redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:33

Dan ga ik even namens je vrienden en familie spreken, aangezien die straks met de puinhoop zitten als jij zo door gaat: ga in jezusnaam niet weer zelf zitten aanklooien. Durf dit nou eens aan te pakken en ga naar je huisarts hiermee!!

En sorry als dat niet heel aardig en begripvol lijkt, maar ik denk oprecht dat iemand eens even HEEL boos op je moet worden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 09:39

Ik ga heel hard hopen dat dit niet meer nodig is Elanor, ik begrijp wat je bedoelt en mocht het nu weer niet lukken, dan ga ik zeker. Ik ben alleen nu verder dan in de afgelopen 10 jaar (is me nog nooit gelukt om een dag helemaal geen blikje te drinken en ik zit nu al op dag 2), dus ik wil mezelf graag deze kans geven om het zelf te doen :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:47

ik ben een tijdje geleden gestopt alleen tijdens de verhuizing die weer doorliep in de nachtelijke uren had ik het echt wel nodig om op te blijven. Helaas was ik direct weer enorm verslaafd.

Gisteren geopereerd aan m'n neusamandelen en heb nu dus écht mega pijn in m'n keel. Moet er niet aan denken om nu een blikje prik te nemen dus ben er weer vanaf

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:48

Flauwe kul, echt. Er is maar een reden: je bent te bang het aan je huisarts te gaan vertellen. Dan wordt het namelijk ineens een 'echt' probleem. Guess what: dat is het al. Maar probeer het maar. Mar ik vind dat het opnieuw drinken van een blikje deze keer een prijs heeft: dan bel je wel.

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:41

probleem zoals met elke verslaving, je moet echt willen. Zolang je niet wilt gaat het niet lukken. Geef je pinpas en kleingeld aan anderen in beheer zodat je niet in de verleiding kan komen om het te kopen. Geef iemand anders een boodschappenlijstje zodat het ook niet in de buurt is

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:36

Eerste stap om van verslaving af te komen is op te biechten aan je omgeving dat je een probleem hebt... dus vandaar al je vrienden, kennissen... en vooral ook de huisarts vertellen wat er aan de hand is... en dat je hulp wil.

Heel erg super dat je al 2 dagen zonder kan... maar dat moeten er 20 worden en daarna 200 en daarna 2000 dagen... en dat lukt je alleen als je echt onder ogen ziet dat het een probleem is en dat anderen je daarbij kunnen steunen. Je hebt nu wel gemerkt dat je lichaam het nodig heeft en dat je in je hoofd duizend en één manieren hebt om het goed te praten. Daarbij heb je gewoon back-up nodig... niet omdat je zwak bent dat je het niet alleen kan.... maar juist omdat je sterk bent dat je je probleem deelt en je kwetsbaar opstelt door anderen je te laten helpen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 20:22

Dag 2 is (bijna) een feit. Ik maak er geen geheimen van in mijn omgeving hoor, zo is het niet. Mijn vriend weet het natuurlijk ook wel, dus ik deel het sowieso met hem. Ben vandaag in de supermarkt langs de blikjes gewandeld en heb (in gedachten) mn middelvinger naar ze opgestoken en ben doorgelopen. Het enige wat ik lastig vind, is dat ik een beetje loop te zoeken wat ik nu moet drinken. Veel water, maar ja, das ook maar water. Tja wat nog meer? Groene thee 's ochtends, en in de middag nog een keer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:26

Aanmaak limonade?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:28

Ik drink zelf aanmaaklimonade met stevia :)
Heb je toch wat zoets, zonder dat het gelijk vol calorieën en suiker zit.

Teissere heet dat; is zonder aspartaam.http://www.teisseire.be/nl/teisseire/0-suiker
(Ook in Nederland te verkrijgen in meerdere supermarkten of bij de Makro)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:37

Aanmaak limonade is heerlijk <3 Anders een pak vruchtensap?
Bij mij is dag twee ook een feit :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:39

Nou weet je, jullie zullen mij voor gek verklaren, maar ranja, cola, sinas enz lust ik eigenlijk niet omdat ik dat zo vreselijk zoet vind. Ik ben eigenlijk niet zo'n zoetekauw, terwijl veel van jullie die blikjes van mij erg zoet vinden, vond ik ze juist wat zurig.

Inmiddels mooi wel dag 2 echt gehaald en ik leef nog steeds, dus op naar dag 3.

@ Woogy: super! Het gaat ons lukken!!
Laatst bijgewerkt door Muronia op 15-11-13 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:39

Die ranja heb je ook in citroen smaak en die is goed zuur :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:42

Das een goeie vuurneon! Thnx voor de tip.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:44

eerlijk gezegd, voor de verhuizing heb ik een week of vijf niet gedronken tot de extreme aandrang weg was. Toen mocht ik van mezelf op de zaterdag een blikje en dat was echt top. Dus geloof nooit dat het moeilijk gaat zijn nou :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:10

Ik ben denk ik ook verslaafd... Aan energy-drank en ibuprofen...

