ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:24

In slaap komen heb ik nooit zoveel moeite mee, maar meestal kom ik om 01u van mn werk, ga dan idd eens beginnen met opruimen/afwassen wat ik de hele dag nog niet heb gedaan. Vervolgens zo bek af van de hele dag doen alsof ik lichamelijk gezond ben dat ik gelijk weg ben, op de avonden dat ik vrij ben is dat wat anders, als ik mezelf laat begaan is het tegen vijven voor ik slaap.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:25

Change_ schreef:
@lifaya en het kan dan ook echt niet tot de volgende ochtend wachten :')

echt niet :') op dat moment heb ik inspiratie en dan MOET het gebeuren :') ook soms dat ik opeens besluit om mijn kamer om 1 uur snachts op te ruimen. Probeer het zachtjes te doen, maar man.... mijn ouders horen schijnbaar alles en maar klagen en klagen :') Ik kan het beter snachts doen dan helemaal niet, nietwaar? :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:10

Hahaha ooohw dat me kamer snachts opruimen heb ik ook altijd!
Het lijkt wel als of me energie snachts begint :)
Ik had dat al toen ik 12 was :')
En dan voornemen, nu blijft het.ECHT netjes,
En 2 dagen later is het weer de zelfde ellende :)
Ik zeg nu al 3 dagen ik moet echt me kamer opruimen,
Maar het komt er gewoon niet van :+
Als ik boven kom denk ik haleluja,
Waar moet ik beginnen,
En ga ik weer heeeeel snel naar beneden (a)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:49

Ik heb niet alles gelezen, mijn excuses daarvoor.

Ergens vind ik dat je blij moet zijn dat je ADD hebt en geen ADHD...
Ik heb namelijk ADHD, en behalve het oneindige uitstellen van alle huistaken, grote interne projecten tot de dierenartsbezoeken van mijn konijn of de hoefsmid van m'n viervoeter, ben ik zodanig actief dat ik 48 uur kan wakker blijven. Dan kan je ook al zien aankomen wat voor effect dat heeft op de schoolbanken..
Ik ben nu 6 jaar middelbaar verder, zit nog stééds in het 4de jaar, voor de 3de keer, en dat is geen pretje.
Wel heb ik tips gevonden voor dat uitstellen. Als je geïnteresseerd bent in mijn tips, wil ik ze gerust in PB naar jou sturen, of naar eender wie ze wilt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:51

ADHD en ADD lijkt heel erg op elkaar hoor, ook qua actief zijn :) Ik kan makkelijk nachten doorhalen, ben actiever in de avond dan ochtend/middag :) Al is bij mij officieel wel ADHD vastgesteld, de "H" is in de pubertijd weggegaan en alleen de geestelijke hyperactiviteit is nog overgebleven (en de rest wat allemaal bij ADD hoort :) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:54

Precies Lifaya :)
Bij het grootste deel van de volwassenen verdwijnt de Hyperactiviteit in gedrag (gelukkig hihi). De invloed van de H neemt af. De H maakt het zichtbaar vind ik, bij kinderen omdat de Hyperactiviteit eruit springt immers. Maar qua concentratie en andere problemen waar ze tegenaan lipem, merkte ik geen verschil met tussen ADD of ADHD.
Maar goed, puberteit is sowieso iets geks; hormonen spelen ook nog vreselijk mee. Kan mij goed voorstellen dat puberteit absoluut niet gunstig is bij ADHD/ADD.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-09-12 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:56

Haha idd, aan de ene kant heeft het voordelen dat de H weg is, aan de andere kant... Ik zoek de hele tijd dingen om mee bezig te zijn. Nu momenteel is het kouwgom, maar de hele tijd snaaien is dus ook weer zo iets. Even een plakje kaas. half uur later een plakje worst. 20 minuten later weer melk, 10 minuten later een chocolaatje :') het is heel frustrerend. Toen ik nog rookte waren het sigaretten, maar nu moet ik dat vervangen voor iets anders, ik moet echt bezig zijn, dus er is nog wel iets van die "H" over :') maar ik ren niet (altijd) rondjes door het huis enzo :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:58

