Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 21:54

Sammy_xxs schreef:
@ goyha, oh ja klopt :)

Maar inderdaad ik moet gewoon wachten tot ik er echt klaar voor ben.
Hopelijk gebeurd het snel, al rook ik nu welminder, word soms ook misselijk van mn peuk.
Met uitgaan rook ik niet zoveel omdat je naar buiten moet :P En ik vind het veel te koud voor naar buiten te gaan :D op school rook ik dus ook niet zoveel.
Alleen thuis rook ik erg veel.

@ mdkaatje, ja ik hoop toch wel dat het snel gaat gebeuren, ik rook nu al ong 14 jaar ( ben eruug vroeg begonnen :oo := ) maar hoe vaak ik nu denkaan stoppen heb ik nog niet gehad...

Samantha ook al smaakt je peuk nu vies,ook al rook je minder,sorry maar dat maakt helemaal niets uit.Ik zei dat voorheen ook altijd toen ik wilde stoppen.
Weet je ik zat mezelf voor de gek te houden en hoe soijtig ook,dat doe jij nu ook bij jezelf.
Maar je moet er niet mee bezig blijven,er komt gewoon een dag dat jij zegt,en nu ga ik stoppen,vanaf morgen rook ik niet meer.Bij mij duurde die dag ook 8 jaar hoor.

Sammy_xxs

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:05

Ja daar heb je gelijk in :) ik zit mezelf inderdaad gwn voor de gek te houden haha er zal idd ooit een dag komen dat k er echt klaar mee ben :)

Ik meld me hier weer als het zover is, als dit topic nog bestaat :P

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:21

Ik wil even heel hard voor je klappen, want ik heb super veel respect voor je TS! _O_

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 17:43

Sabini
Dank je wel.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:07

Mijn sportschoenen zijn besteld :D

Ik heb er zin in! Ik merk nu al dat ik meer energie begin te krijgen, dat is wel heel snel niet? Ik was de laatste tijd constant moe, werd niet uitgerust meer wakker. znu slaap ik op het moment niet zo goed vanwege de lichamelijke afkickverschijnselen maar ik word wel spontaan uit mezelf wakker. Voorheen kon ik er nooit uit. Maar dat niet-roken kan toch zo snel niet werken??

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:36

Bij mij werkte het wel heel snel hoor Maikeltje! Ik had meteen de tweede nacht nadat ik gestopt was dat ik 's nachts klaar wakker was op verschillende uren. En op dag 1 na het stoppen had ik al meer lucht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 11:11

Bij mij merkte ik al ook heel snel verandering,ook al na 2 dagen niet roken.Kan best snel gaan,na 1 week kreeg ik al kleur in me gezicht.Ook ik kreeg heel veel energie,ze vroegen aan mij of ik ADHD had? nou nee dat niet.
Ik hoorde dat er in een sigaret ontstekingsremmer zit.Mijn weerstand is lager geworden,ben nu snotverkouden.En ja dat komt doordat ik geen ontstekingsremmer meer [ongevraagd] binnen krijg.
Maikeltje extra vitaminen kan dus geen kwaad.
Ik ben ruim 20 jaar niet meer verkouden geweest! nu weer voor het eerst.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:34

Dat wist ik niet, ik begreep van mijn dokter dat het ook komt omdat door de rook alles een beetje verdoofd was. Maar ik had het dus ook.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:52

Jeetje wat een rotzooi eigenlijk dan... Ik heb alles bij elkaar 25 jaar stevig gerookt -O-
Ik ben dus wel fitter en energieker maar ik merk wel dat ik meer moet hoesten en benauwder ben.

Dat van dat ziek worden herken ik nog van een vorige stoppoging inderdaad gohya :j

Maar goed, daar kom je overheen. Ik vind het van jou echt knap, je rookte echt veel hè?
Vandaag is het rare gevoel in mijn hoofd al wat minder. Ik zit nu aan een bakkie koffie zonder peuk en ik proef nu een keer de koffie :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:55

4EverHobbes schreef:
Bij mij werkte het wel heel snel hoor Maikeltje! Ik had meteen de tweede nacht nadat ik gestopt was dat ik 's nachts klaar wakker was op verschillende uren. En op dag 1 na het stoppen had ik al meer lucht.

Hoe lang had jij dat van dat wakker worden middenin de nacht? Dat vind ik wel behoorlijk vervelend. Gek genoeg ben ik 's ochtends niet moe terwijl ik normaal gesproken gebroken zou zijn.
Sowieso toen ik nog rookte lag ik compleet in coma :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:57

Oja en wie slikt er extra vitaminen en welke dan? Sorry mensen, 3 posten achter elkaar :o
Maar goed, ik zit aan de koffie zonder peuk dus dan is het fijn te weten dat ik niet alleen ben in de strijd tegen dat onding :7

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:08

Van wakker worden en klaarwakker zijn heb ik ruim 2 weken last van gehad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:05

Maikeltje ik rookte zeker heel erg veel,en overal,op de raarste plekken.
Ik heb van de H.A. een stoppen met roken kalender gehad en daar staan allerlei weetjes op over roken en sigaretten.Ook een pagina van wát er in sigaretten zit,ongeloofelijk wat een gif zit er in.
O.a. Ontstoppingsmiddel,vlooienspul,anti muggen spul,ontstekingsremmer,en ik meen ook chloor en weet ik wat allemaal nog meer.
Het zou eigenlijk verboden moeten worden,ze verkopen dus eigenlijk vergif! dat zou toch niet mogen?
Vroeger zat dit er allemaal niet in hoor,vroeger was het ook veel minder verslavend,er zit een nu stofje bij in dat de verslaving zó sterk maakt.

