Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als hij een dier pakt of wat dan ook, gewoon echt boos worden en idd jammer dat ze niet van zich afbijten/krabben.
En ik heb weer wat om van m'n lijstje te strepen, de binnenkant van de ramen in elk geval

(dat deden wij vaak met jonge lastpak hengstjes)

Maar laten voelen dat het niet lekker voelt is niet verkeerd. Je wil niet weten wat die ukkies onderling elkaar aan kunnen doen. Hard bijten, krabben slaan. aikon schreef:Blauw oog/plekken en kneuzingen kunnen uiteraard nietMaar laten voelen dat het niet lekker voelt is niet verkeerd. Je wil niet weten wat die ukkies onderling elkaar aan kunnen doen. Hard bijten, krabben slaan.
Ik zou er zelf geen bezwaar tegen hebben als een ander mijn kind/dier laat weten dat het pijn doet.
(onterecht, maar toch) peacehorses schreef:Ragdollcat, waar in hemelsnaam lees jij dat ik alles toesta.. Maargoed, goed dat je me slap vindt, ik heb persoonlijk meer aan adviezen dan aan ongeïnformeerde oordelen. En Evelijn, ik heb ook al aan haar aangegeven dat je op deze leeftijd met dit gedrag helemáál niet kunt oordelen of hij adhd heeft, en sowieso niet vanachter een beeldscherm zonder het kind zelf geobserveerd te hebben.
FloortjeM: ik zou dat heel graag willen hoor, en soms doe ik dat ook wel, maar als hij op de naughty step zit en ik in de woonkamer (dat zit er direct naast) en mama komt binnen dan krijg ik op m'n flikker omdat ik geen moeite doe om hem eraf te krijgenHet is er helaas nog niet van gekomen om met mama te overleggen, wil dat wel even doen (hopelijk vandaag als ik het niet vergeet) en gewoon regels opstellen. Papa is er nu een paar dagen niet, die zit in Frankrijk, maar ik denk ook dat mama het belangrijkste is, papa doet toch wel wat mama zegt..
Vanochtend heeft hij warempel een paar happen ontbijt gehad, en toen kwam mama binnen dus was al m'n goede werk meteen ook weer weg want hij rende natuurlijk meteen weg naar mama toe. Nu hebben we lunch net achter de rug, maar het is één grote kliederzooi geworden en hij neemt twee happen en zegt dan "lunchtime is over now" (omdat ik hem zeg, dat hij van tafel mag als lunchtime over is) en toen hij weer met z'n eten ging gooien zei ik dat ik dat niet wil, en dat hij anders op de naughty step moet, en dan zegt hij dat hij dat wel graag wil (want ja, hij weet ook heel goed dat hij dan niet hoeft te eten, als hij daar zit). Hij krijgt ook helemaal niet zulke grote porties want ik heb er een hekel aan om eten weg te gooien, maar het raakt nooit op, moet altijd weer wat weggooien of aan de hond geven.
Dieren 'mishandelen' is ook nog steeds niet over, met de hond gaat het wat beter op het feit na dat hij vanalles naar haar hoofd smijt en haar gewoon absoluut niet met rust laat, achter haar aanrennen, proberen op haar gaan staan etc. Maar nu af en toe gaat hij ook gewoon naast haar zitten om haar even te aaien. De katten werkt nog steeds niet, pakt ze bij hun vel, draait het vel rond, smijt ze aan het vel door de kamer, gaat op ze staan, trekt aan hun oren of gewoon aan hun hoofd, en die stomme katten zijn te lui om eens van zich af te bijten
We willen wel graag binnenkort hem naar een pre-school doen, laat hem maar eens klieren tegen een ander kind en ook dat gekrijs en geschop terugkrijgen..
Magrathea schreef:Haha net als bij de Nanny
Heb je al je blauwe plekken laten zien?

