Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:10

Anoniem schreef:
Ik wil ook wel zonder hormonen, zou alleen niet weten wát.
Alleen condoom vind ik eng en definitieve maatregelen nog niet aan de orde, wil misschien ooit nog wel kinderen...

Dan geeft de Mirena misschien nog de minste hormonen af. Met de pil had ik enorme stemmingswisselingen en hoofdpijn/migraine. Met de Mirena absoluut niet, maar vloeide wel 9 maanden en daarom laten verwijderen. Ken genoeg zeer tevreden Mirena-gebruikers. Laat je door dit soort berichten geen angst aanjagen want ALLE voorbehoudsmiddelen die hormonen afgeven kunnen bijwerkingen geven. Die gelden alleen niet voor iedere vrouw! Het is dus zoeken naar wat jou past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:13

Ik heb al ruim 7 jaar mirena en ben er niet meer tevreden mee....
Dit is de 2e en hij geeft me veel bijwerkingen, al maanden.
Ben juist iemand die erg twijfelt en goed nadenkt of ik hem er wel echt moet laten uithalen,maar ben er nu wel aardig zeker van.
Ruim 20 dagen per maand krampende pijnen in je buik,verstopt gevoel,hele pijnlijke borsten, al meer dan 2 jaar 0 libido, acne,beharing...

edit:maandag gaat t kreng eruit.

Enamorado

Re: Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:52

Ik heb vanmorgen mijn spiraal laten verwijderen. Door mijn bijwerkingen van mijn mirena had ik nu 1,5 jaar geleden voor een koperspiraal gekozen, maar daar werd ik toch nog minder vrolijk van dan van de Mirena.
Mijn bloedverlies was heel veel, en had heel veel last van PMS. Dan maar weer aan de condooms en ik hoop dat mijn depresieve buien (die echt heel erg waren tijden mijn menstruatie) nu weg zijn of in ieder geval een stuk minder. Ik had 3 paracemol genomen en heb er nagenoeg niks van gevoelt. Had alleen de eerste minuten aardig wat steken. Zal wel toeval zijn maar ik heb het wel een stuk warmer dan dat ik normaal heb en ik barst van de honger al de hele morgen en middag haha. Zal wel toeval zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:53

Een lekkere lunch heb je wel verdiend!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:54

ulyse schreef:
russel schreef:
Wat wil jij bereiken met je denigrerende, negatieve bewoording? Ongestraft trappen of rellen?

Geen van dit allen, het was een vraag waar jij zo op antwoord. Ik ben heel benieuwd waarom jij vindt dat je geen keuze hebt.

Dan heb je inderdaad niet gelezen, heb het 2 maal heel duidelijk uitgelegd! -:(-

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:57

russel schreef:

Normaal neem ik maaltijd vervanger en tussen de middag 1 boterham.

Heb nu al 4 boterhammen op en wat snackies en nog honger hahah :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:05

Wendy schreef:
russel schreef:
Wat wil jij bereiken met je denigrerende, negatieve bewoording? Ongestraft trappen of rellen?

Misschien moet je die vraag ook eens aan jezelf stellen? Wat denk jij zelf te bereiken?

Duidelijkheid te krijgen en onder ogen te laten komen voor vrouwen die ernstige klachten hebben na het zetten van Mirena, maar kennelijk mag ik van een aantal bokkers hier in dit topic geen negatieve ervaringen aan Mirena linken......van deze bokkers zijn mij eigeln ijk onbekend of ze gewoon er niet mee eens willen zijn en dan gaan schofferen of ook een Mirena gebruiker zijn!

Dat men (nog) geen negatieve bijwerkingen heeft, misschien leeftijd gerelateerd, wil nog niet zeggen dat wij overdrijven, als drammer en gefrustreerd mogen worden betieteld!

As je dan zo blij bent met je spiraal, heel fijn! Van het koperspiraaltje is al langer bekend dat het ongewenste bijwerkingen en ontstekingen kan geven.

Maar om dit topic uit tw gaan zoeken om mensen te gaan vernederen, vind ik zwaar ongepast, maar zal wel weer als rel topic uit gaan lopen, gezien de aanwas reeds.

