat een hel anorexia is, hoe mensen zich laten leiden door een innerlijke leugen, nou, dan krijg je toch wel een genuanceerder beeld hoor. Oordelen van anderen vind ik daarom not done.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:57

Janine1990 schreef:
Maar dat betekent dat ik een nieuwe broek koop en dat die na een dag dragen ongeveer drie maten te groot is :')

Wat betreft dat er vet overheen lubbert... Ik denk dat die mensen gewoon broeken met een veel te lage taille kopen. Ik ken dat probleem namelijk en heb ook vaak broeken die wat hoger zitten, zonder dat het raar lijkt, en dan zie je er niets meer van.

Tsjah ik ben toch echt wel slank, spijkerbroek maat 25/26, ben gek op lage heupbroeken, maar die staan mij ook gewoon niet. Vetjes heb ik echt wel, en dus vooral daar en vind dat zo lelijk als dat er overheen bolt. Dus ik draag of heupbroeken met een lang shirtje, of iets hogere broeken met een wat korter shirtje.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:57

Janine1990 schreef:

Nouja, er zit een verschil tussen een "vetje" die er overheen hangt of een echte rol die je zelfs met 4 lagen kleding niet meer kunt verstoppen.
Dat je een extra rolletje reserve hebt is niet erg, maar met kleding kun je zoveel voor je figuur doen, ik vind het dan jammer als iemand kleding draagt die eigenlijk niet bij het figuur past.

Zou trouwens ook graag willen zien dat de mode industrie meer variatie zou maken voor mensen die écht heel wat maatjes meer hebben.
Dus dan heb ik het niet over kleding in maat 46 maar echt kleding maat 60+
Helemaal niet nodig om in van die tenten te lopen als ze leuke colbertjes in die maten zouden maken met een leuke blouse.
Ik denk dat iemand met die maat zich dan al een stuk prettiger voelt in plaats van het "ik kan zelfs geen leuke kleding meer kopen" gevoel.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:22

Leven en laten leven.

Natuurlijk moet ik toegeven dat mensen met een enorm overgewicht gewoon meer kans hebben op gezondheidsrisico's die daarmee gepaard gaan en dit lijkt mij ook niet gezond..
maar wat de ene staat qua lichaamsvorm staat de andere absoluut niet.

Mijn zus is maar 3 cm langer dan ik maar weegt bij 1.75 , 78 kg en haar BMI is aan de hoge kant. Maar ze ziet er absoluut niet dik uit, haar gewicht is gewoon verdeeld over haar lichaam en ze heeft ook spieren etc.

Bij mij echter denken mensen vaak dat ik serieus nooit eet. Als ik een heel bord spaghetti weg eet kijken ze vaak mij heel apart aan en als ik taart weiger
denken ze altijd dat ik maar lijn.

Ja ik ben het type extreme zandloper. Degene met de taille maat XS, de grote borsten en heupen allemaal. En is het de ideale maat? Welnee. Ik lijk ook wel uit proportie en veel kleren zitten boven goed maar sluiten weer niet aan ( Want kleding gaat vaak uit van een standaard lichaamsbouw. Thanks god voor buitelandse kleding).

Vrouwen moeten niet in maat 34/36. Zolang je er goed bijvoelt, je gewicht geen gezondheidsrisico's oplevert en je lekker en normaal functioneert in je eigen lichaam zeg ik leef je leven. Laten we wat minder met elkaar bemoeien, en ons druk maken over eigen zaken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:00

met mijn 1,80 ben ik al blij als ik op maatje 42/44 zit ipv nu nog 46 :+
mensen oordelen nu eenmaal en helaas zijn er ook nog steeds mensen die een ander afzeiken om zichzelf fijner te voelen ,
ik liep net met de hond over het fietspad en kreeg een scheld kanonnade over me heen uit een passerende auto met twee puberale kinders van waarschijnlijk nog geen 19 er in, de bijrijder hing uit het raam en blérde : "HEY, lelijke dikke vieze vette teef" als ik het correct quote
ik heb met mijn vinger naar mijn hoofd gewezen en ben lekker doorgewandeld
vroeger zou dit leiden tot een week niet eten om daarna te verzanden in een periode van vreetbuien en overcompensatie
nu leid dit tot de gedachte "goh, van je iq moet je het niet hebben, is het wel kerel ??" en ga ik verder met mijn leven wetend dat ik gezond leef, voldoende beweeg en nooit zal behoren tot de groep met het ideale gewicht volgens het boekje en dat dat prima is . (en kan ik de alsnog knagende monstertjes terug hun hoekje in schoppen, want geloof me, tuurlijk heb ik nu echt wel wat verstoorde gedachtes over eten, alleen laat ik ze niet de overhand nemen :n )
trust me, een maatje meer is nog steeds niet normaal volgens een hoop mensen hoor

