Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:32

Toen ik nog beter was ging ik elke ochtend douchen, en vrijwel altijd ook savonds nog een keer.. En dan ongeveer 10-15 minuten. Ik heb echt vreselijk haar, en dat twee keer met shampoo gewassen mot worden en aan moet de cremespoeling er vijf minuten intrekken. Anders is het niet hanteerbaar :P.

Ik vind het echt heel vies als mensen maar 2/3x per week douchen, of niet douchen als ze bij de paarden/koeien zijn geweest...

En verder van de verspilling van dat kostbare drinkwater, mijn ouders betalen zelf het water, het is niet dat we het gratis krijgen hoor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:33

Ik moest 2 jaar geleden verplicht elke dag mijn haar wassen en douchen met jodium shampo omdat ik zeer ernstige huidinfectie had. Na een halve dag was mijn haar weer vettig. Maar toen infectie weg was. Ben ik gewoon langzaam aan gaan uitbreiden. Dan maar paar dagen met vettig haar rondlopen. Maar zit gelukkig nu weer op 2 x per week.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:33

Ik douche elke dag incl. haar wassen. Nooit last van vet haar en sta er meestal ongeveer 15 minuten onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:35

's Ochtends douchen kan ik echt niet, ik snap ook niet dat mensen daar wakker van worden. :+ Ik word er juist heel slaperig en vaak zelfs duizelig van. Ik douche elke namiddag/avond, zo'n 10-15 minuten. Haar wassen doe ik om de dag, de rest dagelijks en dan nog een paar minuten lekker staan om warm en rozig te worden. <3

Ik vind het zelf niet prettig om niet dagelijks te douchen, ik heb veel dieren en ben/werk veel buiten (ook tussen de dieren) en beweeg veel. Daarnaast vind ik het ook echt lekker en ontspannend om te douchen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:36

Prima hoor zolang dat hier niet gebeurt ik zou het niet kunnen waarderen van klanten of weet ik het ik bedoel je moet toch ook naar de winkel
Plus dat die geur overal in trekt nee blerg
Ik vind het vies maar bovenal onhygiënisch sorry :(:)

Ik woon ook op een ''boerderij'' mijn huis ligt vast aan de stallen en rijbak enz alles is zeg maar onder een dak maar mn huis is wel apart hoor haha
Maar dat wilt niet zeggen dat als iemand bij mij thuis komt het naar paard stinkt

Als jij dag in dag uit werkt met dieren in dit geval koeien of paarden en je frist je op noem ik dat wat wassen met een washandje je haren blijven stinken of nouja dat vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:37

Anc schreef:
Als zij zegt dat ze die geur heerlijk vind en er graag zo haar bed in duikt, ga ik er inderdaad van uit dat ze zich niet opfrist ;)

Als je niet elke dag mag douchen, mag je je dan wel wassen of opfrissen met citroen of iets in die geest?
Citroen werkt heel reinigend.

Ik was mn gezicht en oksels met een washandje. En ik was mijn handen. Dat noem ik wel opfrissen ja.
Citroen? Nou dat vind ik pas vies.
Nee, ik mag me niet te veel wassen. Ik heb een schimmelallergie. Oja, dat word nu vast ook heeel vies gevonden maar dat is iets waar je absoluut niets aan kunt doen. Als ik me te vaak, te veel en te goed was, komt dat opzetten omdat schimmels houden van een schone omgeving.

