Geesten zien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Geesten zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:38

Mischien had je je hoofd aan je hoofdeinde van je bed gestoten?
Uit intense dromen en diepe slaap kun je ook met hoofdpijn wakker worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:41

Bizzybijtje schreef:
Ja, vond het ook altijd onzin maar heb intussen zelf al genoeg gezien/gehoord :')
Evengoed ben ik er nog heel nuchter in en 9 van de 10 mensen die beweren geesten gezien te hebben verbeelden zich inderdaad, heeft ook te maken met slaapverlamming maar dat wil men meestal niet horen.

Dat is gek want toen ik het stukje over slaapverlamming las op wikipedia was ik ZO opgelucht en blij. Daarvoor werd ik namelijk door mn bed heen gegooid van links naar rechts door de duivel die me kwam halen...... En ik heb GEZWOREN dat het echt was.... Was zo, zooo bang.
Tot ik dus dat stukje las en dacht ja, dat was het. Want dat stuk van de duivel droomde ik, en dat door mn bed heen gegooid worden was 'echt'.
Ik denk ook dat ik wel echt van links naar rechts rolde, (aangezien ik bijna van bed viel, en dan weer bijna tegen de muur klapte) maar dat misschien onbewust zelf deed?
En dat mn bed niet echt bewoog.
In ieder geval was t een opluchting om erover te lezen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:47

Ik kan me zelf wakker maken uit nachtmerrie's

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:48

eclair98 schreef:
Een dier bijv. Dat heet reacarnatie. Een vriendin van mij wordt soms door iets of iemand weg gejaagd uit haar kamer. Dan wordt ze opeen zo bang. ZO stonden er ook eens met lippen stift lippen op haar spiegel, broer en ouders hebben niets gedaan.....

Hmm droom eens dat er man of vrouw mij schaduwd, en als ik dan in real life ergens kom waar ikmtoen in mijn droom was, dat ik een hele erge druk op mijn borst voel.

Reïncarnatie, geen reacarnatie :P

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:15

Fair schreef:
daniquexx schreef:
Rianne, je zei tegen mij altijd in de eerste dat je het wel zag..
Dacht al laatst.. Hoor haar er nooit meer over ;p

Ja ik zei tegen jou ook dat het emer voelen is, je voelt een aanwezigheid en dat krijg ik het beeld in mijn hoofd.
Maar ik moetzeggen dat het steeds minder wordt :n

En eigenlijk vind ik dat niet zo heel leuk :n

wil je het wel dan?
ja van je pake bijvoorbeeld is wel fijn natuurlijk maar van vreemden lijkt het me maar niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:40

SindyKaya schreef:

Ik ook, nou ja vroeger altijd, heb al 2 jaar ofzo geen echte nachtmerrie gehad die heel eng was, maar ik moest altijd in mijn droom 2 keer knipperen en ik werd wakker..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:52

Ik weet niet hoe ik het doe.. Ik kan me realiseren dat het niet echt is en dan word ik wakker

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:28

Believe schreef:
SindyKaya schreef:

Ik ook, nou ja vroeger altijd, heb al 2 jaar ofzo geen echte nachtmerrie gehad die heel eng was, maar ik moest altijd in mijn droom 2 keer knipperen en ik werd wakker..

Haha, hier nog iemand :D ik kon/ kan ook dromen beaturen. Maar dat heeft niks met geesten te maken :+

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:39

daniquexx schreef:
Fair schreef:

Ja ik zei tegen jou ook dat het emer voelen is, je voelt een aanwezigheid en dat krijg ik het beeld in mijn hoofd.
Maar ik moetzeggen dat het steeds minder wordt :n

En eigenlijk vind ik dat niet zo heel leuk :n

wil je het wel dan?
ja van je pake bijvoorbeeld is wel fijn natuurlijk maar van vreemden lijkt het me maar niks..

Naja is voel vreemden en bekenden, maar het wordt steeds minder
En ik vind het juist enger dat er iemand in de kamer is terwijl ik het niet kan zien.
Ik vind het een veel fijner idee dat ik diegene gewoon kan zien :j

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:29

Vanacht was ik wakker geworden, hoor ik ineens een fet harde klap op mijn nachtkastje. Niets was veranderd, want dacht in eerste instantie dat ik iets niet helemaal goed had gelegd, maar alles lag nog exact hetzelfde! Heb ook wel eens meegemaakt dat er vanuit het niets een boek van me boekenplank viel (boek stond schuin tegen ander boek aan en had geen mogelijkheid om te vallen xd.
Ik ben heel erg gevoelig voor dit soort dingen. Kan namelijk ook 'mensen lezen'

