Konstantine schreef:
Iedereen, en de gehele maatschappij, is er veel meer bij gebaat een gezond gewicht te hebben en fit te zijn.
Dit is iets waar we allemaal iets aan moeten doen, maar waar in godsnaam beginnen?!
Sport goedkoper maken!
Ik ken zoveel kinderen die niet kunnen sporten omdat hun ouders het geld niet kunnen ophoesten...
Een tweedehands Xbox en wat spelletjes van Marktplaats halen is (relatief) stukken goedkoper en dat houdt het kind ook bezig, dus waarom krom gaan liggen voor sport?
Wij hebben in de straat ook een aantal gezinnen wonen die het ' financieel makkelijk hebben ' .
Maar die kinderen zijn alsnog veel buiten bezig.
Busjetrap , verstoppertje skieleren... de ouders zijn ook vrij sportief en dat scheelt ook.
Het is idd een kwestie van disipline en motivatie.. maar dat is wel heel lastig.
Ik ben echt een emo-eter zoals de dieetiste noemt en dan is het lastig disipline te houden.
Niet alleen zouden de sportverenigingen kosten omlaag kunnen, ook vind de voedsel prijzen slecht.
Het is gewoon zo dat een speklap of schouderkarbonade veel goedkoper zijn als een gezonder stuk vlees.
En ik zie toch veel om me heen dat de mensen moeten bezuinigen , en vaker dit soort goedkoper maar slechter voedsel eten.
Een vriendin van mij eet elke week schouderkarbonade en een keer 1 a 2 speklappen.
Groot gezin die het niet breed heeft.
Het hele leven wordt steeds duurder.. en dit zijn toch ook gevolgen