Verstandskies eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_1990

Re: Verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:27

ik heb echt helemaal nergens meer last van, nog wel een klein beetje het gevoel dat er een gat zit.. maar geen last van :P

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:04

Zo, geen oliebollen voor mij dit jaar. Donderdagochtend de andere twee er uit. Dit keer zonder rare acties en fouten. Heb er ook aanzienlijk minder last van. Na een dag al gestopt met pijnstilling. Voel wel steeds n zeurderig pijntje, maar kan praten en eten en als ik bezig ben heb ik er weinig last van

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:37

Totaal geen napijn meer alleen speelt nu wel keelpijn en verkoudheid op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:53

Haha dat was bij mij een week ervoor :P , maar nu ook weer :( Ze trekken je afweersysteem eruit

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:27

ladypaard schreef:
ladypaard schreef:
Ik durf niet, en na dit verhaal helemaal niet meer :')
En dan mag ik nog wel onder algehele narcose :+

Omdat ze anders mijn mond niet eens open krijgen :Y)
edit: Moet zeggen dat ik dus als de dood ben voor de tandarts, zit daar altijd bijna jankend op de stoel. Vind het verschrikkelijk dat er iemand in mn mond zit te pieren.

update: met Kerst begon het gaatje in mijn verstandskies te ontsteken. ivm feestdagen maar afgewacht, maar ja nu was het weer opgekomen eergister. Vandaag dus maar even tandarts gebeld voor nieuwe verwijsbrief. En morgen kaakchirurg maar bellen :(

Gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben die zo afschuwelijk bang is.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:41

ladypaard schreef:
Gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben die zo afschuwelijk bang is.

Niet de enige, niet de eerste en niet de laatste. Dus nu wel echt bellen anders maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:08

ik ga morgen! ik heb er zin in :+ ik heb zo'n last van mijn kies ben blij als hij eruit is haha. Mijn verstandskies zit er boven. Die moet op de plek van de oude komen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:34

nog maar een update hier :D ,
Ben maandag onder algehele narcose gegaan en verstandskiezen zijn verwijderd. *\o/*
En ik kan je zeggen dat het me 100% is mee gevallen.
Bij het ontwaken werd direct gevraagd hoeveel pijn ik had (1-10, waarbij 4 dragelijk) zeg ik vijf ging er een goede spuit pijnstillers in. Erna vroegen ze nog of ik wat voelde, dus eerlijker wijze gezegd ja, ging er nog 2x een spuit in :+ . Kan je dus zeggen dat ik daarna weinig meer heb gevoeld. Ja me keel en mn neus. Maar kreeg na de narcose ook een allergieaanval dus ging een beetje dubbelop.
Heb hele dag daar nog gelegen. Was een "beetje" dizzy :') . Maar 's avonds was ik alweer druk aan het eten (zachte dingen). Volgende dag was pijn ook niet zo erg makkelijk af te doen met paracetamol (gebruik normaal diclofenac en paracetamol voor pijn in mn lichaam, en heeft paracetamol vaak niet echt effect).
Gisteren (donderdag) stond ik alweer in de sportschool fanatiek te sporten :))

Wel heb ik ook nu last van verkoudheid/loopneus en snel een zere keel (en last van mn oren, maar dat kan ook van de sneeuwwind komen :+ )

Dus als het zo mag raad ik het iedereen aan :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:46

Verstandskiezen trekken is geen enkele keer hetzelfde. Voor mij was het de eerste keer hel: 3 dubbele ontsteking waar ik te lang mee had doorgelopen. Ik lag al vanaf de eerste dag te janken van de pijn dwars door de pijnstilling heen - maarja, het was een redelijk 'zware operatie' dus ik dacht dat zal normaal zijn. Na 5 dagen terug, toen had ik dus al die ontstekingen. Ze hebben toen het hechtdraad eruit gehaald, antibiotica en zo en vanaf dat moment had ik eigenlijk al weinig last meer.

Kies nummer twee was in vergelijking een fluitje van een cent. Na een paar dagen was alles al goed en ben ik gaan paardrijden. Vriend heeft loszittende hechting eruit getrokken (hij heeft diergeneeskunde gedaan dus niet om mensen aan te sporen aan die draden te gaan rukken..) en niks aan de hand.

De ingreep zelf viel mij beide keren enorm mee. Ik heb nu de twee onderste kiezen eruit, en die schijnen het ergst te zijn.
Ik moet denk ik binnenkort voor nummer drie want linksboven begint pijn te doen ;(

Heb wel nog wat tips:
- Arnica D6; homeopatisch spulletje dat naar mijn idee erg goed heeft geholpen
- Spoelen met kamille thee; werkt ontstekingsremmend
- Spoelen met zout water
En blijf goed eten. Snijd groenten heel klein, bak ze tot het moesachtig is en eten maar. En ik heb heel veel knoflook gegeten de tweede keer omdat ik ergens had gelezen dat dat ook helpt :')