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:08

taartjee schreef:
Vanacht was ik wakker geworden, hoor ik ineens een fet harde klap op mijn nachtkastje. Niets was veranderd, want dacht in eerste instantie dat ik iets niet helemaal goed had gelegd, maar alles lag nog exact hetzelfde! Heb ook wel eens meegemaakt dat er vanuit het niets een boek van me boekenplank viel (boek stond schuin tegen ander boek aan en had geen mogelijkheid om te vallen xd.
Ik ben heel erg gevoelig voor dit soort dingen. Kan namelijk ook 'mensen lezen'

Op het onderstreept & vetgedrukte:

lifaya schreef:
Gewoon een nachtmerrie. Bijna alle "verschijningen" die gezien worden vanuit of rondom bed zijn gelinkt aan slaapverlamming of nachtmerries heb ik ergens gelezen :)
Hoofdpijn hebben kan ook gewoon vanwege een heftige droom. Ik ben wel eens jankend en gillend wakker geworden, hoe levensecht het ook is, je moet je niet laten misleiden

Op het vetgedrukte :

Hoe bedoel je 'mensen lezen' "zie/voel/hoor/ruik" je dan de aura's ?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:45

Ik kan aan de hand van een foto ongeveer zien wat voor persoon het is (is gewoon te leren btw, maar heb het zelf ontwikkeld laat maar zeggen door de jaren geen door omstandigheden) ik doe het voornamelijk onbewust, is net zoiets als eerste indruk voor mijn gevoel dan, maar zonder die persoon echt te hebben gezien.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:34

Ik geloof zeker wel in dingen hoor!
Zie ze nou niet echt door m'n woonkamer vliegen ofzo,
Maar heb toch bepaalde dingen meegemaakt dat ik denk hhmm..
Dit kan geen 'toeval' zijn!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:49

taartjee schreef:
Ik kan aan de hand van een foto ongeveer zien wat voor persoon het is (is gewoon te leren btw, maar heb het zelf ontwikkeld laat maar zeggen door de jaren geen door omstandigheden) ik doe het voornamelijk onbewust, is net zoiets als eerste indruk voor mijn gevoel dan, maar zonder die persoon echt te hebben gezien.

en is wat je denkt ook altijd waar? :)

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:02

Angeliquee18 schreef:
Ik geloof zeker wel in dingen hoor!
Zie ze nou niet echt door m'n woonkamer vliegen ofzo,
Maar heb toch bepaalde dingen meegemaakt dat ik denk hhmm..
Dit kan geen 'toeval' zijn!

Wie 'A' zegt, moet 'B' zeggen.... Zeg op! +:)+

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:16

taartjee schreef:

Dat kan ik ook , maar dat zie ik zelf meer als gewoon mensenkennis :j

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:42

Ja haha dacht ik ook al, Fair, dit heb ik ook. Het klopt niet ALTIJD, maar wel 9/10 keer :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:21

Rider1 schreef:
Ja haha dacht ik ook al, Fair, dit heb ik ook. Het klopt niet ALTIJD, maar wel 9/10 keer :)

Ja idd, gewoon zodra je iemand ziet weet je hoe die inelkaar zit en hoe je er mee om moet gaan :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:33

lifaya schreef:
Gewoon een nachtmerrie. Bijna alle "verschijningen" die gezien worden vanuit of rondom bed zijn gelinkt aan slaapverlamming of nachtmerries heb ik ergens gelezen :)
Hoofdpijn hebben kan ook gewoon vanwege een heftige droom. Ik ben wel eens jankend en gillend wakker geworden, hoe levensecht het ook is, je moet je niet laten misleiden

Klopt. Ik lijd ( ik noem het ook echt lijd want leuk is echt niet) er aan.
Ik dacht eerst dat ik last had van slaapverlamming, alleen de psygoloog zegt waarschijnlijk niet omdat ik me niet verlamd voelt en gewoon kan bewegen (ik ben door gestuurd naar het mcl in leeuwarden, daar wordt gekeken wat ik percies heb). Hun eerste gedachten is dat ze denken aan nacht angst, met mooi duur woord Pavor Nocturnus.
Ik dacht ook geteroriseerd te worden door geesten maar wij zijn verder gaan zoeken, omdat ik ook wel een hysterisch werd snachts en het me helemaal niet kon herrineren.
9 van de 10 keer herrinner ik me niks, de keren die ik me herriner:

- De eerste keer lag ik op bed (duh) en (dacht) lag wakker naar de televisie te staren en ik zag er een vrouw uit kruipen. En die greep me in een keer, ik in volle paniek zat echt vast in mijn dekens. Toen ik besefte dat ik in slaap was gevallen en toen ik rustig was kon ik me los krijgen.