Vanaf vandaag ga ik echinaeforce tabletten slikken,is om de weerstand op peil te houden.

En dat hoesten en benauwd hebben hoort er bij,je lichaam is aan de grote schoonmaak.
De trilhaartjes worden weer geactiveerd.Je zal ook wel merken dat je vaker de 'grote boodschap' moet doen.En dat die anders word.
Laatst bijgewerkt door gohya op 18-02-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:36

Ha ha, van dat laatste heb ik niets gemerkt eigenlijk. Je hoort eigenlijk wel vaak dat men juist een sigaretje nodig heeft om naar de wc te kunnen gaan.

Maar wat een "troep" zit er eigenlijk in die sigaretten. Bah.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:42

Ik vind dat ze die troep ook op de verpakking moeten zetten!
Ze kunnen wel rare teksten en straks ook nog vieze foto's erop zetten,maar de échte waarheid word verzwegen.Iemand die leest dat er vlooienspul en anti muggen middel,enz in die peuk zit,die zal eerder nadenken dan iemand die alleen die tekst leest:Roken is Dodelijk.Dat weet toch al iedereen? dat het dodelijk kán zijn.Wat er allemaal in zit,dát weten we dus niet.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:32

Nou ik ben eigenwijs toch weer een poging gaan doen om te stoppen :D
Ben het gewoon echt zat, mja ik heb nu dus al vanaf gister ochtend niet meer gerookt *\o/*
Dat is dus bijna een hele dag! Dat is al echt een overwinning voor mij hoor hahahha, normaal had ik alweer 30 peuken op ofzo := Als ik het vandaag ook nog volhoud tot morgen, dan weet ik het zeker dat het me gaat lukken!
Ben nog nooit eerder dan zo lang gestopt :Y)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:34

Volhouden Sammy!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:44

Inderdaad volhouden! Het moet te doen zijn, dat lees je wel aan de verhalen hier.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:00

Ja dank jullie wel! ik ga het volhouden!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:14

Kei goed Sammy, de eerste paar dagen zijn het ergste. Ik ben afgelopen donderdag gestopt maar het gaat nu goed. Vanochtend zijn mijn loopschoenen bezorgd dus ik kan gelijk na het werk van start met trimmen!
Want gohya kan misschien en paar kilo extra gebruiken, maar ik niet :D
Daar zal ik dus iets voor moeten doen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:22

Zet door Sammy,je moet het nú doen! als je die sterke drang voelt,ga gauw iets doen,zoek meteen afleiding.Echt na 1 week is het een stuk makkelijker,probeer die week te halen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:20

Jaa ik ga doorzetten! Als ik eindelijk straks echt niet meer rook, jeeh dan ben ik zo blij!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 14:32

Ja dan ben je zeker blij! en je word echt beloond hoor voor je doorzetten.
Ook al ga je het even heel zwaar krijgen,besef dat het tijdelijk is.
Houd het vol,dit is je kans.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:06

Ik wil ook stoppen met roken. Ik schrok mij een beroerte bij de pomp gisteren, toen ik sigaretten ging halen € 7,50 per pakje L&M (27 stuks) :wow:

Ik denk er al langer aan om te stoppen. Ik ben mij steeds vaker bewust van mijn longen, zeker na het roken van een sigaret. Dan voel ik ze zowat zitten. Ook is mijn ademhaling kort en hoog. Het is gewoon ongezond natuurlijk. Nu met die prijsverhoging, pfoe! Ik rook gewoon gemiddeld € 30,- per week weg (soms meer). Mijn vriend rookt ook, iets minder dan ik, dus ik denk dat wij per maand ongeveer goed € 200,- oproken :\ Slaat nergens op natuurlijk :n

Nu nog bedenken hoe het aan te gaan pakken :)

Ik heb nu de Stopsupporter app van Nicotinell gedownload en hem ingesteld op a.s. maandag := Nu ervoor zorgen dat ik het ook daadwerkelijk doe. Denk wel dat ik voor de zekerheid nicotine kauwgom of zuigtabletjes haal om het te ondersteunen.

Het stomme is dat ik gerust wakker kan worden en uren geen drang heb om te roken tót ik dan in situaties kom waarin ik normaal gesproken rook :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 16:13

Mayo en reken er ook op dat de sigaretten alleen maar duurder en duurder gaan worden.
Daar kan je echt van op aan.Goed van je om ook een poging te wagen,niet geschoten is altijd mis.
Heel veel succes.En ja,je doet er goed aan om wat nicotine kauwgom ofso te halen.Al is het maar om de héle moeilijke momenten te odersteunen.