Colway schreef:Citaat:Waarom zou TS moeten verkassen? Ze heeft er niet om gevraags en dan zou zij het veld moeten ruimen ipv hij. Dacht het niet
hij is niet schuldig bevonden (althans gebrek aan bewijs voor een zaak) door hem van school te verwijderen zou school hem dus wel aanwijzen als 'schuldige'. Denk dus niet dat dat gaat gebeuren. Heel zuur, maar mocht dat niet gebeuren en TS heeft moeite hem dagelijks tegen te komen (wat ik snap) dan zou een overplaatsing voor TS een optie zijn.
Dat zou inderdaad de omgekeerde wereld zijn, maar ik denk niet dat de school een overplaatsing kan afdwingen als de jongen het niet wil. Sterker nog, ze zouden het kunnen aanvechten
Mee eens.
Twee mensen hebben iets doms gedaan, waarschijnlijk allebei onder invloed van verdovende middelen (tenminste, ik neem aan dat de jongen in kwestie ook niet nuchter was?). Een is vermeend dader, de ander vermeend slachtoffer. Maar de school heeft geen enkele informatie over of er wel iets gebeurd is, en wat er dan precies gebeurd is en of beide benevelde betrokkenen helder voor ogen hebben wat er precies gebeurd is. Daarom kan er geen aangifte worden gedaan en daarom kán de school ook geen overplaatsing forceren. Want daarmee lopen ze het risico dat een onschuldige jongen van een vermoeden van zedenmisbruik betichten, en ook een onwaar vermoeden kan al tot grote gevolgen leiden.
Dus TS ik ben het met enkele anderen eens dat je je beter kunt richten op het verwerken van alles in plaats van het proberen iemand van school te verwijderen waar je geen bewijs tegen hebt. Dat zal je een hoop extra stress en frustratie schelen. Bovendien loop je anders ook het risico dat je wordt uitgemaakt voor iemand die een ander vals beschuldigd heeft... die jongen kan dat namelijk makkelijk roepen het is zijn woord tegen het jouwe. Valse aangifte van sexueel misbruik is even strafbaar als sexueel misbruik zelf en beide reputaties wil je niet.
Ik heb voor mezelf al vaak op papier gezet wat er is gebeurt, zodat ik het niet weg stop. Maar toen ik bij het intake-gesprek op het politiebureau alle detaills moest vertellen klapte ik 100% dicht en werd ik zo emotioneel dat we er even mee moesten stoppen. En misschien is het een vreemde manier hoe ik ermee omga, maar dit voelt voor mij als de beste manier.
Grote kans dat ik dan weer terug bij af ben, of hem op zn bek sla. Of allebei. Lijkt me beide niet wenselijk eerlijk gezegd..
)
Zometeen met een aantal vrienden gezellig barbequen enzo, heb er wel zin in