Ik verlaat het topic! Bokt op zijn smalst.

Iig zal dit topic een aantal vrouwen opleveren die zich serieus genomen voelen en de discussie durven aan te gaan bij hun artsen...zolang ze keuze hebben en geen medische indicatie, de keuze zullen nemen en bedacht zijn met de keuze er voor de eerste keer voor te kiezen!

Als ik nu de andere topics op intern lees, is er meer dan zat geschreven, helaas toen der tijd te weinig voor mij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:06

Enamorado schreef:
russel schreef:

Normaal neem ik maaltijd vervanger en tussen de middag 1 boterham.

Heb nu al 4 boterhammen op en wat snackies en nog honger hahah :D

He gelukkig geen vette sneeuw meer, jij blij op weg! :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:17

@Russel, waarom zou je het topic verlaten?
Gaat naar mijn idee over bijwerkingen van de mirena waar weinig tot niets over geschreven word, en word in het ziekenhuis onder tafel geschoven.
Dat een ander wel een positieve ervaring mee heeft, fijn voor hun maar daar gaat het topic niet over.

Het enige positieve wat ik aan de mirena heb ervaren heb is dat ik er geen menstruatie meer bij had. En dat vond ik wel errug lekker haha
Maar dat weegt niet op tegen alle narigheid die ik ervan gehad heb.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:52

ik moet over een tijdje mijn 3e mirena plaatsen, heb eigenlijk verder nooit klachten.... denk ik/dacht ik....heb ze in ieder geval nooitr gekoppeld aan het spiraaltje, maar door dit topic ga ik er toch een beetje anders tegenaan kijken

Ik heb wel meer "haargroei" in gezicht en nek gekregen, neem aan dat dat hierdoor komt...(ga geen dagje meer weg zonder pincet :o )

verder heb ik al een aantal jaren constante blaasontsteking, maar gelukkig zonder pijn met plassen, maar wel af en toe pijn onder in de rug en zeer sterk ruikende urine, antibiotica werkt voor een weekje en daarna is t weer terug... na testjes blijk ik dus zo goed als immuun te zijn voor de meeste antbiotica... ook diverse onderzoeken gehad, volgens een arts onstaat de blaasontsteking door een luie darm (mijn stoelgang is erg traag en ben vaak verstopt...)
Verder heb ik ook met regelmaat spontane steken in mijn buik/zij... soms heel heftig, ben zelfs een keer naar de huisarts gegaan en zij verklaarde dat als de "eisprong"...pff ja hoor.... die heb je ook een paar keer per maand...

Laatst ook weer blaasontsteking gehad en kreeg ik ook te horen dat dat vanaf veertig jaar meer voorkomt bij vrouwen....

maargoed, tja... of dit nou bijzaak is van de mirena dat weet ik dus niet, volgens huisarts niet... Dus ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaringen...

Ik vind het in ieder geval een boeiend topic.... ben wel een beetje wakker geschud.... Verder heb ik geen klachten :) en ben ik eigenlijk heel tevreden over de mirena...klinkt wel een beetje dubbel nu...

denk dat ik nu mss toch een keer een jaartje geen mirena doe, om te kijken of mijn klachten dan veranderen of niet.... mooie test!
Laatst bijgewerkt door Libiris op 07-12-12 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:57

Enige wat ik zal missen van de mirena is het wegblijven van menstruatie(maar dan alleen bloed, voor de rest is de pijn en ongemakken idem als met pil).

De dag van verwijdering hoef ik verder denk ik niet 'bang'te zijn voor erge pijnen enzo??

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:59

Anoniem schreef:
Enige wat ik zal missen van de mirena is het wegblijven van menstruatie(maar dan alleen bloed, voor de rest is de pijn en ongemakken idem als met pil).

De dag van verwijdering hoef ik verder denk ik niet 'bang'te zijn voor erge pijnen enzo??