Mijn vriend is ook wel onrustig; maar wat ik heb gezien van zijn jeugdfilmpjes...ben ik toch blij dat de h aardig uit zijn gedrag is verdwenen (al kunnen zijn handen nooit rustig zijn haha)Zijn baas vast ook :') lijkt mij niet handig als je een werknemer hebt die continu heen en weer gaat rennen, op alle stoelen rondjes draait en met de inboedel gaat slepen hahaha :')

Ik weet wel dat ik in ons huis later een groot bord in de keuken ga hangen met daarop afspraken van die week, planningen etc. Ook handig als ik later kinderen krijg; geheid dat vriendlief gymtasjes gaat vergeten :')
Als zijn hoofd niet vast zat op zijn lichaam, zou hij die ook nog vergeten :j

Maar verder is hij heel lief hoor <3
Het is in ieder geval nooit saai!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-09-12 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 01:02

:') lol lijkt me idd niet handig :') mijn hyperactiviteit uit zich dan nu in snaaien vooral, maar als ik eenmaal echt bezig ben, blijf ik bezig en zal ik niet eens een hap door mijn keel krijgen (onder invloed van medicinet, maar toevallig vandaag zonder medicatie, was foto's aan het bewerken van 5 tot 8 en niks gegeten, alleen maar achter de computer zitten en zitten :') hyperfocussen noemt men dat :)) )

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 07:11

Wat ook erg vervelend is, is de kleine details... Paardrijden, in draf overal op letten paard loopt netjes, ik zot recht op... Maar het enige wat ik echt nooit door heb is dat ik op het verkeerde been licht rijd...
Zo vervelend in de les met zulke dingen ...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:11

Haha, ik heb dit topic met een grijns op mijn gezicht doorgelezen,
wat ben ik blij dat er nog meer van mijn "soort" rondlopen en ik dus niet gek ben :')

Ik herken mezelf in veeel verhalen, ik gebruik geen medicatie, wil ik liever niet, wat ik wel doe? Mezelf nemen zoals ik ben :Y)

Lijstjes maken ben ik heeeel goed in, lijstjes verwerken ben ik heeel slecht in hahaha!
Op de een of andere manier komt er altijd opeens iets anders tussendoor wat op zo'n moment echt veeel belangrijker is hoor! (not)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:10

Ladybird schreef:
Kamer paars verven is geen impulsieve actie. dit heeft een andere reden las ik vaniddag op bokt :') klik

Dan heb ik geloof ik de verkeerde kleur paars :+
Hij is ook nog niet af.... :)
Me hekje is nog half wit en paars haha,
En heb nog wat stukjes wit op me muur inplaats van paars,
Had denk eerst beter het plafond kunnen schilderen,
Inplaats van eerst de muur en dan het plafond :P

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:13

Paardrijden is voor mij ook een drama af en toe,
Mijn pony heeft ook adhd, maar dan in hyperactiviteit :')
En hij reageerd onwijs op mij, als ik netjes zit, loopt hij netjes,
Doe ik al maar iets me benen anders, daaagg pony,
En vliegen we weer heel de bak door, :)

Ik ben nu me kamer aan het opruimen.. ben al op een kwart na een uur :)
Maar moet wel zo weg, over een kwartier en moet nog aankleden en opmaken en alles....
Eerst maar een sigaretje en dan gaan we weer verder!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:49

TeckTonie schreef:

Ik heb namelijk ADHD, en behalve het oneindige uitstellen van alle huistaken, grote interne projecten tot de dierenartsbezoeken van mijn konijn of de hoefsmid van m'n viervoeter, ben ik zodanig actief dat ik 48 uur kan wakker blijven. Dan kan je ook al zien aankomen wat voor effect dat heeft op de schoolbanken..
Ik ben nu 6 jaar middelbaar verder, zit nog stééds in het 4de jaar, voor de 3de keer, en dat is geen pretje.
Wel heb ik tips gevonden voor dat uitstellen. Als je geïnteresseerd bent in mijn tips, wil ik ze gerust in PB naar jou sturen, of naar eender wie ze wilt.

