Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:49

Wat een mooie namen. Ons meisje heet Marinde, hoor je ook niet vaak.

Raponsje

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:02

Ik heb Barbie's baby op staan en ik hoor het al weer..auw auw gekrijs.
Heb de aflevering net op staan en dus een voorstukje gezien maar kan er eigenlijk al niet meer naar kijken. :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:03

De laatste van mij ook zelf verzonnen, vond het echt niet leuk meer dat de eerste een naam heeft, die je toen nog niet veel hoorde (ik las hem voor het eerst toen ik dus zwanger was) daarna heel veel werd gegeven...
Jay.den
Ty.rone
Kae.yen (Zeg Kee jèn)

(... ivm zoekfunctie ;) )

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:13

Raponsje schreef:
Heb de aflevering net op staan en dus een voorstukje gezien maar kan er eigenlijk al niet meer naar kijken. :=

Dan heb je het ook over iemand....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:16

Vulina schreef:
Raponsje schreef:

:')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:17

Vulina schreef:
Raponsje schreef:

Nouja haar IQ staat los van haar pijngrens natuurlijk, dus je weet niet. :')

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:22

Dat staat bij haar toch rechtevenredig tot elkaar? Lage IQ, lage pijngrens? :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:30

Misschien een gekke vraag he maar als je moet gaan persen zou ik echt bang zijn dat alles eruit komt behalve je baby :o gebeurd dat? En dan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:31

Je moet niet naar bevallingen kijken, bevallen moet je doen. Net zoals dat je niet aan kaas moet ruiken, maar gewoon moet opeten :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:33

Yep, dat gebeurt, en dat ruimt de kraamverzorgende meteen op.. Bij de eerste twee had ik me van te voren al leeg gesch*ten, mijn darmen rommelde echt en toen wist ik dus waarvoor: ze maken ruimte. Maar omdat de tweede dus bijna op het toilet geboren is, mocht ik bij de derde niet meer naar de wc zo kort van te voren.. Dus toen was het helaas..

Maar mijn vriend en vriendin hebben niks in de gaten gehad, zo discreet gaat dat dus.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:36

phormicola schreef:
Je moet niet naar bevallingen kijken, bevallen moet je doen. Net zoals dat je niet aan kaas moet ruiken, maar gewoon moet opeten :')

Ik ruik altijd aan kaas als het te sterk ruikt eet ik het niet.. nu ik weer vegan eet en ik kaas ruik word ik al helemaal naar. :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:38

hahaha ja dat had ik ook bij mn dochtertje zo beschamend vond ik dat :')

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:42

Raponsje schreef:

Heb je dan niet juist zoiets, als zij het kan kan ik het ook?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:43

Ach, hoe hilarisch ik Barbie altijd vind, vind ik haar nu wel schattig dat ze van blijdschap loopt de huilen om haar kindje.

@figaro Nouja, zelfs Snooki kan het, en Barbie nu ook dus ja ik weet wel dat ik het kan maar toch nodigt de activiteit bevalling nog steeds niet echt uit. :')

Kunnen jullie de kinderen niet even een weekje hier heen sturen over een maand of twee?
Gratis sneeuw poppen bouw opvang kamp met warme chocomel en disney films heb ik ook weer even lekker kunnen tutten.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:48

Eerste zwangerschap was prima, ondanks het spugen tot aan week 16. Bevalling drie was weken te vroeg, en in 36 min vanaf eerste wee is onze dochter geboren met 3485 gr. Nummer twee kwam binnen 20 min op de uitgerekende datum en is thuis geboren met 4250 gram. Zwangerschap was zonder misselijkheid of andere kwaaltjes. Beide zijn via een natuurlijke bevalling geboren, zonder knip of inscheuring. Ik heb met beide geen weeen gehad. Wel ineens weeenstorm toen ik volledige ontsluiting had. Het ellendige voortraject heb ik dus overgeslagen, haha. Nadeel was wel weer de naweeen/rugweeen. Ik heb dus eigenlijk twee makkies gehad.
Het is ook net hoe je er zelf inzit en wie er naast je bed staat. Kind moet er toch een keer uitkomen, niet?!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:03

Wat ik me afvraag en dat heeft weer niks met pijn te maken.. Hoe realistisch waren jullie over het ouderschap?