Gentlegiant

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:41

Het heet misschien wel op frissen
Oke jij kunt er niets aan doen maar kijken mensen je niet raar aan in een supermarkt etc?
Ik bedoel die mensen weten immers niet wat jij hebt

Ik bedoel het niet banketstaaf hoor maar ik kan met er gewoon niet in verplaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:42

Gentlegiant schreef:
Het heet misschien wel op frissen
Oke jij kunt er niets aan doen maar kijken mensen je niet raar aan in een supermarkt etc?
Ik bedoel die mensen weten immers niet wat jij hebt

Ik bedoel het niet banketstaaf hoor maar ik kan met er gewoon niet in verplaatsen

Nou nee hoor :+
Volgens mij denken jullie echt dat ik een uur in de wind stink naar stront en zweet.
Je ruikt het alleen als je echt in mijn haar gaat ruiken, en dat doen de meeste mensen in de supermarkt niet hoor :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:43

Ik douche iedere avond voor het slapen gaan en soms ook nog extra in de ochtend of middag. Als ik niet hoef te scheren of mijn haren wil wassen, ben ik in maximaal 10 minuten klaar, anders 20. Kan wel sneller maar het staat altijd zo lekker onder die warme staal :+

Mijn dochtertje gaat niet dagelijks onder de douche ivm droge huid en eczeem klachten. Als we haar niet douchen wassen we met een washandje haar gezichtje, handjes en onderkantje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:45

amoj schreef:
Volgens mij denken jullie echt dat ik een uur in de wind stink naar stront en zweet.
Je ruikt het alleen als je echt in mijn haar gaat ruiken, en dat doen de meeste mensen in de supermarkt niet hoor :+

Nee hoor, maar als jij zelf zegt het een heerlijke geur te vinden en dat je daarom soms zonder douchen in je bed duikt, dan ga ik er wel vanuit dat de geur ruikbaar is.
(is dat een woord, ruikbaar? :'))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:46

Ik douche elke dag 5-10 minuten, incl. haar wassen.
Als ik 's morgens paard rij, douche ik twee keer op een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:47

amoj schreef:

Nee hoor, maar als jij zelf zegt het een heerlijke geur te vinden en dat je daarom soms zonder douchen in je bed duikt, dan ga ik er wel vanuit dat de geur ruikbaar is.
(is dat een woord, ruikbaar? :'))[/quote]

Ja, als ik aan mijn haar of handen ga ruiken dan ruik ik het. Dan is het ruikbaar, maar anders niet.
En zelfs als ik me douche kan ik het nog ruiken aan mijn handen.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:49

Destino schreef:
Dat ligt misschien wel aan de conditioner die je gebruikt..
Maar goed als jij dat zo lang moet laten intrekken laat je toch niet doelloos 6 min water stromen neem ik aan?

Nee ga meestal in bad (:
Sws als ik mijn haren moet wassen, als dat niet hoeft spring ik soms gewoon 5 minuten onder de douche maar hou het niet langer vol dan dat haha

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:00

Ik douche op het moment elke dag (zweet toch wel minstens elke dag ergens op de dag flink) en was mijn haar om de dag (hoofdhuid, ik heb lang haar en met alle geuren die hier in mijn haar terecht komen (olie, benzine, oud stinkend water, modder, poep, soms bloed en dan mijn eigen zweet en weet ik veel wat nog meer)) was ik elke dag de onderkant van mijn haar, wil niet stinkend aan het avondeten zitten), maar toen ik nog gewoon elke dag naar school ging e.d. douchte ik ook om de dag en waste dan mijn haar enz., soms na heel erg zweten sprong ik snel in de douche met alleen water (gebruik nooit zeep voor mijn lichaam) maar echt douchen niet. Meestal rond de 10-15 minuten ook, maar zo nu en dan vind ik een half uur ook wel erg lekker hoor <3 Niets vies aan, zolang je geen uur in de wind stinkt, elke dag je huidvet van je lichaam halen wordt je huid echt niet blij van :)

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:17

Ik douche ook elke avond en dan ong 10 min, als ik mijn haar was ong 30-45 min.
s'ochtends douchen vind ik helemaal niks, dan heb ik het ijskoud.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:27

milde zeep en dagelijks douchen! Ik kan echt niet ongedouched mijn bed in kruipen...
Ik kan met 10 minuten toe komen in de badkamer (da's douchen, om kleden, haren doen enz) maar als het koud is of ik heb een lange dag gehad, dan wil ik rustig een kwartier alleen douchen... Dan ontspannen mijn rug- en schouderspieren...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:01

Yv_ schreef:
Wassen met washandje vind ik overigens echt ronduit smerig, het is alleen maar verspreiden van.
Ik heb me ooit 1x keer met een washandje gewassen, maar had zoveel water nodig dat ik serieus denk dat ik met 15 minuten douchen minder water gebruik.

En nogmaals: staan jullie als een wervelwind in die cabines? Je kan toch nooit álles gedaan hebben in 7 minuten?

Hoezo niet? Haren wassen 2 minuutjes, conditioner gebruik ik niet. Lijf wassen 2 minuten en dan nog een paar minuutjes niksen en genieten van het warme water :')
Scheren doe ik niet onder de douche...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:03

Ik kan het zelfs met scheren. Haren heb je op een minuutje wel gewassen. Inzepen en gelijk de zeep gebruiken om te scheren = een 3tal minuutjes. Alles af spoelen en klaar.
Ik doe het wel niet graag zo snel (ik sta graag heel relaxed onder de douche, is mijn enige echte rust moment op een dag) maar het kan wel. :D

Uit de douche, ondersteboven hangen, mousse in mijn haar et voila! :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:05

Ik douche om de dag en een keer extra als ik gereden heb.
Hetzelfde als jij ook 10 - 15 min en daarvan sta ik er de helft van de tijd maar gewoon doelloos onder omdat t warm is :D

( Toen ik nog stage liep, stond ik er elke dag onder. Voelde me dan zo vies. )
Laatst bijgewerkt door Saaams op 19-02-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:06

Ik douche elke dag en sta meestal zo'n 10 minuten onder de douche. Net als bij Ayasha is het vaak mijn enige rust moment op een dag.

Als ik haast heb kan ik ook in 3 minuten klaar zijn :+

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:08

Ik douche elke dag 2 keer
En sta er vrij lang onder in de winter
Is zo lekker warm haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:20

Alle langdouchers even het onderstaande artikel lezen, misschien dat je geld over wilt houden, elke minuut korter douchen per dag bespaart 15 euro op jaarbasis, dus 10 ipv 30 min is al een besparing van 300 euro, kun je van op vakantie.

http://financieel.infonu.nl/diversen/91 ... denkt.html

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:38

Douchen is voor mij vaak de enige echte ontspanning op een dag en ik vind het heerlijk! Oh en ik krijg ook nog eens altijd geld terug! (tenzij ze mijn maandtarief weer eens lager zetten, dan loopt het gelijk aan).

Woon ondertussen bijna 4 jaar op mij zelf en geef weinig tot geen geld uit aan alcohol/uitgaan. Wat voor mij prima mijn gas/water/electrisch kosten compenseert.

Helemaal sinds ik geopereerd ben vorig jaar is douchen voor mij echt een uitkomst. Even een moment op een dag waarop alles lekker ontspannen is en geen pijn doet!

De dagen waarop ik mijn haar was (meestal om de dag) sta ik er zo'n 25 minuten onder. Anders ben ik tegenwoordig wel in 15 minuten klaar. Maar er zijn uitschieters dat ik een uur onder de douche sta :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:41

Ik douche ook dagelijks. Na een hele dag werken vind ik het wel zo fris om lekker gedouched mn bedje in te kruipen. Ik was om de dag mijn haar en dan sta ik er ongeveer 20min onder. Als ik mijn haar niet was sta ik er ongeveer 10min onder.
Ik vind douchen echt heerlijk! Kan er heerlijk door ontspannen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:04

Ik douche elke dag en ben in een kwartiertje klaar. Maar voor de mensen die elke dag sporten/paardrijden maar niet elke dag douchen, vinden jullie het dan niet lekker fris om daarna even het zweet af te spoelen en je haar lekker te wassen als je een cap hebt opgehad?