add is toch het zelfde als adhd? Teminste, op het drukke na dan.. Bij mij hebben ze idd ook adhd gezegt maar het drukke is er vanaf gegaan.. teminste meestal :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:51

Change_ schreef:
TeckTonie schreef:

add is toch het zelfde als adhd? Teminste, op het drukke na dan.. Bij mij hebben ze idd ook adhd gezegt maar het drukke is er vanaf gegaan.. teminste meestal :P

dan is het toch niet hetzelfde :') ADHD heeft de lichamelijke hyperactiviteit, ADD heeft het voornamelijk geestelijk. Mijn broertje heeft ADHD maar kan erg goed leren en is behoorlijk georganiseerd. Studeert, werkt 30 uur? en heeft een onwijs sociaal leven. Ik doe het hem niet na hoor :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:58

ADD, Alle Dagen Druk
ADHD, Alle Dagen Heel Druk,
Zal wel niet kloppen,
Maar dat zeg ik altijd :P

Ik ben opzich ook niet zo héél erg druk hoor,
Heb echt m'n vlagen,
De ene moment ben ik doodmoe en heel chago,
En 5 minuten later ren ik heel het huis rond en zing ik alles bij elkaar,
En heb ook echt m'n momenten dat ik echt hyperactief ben,
En dan denkt iedereen Pffff... Hoelang duurd die bui? :+

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:31

lifaya schreef:
Change_ schreef:

dan is het toch niet hetzelfde :') ADHD heeft de lichamelijke hyperactiviteit, ADD heeft het voornamelijk geestelijk. Mijn broertje heeft ADHD maar kan erg goed leren en is behoorlijk georganiseerd. Studeert, werkt 30 uur? en heeft een onwijs sociaal leven. Ik doe het hem niet na hoor :')

Er zijn 3 types ADHD, de 1ste is voornamelijk lichamelijke onrust, de 2de mentale onrust en de 3de mentale onrust die zich omzet in fysieke onrust, een.soort van gecombineerd type.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:51

Wat een herkenning, wat een herkenning!
Ik heb ook zo'n mooie stempel :)
Het uitstellen, het vergeten, jezelf beloven de kamer netjes te houden en de volgende dag al niet meer kunnen zien dat het ooit netjes is geweest.
Op de meest ongelooflijke momenten besluiten dat je dat ene ding nu echt iets moet doen.
'S ochtends moe maar 's avonds klaar wakker.
Ik heb het wel aardig onder controle (gebruik ritalin als ik dat nodig vind zoals bij intensieve dagen, musea bezoeken, toetsweken) maar soms loopt het echt de spuigaten uit. Als mijn ritme een beetje onderbroken wordt dan begint de ellende.
Zo zat ik vandaag in de trein op weg naar een uitje met mijn nieuwe klas en kwam er achter dat ik mijn leesboek vergeten was, geen broodbeleg op mijn brood had gedaan, mijn mobiel niet had opgeladen, mijn camera ook niet, eten was vergeten voor de busreis en mijn mp3 was vergeten. Tot overmaat van ramp zat er ook nog iemand constant te kuchen in de trein. Dat alles + een gigantisch ochtendhumeur & je kunt je voorstellen hoe ik me heb gevoeld.
De diagnose is bij mij zo'n 3 a 4 jaar geleden gesteld en aan de ene kant is het best een opluchting. Een soort van bevestiging. Maar aan de andere kant vind ik het ook heel frustrerend dat ik nu weet wat 'er mis met me is' en dat ik dezelfde fouten steeds opnieuw maak. Ik probeer echt om alles te plannen, structuur in te brengen enz. enz. enz. Heb dit jaar een record gevestigd met het bijhouden van een agenda. Bijna een half jaar! Totdat hij kwijt was, en ik steeds vergat hem op te zoeken. Nu ligt hij weer op tafel, maar de lol is er vanaf ofzo. Het lukt me in ieder geval niet om er weer opnieuw mee te beginnen.
Soms stemt het me best treurig dat ik weet dat het nooit echt zal verbeteren. Aan de andere kant, 100000 anderen mensen zitten in hetzelfde schuitje en die hebben het ook gered. Dus, dan kan ik het ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:58