- Ik heb een gedaante vanuit de hal onze kamer inzien komen, '' liep'' naar de douche. Het was niet echt een man of vrouw, maar meer een soort zwevend gordijn met allerei kleuren.

- Ik (dacht) werd wakker en zag mijn vriend op zijn hurken naar mij kijken naast het bed. Ik dacht nou sukkel wat doe je nou, draaide me om en zag dat hij naast me lag te slapen. Ik draai me weer op en mijn vriend zit daar nog steeds dit keer kwaadaardig naar mijn te grijnsen. Ik raakte in paniek, weet nog dat ik schreeuwde dat hij weg moest gaan maar hij ging niet. Mijn echte vriend werd wakker deed het licht aan, ik helemaal over de zeik en de rest van de nacht niet meer geslapen.

- Ook rolde er een keer iemand zo onder het bed vandaan,mij aankijkend.
Voor mij geen bekende maar toen ik hem omschreef dacht mijn vriend aan een maat van hem.

- Ook heb ik iemand van mijn werk gezien in me kamer, die man kende ik verder niet zo goed was een callcenter bedrijf waar wel honderden mensen rondliepen.

Het was allemaal levensecht en had soms niet eens door dat ik aan het slapen was. Ik denk dat het bij heel veel mensen gebeurd dit. In amerika zijn er ook veel mensen die denken ontvoerd te zijn geweest terwijl ze in werkelijkheid hier aan lijden. Hersenen doen rare dingen met de mens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:37

Wow wemkelover
Dit is écht wel heftig zeg!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:55

ik heb een verhaal weet eigenlijk niet of het hier helemaal mee te maken heeft maar t kwam ineens in me op :)

Vrienden van ons hebben ieder jaar heel veel lammetjes, ik ga ieder jaar de leplammetjes vlesjes geven en kwam zowiezo iedere dag knuffelen, ieder jaar kies ik er ook een uit van aah die is lief en daar ga ik veel mee doen :p (lol) een paar jaar geleden was het een zwart rammetje, ik was gek op hem en hij denk ik ook op mij, sliep vaak in mm vest enzo <3 maar omdat het een ram was ging die naar de slacht.. dus naar een half jaar ging hij naar de slacht. Ik sliep toen nog met een groote paarden knuffel, en op een x ( de 1e nacht nadat hij naar de slacht werd gebracht) werd ik midden in de nacht wakker en voelde in iets in mn armen ( en nee niet mn knuffel :p ) het was warm, hard en leek te ademen, toen ik beter ging voelen voelde ik zn voetjes leek het wel.. ik schok zo erg en ik achteruit dijnste maar toen was het weg, de volgende nacht gebeurde het weer maar daarna nietmeer.. Na mijn idee was het het lammetje dat afscheit kwam nemen? kan dit kloppen?

Nou en verder heb ik nog van die verhalen die wel vaker voorkomen zoals een douchkop die ineens aangaat en dan weer uit en weer aan en weer uit..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:56

gohya schreef:
Wow wemkelover
Dit is écht wel heftig zeg!

ja daarom ben ik ook hulp gaan zoeken. Want de meeste keren herriner ik me helemaal niks meer. Maar ik heb periodes gehad dat ik dit rustig 5x op een nacht had en mijn vriend lag dan wakker. Hij vond het wel tijd om naar de huisarts te gaan.
Mijn vriend kan mij hierin ook niet negeren omdat ik anders nog hysterischer wordt en kan gaan slaan. Dus om hem en mij te beschermen moet hij wel iets doen.
Af en toe brabbel ik wel iets van dat ik iets zag. Mijn vriend wordt er niet altijd wijzer van.

Maar ik met deze ervaringen bedoelde ik te zeggen, hoe levensecht iets kan zijn wat er niet is.
Al geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik vind niet dat je zomaar iets op het paranormale kan afschuiven. Al zulle er wel mensen zijn die echt iets zien, maar ik denk niet veel.