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:08

Sonja, zulk gedrag is nooit normaal los van of je een bril draagt, zwaar bent, dun, zwart, man, vrouw...whatever....Getuigd inderdaad van asociaal en cognitief beperkt gedrag...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:28

Ik weet het Colway en gelukkig weet ik dat ook echt :j ;) ik laat me er nu niet door van de wijs raken :n
en heb ook echt gedacht "gast, je spoort niet :n " en ben verder gewandeld
vond het wel tof om te merken dat ik me idd niet meer van de wijs laat brengen door dit soort onzin :+
his problem, not mine :wave:
wat niet uit het oog verloren moet worden, de 1 is op model bij maatje 42/44, de ander bij maatje 34,
iedereen is anders, ik zal bijvoorbeeld nooit onder de 40 raken kwa kleding moet ik ook niet willen, want geloof dat ik dan eerst 6 weken dood moet zijn voor ik er ben ;) ik zal op 44 waarschijnlijk al blijven hangen.
en voor een heel tenger persoon zal maatje 40 huge zijn idd,

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:33

Ik vind het ook niet leuk nee, er wordt vaak gedaan alsof dunne mensen alleen maar bezig zijn met gewicht, nooit onzeker zijn en dat anderen dat helemaal niet mooi vinden, en dat juist 'vollere' vrouwen mooi en leuk en 'levend' zijn.

Volgens mij dient het als een soort 'bemoedigende' tekst dat je als vrouw niet langer aan het modelideaal hoeft te voldoen, maar zo worden juist dunnere mensen weer onzeker. Ik in ieder geval wel, net als dat je er niet altijd voor kiest om voller te zijn, kies je er ook niet altijd voor dun te zijn...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:24

Je kiest er wel voor jezelf wat aan te trekken van dergelijke uitingen :).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:11

Weetje,
Ik vind jezelf zijn en gelukkig zijn de juiste standaart!
Of je nou groot of klein bent, dik of dun, een beugel of een bril hebt. Laat iedereen lekker, kijk eerst naar jezelf en dan naar een ander.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:16

het opvallendste aan de 'curvy' vrouwen vind ik dat ze toevallig altijd gigantische borsten hebben (op die promoplaatjes dat curvy beter is dan slank)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:10

Toad daar had ik het toevallig een paar pagina's geleden over, dat als mensen het hebben over "curvy" of soms zelfs "een maatje meer" ze negen van de tien keer slanke vrouwen met grote borsten en billen bedoelen :Y) curvy is blijkbaar meer vrouwelijke vormen... geen flubberbuikjes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:34

He jammer := Pas ook nooit ergens tussen :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:35

'Curvy' is ook niet hetzelfde als 'een maatje meer'. Bij curvy gaat het er meer om dar je niet graatmager hoeft te zijn, en dat het oké is om vrouwelijke vormen (dus borsten en billen) te hebben. 'Een maatje meer' is toch eigenlijk een eufemisme voor (te) dik of stevig zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:37

Ik vind curvy ook niet hetzelfde als een maatje meer, maar sommige mensen hebben een beetje een ander beeld van een maatje meer en doelen dan dus op curvy. Als je het nog volgt. :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:40

Ik vind dat curvy 'in' is echt nog veel slechter dan dat skinny in was/in :=

Je kan er nou eenmaal niets aan doen als je niet zulke vrouwelijke vormen hebt :7

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:42

Curvy wordt ook gebruikt door echt hele zware vrouwen, vandaar dat het een beetje een rommeltje is geworden met dat woord :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:47

phormicola schreef:
Curvy wordt ook gebruikt door echt hele zware vrouwen, vandaar dat het een beetje een rommeltje is geworden met dat woord :')

Ja dat slaat echt helemaal nergens op :+ "kijk dit is vrouwelijk" nee, dat is overgewicht.

Geryon schreef:

Je kan er nou eenmaal niets aan doen als je niet zulke vrouwelijke vormen hebt :7

Vind het een niet erger dan het ander, niks mis met curvy maar wel als je het neerzet als "beter dan ...".

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:59

Geryon schreef:

je kan geld uitgeven aan wat hulp O:)