Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:34

Wat een verschrikkelijk moeilijke keuze heb jij gemaakt zeg! Moeilijk om in zo'n situatie een beslissing te moeten nemen. Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd. Het zal zeker niet makkelijk zijn. Ik hoop dat je wat steun kan halen uit de berichten uit dit topic. En gelukkig heb je wel een goede vriendin die jou ook in real life kan steunen. Heel veel sterkte in ieder geval!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:03

TS, ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik hoop dat je ècht professionele ondersteuning hierbij gaat zoeken, want als ik het zo lees kun en/of wil je dit niet echt toevertrouwen aan mensen in je omgeving. Wat uiteraard heel begrijpelijk is, maar het is wel echt nodig dat je hierover praat hoor want dit is echt heftig!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:09

TS, ontzettend veel sterkte. Ik kan me niet voorstellen wat je doormaakt :(:) Je mag me altijd PB-en als je even je hart wilt luchten.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:20

Jeeetje ik heb echt met ingehouden adem je topic doorgelezen.
Wat vind ik het erg voor je en wat knap dat je zo kalm en duidelijk je verhaal kan doen en kan antwoorden op alle vragen.
Zie dat je inmiddels je keuze gemaakt hebt ... hoop dat dit je wat rust kan geven.
Het is ongetwijfeld moeilijk, welke keuze ook .. en enige twijfel zal er misschien altijd blijven ontstaan.

Ik ben zelf 15 weken zwanger van ons tweede kindje en weet wat voor impact een zwangerschap, bevalling en kindje op je heeft.
Heel veel sterkte voor nu en voor de toekomst!
(Mocht je met vragen in je hoofd zitten over weeen, bevalling, noem maar op ... kan me voorstellen dat dr onwijs veel door je hoofd gaat. Mij mag je ook áltijd pb-en)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:24

Wat knap dat je voor jezelf een keuze hebt kunnen maken!

Hopelijk vind je wel de steun in je omgeving die je nodig hebt. Voor nu, maar ook hierna nog. Gaan praten met mensen die daar verstand van hebben blijft wel een heel goed idee. Ook zou het wel fijn zijn als je die vriendin in vertrouwen kan nemen. Samen ben je altijd sterker, al is het maar als klankbord.

Hoop ook wel dat er een manier is om uit de situatie te komen waar je inzit. Snap dat je er niet teveel over wilt vertellen en dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet, zo bedoel ik deze opmerking niet, maar iedereen op deze wereld is het meer dan waard om niet in zo'n vervelende situatie te zitten. Weet natuurlijk niet of het nog gaande is, maar meisje, probeer eruit te komen als dat nog niet gelukt is!!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:25

heel veel sterkte! Zorg goed voor jezelf! En zorg alsjeblieft dat je weg kan uit de situatie waardoor dit is ontstaan!

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:28

Je moet doen waar je je het beste bij voelt.
Het is een hele lastige situatie en beide oplossingen zijn niet ideaal, want het heeft allebei zijn nadelen.
Als je voor de abortus gaat, zal je je misschien schuldig voelen, of je schamen tegen over andere mensen.
Maar als het kindje geboren wordt, kan je er dan mee leven dat dat kindje het gevolg is van een hele nare ervaring?
En hoe ga je er mee om als iemand vraagt wie de vader is?
En hoe zit het met eventuele afwijkingen omdat de vader familie is?
Als je daar mee om kunt gaan, dan zal ik het houden, het kind zelf valt natuurlijk niks te verwijten.
Kun je dat niet, of door wat voor andere omstandigheden dan ook, dan zal ik voor de abortus gaan.
Het is jouw leven, en jouw keuze.
En iedereen zal zn mening er over hebben, maar het is jouw leven, jouw lichaam, jouw keuze, dus jij bepaald.

Ik wens je in ieder geval erg veel sterkte!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:39

Heel eerlijk.. ik zou voor abortus gaan..
Ten eerste is het maar de vraag of het kind gezond zal zijn, aangezien het van een familielid is.
Ten tweede vraag ik me af of je niet elke keer afgunst krijgt als je naar je kind kijkt.
Niet zozeer naar het kind als individu, maar er zit wel een verleden aan vast waar je elke keer aan herinnerd zal worden.
Dat kan je mentaal helemaal kapot maken.
Om maar te zwijgen over de rest van alle familie-ellende die eruit voort kan vloeien..