Laast was er op het nieuws toch ook iets over een meisje dat op facebook had gezet dat ze dacht dood te gaan, en stapte met haar vader bij iemand in de auto die teveel gedronken had en is zij is kort daarna verongelukt. Vader en die man hadden het wel overleefd.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:18

Ik geloof er niet in... En ik geloof er wel in :')

Ik geloof dat er meer is dan dat we denken, maar ik vind het altijd zo moeilijk om onderscheid te maken tussen de nep verhalen en misschien wel de echte.. En die 'echte' ervaringen, is dat niet een hallucinatie, een verzinsel? Die grijze vlek op de foto is vuiligheid, die schim in je ooghoek is een speling van het licht, dat gevoel hebben van iemand die naar je kijkt is je eigen paranoia die de kop op steekt en de hond die gromt naar een lege hoek in de kamer is gewoon een niet zo slimme hond :+

Ik was toen ik rond de 14 was in een Gothic periode en besloot te doen aan Wicca. Nooit helemaal van de grond gekomen, nooit ook echt wat gezien, maar ik en mijn vrienden vonden ons helemaal bad-ass. 's Nachts op het kerkhof geesten oproepen, spreuken uitspreken, pendelen, in het zwart kleden.

Maar voor en na die periode heb ik wel wat dingen meegemaakt en zelf ook wel gezien.. En toch heb ik nog altijd twijfels. Was het wel echt wat ik zag? Herinner ik me het nu niet gewoon verkeerd, omdat ik zo jong was? Dus nog steeds weet ik niets zeker.

- De eerste keer dat ik in aanraking kwam met iets, was toen ik een jaar of 12 was. Het was nacht, ik lag op bed en werk wakker omdat ik zo uit het niets een astma aanval had. Ik liep naar het raam toe om die iets open te doen en frisse lucht naar binnen te krijgen. Ik keek naar beneden, naar onze achtertuin, naar de kippenren. Onze kat zat bovenop de kippenren te slapen. Ik keek naar de kat... En ineens zie ik iets in mijn ooghoek bewegen, buiten het raam. Ik kijk naar rechts en buiten het raam, tegen de muur aan, zie ik een zwevende man in grijsachtige rook. Hij had geen armen of benen, dat was allemaal rook. Het enige wat duidelijk was, was het gezicht. Hij had een hele grote hoed op zijn hoofd en een sikje/baardje op zijn kin. Op het moment dat ik hem zie, verdwijnt hij in de muur, ons huis binnen, in de slaapkamer van mijn moeder. Ik twijfel of ik wel iets gezien heb, besluit dat ik gewoon half droom nog en ga weer slapen. De volgende ochtend verteld mijn moeder dat ze een nachtmerrie heeft gehad, over een schim die onder een boom stond in de verte, met een hele grote hoed en een klein baardje. Ze roept naar hem, als in nood, probeert naar hem toe te lopen, maar de man en de boom blijven even ver en reageren nooit op haar.

Dus dat vond ik wel een beetje freaky :')

- Ook heb ik een keertje glaasje gedraaid met mijn zus en een vriendin. Vraagt mijn domme zus ineens "Kun je ons laten merken dat je er bent?" En het antwoord van het glas is "Papa dood" Nahh, ik liet het glas los en ben naar boven gerend, waar hij sliep.
"Papa!" Hij half wakker
"Ja, wat is er?"
"Ehm niets"
Hij leeft nog steeds :')

- Op zolder, waar ik toen een periode sliep, hoorde ik soms een stem "Psst, hé, psst, hallo?" alsof iets of iemand mijn aandacht probeerde te trekken. Het was heel zacht. Hele zolder rond gelopen waar het vandaan kwam. Nooit iets gevonden. Tot op de dag van vandaag geeft het me rillingen, maar besef ik me ook dat de psst misschien wel van de boiler kwam en dat de rest erbij heb gefantaseerd/gedroomd of gehallucineerd.

- Toen ik eens sliep werd ik wakker en zweefde er een lichtbol over mijn bed, bij mijn voeten. Een ronde vorm, een hele grote knikker, met rookachtige witte substantie erin. Ik zweer je, ik zag dat echt. Ik heb gegild als een malle en ben het bed uit gerend, naar mijn vaders kamer. Samen gingen we terug naar mijn kamer, maar er was natuurlijk niets te zien. Was het een lichtbol of speelden mijn slaperige hersenen een rol, in combinatie met de lichtlampen van de auto's/vrachtwagens die over de weg hiernaast rijden en constant met hun lampen naar binnen schijnen, als ik de gordijnen niet dicht heb..

- De laatste ervaring was toen ik met mijn moeder naar een soort bijeenkomst ging, waar ze readings deden. Mijn moeder is helemaal into dat soort dingen. Soms gaat ze er een beetje overboord mee, met dat spirituele. Ik ben er nu ook behoorlijk nuchter in en geloof eigenlijk niets van wat mijn moeder zegt. Ze heeft een beschermengel, praat met opa, kan dingen voorspellen etc. Geloof er niets van, want mijn mams heeft altijd al heel wat psychische problemen gehad en dit is haar manier om ermee om te gaan. Als ze dan ook zegt dat ze een geest heeft gezien, wimpel ik het af. Als mijn vader zou zeggen dat die een geest heeft gezien (hele nuchtere man die daar niet in geloofd) dan zou ik die meteen geloven op zijn woord :+ Maar goed, om mijn mams een beetje te entertainen ging ik met haar mee naar zo'n reading.