In mijn omgeving merk ik namelijk dat het hebben van kinderen nogal word onderschat. Er word automatisch vanuit gegaan dat kindlief alles leuk gaat vinden en dan een kind je echt gelukkig gaat maken. Nu vind elke ouder zijn eigen kind natuurlijk fantastisch maar ik kan me goed voorstellen dat een kindje ontzettend veel zorgen met zich meebrengt.
Over die mindere kanten word in mijn beleving nauwelijks gesproken. Bij iedereen 'lijkt' alles perfect te gaan terwijl ik mij niet voor kan stellen dat ook daadwerkelijk zo is.

Ook ben ik nieuwsgierig naar de kosten. Op het internet zie je kosten voorbij komen van 150 euro per maand voor een baby tot 600 euro voor een tiener. En gaat je kind studeren en op kamers wonen dan lopen die kosten nog meer op. Ik vraag me oprecht af hoe ouders dit kunnen bekostigen. Zeker als je meerdere kinderen rond hebt lopen.
We verdienen niet allemaal een topsalaris en er zullen toch meerdere ouders zijn die minder gaan werken of zelfs stoppen.
Ik schrik eerlijk gezegd toch wel van die bedragen.. Wij hebben niet zomaar 600 euro per maand over.. Dat zou betekenen dat we nooit één kind kunnen krijgen (als het ons gegund in tenminste), laat staan twee..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 09:13

Je krijgt ook kinderbijslag toch?
Geen idee hoeveel dat in Nederland is maar dat moet een steuntje in de rug zijn.

Wat ik me afvraag tijdens je bevalling heb je die enorme buik nadat je kindje er uit is, wanneer zakt je buik weer in? Hoe lang duurt zoiets?

Als fitness guru moet ik er wel strak bij lopen natuurlijk. :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:17

Schoonzus zei zelf dat Barbie miept over ieder klein pijntje. Hier een mama, twee zwagerschappen en twee bevallingen ZONDER enige vorm van pijnstilling. Geloof me, het is te doen en je zal het echt overleven ;) Er komt gewoon een oerkracht in je vrij, we zijn hier tenslotte voor ontworpen, heb vertrouwen in je lijf en instinct.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:36

Raponsje schreef:
Geen idee hoeveel dat in Nederland is maar dat moet een steuntje in de rug zijn.

Wat ik me afvraag tijdens je bevalling heb je die enorme buik nadat je kindje er uit is, wanneer zakt je buik weer in? Hoe lang duurt zoiets?

195 euro per 3 maanden per kind dus geen vetpot

Maar mijn dochter kost mij lang geen 150 euro per maand..
Het ene hapje wat ze meer eet nou datgaat voor het zelfde..
Verzekering etc zit bij die van je eigenin..
ik zou niet weten waar ik dat aan uit moet geven die 150 euro ze is nu 4 jaar

Tieners 600 pff wat moet je allemaal kopen.. wat een onzin zeg.. dan zou niemand een kind kunnen krijgen dus gezinnen met 4 kids zouden per maand 2400 euro aan de kids kwijt zijn..
Ga je zelf eens na gebruik jij zoveel geld ?? Naast je vaste lasten?
Tot hun 18 de zijn ze gewoon met jouw verzekering mee verzekerd..
kleedgeld misschien .. dan heb je al sowieso 195 per 3 maanden..
eten is gewoon met de pot mee..
Een sport kost een paar tientjes.. eens in de zoveel tijd een nieuwe fiets maar verdeel dat bedrag over de aantal jaren is het misschien een 10 per maand

Zels met mijn dure kleding smaak voor mijn dochter (vingino ) kom ik lang niet aan de 150 euro per maand

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:38

150 euro? Nieuwe kleren, nieuwe schoenen, opvang, eten etc?
Op jongere leeftijd ook luiers, duur spul en dan nog het eten, die van ons eten meer dan ik :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:38