Hij krijgt vrij weinig te eten, en als ik minder geef om te zorgen dat hij wel alles opeet krijg ik mama op m'n dak omdat hij niet genoeg krijgt. Niet dat het uitmaakt want hij eet 't toch niet op
maar ik snap wel hoe ze dat ziet. Vandaag was ook weer een rotdag met eten, ontbijt niks van opgegeten, lunch spuugde hij op de grond uit, gooide hij door de kamer en heeft hij geen hap van binnen gekregen. En ik heb veel geduld, echt, eerst gewoon laten zitten, op een gegeven moment gezegd dat er nog 5 minuten lunchtijd waren en elke keer als hij ging gooien kwamen er meer minuten bij, dat maakte geen indruk, en omdat hij steeds van z'n stoel af ging om z'n speelgoed te pakken heb ik gezegd dat als hij niet binnen 2 minuten begon met eten, er 1 speelgoedje de deur uit ging. Nou er zijn er twee de deur uit gegaan uiteindelijk en toen heb ik 'm nog 2 minuten gegeven om z'n eten op te eten maar hij heeft dus al die tijd letterlijk geen hap genomen en alleen alles maar heen en weer gesmeten onder het mom van "dan mag ik op de naughty step en hoef ik niet te eten". Want ja, hij gooit het dan, kijkt je aan en zegt "ik wil nu op de naughty step". Dacht het niet..
ik zou het weleens willen zien 
Kan ook aan mezelf liggen, maar ik doe er in ieder geval niet meer aan
. Ik vind het ook maar ingewikkeld gedoe! Bij mij krijgen ze wel 3 kansen en bij de 3e keer moet het afgelopen zijn. Ik tel ook geregeld tot 3. Het mooie van tot 3 tellen is dat je ruim 3 seconden de tijd hebt om te bedenken wat je gaat doen als je bij 3 bent
. Tegenwoordig hoef ik meestal maar tot 1 te tellen
, hij is 2,5 zou hij het wel begrijpen? En buiten dat, hij maakt daar gewoon een spelletje van. Intelligent kind, dat weer wel waarschijnlijk!
. Nee is nee, bij niet luisteren haal je hem weg van wat ie aan het doen is en doe je hem voor wat ie wel mag doen. Laat je niet opnaaien en laat niet met je spelen!

Naughty step gebruik ik nog wel als hij een waarschuwing krijgt en hij doet het nog eens, in het geval van dieren of mensen slaan. Maar met eten heeft dat natuurlijk geen nut, want dan wil hij daar zitten omdat hij dan niet hoeft te eten. Dat met speelgoed weghalen is bij hem het enige wat hij wel begrijpt: als hij het echt te bont maakt, gaat z'n speelgoed in de zak op de kast. Als hij zich dan nóg niet gedraagt gaat het naar buiten (zogenaamd prullenbak maar dat kan ik niet
). Tot nu toe is dat het enige wat echt indruk maakt, want hij wil z'n speelgoedjes houden en hij doet dus ook in 8 van de 10 gevallen wel z'n best om ervoor te zorgen dat die blijven.
we doen ook vaak voetballen of "helpen" uitmesten, en als mama met de paarden bezig is mag hij de lieve paarden ook voor mama vasthouden (probleem is alleen dat mama paard wel eens op z'n kop geeft, en hij dat nu ook probeert, op de verkeerde momenten), en we wandelen, spelen met de tractor (een hele echte!) en graafmachine, en hij gaat graag op zoek naar vossen en konijnen (hij loopt alleen maar rondjes dan en doet alsof hij een hond is, maargoed
). Opzich genoeg te ondernemen dus, maar hij is vrij moeilijk te motiveren als hij eenmaal iets in z'n hoofd heeft. Als hij uren op de John Deere wil zitten krijg je hem daar ook niet meer weg, ook niet als het etenstijd is of als hij verschoond moet worden, en als je hem dan weghaalt krijg je gekrijs en geschop en gemep en dan staan alle collega's weer te kijken alsof ik dat kind weer mishandel

Krijsen etc. is alleen maar uitproberen of het werkt en bij hem is het net te vaak gelukt, dus daar zal je doorheen moeten denk ik... Gewoon negeren.