Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik kan dus niet zo veel...
Ik hoop dat je het gevecht gaat winnen Miss_Blimm schreef:Joolien schreef:Mindfullnes is lichaam en geest in contact brengen of zoiets toch? Wat vond je van creatieve therapie Miranda?
Acera, volgende keer gewoon zeggen 'ja poedersuiker, wat denk je anders?'Soms zeg ik dat ook wel eens tegen vrienden, ja t gaat gewoon poedersuiker. Als je dat leert zeggen is het makkelijker toegeven
![]()
Belle, heb je aan kunnen geven dat je meer wilt? Ik weet hoe het voelt om je lichamelijk zo beroerd te voelen door wat er in het koppie om gaat. Gisteravond nog een aardige dip gehad en vanmorgen kwam ik gewoon ziek uit bed
Zie hier iets over mindfulness therapie? Is mij ook aangeraden door de psych. Het betekend dat je het verleden achter je moet laten en het heden, je weet nooit wat er gebeurd in de toekomst. Je leeft nu op dit moment en moet daar bij stil staan.
http://Www.mindfulnesstrainingtilburg.nl
Vind zoiets eigenlijk nogal 'zweverig' en vond mijzelf daar altijd te nuchter voor. Nog steeds eigenlijk. Wel heb ik een oefening gedaan en het verlichtte wel. Ik sta er dus wel open voor.
Wie heeft er ervaringen mee? Positief of negatief?
Joolien schreef:Vandaag weer therapie gehad, ik wilde het eigenlijk nog wel even rustig aan doen maar bij dans moesten we een oefening doen met iets bij je houden, of iets los willen laten. Met bij je houden dan koester je iets, iemand of een gevoel en moest je dat 'omarmen'. Bij los laten ging het dus om iets, iemand of een gevoel kwijt te willen. Dat waren dus vooral negatieve dingen. Zelf koos ik voor koesteren en probeerde ik bij mezelf te blijven maar ik raakte zo van de negatieve sfeer om me heen onder de indruk (iemand sloeg met een touw heel hard op de muur en een ander gooide een bal heel hard tegen de muur) dat ik overmand werd door emoties. Ik ging helemaal los, heel heftig.
Miranda40 schreef:Joolien schreef:Vandaag weer therapie gehad, ik wilde het eigenlijk nog wel even rustig aan doen maar bij dans moesten we een oefening doen met iets bij je houden, of iets los willen laten. Met bij je houden dan koester je iets, iemand of een gevoel en moest je dat 'omarmen'. Bij los laten ging het dus om iets, iemand of een gevoel kwijt te willen. Dat waren dus vooral negatieve dingen. Zelf koos ik voor koesteren en probeerde ik bij mezelf te blijven maar ik raakte zo van de negatieve sfeer om me heen onder de indruk (iemand sloeg met een touw heel hard op de muur en een ander gooide een bal heel hard tegen de muur) dat ik overmand werd door emoties. Ik ging helemaal los, heel heftig.
Hoe gaat het vandaag met je?? Heb je een beetje kunnen slapen? Ik ken dat gevoel heel erg. Mij overkomt dat jammer genoeg zo nu en dan bij PMT (wellicht heeft dat bij mij ook te maken met de ervaring??). Ik probeer dan naar mijn gevoel te luisteren, te koesteren en als dan iemand druk gaat lopen doen dan neemt de emoties de overhand. Ben dan gelijk van de leg.
Ik voel me vandaag neutraal, wat moe maar niet overdreven. Normaal ben ik niet zo beinvloedbaar maar ik was al redelijk emotioneel het hele weekend vanwege de liefde van mijn vriend, positieve emoties dus en dat voelde ik in de eerste instantie, maar dat sloeg dus om. 
Als ik je zo hoor heb je al een lange weg afgelegd, ook al ben je er misschien nog niet, je bent al wel zo ver gekomen! Probeer ook op die manier naar jezelf te kijken, dat je wel sterk bent, want dat heb je al wel bewezen. Pb staat open als je wat kwijt wilt, dat geldt trouwens voor iedereen in dit topic 

Sorry voor mijn klaagzang 
Wel jammer dat je slecht kan functioneren in groepen. Jammer dat je geen begeleiding krijgt van een psycholoog. Die begeleiding die jij krijgt, kreeg ik tijdens mijn opname van 10 weken. Moest weer de structuur in mijn dag zien te krijgen. Hier hebben ze ook de 5-daagse persoonsgerichte groep. Zou bijna zeggen is dat niet iets voor jou maar als je het moeilijk vindt om in groepen te zitten valt dat helaas af.
Naast dat het voor mij niet goed heb ik ook een slechte invloed op de rest van de groep, ik trek ze mee in mijn wervelwind. Dat ik niet in groepen pas ligt aan mijn aanpassingsvermogen. Ik begon eigenlijk alleen met een schizotypische persoonlijkheidsstoornis, maar ze hebben me een andere diagnose opgeplakt, namelijk de borderline. Ik was zo blij dat ik eindelijk een naampje had dat ik me daar naar ben gaan gedragen en dus in de tussentijd ook echt borderline heb ontwikkeld. Waarschijnlijk was de aanleg er al wel, maar ik had er niet zoveel last van. Nu dus wel, de rest van de groep ziet dat allemaal gebeuren, van de stemmingswisselingen tot het dissociëren tot de zelfbeschadiging tot de suïcidepogingen en gaan daarin mee. Ik zelf maakte dat gedrag ook bewust steeds erger omdat ik zo bang was om het stickertje borderline kwijt te raken dat ik uit de groep zou worden gezet. Nu is het een tweede natuur en kan ik niet anders meer, ik heb mezelf gesaboteerd door overaanpassing...
Je staat ook op een tweesprong, je kan kiezen om er in weg te zakken en idd te kiezen voor automutilatie. Wie weet waar het schip dan strandt, maar het zal niet vrolijk zijn. Je kan ook kiezen om te proberen om de situatie te accepteren zoals hij is. Ik heb geleerd dat je dat kán doen door jezelf expres te verwennen. Bijvoorbeeld door een uitgebreid bad te nemen met lekkere zeep en daarna een fijne bodylotion oid. Naast dat het je ontspant helpt zo'n activiteit om te accepteren. Je kan bv ook iets leuks gaan doen waar je goed in bent en wat een positief gevoel geeft. Ik weet niet of je tekenen/schilderen leuk vindt? Of puzzelen? Als het maar iets makkelijks is wat zeker lukt. Succes!