Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Blimm schreef:Joolien schreef:Mindfullnes is lichaam en geest in contact brengen of zoiets toch? Wat vond je van creatieve therapie Miranda?
Acera, volgende keer gewoon zeggen 'ja poedersuiker, wat denk je anders?'Soms zeg ik dat ook wel eens tegen vrienden, ja t gaat gewoon poedersuiker. Als je dat leert zeggen is het makkelijker toegeven
![]()
Belle, heb je aan kunnen geven dat je meer wilt? Ik weet hoe het voelt om je lichamelijk zo beroerd te voelen door wat er in het koppie om gaat. Gisteravond nog een aardige dip gehad en vanmorgen kwam ik gewoon ziek uit bed
Zie hier iets over mindfulness therapie? Is mij ook aangeraden door de psych. Het betekend dat je het verleden achter je moet laten en het heden, je weet nooit wat er gebeurd in de toekomst. Je leeft nu op dit moment en moet daar bij stil staan.
http://Www.mindfulnesstrainingtilburg.nl
Vind zoiets eigenlijk nogal 'zweverig' en vond mijzelf daar altijd te nuchter voor. Nog steeds eigenlijk. Wel heb ik een oefening gedaan en het verlichtte wel. Ik sta er dus wel open voor.
Wie heeft er ervaringen mee? Positief of negatief?
Joolien schreef:Vandaag weer therapie gehad, ik wilde het eigenlijk nog wel even rustig aan doen maar bij dans moesten we een oefening doen met iets bij je houden, of iets los willen laten. Met bij je houden dan koester je iets, iemand of een gevoel en moest je dat 'omarmen'. Bij los laten ging het dus om iets, iemand of een gevoel kwijt te willen. Dat waren dus vooral negatieve dingen. Zelf koos ik voor koesteren en probeerde ik bij mezelf te blijven maar ik raakte zo van de negatieve sfeer om me heen onder de indruk (iemand sloeg met een touw heel hard op de muur en een ander gooide een bal heel hard tegen de muur) dat ik overmand werd door emoties. Ik ging helemaal los, heel heftig.
Miranda40 schreef:Joolien schreef:Vandaag weer therapie gehad, ik wilde het eigenlijk nog wel even rustig aan doen maar bij dans moesten we een oefening doen met iets bij je houden, of iets los willen laten. Met bij je houden dan koester je iets, iemand of een gevoel en moest je dat 'omarmen'. Bij los laten ging het dus om iets, iemand of een gevoel kwijt te willen. Dat waren dus vooral negatieve dingen. Zelf koos ik voor koesteren en probeerde ik bij mezelf te blijven maar ik raakte zo van de negatieve sfeer om me heen onder de indruk (iemand sloeg met een touw heel hard op de muur en een ander gooide een bal heel hard tegen de muur) dat ik overmand werd door emoties. Ik ging helemaal los, heel heftig.
Hoe gaat het vandaag met je?? Heb je een beetje kunnen slapen? Ik ken dat gevoel heel erg. Mij overkomt dat jammer genoeg zo nu en dan bij PMT (wellicht heeft dat bij mij ook te maken met de ervaring??). Ik probeer dan naar mijn gevoel te luisteren, te koesteren en als dan iemand druk gaat lopen doen dan neemt de emoties de overhand. Ben dan gelijk van de leg.