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:42

Ik wens je heelk veel sterkte toe voor nu en alles wat je de komende tijd te wachten staat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:44

Poeh meid, wat een keuze. Aan de ene kant denk ik; een abortus waaraan je twijfelt zul je nooit vergeten. Maar een kindje krijgen met het besef hoe het ontstaan is; vergeet je ook niet.

Ik zou dan ook echt niet weten hoe je je keuze het beste zou moeten maken. Hoop voor jezelf én je kindje het beste. Want áls het inderdaad in je zeer directe omgeving zit, dan zul je daar ook keuzes over moeten maken om je kindje daarvoor te behoeden.

Zelf ben ik niet voor of tegen abortus. Juist voor dit soort situaties denk ik dat de keuze daartoe heel erg belangrijk is. Je bent op jonge leeftijd al getekend voor de rest van je leven, en wat je keuze ook zal zijn, je zal bij beide geconfronteerd worden met het verleden.

Wil je dan ook heel veel sterkte wensen met deze beslissing.

Als ik dan toch een antwoord moet geven op je vraag en op de gegeven antwoorden; zou ik gaan voor adoptie. Dan kun je toch je kindje een kans geven, zelf je leven nog opbouwen en heb je toch niet voor abortus hoeven kiezen.

Knuffel!

Andere vraag; is er al een echo geweest om te beoordelen of het kindje gezond is? Stel dat dit niet het geval is, en het klinkt wreed en raar, maakt dit je keuze misschien wel makkelijker, of met minder schuldgevoel.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:54

Ts, heel erg veel sterkte met alles, wat verschrikkelijk dat je dit hebt moeten meemaken. Ik lees dat je de keuze voor abortus hebt gemaakt, dit zal één van de lastigste keuzes zijn geweest die je in je leven hebt moeten maken, maar ik denk wel dat dit het beste is voor jou en het kindje. Liefs!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:12

Hey meid hoe gaat ie nou?
Heb je je er al een beetje bij neer kunnen leggen bij je keuze?
Ik hoop dat het goed gaat met je? Heb je iemand die met je mee gaat als het gebeurt? (als je iemand hebt om mee te nemen ten minste) Doe naderhand heel rustig aan met jezelf okee en dan bedoel ik mentaal...!

Als je iets nodig hebt van contact of iemand die naar je verhalen wil luisteren zijn we er voor je toch bokkers ????

verder wilde ik nog even zeggen *\o/* *\o/* *\o/*

en ik heb enorm respect voor je keuze !!!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:14

Och wat een verschrikkelijk moeilijke keuze TS, zo te lezen heb je je keuze al zo goed als gemaakt.
Ik wil je hier heel veel sterkte bij wensen en hoop dat je vriendin je wil/kan en gaat steunen, dat lijkt mij oh zo belangrijk.
En mocht je bij je besluit blijven dat je abortus laat plegen, dan kan ik me wel vinden in wat Patsab (als ik de naam goed onthouden heb) zei 1 a 2 pagina's terug. Ik denk dat het heel belangrijk is om deze fase dan zo goed als mogelijk af te sluiten.

Ik hou het hier even bij, mocht je meer willen horen over mijn gedachten qua afsluiting, dan kan je dat altijd aangeven.

Nogmaals, heel veel sterkte de komende tijd meis!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:16

TS: Je zei dat je wel proffesionele hulp kon krijgen maar dan niet met de familie/gezin als ik het goed begreep.
Is dat dan anders in belgie, kun je zelf niet ergens aankloppen waar alleen jij van weet dat je er heen gaat?
Ik zal zeker hier werk van maken, je bent jong en hebt al zoveel meegemaakt, dat kun je niet oplossen door er met een vriendin over te praten, daar heb je hulp bij nodig. Je vriendin is je steun daarin.
En ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Sterkte als het zover is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:26

Boompje1985 schreef:
Hey meid hoe gaat ie nou?
Heb je je er al een beetje bij neer kunnen leggen bij je keuze?
Ik hoop dat het goed gaat met je? Heb je iemand die met je mee gaat als het gebeurt? (als je iemand hebt om mee te nemen ten minste) Doe naderhand heel rustig aan met jezelf okee en dan bedoel ik mentaal...!

