test negatief, toch zwanger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:51

Ik kwam na 3,5 maand erachter dat ik zwanger was, heb tijdens de gehele zwangerschap geen kwaaltje gehad dat zou kunnen duiden op een zwangerschap; mijn menstruatie was om de 4 weken. Totdat na 3,5 maand de cyclus uitbleef ben ik een test gaan doen, daarna een afspraak gemaakt met de verloskunde als ik volgens mijn berekening 10 weken zou zijn. Wel raar als je dan krijgt te horen dat je 31 december bent uitgerekend en volgens je eigen berekeningen eind maart :=

Je kunt ook via een formulier (invullen op een site) er achter komen wanneer je het vruchtbaars bent (als je een regelmatige cyclus hebt). Bij mij klopte het :D

StalNollie

Re: test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:56

ik vind dat de ha goed heeft gehandeld waarom zou hij gelijk een echo moeten laten maken?
nee hoor,
en het kan hoor zwanger zijn en niks zien of merken.
ik kan het moeilijk geloven zelf maar het gebeurt en zelfs keer in mijn omgeving.. uiteindelijk keizersnede geworden. en inderdaad op bokt keer een vrouw. en aankomen hoeft dus niet sommige vrouwen vallen tijdens de zwangerschap alleen maar af. en als je kindje dan groeit en jij valt af kan het dus stabiel blijven!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:12

Kwanyin schreef:
Maar dan nog steeds, dat iemand last heeft van allerlei dingen wil niet zeggen dat iemand anders dat ook heeft. Er zijn ook vrouwen die nauwelijks tot geen last hebben, en dat beetje wat ze al eens kunnen hebben is gewoon "een beetje maagklachten van iets verkeerd gegeten" of "een beginnend griepje". Ik heb laatst nog een zwangerschapsvervanging gedaan. Bij haar zag je het nu wel overduidelijk aan haar buik. Maar kwaaltjes? Heeft de hele zwangerschap nergens last van gehad, alleen op het allerlaatste wat dikkere voeten.
Terwijl er ook vrouwen zijn die bij dag een al liggen te spugen en negen maanden lang hun bed nauwelijks uitkunnen omdat ze zo ziek en ellendig zijn. Het kan langs twee kanten naar uitersten gaan, of nauwelijks tot geen klachten tov het gemiddelde, of alle klachten van de hele waslijst en vaak er nog wat extra erbovenop :) .

Het gaat ook niet om 'last hebben van', ik heb het over de normale veranderingen, die gebeuren bij iedereen: je kind groeit, je ingewanden hebben minder ruimte, het kind beweegt, je borsten groeien en zijn gevoelig en noem maar op.
Dat is gewoon standaard, dat gebeurd bij iedereen die zwanger is.

En met 20 weken hoef je idd nog niets te zien, dat is niets raars. Maar met 20 weken ben je pas op de helft dus kan er nog genoeg gebeuren. En dat je niets ziet wil niet zeggen dat je als vrouw niets voelt.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:26

Lieve bokkers.
Omdat ik niet een heel topic wil aanmaken voor zo'n kleine vraag stel ik hem even hier.
Ik ben nu ruim een week overtijd, ik heb seks gehad zonder mijn pil te nemen, en heb een aantal symptomen die erop kunnen wijzen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Heb dus net bij de kruidvat 2 testen gehaald. De eerste test was negatief. Zwangerschap ligt niet in de planning, maar ik was toch enigszins teleurgesteld. Nou ik heb ik wel veel water gedronken vandaag, kan dit veel invloed hebben op zo'n test? En wanneer zou ik nu het beste een volgende test kunnen doen om uit te sluiten dat ik zwanger ben? Alvast harstikke bedankt :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:28

Wat staat er op de test? Meestal kun je betrouwbaar gebruiken vanaf 2 dagen overtijd.
Doe dat dan bij voorkeur 's morgens, met je eerste urine (ochtendurine), dat is over het algemeen het beste te meten.
En zorg dat je de test goed gebruikt, maar dat is vanzelfsprekend.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:33

Ja op dit moment ga je natuurlijk aan alles twijfelen. Heb ik de test wel lang genoeg in de straal gehouden etc. etc. Maar ik vroeg me meer af over hoeveel dagen ik de volgende test moet doen? Want sommigen zeggen na een week of 2 en andere zeggen gewoon meteen de volgende morgen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:35

Ik zou het morgenochtend met je ochtendurine proberen :j

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:37

Heb je wel een regelmatige cyclus? Dan zijn de meeste testen idd snel te gebruiken na je overtijddatum. En idd is ochtendurine het meest betrouwbaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:40

Daarvoor moet je dus even in de bijsluiter van de test kijken, daar staat in wanneer hij betrouwbaar toegepast kan worden. Als je al over die datum zit zou je het gewoon morgenochtend weer kunnen proberen.
Beetje urine opvangen in een potje is wel makkelijker en minder gesmeer, kun je beter timen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:42

Hoeveel dagen ben je al overtijd?

Alle tests die je bij de drogist kunt kopen zijn eigenlijk pas betrouwbaar vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden.