De vrouw die het leidde was bezig met een andere vrouw te readen, die het behoorlijk moeilijk had met van alles en not wat. Ik had er niet zo heel veel interesse in en luisterde ook niet naar wat er werd gezegd. Tot ik me ineens erg verdrietig voelde. Alsof er heel veel gewicht ineens op mijn schouders werd geplaatst. Ik voelde me zowat verdrinken onder al dat verdriet en allerlei zorgen, maar ik wist niet eens welke zorgen of welk verdriet. Uiteindelijk kon ik het op één of andere manier niet meer inhouden en heb ik daar als een malle zitten huilen. Ik had het niet meer. Ik voelde me zo rot en zo poedersuiker... Natuurlijk werd daarna alle aandacht op mij gericht en vertelde de readster mij dat ik blijkbaar een gave had en de emoties van anderen overnam. Absorbeerde als het ware. Dat ik energieën aanvoelde... En dat was niet het enige. Ik had een gave voor dit en dat.. En dat ik daar eigenlijk iets zou mee moeten doen. Ik sloeg het uiteindelijk allemaal in de wind en na afloop liepen mijn moeder en ik naar buiten en poef, weg alle negatieve gevoelens.

Het is niet de eerste keer dat ik te horen kreeg dat ik één of andere gave heb. Op één of andere manier, elke keer als ik met mijn moeder naar een reading of workshop ga, word ik eruit gepikt, zelfs in een groep van meer dan 100 mensen, en word mij verteld dat ik ergens talent voor heb. Aan de ene kant hartstikke leuk natuurlijk om te horen dat je een bepaalde gave hebt :D aan de andere kant denk ik, joh, ik was gewoon over emotioneel die dag, daarom die reactie.. En dat eruit pikken ik heb gewoon een soort van open gezicht die mensen blijkbaar leuk vinden of misschien komt het omdat ik vaak één van de jongste mensen daar ben. Ik val vaak wel op tussen de middelbare alleenstaande moeders ;)

Maar goed, mijn moeder word soms weleens een beetje boos op me. Dat ik teveel probeer te relativeren en dat ik, ondanks dat ik dingen zie, het nog niet helemaal geloof. Ik moet stoppen met twijfelen, gewoon geloof hebben en me ervoor openstellen. Maar daar ben ik veel te nuchter voor. Stel dat ik er wel mee bezig ga en dat het dan allemaal onzin is.. Dan geloof je in iets wat er helemaal niet is en wat je zelf in je hoofd aan het creëren bent. Lijkt me niet helemaal gezond.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:54

Wow, hierboven! Zo gaaf! Maar ook wel eng...

Ik herinner me nog iets,
het is echt al 3jaar geleden.
Wij wonen nu 6 jaar denk ik in ons huis.
Ik kwam een keer uit de douche, uit de badkamer en zei tegen mijn mama dat ik het er eng vond ( terwijl er echt niets eng aan te zien is)
en ik bleef dat echt zeggen, totop de dag vanvandaag, vind ik het er nog steeds akelig. Vorige week vertelde mama me dat vroeger, ik denk meer dan 70jaar geleden, ons huis een café was. Dit kan echt wel kloppen hoor, het grote raam, de wijde deur, het kleine ikkomhalletje, grote living, en dan een treedje met waar wss de 'toog' stond &daarachter de keuken, en daarachter de tuin. Naast onze living is er een deur, voor naar boven te gaan, en in onze badkamer, is er toen een man vermoord, gemarteld & neergestoken.
We hebben alles vervangen, verbouwinge gedaan en dergelijke, maar toch vind ik het er eng, ik voel me er niet veilig, er hangt echt een akelige sfeer, en ik denk echt dat ik daar 'iets' voel, en al voor ik wist dat er een man vermoord is in mijn huis...

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:18

Heej mensen,

ik ben door Noorhermans aan dit topic gekomen..
Ik zal me even voorstellen.. Ik ben kimberly 17jaar ik woon in brabant. En ik heb zelf regelmatig bezoek van mensen die er eigenlijk niet meer zijn.. Ik wil jullie best kleine dingentjes vertellen.. Maar wel graag in een pb omdat het beat creapy dingen zijn.. En ik niet iedereen bang maken wil.. Dus alsbje wat weten wil mag je me een pbtje sturen;)