Als je iets nodig hebt van contact of iemand die naar je verhalen wil luisteren zijn we er voor je toch bokkers ????

verder wilde ik nog even zeggen *\o/* *\o/* *\o/*

en ik heb enorm respect voor je keuze !!!

Dat is toch wel het mooie van dit forum, dat er zoveel meiden zijn die meeleven en meedenken. Ik denk ook wel dat dat komt omdat dit ons allemaal kan overkomen. Je bent echt geen uitzondering.Iedere situatie is natuurlijk anders en op het moment dat je zo'n beslissing moet maken, kijk je naar jouw eigen specifieke situatie, maar er zij hier heel wat waardevolle gedachten en adviezen neergezet, waar je ook in de toekomst hopelijk nog wat steun aan kunt hebben.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 15:32

Nogmaals: DANK JULLIE WEL ! Voor alle lieve reacties, pb, en alle steun!

Ik heb deze middag gebeld dat ik een beslissing gemaakt heb, ik mag maandag tussen 9 en 10 langskomen en ze hebben ook gezegd dat er iemand mag meekomen om mij te steunen.
Morgenmiddag heb ik afgesproken om met mijn vriendin iets te doen, hopelijk is er een geschikt moment om dit te vertellen.

Ik heb ook contact gehad met een psycholoog en mag morgenvroeg om half negen (voormiddag) op gesprek komen. Normaal heeft ze in het weekend geen consultatie maar ze hoorde dat het 5 na 12 was, om het zo te zeggen.

Je hoort me nog wel, ik lees alles mee en probeer van tijd tot tijd eens te reageren.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:34

Meid, hele dappere beslissing :(:) veel sterkte, heel goed ook dat je met een psycholoog gaat praten!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:34

heel veel sterkte!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:36

Hartstikke goed meid, dat je morgen bij de psycholoog langs kan komen, ik hoop dat zij een goede steun/hulp voor je gaat zijn.
En succes morgenmiddag met je vriendin. Mocht er geen geschikt moment komen, maak er een he!

:(:)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:36

Fijn dat je zo snel bij de psycholoog terecht kan, hopelijk kun je je verhaal een beetje doen. En maak een geschikt moment om te praten met je vriendin, laat het niet van de omstandigheden afhangen. Het is zo fijn om iemand te hebben aan wie je steun hebt, die er voor je is.
Veel sterkte morgen en maandag.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:42

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen aangezien ik maar iets ouder ben dan jij en hier totaal geen verstand van heb. Ik wil wel even zeggen dat ik ontzettend veel respect voor je heb en dat ik je heel veel sterkte wens!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:49

Ik heb heel veel respect voor je keuze en wens je alle sterkte en wijsheid toe!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:50

Wauw, petje af meid. Respect! Ik vind het knap zoals je te werk gaat, psycholoog ingeschakeld, vriendin vertellen, keuze gemaakt. Super!
Heel veel sterkte! :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:54

MADExLIEFJE schreef:
Nogmaals: DANK JULLIE WEL ! Voor alle lieve reacties, pb, en alle steun!

Ik heb deze middag gebeld dat ik een beslissing gemaakt heb, ik mag maandag tussen 9 en 10 langskomen en ze hebben ook gezegd dat er iemand mag meekomen om mij te steunen.
Morgenmiddag heb ik afgesproken om met mijn vriendin iets te doen, hopelijk is er een geschikt moment om dit te vertellen.

Ik heb ook contact gehad met een psycholoog en mag morgenvroeg om half negen (voormiddag) op gesprek komen. Normaal heeft ze in het weekend geen consultatie maar ze hoorde dat het 5 na 12 was, om het zo te zeggen.

Je hoort me nog wel, ik lees alles mee en probeer van tijd tot tijd eens te reageren.

ten eertste vind ik t een hele dappere beslissing en denk nog steeds de beste beslissing die je gemaakt kan hebben...
en wens ik je alle sterkte toe van de wereld...maar ik zou de aanrander toch echt wel laten straffen voor wat hij jou heeft aangedaan...
desnoods doe je het samen met je psycholoog. deze mensen zijn er om jou te helpen en om jou erdoor heen te helpen en helpen omgaan met al deze gevoelens enzo.
maar deze man mag niet meer aan je zitten ook al is t familie hij hoort gewoon achter slot en grendel

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:56

Ook namens mij heel veel sterkte toegewenst! Weet je al hoe de abortus gedaan zal worden? Is dat echt als in een bevalling oid?