Ripped in 30 van Jillian Michaels. Doe je ook mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Re: Ripped in 30 van Jillian Michaels. Doe je ook mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:21

Ik doe dit op de dagen dat ik geen wedstrijd training heb of niet kan of wil hardlopen. Mijn wedstrijd trainingen duren gemiddeld 1 uur en en 45 min dan is dat kleine uurtje niets. Vandaar 2 programma s. Daarnaast werk ik ook gewoon 36 uur en rijd ik een hoop paarden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:46

Voor mij geldt het wel dat ik de rest van de dag enkel neerzit :+
Ik heb het druk druk druk met mijn thesis, en de lessen zijn nog niet gestart. In plaats van te gaan paardrijden (wat overigens al geen pretje zou zijn met dit weer) moet ik dus aan het schrijven. Verder ga ik tweemaal per dag naar de paarden toe, en 's ochtends komt daar minstens een uur flinke beweging aan te pas, door weer en wind en modder, maar echt sporten kan je dat moeilijk noemen :')

Overigens heb ik best complexen over mijn buikje, en door de 6w6p er bij te doen gaat het wel sneller daar. En de 6w6p op zich vind ik een beetje te lokaal werkend om het op zich als programma alleen te doen. En ik heb ook gewoon nog energie over na de ripped/shred, waardoor ik graag nog even alles uitrek in de yoga. Dus zo'n uurtje Jillian is voor mij héél aantrekkelijk, verder zie ik enkel mijn bureau :+

Ik heb me vanochtend voor het eerst sinds woensdag gewogen, en hoewel ik naar mijn gevoel 5kg bijgekomen was (vooral door gisteren, dat was ook al geen beste eetdag), is er 100 grammetjes af! Ik ben heel blij, en eet ook vandaag weer 1800 kcal. Jippie!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:57

Ik doe echt alleen 1 programma en sport ernaast amper (in het weekend wel graag actief bezig). Maar zit verder vooral op mijn krent (kantoor-baan). En zelfs dan zie ik behoorlijk resultaten.

Morgen ga ik ook op weegschaal op carnavalsschade te bezien. Dat voelt beter na een goede dag haha...

Heb nu al zin in mijn middageten, mjam :). Ik heb heerlijke speltboterhammen met zonnebloempitten met kipfilet en avocado :).

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:16

Dag 1 gedaan gisteren (met 30DS, level 1 en half uurtje wandelen). Heb toch wel iets spierpijn aan de voorkant van m'n schouders en m'n hamstrings. Lekker gesport dus 8-)

Ik doe trouwens inderdaad 2 workouts van Jillian + 30 min cardio op een dag, omdat ik dus thuis zit. Buiten dit, zit ik maar een beetje de hele dag op m'n luie kont en soms wat huishouden en boodschappen doen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:12

Ik doe alleen de ripped elke dag en als ik niet moet paardrijden
of hardlopen pak ik soms de yoga of 6wk erbij.
Maar elke dag is dat voor mij teveel van het goede ;)

Vraagje trouwens ik heb nu week 1 voltooid (6xgeripped,1xrust).
Moet ik door naar level 2? Of door de rustdag nog 1 keer level 1?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:46

Net een heel verhaal getypt, is ineens alles weg. ^)
Maar het is juist de bedoeling dat je een rustdag neemt dus je mag gewoon naar level 2.
Ik heb helaas sinds vrijdag niks meer gedaan,heb nog ergere spierpijn in mn kuiten dan bij de shred. zelfs als mijn broek zich om mijn kuiten rolt als ik hem uittrek doet het pijn. :o dus als de spierpijn weg is begin ik weer opnieuw.
ik doe trouwens ook niks anders dan dit. mijn enige beweging is huishouden, lopen naar de metro en dansen tijdens uitgaan. :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:11

Mijn kuiten hebben zich nog niet gemeld hier. Noch bij de Shred nog bij Ripped. Alleen die hamstrings :=
Ik had gehoopt dat dat na een paar dagen wel af zou zwakken net als mijn bovenbenen bij de Shred, maar ik heb nu 4 dagen en 1 rustdag gehad en ik merk nog geen verbetering ;(

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:36

Haha ben dus niet de enige. :P Hamstrings heb ik dan weer geen last van. Maar ik ben geen sportdeskundige ofzo hoor,maar als je er al zo lang last van hebt lijkt het me beter te wachten tot het over is, anders krijgen je spieren nooit kans om te herstellen.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:54

Jullie zijn al goed bezig, hier. Ik ga woensdag beginnen met 'rippen', gister de shred afgerond. Wel fijn dat je nu af en toe ook eens een rustdag krijgt, vind ik. Dan kan ik die mooi plannen op een drukke dag en gaat het niet ten koste van m'n slaap :Z

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:14

Zo de eerste keer level 2 zit er voor mij weer op :D
Was zwaar maar wel heel leuk vond ik, echt wat meer uitdaging.
Het ging ook echt goed en ik kon goed met Shelly meedoen.
Tijdens de twee minuten planks heb ik alleen Jillian wel even uitgescholden :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:20

Ik doe ook niets anders dan deze workout. Normaal rijd ik 5 keer per week paard, maar vanwege het weer schiet het er bij in.