Ik heb er echt niks van gemerkt, de verwijdering. Ook nauwelijks bloedverlies.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:59

eruit halen vond ik pijnlijker dan erin..... maar zal per persoon verschillen... maar na een paracetamolletje voelde je ook niet veel meer...beetje zeurige pijn...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:59

Alle anticonceptie heeft op de lange termijn ook nare bijwerkingen, ook bij de pil kan je horrorverhalen lezen. TS zou je wellicht ook LS ontiwkkelt hebben zonder de spiraal? Ik heb hem nu 9 jaar en geen klachten en ken geen enkele vriendin die dat wel heeft. Dus ja, ik maak er ook reclame voor (overigens zonder farmaceutisch winstoogmerk)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:01

Libiris schreef:
eruit halen vond ik pijnlijker dan erin..... maar zal per persoon verschillen... maar na een paracetamolletje voelde je ook niet veel meer...beetje zeurige pijn...

Ik viel weer bijna flauw, net als bij het plaatsen trouwens (en ik heb bepaald geen lage pijngrens!). Maar dat kwam ook omdat ze hem er niet uit kregen... dat gepruts aan dat ding is verre van prettig -O-
Voor mij de reden om geen nieuwe mirena te laten plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:01

Libiris schreef:

de vorige is eruit gegaan en direct de nieuwe erin,dus dat was in een beweging door...
toen had ik erna wel veel pijn,maar dat was denk ik door de plaatsing.

ach,ik neem net als de vorige keer met plaatsen lekker een lading valeriaan druppels,valeriaan pil en 2 pijnstillers..
was heerlijk rustig 8-)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:07

russel schreef:
ulyse schreef:

Geen van dit allen, het was een vraag waar jij zo op antwoord. Ik ben heel benieuwd waarom jij vindt dat je geen keuze hebt.

Dan heb je inderdaad niet gelezen, heb het 2 maal heel duidelijk uitgelegd! -:(-

Ik heb je stukje nogmaals terug gelezen, daar staat in wat de arts vindt. maar ik lees niet wat jij vindt.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 16:09

Colway schreef:
Alle anticonceptie heeft op de lange termijn ook nare bijwerkingen, ook bij de pil kan je horrorverhalen lezen. TS zou je wellicht ook LS ontiwkkelt hebben zonder de spiraal? Ik heb hem nu 9 jaar en geen klachten en ken geen enkele vriendin die dat wel heeft. Dus ja, ik maak er ook reclame voor (overigens zonder farmaceutisch winstoogmerk)

LS is het niet.
Maar natuurlijk zal ik dit ook ontwikkeld kunnen hebben door een ander voorwerp dat een steriele ontstekingsreactie + hormonale disbalans veroorzaakt. Ik heb hier waarschijnlijk genetische aanleg voor omdat mijn moeder LS heeft. Maar hierom had juist de huisarts moeten mij moeten afraden een mirena moeten nemen, dit is de inductie geweest. En naar wat ik lees, induceert de mirena meet autoimmuunreacties. Dus mensen met aanleg hiervoor zouden hier op de hoogte van gesteld moeten worden!

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:56

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:18

Sorry even een andere vraag:

Geld dit alleen voor de mirena spiraal of ook voor een koperen spiraaltje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:38

Denk alleen mirena, koperspiraal is ander product/andere werking...

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 21:00

Koper geeft ook een chronische ontstekingsreactie maar niet gecombineerd met hormonen.

Ik weet niet of het bij mij fout is gegaan door:
a) reactie op hormonen
b) reactie op siliconen
c) chronische, steriele ontstekingsreactie dat een vreemd voorwerp veroorzaakt
d) ofwel de vele commensale infecties door de verstoorde balans (die dan weer word veroorzaakt door a en c)

of de combinatie van alles

Met koper behoud je je natuurlijke hormonen en cyclus, dus zal wat dat betreft minder systemisch effect hebben en dus minder 'gevaarlijk'.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:20

Met de achtergrond van je moeder zou je inderdaad beter geinformeerd moeten worden

Koperspiraal schijnt hel te zijn, zwaardere en heftigere periodes, allen het hormoonvrije is wel fijn denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:35

Mijne is er nu uit,dokter zei met verwijderen'goh misschien zit ie niet goed gaat wel erg makkelijk'.
'Je had beter eerder kunnen terugkomen,hadden we een echo laten maken'.

Te laat,nu is ie eruit en ik begin er niet meer aan.