Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:42

Weet er iemand een goed natuurlijk middel tegen roos ?
Ik gebruik nu yes to cumcumber, die is voor gekleurd haar, maar ik krijg veel roos ;(

Rhys

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:02

Je zou de anti-roos shampoo van Urtekram eens kunnen proberen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:04

Er is wel shampoo van Urtekram tegen roos, ik gebruik die zelf niet omdat ik geen roos heb, maar de andere shampoo's van dit merk zijn heel goed :)

edit: Rhys was me voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:03

zonnepaardje schreef:
Weet er iemand een goed natuurlijk middel tegen roos ?
Ik gebruik nu yes to cumcumber, die is voor gekleurd haar, maar ik krijg veel roos ;(

die van zarqa is ooknwel fijn :j

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:26

Bedankt voor de tips!
Zijn die allebei natuurlijk?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:59

Misschien nog een beter idee om te stoppen met yes van cumcumber als je er roos van krijgt ?!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:03

Urtekram is 100 procent ecologisch :j

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:52

Maris schreef:
Misschien nog een beter idee om te stoppen met yes van cumcumber als je er roos van krijgt ?!

Ben ik van plan, maar ik wil wel een natuurlijk product in de plaats en ga nu niet tijdelijk een chemische shampoo gebruiken...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:52

aleppozeep !!! werkt echt super.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:46

Bier geeft glans aan je haar
Hoe men op dit idee gekomen is, laten we in het midden, maar je haar met bier wassen zorgt voor meer glans. De gist en hop (die in bier zitten) geven de haarschacht meer volume. Wie voor BOB speelt, laat dit schoonheidsritueel beter achterwege.

Citroen geeft je een lichtere haarkleur
Wie graag met een lichtere haarkleur door het leven wil gaan, moet niet noodzakelijk naar de kapper. Citroensap does the trick. Vooral in de zomer heeft citroensap effect, want de zon versterkt de werking.

Brandnetels tegen roos
Laat een handje vol brandnetelblaadjes trekken in kokend water en je hebt een haarlotion tegen roos. Bye bye schilfers. Hoe de brandnetels in kokend water te krijgen zonder jezelf te prikken laten we aan jullie over.

Haaruitval bestrijden met berkenblad
Maak een aftreksel van berkenblaadjes en je hebt het ideale middeltje om haaruitval en hoofdhuidproblemen te bestrijden. Wie geen pro is in het maken van aftreksels, kan een oplossing bij de drogist halen.

Olijfolie voor droog haar
Voordat je je haar wast, kun je de haarpunten met olijfolie insmeren. Laat het een paar uur intrekken om gespleten en droge haarpunten te lijf te gaan. Een goede tip: wees zuinig, want olie is niet zo makkelijk om uit te wassen

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:51

Heb je droog haar? Maak dan eens een masker met ei! Eieren zijn rijk aan proteïnen, of eiwitten. Door deze eiwitten wordt je haar niet alleen zachter, maar gaat het ook weer glanzen. Mix twee eieren met twee soeplepels citroensap en twee eetlepels olijf- of notenolie tot je een glad mengsel hebt. Smeer dit in je haar en masseer het 5 minuten. Laat het dan 15 minuten inwerken. Was je haar tot slot met een milde shampoo en klaar ben je!

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:54

Olie masker

Olijfolie bevat veel waardevolle stoffen die je haar voeden maar ook zachter en gladder maken. Het is rijk aan vitamine E en zorgt er voor dat je terug gezond glanzend haar krijgt.

Wat heb je nodig?
•1 eetlepel olijfolie
•1 kopje yoghurt
•Een kom
Aan de slag!
1.Mix de olijfolie en yoghurt in een kom.
2.Breng dit mengsel aan op je droge haar.
3.Laat het 5 minuten intrekken.
4.Spoel je haar af met koud water.
5.Gebruik dit masker 2 keer per week voor een optimaal resultaat.

Azijn masker

Appelazijn is goed voor dof haar omdat het een hoog gehalte aan zuren bevat die je haar gladder maken. Hierdoor zal je haar meer licht reflecteren en bijgevolg ook meer glanzen. Je haar ziet er meteen gezonder uit. Appelazijn staat daarnaast ook bekend voor zijn reinigende werking en is een goed middel tegen roos.

