Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Change_ schreef:@lifaya en het kan dan ook echt niet tot de volgende ochtend wachten
op dat moment heb ik inspiratie en dan MOET het gebeuren
ook soms dat ik opeens besluit om mijn kamer om 1 uur snachts op te ruimen. Probeer het zachtjes te doen, maar man.... mijn ouders horen schijnbaar alles en maar klagen en klagen
Ik kan het beter snachts doen dan helemaal niet, nietwaar?

Ik kan makkelijk nachten doorhalen, ben actiever in de avond dan ochtend/middag
Al is bij mij officieel wel ADHD vastgesteld, de "H" is in de pubertijd weggegaan en alleen de geestelijke hyperactiviteit is nog overgebleven (en de rest wat allemaal bij ADD hoort
) 
het is heel frustrerend. Toen ik nog rookte waren het sigaretten, maar nu moet ik dat vervangen voor iets anders, ik moet echt bezig zijn, dus er is nog wel iets van die "H" over
maar ik ren niet (altijd) rondjes door het huis enzo
lijkt mij niet handig als je een werknemer hebt die continu heen en weer gaat rennen, op alle stoelen rondjes draait en met de inboedel gaat slepen hahaha 

lol lijkt me idd niet handig
mijn hyperactiviteit uit zich dan nu in snaaien vooral, maar als ik eenmaal echt bezig ben, blijf ik bezig en zal ik niet eens een hap door mijn keel krijgen (onder invloed van medicinet, maar toevallig vandaag zonder medicatie, was foto's aan het bewerken van 5 tot 8 en niks gegeten, alleen maar achter de computer zitten en zitten
hyperfocussen noemt men dat
) 

Ladybird schreef:Kamer paars verven is geen impulsieve actie. dit heeft een andere reden las ik vaniddag op boktklik

TeckTonie schreef:Ik heb niet alles gelezen, mijn excuses daarvoor.
Ergens vind ik dat je blij moet zijn dat je ADD hebt en geen ADHD...
Ik heb namelijk ADHD, en behalve het oneindige uitstellen van alle huistaken, grote interne projecten tot de dierenartsbezoeken van mijn konijn of de hoefsmid van m'n viervoeter, ben ik zodanig actief dat ik 48 uur kan wakker blijven. Dan kan je ook al zien aankomen wat voor effect dat heeft op de schoolbanken..
Ik ben nu 6 jaar middelbaar verder, zit nog stééds in het 4de jaar, voor de 3de keer, en dat is geen pretje.
Wel heb ik tips gevonden voor dat uitstellen. Als je geïnteresseerd bent in mijn tips, wil ik ze gerust in PB naar jou sturen, of naar eender wie ze wilt.
Change_ schreef:TeckTonie schreef:Ik heb niet alles gelezen, mijn excuses daarvoor.
Ergens vind ik dat je blij moet zijn dat je ADD hebt en geen ADHD...
Ik heb namelijk ADHD, en behalve het oneindige uitstellen van alle huistaken, grote interne projecten tot de dierenartsbezoeken van mijn konijn of de hoefsmid van m'n viervoeter, ben ik zodanig actief dat ik 48 uur kan wakker blijven. Dan kan je ook al zien aankomen wat voor effect dat heeft op de schoolbanken..
Ik ben nu 6 jaar middelbaar verder, zit nog stééds in het 4de jaar, voor de 3de keer, en dat is geen pretje.
Wel heb ik tips gevonden voor dat uitstellen. Als je geïnteresseerd bent in mijn tips, wil ik ze gerust in PB naar jou sturen, of naar eender wie ze wilt.
add is toch het zelfde als adhd? Teminste, op het drukke na dan.. Bij mij hebben ze idd ook adhd gezegt maar het drukke is er vanaf gegaan.. teminste meestal
ADHD heeft de lichamelijke hyperactiviteit, ADD heeft het voornamelijk geestelijk. Mijn broertje heeft ADHD maar kan erg goed leren en is behoorlijk georganiseerd. Studeert, werkt 30 uur? en heeft een onwijs sociaal leven. Ik doe het hem niet na hoor

lifaya schreef:Change_ schreef:
add is toch het zelfde als adhd? Teminste, op het drukke na dan.. Bij mij hebben ze idd ook adhd gezegt maar het drukke is er vanaf gegaan.. teminste meestal
dan is het toch niet hetzelfdeADHD heeft de lichamelijke hyperactiviteit, ADD heeft het voornamelijk geestelijk. Mijn broertje heeft ADHD maar kan erg goed leren en is behoorlijk georganiseerd. Studeert, werkt 30 uur? en heeft een onwijs sociaal leven. Ik doe het hem niet na hoor