Lottie84 schreef:
Schoonzus zei zelf dat Barbie miept over ieder klein pijntje. Hier een mama, twee zwagerschappen en twee bevallingen ZONDER enige vorm van pijnstilling. Geloof me, het is te doen en je zal het echt overleven ;) Er komt gewoon een oerkracht in je vrij, we zijn hier tenslotte voor ontworpen, heb vertrouwen in je lijf en instinct.

hangt van je lichamelijke gesteldheid af.. Ik krijg geen ontsluiting als ik geen ruggeprik heb gehad..
Heb 17 uur met weeen gelegen was te doen overgens maar als je naar 17 uur nog steeds op 1 cm zit.. zakt de moet je in de schoenen..
Mijn bekken zitten los dus heb ook extreem veel pijn tijdens de weeen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:39

Lottie84 schreef:
Op jongere leeftijd ook luiers, duur spul en dan nog het eten, die van ons eten meer dan ik :)

krijgt die van jou elke maand dan nieuwe kleren en nieuwe schoenen? Die van mij niet hoor
Opvang heb ik niet heb oma <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:40

Raponsje schreef:

Je krijgt idd kinderbijslag. Een kind is inderdaad duur. Als baby verbruiken ze behoorlijk wat luiers en als je KV geeft kost dat ook behoorlijk wat geld. Voor een baby € 150,00 per maand kom je dan wel aan hoor. Dan krijg je dat ze wat minder duur worden. Maar als ze wat ouder zijn en gaan ze vaak naar zwemles/sport/peuterspeelzaal en dat kost dan ook weer geld.
Wij kunnen dat financieel goed bekostigen. Nu zijn ze nog niet zo duur. We hebben wel voor elk kind een rekening geopend waar we maandelijks geld op sparen voor als ze later gaan studeren. Doordat we het iedere maand automatisch over laten schrijven voelen we er niets van. En het is leuk om te zien in wat voor een korte tijd je bijna ongemerkt toch een leuk bedrag bij elkaar spaart.

Direct na de bevalling is je buik al een stuk kleiner. Alleen is je huid dan best slap. Ook moet je baarmoeder nog terug krimpen. De eerste dagen heb je echt een slap bolletje. Ik zag met de week verschil. Na een week of 10 kon ik mijn eigen broeken weer aan. De eerste 6 weken wordt het afgeraden om te sporten en daar zou ik me ook aan houden. Anders loop je toch het risico op verzakkingen en dat wil je niet!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:40

Medische problemen daar gelaten, maar als je verder gezond bent dan kan het zijn dat het bij een tweede bevaling totaal anders is. Mijn zoon kreeg ik er niet uit, weeen stopte, hij lag verkeerd, mijn spieren waren te sterk (bekkenbodem) en mijn lijf te uitgeput. De tweede was er thuis in officieel 1 minuut persen. Ik zei de verloskundige en papa dat ze eraan kwam maar ze namen me niet serieus, ik heb gewoon mijn lichaam gevolgd en ben zachtjes mee gaan persen als mijn lijf dat aangaf. Ook al had de verloskundige gezegd dat het nog niet zo ver was, mijn lijf zei iets totaal anders. Ik bleef vragen wanneer ik mocht gaan persen, maar ze wilde wachten, onderwijl zat mijn dochter al in het geboortekanaal. Uiteindelijk mocht ik me omdraaien zodat vk kon kijken hoeveel ontsluiting ik had, ik kreeg weer een perswee en toen was haar hoofdje al geboren. Klaar is kees :=
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 03-10-12 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:41

Lindy1982 schreef:
Lottie84 schreef:

krijgt die van jou elke maand dan nieuwe kleren en nieuwe schoenen? Die van mij niet hoor
Opvang heb ik niet heb oma <3

Niet iedere maand nee, maar als je uitrekend wat je uiteindelijk kwijt bent aan nieuwe garderobe, incl jassen, ondergoed en schoenen dan zit je er al snel aan inclusief alle overige kosten die ik eerder vermeldde.