Ik dronk altijd 8 tot 10 blikjes per dag. Kon niet meer slapen. Had hartkloppingen. Ik ben toen gaan minderen.. Maar kreeg te kampen met ontzettend veel hoofdpijn. Om dat te temperen nam ik ibuprofen.. Uiteindelijk in zo'n hoge mate dat als ik nu geen ibuprofen neem ik knallende hoofdpijn heb.. En ik ben dan wel geminderd qua blikjes, ik blijf ze wel drinken. Gemiddeld 3/4 op een dag. Soms een hele dag niets, soms maar 1, soms 6, soms zelfs 8. Verschilt heel erg.. Maar drink ik minder blikjes, dan slik ik wel meer ibuprofen.

Van het ene probleem in het ander.. Want zo snel ik zonder de één zit, knalt mijn hele hoofd en kan ik echt niets meer.

Hoofdpijn begint nu ook op te komen, omdat mijn laatste blikje om 6 uur was.

En ik weet heel goed dat ik niet één van de twee moet pakken nu, maar die koppijn is geweest haast niet uit te houden en dan grijp ik er wel weer naar.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 15-11-13 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:13

Ik zou maar naar een huisarts als ik jou was ElineS, dat is echt niet gezond.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:22

Klopt, ik moet ook heen. Staat al eeuwen op de agenda. Maar ik ik heb soms dagen, die druk zijn, dat ik het niet mis (ibu en energydrank) en dan denk ik weer, ow het valt dus wel mee.. En dan doe ik dus weer alsof mijn neus bloed en het dus niet zo is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:23

Een klassieke verslaving in ontkenning dus.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:24

Precies.. En op een avond op deze besef ik dat en morgen heb ik weer zoiets van och, valt wel mee, waar heb ik me gisteren in hemelsnaam druk over gemaakt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:27

Bloedverdunners en cafeine.
Als je al op jonge leeftijd hartfalen wil krijgen moet je hier zeker mee doorgaan.
Kan je toch niet zonder pijnstillers pak dan paracetamol. Natuurlijk ook niet goed als je daar veel van pakt, maar die zijn in ieder geval niet bloedverdunnend.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:37

ElineS schreef:
Precies.. En op een avond op deze besef ik dat en morgen heb ik weer zoiets van och, valt wel mee, waar heb ik me gisteren in hemelsnaam druk over gemaakt

Maandagochtend direct bellen voor een afspraak, van uitstel komt afstel. Je maakt er maar tijd voor!

Want je pleegt roofbouw op je lichaam en geest zo :(:)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:38

ik heb daarom nu van die napoleon snoepjes met redbull smaak :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:47

Ik ga me morgen heel erg voor mijn hoofd slaan... Maar na het lezen van dit hele topic en alle gruwel verhalen heb ik nu even een 'helder' en niet ontkennend moment... Echter ik ken mezelf, morgen is dat weer weg en zal ik het weer afdoen als pfft onzin.

Dus, van het moment gebruik gemaakt en een facebook status gemaakt.

Citaat:
Allright... I admit. I'm addicted to energydrink. Like, a lot. I drink 4 to 8 cans a day. Since this is reeeeally bad... And it gives me headaches (more headaches, since I still have headaches from my concussion too) sleepless nights and heart irregularities - and the use of ibuprofen to help cope with the headaches is not really helping my health either- I need to stop. I'm openly facebooking it so that I can at least not drink it when friends are around and thus it makes it more difficult for myself to fall back. I have a few cans left in the fridge and I will drink those tommorow and from that point on... Cold turkey.

Wat betekend dat familie en vrienden het nu weten en ik in ieder geval in bijzijn van anderen niet zonder commentaar een blikje kan openen.. En het ook niet langer kan ontkennen, immers heb ik het nu aan iedereen toegegeven. Zoals ik al zei, morgen ga ik erg pissig op mezelf zijn. Zo van hé, wat heb je weer overdreven gereageerd.. Maar het lezen dit topic heeft wel even mijn ogen geopend dat er eigenlijk wel iets aan gedaan moet worden.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 15-11-13 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:48

Goed zo! Erkennen is stap 1! :)

Nu nog naar de huisarts voor stap 2: hulp. Al is het alleen al om je van de pijnstillers af te helpen en eventueel vervangen door iets onschuldigers.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:51

Ik wil het eerst eigenlijk zo proberen. Kijken of ik het alleen kan :) Zonder de huisarts. Want die kan niet helpen behalve door het middel te vervangen idd, maar dan word je daar straks weer afhankelijk van. Ook al is het wat onschuldigers.

Paracetamol krijg ik trouwens niet binnen.. Dat spuug ik meteen weer uit. Zo vies. Dus daarom dat ik toen met ibu ben begonnen. Smaakt nergens naar.