Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:53

Hierbij een paar foto's in een link:

Allereerst een heel oude foto van mijn originele haarkleur. Door het jarenlang verven heb ik dus geen recente foto meer van mij eigen kleur.
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/blondhaar.jpg

Zo ziet het er uit als het al een tijdje niet meer geverfd is. Niet echt een lekker vers kleurtje bovenop dus en daarbij een duidelijke uitgroei. Wel zie je duidelijk dat de haren onderaan een stuk donderder zijn.
https://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/295190_297042670366606_1354037668_n.jpg

Deze kleur is het als ik het net heb geverfd. (Wel een beetje een rare foto hihi)
http://6.media.hyves-static.net/386708461/6/bK1w/0/img386708461.jpeg

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:52

Mooie kleur!! Ik heb het veel donkerder, jammer, had het ook graag weer eens zo lichtrood!

Jolien87

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:12

Trouwens misschien wel leuk om te vertellen: de eerste keer dat ik henna gebruikte was mijn haar flink gebleekt door de zon waardoor ik hoogblond was op dat moment.
Uiteindelijk heb ik de henna er maar een half uurtje in laten zitten.
Dan kun je, je dus de volgende situatie wellicht vrij makkelijk voor je zien:
Zaterdagavond, henna een half uurtje intrekken op lichtblond haar, alle winkels dicht en tot overmaat van ramp moet je de volgende morgen vroeg je moeder ophalen van Schiphol.
Daar sta je dan, als vrouwelijke Bassie met een bos geeloranje haar. Het enige wat ontbrak was de rode neus.
Je kunt zeker wel raden wie op de foto ik ben...
http://4.media.hyves-static.net/369524427/6/VzEo/0/img369524427.jpeg

De week daarna heb ik het nog een keer geverfd en toen werd het donker knaloranje, even schrikken maar uiteindelijk vond ik het heel gaaf en kreeg ik een boel positieve reacties. Sindsdien ben ik fan!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:53

Leuke kleur, hoor! En................ Heb je je moeder gevonden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:42

Haha, ja hoor. Ze had braaf het goede vliegtuig genomen :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 17:52

Jolien, je huidige kleur staat je heel mooi. :j

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:08

Mooi hoor Jolien!!! Vooral op de meest recente foto!!!

Bambi: Heb je een foto hoe het nu bij jou is dan??

Mijn henna prutje zit er ook in! Heb een pakje zwart en een halve bruin erbij gedaan, ga het er zo na the voice uitspoelen! Hoop alleen dat het niet groen wordt... :o

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:11

Ik ben benieuwd, ik wil ook graag bruin met zwart mengen!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:22

Het resultaat!!! Ben er tot nu toe blij mee! Even zien hoe het er morgen in daglicht uit ziet. :)

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:28

mysa schreef:
Even een tip voor de mensen die geen kleur willen, Marleen_usar hierboven bijvoorbeeld; ik heb laatst henna balsem voor blond haar gekocht bij de Tuinen. Mijn haar werd er niet blonder van, maar wel veel glanzender en voor het eerst heb ik geen statisch haar na nachtvorst!!! Na het wassen gebruiken en even in laten werken, vervolgens goed uitspoelen.

Iemand anders dit al getest? Want de vorst komt er weer aan en ik begin op einstein te lijken als ik mijn haar niet vast knoop.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:30

Dat niet... wel neutrale henna! Bij mij was het goed te zien, glasde meer en leek iets meer volume te hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:44

Neutrale henna is inderdaad ook een goed alternatief voor degenen die wel graag de verzorging van henna willen, maar niet hun haar willen verven.
Het werkt precies hetzelfde als normale henna, alleen er zit geen kleur in.

Die henna balsem heb ik nooit geprobeerd. Ik denk dat mijn haar dan licht-oranje wordt ;)

Wat ik trouwens wel altijd heb met henna, is dat het nog lang uitspoelt onder de douche. Ik heb soms na 5 wasbeurten nog lichtoranje/geel water dat uit mijn haar komt.
Dat was trouwens wel grappig een keer, hoewel ik op dat moment wel door de grond kon zakken:
Een paar jaar geleden stond ik onder de douche toen mijn vriend destijds nietsvermoedend de badkamer kwam binnen wandelen. Het enige wat hij zag, was dat er gelig water van mij af kwam, waarop hij zei: "Oh, doen we dat zo tegenwoordig?"
Ik ben er nooit echt van overtuigd geweest dat hij me geloofde, maar ik heb een poging gewaagd om uit te leggen dat, dat kwam door de henna in mijn haar waarmee ik kort geleden mij haar had geverfd.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:43

Hahahahahaha Jolien, dat is wel heel erg! Maar ik kan me voorstellen dat mensen die niks met haarverf hebben zoiets niet verwachten.

