De zorg in nl hoor
Hoe kwam het dat je ineens een dag eerder naar huis moest / mocht?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zensation schreef:Bekend verhaal, maar heel vervelend. 10 jaar terug heb ik exact hetzelfde meegemaakt. Paard steigerde, klapte achterover en landde op mij. Resultaat: 3 wervels gebroken, maar gelukkig net zoals jij, niet onstabiel. Ik heb wel 6 weken in een corset gelegen/gelopen, maar echt pijn heb ik tijdens het gebeuren en de revalidatie niet gehad. Ik heb wel de tijd genomen, die heb je ook nodig! Ik merk nu dat ik af en toe nog wel last heb als ik veel paarden op 1 dag rijd of andere rug belastende dingen moet doen.
Het zal altijd een zwakke plek blijven maar er is zeer zeker mee te leven! Sterkte met het herstel!

Delphi schreef:Jeetje Evita, wat een belachelijke reactie van je huisarts. Natuurlijk hoef je niet verlamd te raken met een gebroken rug, als het ruggenmerg en de zenuwen nog intact zijn. Als patiënt zou je er toch vanuit mogen gaan dat een huisarts dit weet. Helemaal aangezien je dit risico dus wel zou kunnen lopen als je gaat bewegen met een onstabiele breuk. Goed dat je toch naar je eigen gevoel en lijf geluisterd heb.
Bij jou is het ´al´ 2 jaar geleden, mijn nek is inmiddels 10 jaar geleden en nog steeds merk ik daar de gevolgen van. Bij een nek wordt ook vaak gezegd dat je dan direct dood bent als je die breekt. Maar ook hier hoeft dat niet en kun je een stabiele of instabiele breuk hebben. Die van mij was gelukkig stabiel en geen schade aan het ruggenmerg.
Super dat je je bed hebt. Tenminste ik ga er vanuit dat je die vanochtend al wel gekregen zult hebben. Ik vond het ook fijn beneden te kunnen zijn toen ik die bedrust had tijdens mijn zwangerschap.
Robijntjah schreef:Ik heb trouwens nog wel een tip voor ts, waar ik zelf heel blij mee was!
Ik kreeg zelf heel snel pijnlijke hielen van het liggen, leg een opgerolde handdoek net onder je enkels, zodat je hielen het bed niet raken