En wat anneliesdj zegt: urine opvangen en daar die stick in houden.
Of bij het Kruidvat de 2 voor 5 kopen. Die zijn het goedkoopst en zeer betrouwbaar.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:47

Ja ik heb inderdaad die van de kruidvat gehaald (2 voor 9 zoveel ) Als de meeste testen betrouwbaar zijn vanaf het moment dat je ongesteld zou moeten worden zou het nu dus, na een week, wel betrouwbaar moeten zijn. Ik ga het morgen ochtend nog maar eens proberen en vanavond maar niet teveel water drinken. Zo spannend, ergens hoop ik toch dat ik zwanger ben.. Zijn er nog meer mensen die eerst een negatieve test hadden en vervolgens alsnog een positieve test hadden?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:53

Nee, je moet echt die van 2 voor 5 hebben. ;)

Ik denk dat je in dit geval toch beter een ander topic kan openen. Want er wordt nu wel erg afgeweken van de oorspronkelijke vraag. :)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:11

Iris82 schreef:
Nee, je moet echt die van 2 voor 5 hebben. ;)

Ik denk dat je in dit geval toch beter een ander topic kan openen. Want er wordt nu wel erg afgeweken van de oorspronkelijke vraag. :)

Je hebt een PB :-)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:55

Spannende tijd voor jullie TS!! Ben benieuwd!!!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:02

Ts, heb je inmiddels al een idee wat je gaat doen als je toch zwanger blijkt?

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:06

Amai, idd spannende tijd. Heb alles doorgelezen en ben toch ook wel benieuwd of je nu zwanger bent of niet ... :-)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:51

Ik ben ook heel benieuwd, wel een populair topic dit aangezien het al 9 pagina's heeft. Voor MW dan :')

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:55

Tsjonge, heb het topic doorgelezen maar als ik dat zo lees zou je dus al gauw zwanger kunnen zijn. Ik ben iedere maand weer opgelucht als ik ongesteld ben, maar dat zegt dus schijnbaar ook niks meer tegenwoordig!

Edit; ok dat klinkt raar, want je hebt het eerder dan de honderdduizend zeggen ze hier, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:40

Ts, heb je ondertussen al meer duidelijkheid? Of ondertussen nog andere testen gedaan? Een test die negatief uitvalt, maar waar je toch zwanger blijkt te zijn, komt voor.. Zeker als je pas heel kort zwanger zou zijn. Er zijn inmiddels ook early zwangerschapstesten, die tot 4 dagen voor de verwachte menstruatie gebruikt kunnen worden. Ondertussen zul je wel over die datum heen zijn (gezien topicstart datum).
Ben benieuwd !

Simonesimone: maakt helemaal niet uit welke test je hebt. Tegenwoordig zijn vrijwel alle testen boven de 95% zeker, twijfel je zelf over de uitslag, gebruik je over een paar dagen de andere. De meeste testen zitten er niet snel naast. Maar het kan voorkomen (zeker als je pas kort zwanger bent) dat het een negatief resultaat geeft terwijl je wel zwanger bent.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:26

Testen zitten er regelmatig naast, bekijk de aflevering van Kassa maar over dit onderwerp.
Daar zaten testen bij die bij een mannelijk testpersoon nog 'zwanger' als resultaat gaven en hoogzwangere vrouwen als 'niet zwanger' testten.

Excuseer, het was bij het programma Kassa: http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid ... test-test/

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 17:48

Lieve bokkers, ik weet nog niks... als het goed is kan ik morgen bellen voor de uitslag, anders word het pas maandag. Echter ben ik wel ongesteld geworden... al lijkt het anders te zijn dan normaal. Maar ik heb een test met ochtend urine gedaan en die was óók negatief. Bloed gaan ze óók op zwangerschap testen... maar verwacht niet dat daar wat anders uitkomt dan dat ik niet zwanger ben... heb nog steeds mn buikje... is niks vermindert helaas. Word er niet vrolijk van, dat ik mijn eigen broeken niet normaal dicht kan krijgen. Maar hoop dat ik morgen en anders maandag meer weet. Ga er zelf alsnog vanuit dat ik niet zwanger ben... maar wat het dan wel Is.. ben ik erg benieuwd naar. Hou jullie op de hoogte

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:50

Beauty26 schreef:
Lieve bokkers, ik weet nog niks... als het goed is kan ik morgen bellen voor de uitslag, anders word het pas maandag. Echter ben ik wel ongesteld geworden... al lijkt het anders te zijn dan normaal. Maar ik heb een test met ochtend urine gedaan en die was óók negatief. Bloed gaan ze óók op zwangerschap testen... maar verwacht niet dat daar wat anders uitkomt dan dat ik niet zwanger ben... heb nog steeds mn buikje... is niks vermindert helaas. Word er niet vrolijk van, dat ik mijn eigen broeken niet normaal dicht kan krijgen. Maar hoop dat ik morgen en anders maandag meer weet. Ga er zelf alsnog vanuit dat ik niet zwanger ben... maar wat het dan wel Is.. ben ik erg benieuwd naar. Hou jullie op de hoogte

Dan denk ik zelf dat je niet zwanger bent maar misschien iets met je darmen hebt ofzo? Maar een zwangerschap lijkt me niet waarschijnlijk met EN ongesteldheid EN negatieve testen in de ochtend.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:42

nee daarom.. ik ga er zelf vanuit dat ik niet zwanger ben, maar wat het dan wel is... ja ik wacht het wel af! Meer kan ik toch niet doen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:54

Ik hoop dat het meevalt :)
Al gecontroleerd op parasieten/wormen?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:02

Wat een verhaal! Nee na de testen en ongesteldheid lijkt het me inderdaad niet waarschijnlijk dat je zwanger bent. Tjee kan me wel voorstellen dat het een hoop stress en gedoe opleverd allemaal! Maar ben benieuwd naar de uitslag van morgen..