Anne, hoe vond je de henna in het gebruik?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 22:06

Even een schopje. Ik ga mijn haar weer verven met chemisch haarverf (zonder ammoniak). Ik hoop dat er niets ernstigs staat te gebeuren met mijn haar. :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 22:57

Edit: Ik denk dat ik wel eerst maar een testplukje maak voordat ik mijn hele haar verf. Straks valt mijn haar uit. Dat wil ik ook niet natuurlijk. Weten jullie of het wel mogelijk is om je haar te verven met een semi-permanente haarkleuring? Ik zie alleen dat henna haar niet geverfd kan worden met permanente haarkleuring. Ik zag dat Manic Panic al door verschillende henna gebruikers werd aangeraden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:07

Ik heb meermaals gewone verf gebruikt over henna en andersom. Nog nooit extreem haaruitval gemerkt of groene uitslag. Het hangt ook wel een beetje af van je haarstructuur, maar ik heb er nooit problemen aan ondervonden.
Een testplukje is inderdaad het beste, dan weet je zeker hoe jouw haar erop reageert.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:24

Hoi hoi!

Even weer wat leven hier! ;) Mijn haartjes zitten weer in de henna! Heb nu ook weer bruin en zwart gemixed, van elk pakje 3 kwart ongeveer. Over een half uurtje kan het er uit :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:16

hallo allemaal,
het is een oud topic maar ik hoop dat iemand reageert,
ik denk erover mijn haar met henna te verven, nu wil ik graag oranje haar.
Heb zelf lichtblond haar, is dit een hele domme zet om te doen?
groetjes, Freya6

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:06

Waarom zou het dom zijn? Ik verf het nogsteeds met bruine henna, niet heel vaak ofzo, maar ben er erg tevreden over. :) Als je twijfelt zou je een testplukje kunnen verver, uit je borstel. Dan weet je een beetje welke kleur het zal worden.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:35

Als je graag oranje haar wilt moet dat wel lukken met henna. Mijn zusje (ook lichtblond) heeft een keer een testplukje gedaan met mijn mix, dat werd echt worteltjes kleur, ik weet niet of dat de bedoeling is?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:52

Jaren terug heb ik het geprobeerd met henna poeder, en toen werd het hutspot. Nu denk ik er weer over. Maar inmiddels even afbeeldingen gegoogled met oranje haar en toen werd ik weer herinnert aan hoe het was. Oja momentje. Dus ga het denk ik toch maar niet doen. Of eerst een spoeling proberen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:46

@annutjuh: ik vind jouw kleur echt wel mooi!

ik heb van mezelf midden bruin kleurig haar. heb er een maand geleden chemische verf in geknikkerd tegen de beginnende grijze haren.

de grijze haren zijn alweer aardig terug aan het komen en ik wil gewoon geen chemische verf meer. het doet m'n haar echt geen goed.

gisteren heb ik via internet rode henna en indigo besteld van jacob hooy. ik wil het liefst geen al te aanwezig rode gloed, maar gewoon een warme donkerbruine kleur.
ik dacht aan een mengeling van 2/3 indigo en 1/3e henna.
ik heb kort haar dus zou met 100gr toe moeten kunnen.

ik vind het erg spannend om met henna te gaan verven.
zou het nu al kunnen aangezien mijn laatste chemische kleuring een maand geleden is?

zou de genoemde mengeling van indigo en henna volstaan om een mooie bruine kleur te krijgen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:25

Ik zou de verhoudingen omdraaien, dus 1/3 indigo. Indigo is namelijk erg overheersend en heeft de neiging om een groene gloed uit te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:29

Ik wil mijn haar ook graag met henna verven. Maar wacht even totdat ik 25 cm heb gedoneerd aan een haarstichting.

Maar ik lees zoveel verschillende verfmethodes met henna, dat ik niet weet wat de juiste is. Wil graag dat hele rode.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:40

Bedoel je het donkerrode?
De kleur die je in eerst instantie krijgt hangt heel erg af van je eigen haarkleur.
Naarmate je henna vaker gebruikt zal de kleur intenser worden.

De eerste keer dat ik henna gebruikte was midden in de zomer. Door de zon was mijn haar lichtblond geworden dus nadat ik de henna een half uur had laten intrekken was het meer geel-oranje geworden. Vreselijk! Achteraf had het er veel langer in gemogen.
Toen ik het een paar later weer verfde om het donkerder te krijgen was de kleur als veel intenser. Het was nog lang niet rood, maar een mooie diep-oranje kleur.
Ik verf mijn haar momenteel helemaal niet meer, ik heb een flinke bos haar dus ik ben er lang mee bezig en er gaat behoorlijk veel henna in. Maar toen ik het nog wel verfde, deed ik dit altijd 's avonds en liet ik het een nacht intrekken.
Na het verven bedekte ik de haarlijn met watten en wikkelde het haar vervolgens helemaal in met huishoudfolie. Ik sliep dan met een soort van hennachampignon op mijn hoofd maar het zat als een huis en ging niet lekken.

Om de kleur donkerder te krijgen, kun je de henna met de gekste dingen mengen.
Dit heb ik allemaal al eens gebruikt: rode wijn, sterk gezette koffie, zwarte thee, paprikapoeder.

En natuurlijk is azijn altijd goed, ongeacht welke kleur je wil krijgen. Dit zorgt namelijk voor meer glans.
Om de henna er na het intrekken beter uit te spoelen, deed ik altijd een flinke klodder kokosvet of conditioner door het mengsel.