Ik ben op het moment flink hard aan het studeren. Elke vijf minuten dwaal ik af en met een strenge néééé zet ik mezelf dan weer terug aan het werk.

Ben belachelijk gestructureerd bezig en steeds dat stukje angst dat ik het binnenkort weer uit m'n handen laat kletteren.

Anderzijds ben ik flink aanwezig in de lessen, kennen alle docenten meteen mijn naam, voeg ik ook daadwerkelijk wat toe in de colleges, heb ik van meet af aan goed contact met studiegenoten (ook al ben ik de oudste die er rondloopt) en zei mijn studieloopbaanbegeleider tegen me dat ze me in gedachten had voor het excellentieprogramma. :=

Heb al even gekeken en buiten een kans om een mooie extra aanmerking op je propedeuse en later diploma te krijgen is het ook flink wat extra studielast. Voor ik me daar dus halsoverkop en vol enthousiasme instort (en in het proces de dingen die wél verplicht zijn laat versloffen) wil ik daar dus even héél goed over nadenken.

Overigens moesten we vandaag voor een vak een klas achtjarigen spelen waarop ik begon te wippen op mijn stoel. Mijn klasgenootje vroeg aan mij; deed jij dat vroeger altijd? Waarop ik met een grijns zei; "Ja, ADHD hè?"

Mijn docente bleek achter me te staan en zei; "ADHD? Heb je medicatie? Nee? Oh dan heb je het wel netjes onder controle!"

Ik heb haar maar even gewezen op het feit dat ik geen seconde stil zit (ik schrijf héél veel tijdens colleges, anders word ik afgeleid) en dat ik behoorlijk aanwezig ben met allerhande op- en aanmerkingen.

Ze snapte mijn punt :')

Netjes onder controle... I wish! *kijkt om zich heen naar tafel bezaaid met papieren, boeken, aantekeningen, pennen en andere meuk*

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:01

Ik denk dat het altijd een gevecht blijft en vooral op dit moment word ik er doodmoe van.
Gelukkig weet ik dat er ook vast wel weer een punt komt dat het weer wat makkelijker gaat, het wisselt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:04

Na regen komt zonneschijn, maar de regen hebben we ook nodig om die zonneschijn te waarderen.

De plantjes groeien alleen maar met een beetje water.

Of, een van mijn motto's: Only after facing darkness can one appreciate light.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:09

Zonder dalen geen pieken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:15

Precies... dan heb je een vlak polderlandschap.

En wees eerlijk, dat is toch ook wel héél saai! :D

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:05

Ja! Ik ben er nu achter dat iedereen inclusief ik, mij véél leuker vindt in de gekke, energieke vorm dan mat en afgevlakt door de medicatie. Ik maak braaf deze proefperiode af maar ik ben er nu al klaar mee!
Jeetje wat een saai leven, eigenlijk mogen we blij zijn met onze ADHD en onze grote dosis hoeveelheid oppeppende energie die wij uitstralen! Hatsikidee :)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:00

wat ik nou weer meemaak. moet op mijn werk naar een andere afdeling (inpak) en of ik ff 1 dag 6 uur en 1 dag 5 uur wil werken zonder pauze.
ik aangegeven dat ik dat niet ga trekken dus gaan ze nu overleggen maar de kans is klein dat ik pauze krijg. pff.... met alle respect maar dat ga ik echt niet doen.