Wat heb je nodig?
•2 soeplepels appelazijn voor kort haar
•4 soeplepels appelazijn voor lang haar
•½ kopje warm water voor kort haar
•1 kopje warm water voor lang haar
•Een kom
Aan de slag!
1.Meng de appelazijn met het warme water in een kom.
2.Breng het masker aan op je haren. Het is niet nodig om je hele haar nat te maken.
3.Laat het 10 minuten inwerken.
4.Spoel het vervolgens uit met koud water om je haar mooi glad te houden.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:59

:j Ik was (spoel) mijn haar/hoofdhuid met een oplossing van baking soda (let op; dat is niet hetzelfde als bakpoeder) en spoel na met een oplossing van appelazijn (1 a 2 eetlepels op 200ml). En ik maak zelf zeep waar je ook je haar mee kunt wassen :) Die is op basis van aftreksel van verse rozemarijn, er zit ook veel castorolie in, wat een hydraterende werking heeft.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:54

Dat met die olie kan ik wel eens proberen, want mijn haar is best droog. Maar werkt het ook tegen gespleten punten? Ik snap dat het kan helpen voorkomen, maar toch niet "genezen"?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:52

Gespleten punten kun je bij mijn weten niet meer 'lijmen'. Die moet je gewoon afknippen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:26

Precies wat ik dacht :) Dus zou ik gewoon best blijven bijknippen af en toe, en soms olie gebruiken.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:30

Ik gebruik Matrixx (kappersmerk) en dan de biolage.
Heeft mijn (voorheen) geblondeerde haar echt goed gedaan!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:44

Iolanthe schreef:
Dat met die olie kan ik wel eens proberen, want mijn haar is best droog. Maar werkt het ook tegen gespleten punten? Ik snap dat het kan helpen voorkomen, maar toch niet "genezen"?

ik gebruik nu sinds een tijdje de argan lijn van dr organic, (heb krullen, droog haar wat snel pluist)
ik was het 1 keer per drie dagen , eerst de shampoo, dan de conditioner, die laat ik intrekken als ik me verder was, dan op het laatst spoel ik het uit, dan draai ik mijn haar in een handdoek en tegen de tijd dat ik me aangekleed heb haal ik de handdoek er af, wrijf ik 6 druppels arganolie in mijn handen en doe dit door mijn haar, het restje gebruik ik als hand en gezichtsolie.
maar met dit regime is mijn haar heel wat handelbaarder en heel wat minder droog en pluizig
als mijn haar veel te lijden heeft dan wil ik op de tussenliggende dagen ook nog wel eens een paar drupjes olie door mijn haar werken .

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:18

Maris schreef:

Wat is dat precies aleppozeep ? Van wat is het gemaakt ?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 07:55

zonnepaardje schreef:
Maris schreef:

Wat is dat precies aleppozeep ? Van wat is het gemaakt ?

Ik geloof dat het dat van 100% laurierolie is gemaakt (meestal bestaat zeep uit een mengsel van vaste en vloeibare vetten).
Er bestaat ook Castille zeep, dat is 100% olijfolie. Hoewel men in de praktijk vaak toch wat andere soorten vetten toevoegt.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:31

Er is maar 1 oplossing voor kapot haar... de schaar! Shampoos, conditioners, maskertjes, serums etc. Beloven je goude bergen... 3 keer raden wat er van uitkomt... helemaal niks... het zijn marketing praatjes...

Dus de oplossing: knippen... en opnieuw beginnen met je haar goed te verzorgen..

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:35

Ik gebruik Urtekram, shampoo en conditioner :D Verder gebruik ik haarverf van La Riche Directions, zit redelijk wat troep in maar is wel proefdiervrij :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:23

Ik gebruik ook natuurlijke haarproducten :j

Ik drink namelijk veel water, eet genoeg fruit, groentes en beweeg :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:56

Ik ben benieuwd naar het onderzoek wat bewijst dat lichaamsbeweging een positieve invloed heeft op je haar. Voedsel, dat klopt, maar beweging? :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:08

Staat dat onderzoek ergens op Internet? Ik heb er nooit over gehoord, maar het lijkt me wel interessant :)