Net een nieuwe weegschaal gekocht. Ben er 3(!!) kg zwaarder op dan op mn vorige. Nja, het is wel avond en moet ongesteld worden + ik ben al een paar dagen niet meer goed naar het toilet geweest.

Wel een vetpercentage en een spierpercentage!

Vet - 23,4 %
Spier - 36,7 %

Eens kijken hoe dit na 30 dagen Ripped is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:24

En het is dan nog maar de fraag of dat wel goede percentages zijn, natuurlijk. Ik ben laatst professioneel gemeten op 22,1% lichaamsvet en volgens mij ben jij slanker dan ik ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:31

Ik ben klaar met shredden! :):) Nu een paar dagen op een wat lager pitje en dan vrijdag beginnen met Ripped! :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:41

Bonjour!

Oei ik lees hier veel over spierpijn, heb er zelf ook last van in mn hammies! Gaat nog wel erger worden ben ik bang!

Ik heb trouwens best een actieve levensstijl denk ik. Naast ripped fiets ik nog 12 km per dag, doe 1 of 2 x per week Zumba, rijd 2 x paard en op mijn werk loop ik ook veel en veel trappen op en af ook!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:46

Oooh Corien, balen is dat dan he... ik heb ook vet en spiermeter erop. Maar doe dat nooit. Geloof niet dat dat echt betrouwbaar is. Komt vooral dat toen ik nog op sportschool werkte, ik me regelmatig daar handmatig liet meten (stuk betrouwbaarder) en het vet dan veel hoger en realistischer lag.... dus jaaa...
@ Phor, bij mij lag de professionele meting meestal veel hoger dan op het weegschaaltje.... 22.1 is wel erg netjes hoor! Voor vrouwen tussen 25 en 29 is een vetpercentage tussen de 23 en 30 ideaal. Jij zou dus een tegen atletisch vetpercentage hebben bijna meid. Chapeau!

Maaarrr ik heb net dus voor het eerst ripped gedaan. Pffff ik vond het pittig hoor. Vond alleen de strength steeds wel heel erg kort de oefeningen. Wel leuk dat ze heel veel Bodypump-oefeningen erin hebben.

Aiii hamstrings is niet handig...
Laatst bijgewerkt door Loesss op 11-02-13 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:46

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:52

Ja ik was ook erg blij met m'n percentagetje :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:54

En terecht!!!

Heb ook een hele nette eetdag. Dus ik ben tevreden. Heerlijk zo weer na vieze vette carnaval. Baal alleen dat ik op het moment geen appels en andere harde dingen goed kan eten....

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:01

Ik wil me ook een keertje laten meten in de sportschool, lijkt me ook veel betrouwbaarder.

Loes, waarom kan je geen harde dingen eten?

Net lekker dag 9 gedaan! Vandaag ook een nette dag qua eten. Neem zo nog een bakje yoghurt met noten en dan knoop ik de zak dicht!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:03

Weet ik niet. Heb sinds een week een pijnlijk kaakgewricht. Kan niet goed harde dingen kauwen en mond ver open doen.... Geen idee!

Ik heb eigenlijk wat te weinig kcal vandaag, maar echt weinig trek. Komt denk ik door de speltboterhammen :).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:05

Oh, wel lastig zeg!

Waar kan je dat speltbrood kopen? Hoor er veel over, maar geen idee waar ik dit moet halen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:06

Join the club, ik moet alles momenteel in de blender doen -O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:07

En ik heb een verstandskies die doorkomt. Ook niet heel fijn haha.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:08

Klinkt als wat ik chronisch heb, Loes, mijn kaakgewricht schiet soms op slot. Heel onhandig, maar ik heb het al 16 jaar en ik weet inmiddels hoe ik het weer los moet krijgen. Met appels en andere harde dingen eten (zoals chocola) moet ik ook erg voorzichtig zijn.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:10

CCCCC schreef:
Oh, wel lastig zeg!

Waar kan je dat speltbrood kopen? Hoor er veel over, maar geen idee waar ik dit moet halen.

Ik haal het gewoon bij de Bakker. Maar was nog zoekende naar de lekkerste, maar heb nu echt super heerlijk Speltbrood gevonden. Heerlijk donker met zonnebloempitten aan de zijkant.

Hmm Phor, meen je dat? Ook zomaar opeens?! Of komt het bij jou ook door verstandskies?

Mijne zijn jaar geleden verwijderd, dat was nogal een ellende (met bovenste die in neusholte gegroeid was enzo)... Heb toen zelfde klachten aan kaak gehad, maar snap niet waarom het nu terug is.

Misschien die ontzettend sexy kaakchirurg maar eens bellen :') :~ :+