Mindim schreef:Ik neem aan dat jouw juffrouw vriendin, ook gek is op haar kinderen en er voor door het vuur gaat. Anders lijkt het me een belabberde moeder.
Juffen kunnen een kind beter wat leren misschien en kan in het algemeen misschien beter omgaan met kinderen. Misschien dat ze daarom juf geworden. Ze hebben enkele uren per dag met de kinderen te maken en zwaaien die dan vriendelijk weer uit, om hun leven zonder die specifieke kinderen weer op te pakken. Met hun eigen kinderen zijn ze weer heel anders, dat is eigen en kun je niet die emotionele afstand bewaren. Wat juffen een kind niet kunnen geven en een ouder wel is liefde van papa of mama en reken maar dat kinderen 9 van de 10 keer die toch verkiezen boven de juf. Juist de emotionele band is zo belangrijk. Als je dat niet snapt, dan gooi ik de handdoek in de ring. Als jij wilt beweren dat leraren beter voor kinderen zijn dan hun ouders, prima. Leraren hebben met veel kinderen in de klas te maken een gedeelte van de dag en niet 1 of 2. In klassen van 28 kinderen schort het echt aan individuele aandacht.
De emotionele band die je met een kind hebt, verandert je. Het is een wezentje waarvoor je je verantwoordelijk voelt, wiens geluk begint bij jou, wiens normen en waarden beginnen bij jou als ouder, wiens kansen in het leven in eerste instantie worden bepaald door jou als ouder. Dat geeft een gevoel, welke je je zonder kinderen bijna niet kunt voorstellen. En nee, het is niet altijd rozegeur en maneschijn en idd krijg je er geen boek bij geleverd, dus ook ouders maken fouten. En zo krijg je vervelende kinderen, net zo als men hier onhandelbare paarden krijgt. Opvoeden is lastig en dat er hier door mensen die zelf niet eens weten wat het is om een kind te hebben, zo laconiek over opvoeden en ouder, zijn wordt gedaan. Dat vind ik echt sneu, je weet bij god niet waar je het over hebt.
Loop in de schoenen van ouders en loop dan weer te zaniken. Het s wel even iets anders dan het opvoeden van een paard of hond en dat kunnen de meesten al niet eens, laat staan een kind.
Ik snap niet wat je met dit verhaal duidelijk wilt maken? Er staat namelijk niets in waar ik het niet mee eens ben. Ik geef in dit topic alleen aan dat ik niet begrijp dat mensen hun kinderen, zichzelf of anderen in gevaar brengen door het overtreden van regels (die er imo niet voor niets zijn). Waarom voel je je daardoor zo aangevallen dat je moet gaan gooien met termen als zaniken?
Laatst bijgewerkt door sallandval op 05-01-13 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt