Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:49

Colway schreef:
Citaat:
Waarom zou TS moeten verkassen? Ze heeft er niet om gevraags en dan zou zij het veld moeten ruimen ipv hij. Dacht het niet

hij is niet schuldig bevonden (althans gebrek aan bewijs voor een zaak) door hem van school te verwijderen zou school hem dus wel aanwijzen als 'schuldige'. Denk dus niet dat dat gaat gebeuren. Heel zuur, maar mocht dat niet gebeuren en TS heeft moeite hem dagelijks tegen te komen (wat ik snap) dan zou een overplaatsing voor TS een optie zijn.

Dat zou inderdaad de omgekeerde wereld zijn, maar ik denk niet dat de school een overplaatsing kan afdwingen als de jongen het niet wil. Sterker nog, ze zouden het kunnen aanvechten

Mee eens.

Twee mensen hebben iets doms gedaan, waarschijnlijk allebei onder invloed van verdovende middelen (tenminste, ik neem aan dat de jongen in kwestie ook niet nuchter was?). Een is vermeend dader, de ander vermeend slachtoffer. Maar de school heeft geen enkele informatie over of er wel iets gebeurd is, en wat er dan precies gebeurd is en of beide benevelde betrokkenen helder voor ogen hebben wat er precies gebeurd is. Daarom kan er geen aangifte worden gedaan en daarom kán de school ook geen overplaatsing forceren. Want daarmee lopen ze het risico dat een onschuldige jongen van een vermoeden van zedenmisbruik betichten, en ook een onwaar vermoeden kan al tot grote gevolgen leiden.

Dus TS ik ben het met enkele anderen eens dat je je beter kunt richten op het verwerken van alles in plaats van het proberen iemand van school te verwijderen waar je geen bewijs tegen hebt. Dat zal je een hoop extra stress en frustratie schelen. Bovendien loop je anders ook het risico dat je wordt uitgemaakt voor iemand die een ander vals beschuldigd heeft... die jongen kan dat namelijk makkelijk roepen het is zijn woord tegen het jouwe. Valse aangifte van sexueel misbruik is even strafbaar als sexueel misbruik zelf en beide reputaties wil je niet.

cooper

Re: Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:53

Je bent wel erg open hierover :)
Twee weken geleden nog maar.
en het enige wat jou interesseert is die jongen van school afkrijgen.
Vind het vreemd dat je in je openingpost wél details schrijft en aangeeft hier in het echte leven nergens iets over kwijt te Kunnen omdat het te moeilijk is.
De manier waarop je ermee omgaat is imo vreemd. Heb véél ervaring met dit onderwerp, zowel zelf als in mijn omgeving en jij bent de eerste persoon die er zoo open, snel en nuchter mee naar buiten komt.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 16:57

cooper schreef:
Vind het vreemd dat je in je openingpost wél details schrijft en aangeeft hier in het echte leven nergens iets over kwijt te Kunnen omdat het te moeilijk is.
De manier waarop je ermee omgaat is imo vreemd. Heb véél ervaring met dit onderwerp, zowel zelf als in mijn omgeving en jij bent de eerste persoon die er zoo open, snel en nuchter mee naar buiten komt.

Één week geleden, en hem van school afkrijgen is niet het enige wat me interesseert, maar ik zit er wel heel erg mee ja. Ik wil hem nou niet bepaald elke dag meer tegen komen.
En een verhaal typen is veel makkelijker dan iets vertellen ;) Ik heb voor mezelf al vaak op papier gezet wat er is gebeurt, zodat ik het niet weg stop. Maar toen ik bij het intake-gesprek op het politiebureau alle detaills moest vertellen klapte ik 100% dicht en werd ik zo emotioneel dat we er even mee moesten stoppen. En misschien is het een vreemde manier hoe ik ermee omga, maar dit voelt voor mij als de beste manier.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:44

Ik snap het niet. Je hebt het er zo moeilijk mee en wil hem niet meer zien. Als het allemaal echt zo erg is, dan snap ik echt niet dat je hem zelf niet gaat ontwijken en (tijdelijk) naar die andere vestiging gaat.

Vaak zijn slachtoffers na zo'n voorval bang om de dader weer tegen te komen en doen er alles aan om de dader te ontwijken. Jij denkt dat de dader wel voor jou schuift, apart.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:44

cooper schreef:

Wat wil je hiermee insinueren?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:47

Colway schreef:
cooper schreef:

Wat wil je hiermee insinueren?

Niets :) Ik schrijf mijn mening/ervaring: Dat ze er héél snel heel open over is.
Of dat goed of slecht is...Daar oordeel ik niet over.
Het viel me alleen erg op :)

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 17:51

@panniepannie

Nogmaals: waarom zou ik in godsnaam moeten vertrekken door zijn fouten?

Natuurlijk wil ik er alles aan doen om hem niet tegen te hoeven komen.. Hij heeft me die nacht ook bedreigd en geslagen, dus ja, heel eerlijk? Tuurlijk ben ik doodsbang.. Maar ik weiger van school te gaan door hem, dat zou alleen maar voelen alsof hij me 'in zn macht heeft' ofzo, ik wil niet aan die angsten toegeven.
Laatst bijgewerkt door Tuinhek op 14-07-12 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:51

Ohhh het leek namelijk alsof je haar verhaal in twijfel trok. Ik dacht al, dat zou toch ook wat zijn dat je vanachter je computer, gebaseerd op jouw eigen verhalen een ander veroordeelt.

Gelukkig maar

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:57

Tuinhek schreef:
@panniepannie

Ik zeg nergens dat je dat moet. Maar als het je zo zwaar valt is dat misschien wel de makkelijkste en snelste oplossing. Zoals ik al schreef: steek de energie in jezelf, dan heb je er het snelst profijt van. Succes!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:03

Tuinhek schreef:
@panniepannie

Natuurlijk wil ik er alles aan doen om hem niet tegen te hoeven komen.. Hij heeft me die nacht ook bedreigd en geslagen, dus ja, heel eerlijk? Tuurlijk ben ik doodsbang.. Maar ik weiger van school te gaan door hem, dat zou alleen maar voelen alsof hij me 'in zn macht heeft' ofzo, ik wil niet aan die angsten toegeven.

Ik heb het topic doorgelezen. Wat erg dat een goede vriend zoiets doet... Ik verbaas me er wel over dat die jongen maar meteen weg van school moet. Vind je dat niet wat voorbarig...er is eerst nog een lange vakantie, wie weet heb jij het in de vakantie een prima plek kunnen geven en kun je het wel aan hem te zien. Je kunt hem toch moeilijk de rest van je leven ontlopen? Het lijkt een beetje op 'als ik het niet zie, is het er niet'. Maar het blijft toch wel, jij moet het verwerken, daar lost een overplaatsing niks aan op. Waarom niet eerst werken aan de verwerking, maar wel aan een overplaatsing. (die er m.i. Redelijkerwijs niet kan komen)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:03

Citaat:
Dus TS ik ben het met enkele anderen eens dat je je beter kunt richten op het verwerken van alles in plaats van het proberen iemand van school te verwijderen waar je geen bewijs tegen hebt. Dat zal je een hoop extra stress en frustratie schelen.

agree

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:13

Ik denk dat juist ervoor zorgen dat hij van school gaat een hoop frustratie en ellende bespaard.

Ik vind iedereen wel erg kritisch op de TS hoor, dat vind ik in deze situatie zeer onterecht.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:18

Ik denk niet dat ze daarvoor kan zorgen eerlijk gezegd. Als die jongen dat niet wil en z'n ouders hebben zin in een juridische strijd, dan wordt het een lang verhaal...Zit TS daar op te wachten?

Snap dat ze niet geconfronteerd wil worden met hem, maar zonder schuldbekentenis of veroordeling wordt het lastig denk ik

Dus zal school voorleggen wie van de 2 afstand wil doen van de huidige locatie. Maar afdwingen kan volgens mij niet

En dit hele traject gaat denk ik dus meer frustraties, verdriet en boosheid opleveren. Energie die ze beter kan steken in haar eigen verwerking

(al snap ik best dat je zo'n eikel het leven zuur wilt maken hoor)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:30

Joolien schreef:
Ik denk dat juist ervoor zorgen dat hij van school gaat een hoop frustratie en ellende bespaard.

Ik vind iedereen wel erg kritisch op de TS hoor, dat vind ik in deze situatie zeer onterecht.

Ik denk dat je je juist een hoop ellende en frustratie op je nek haalt als je gaat proberen die jongen over te laten plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:36

verootjoo schreef:
Joolien schreef:

Ik denk dat je je juist een hoop ellende en frustratie op je nek haalt als je gaat proberen die jongen over te laten plaatsen.

Dus TS laat het nu met rust, ze gaat aan herstel werken, moet in het najaar weer naar school, komt hem tegen en dan kan ze weer van voor af aan beginnen? Ik ben bang dat dit gaat gebeuren, het lijkt me best traumatisch om hem elke dag op school tegen te kunnen komen. Tegenkomen in het dorp oid kan altijd, maar door te vragen hem naar een andere locatie te sturen komt er een stukje rust voor TS, naar school moet ze immers elke dag...

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:47

Het geeft me juist veel frustratie en angst de gedachte dat ik hem misschien weer op school zie in Augustus. Meer stres dan dat we (voornamelijk mijn ouders) hem proberen te laten overplaatsen..

Met de gedachte 'oh god als ik weer naar school moet zie ik hem weer' is het allemaal ook een beetje moeilijk verwerken juist ;)

@colway, ik wil hem het leven niet zuur maken, absoluut niet, maar ik wil hem gewoon nooit meer zien.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:53

De jongen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, aldus de politie wat ik gelezen heb. Op welke gronden moet de school dan de jongen overplaatsen? Zij hebben ook te maken met wetten en regels.

Natuurlijk is het erg wat er gebeurt kan zijn, maar als je hem niet meer tegen wilt komen dan vrees ik dat hij sterker staat dan jij, maw dat jij eerdere keuzes moet maken dan hij.

Sterkte ermee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:17

Joolien schreef:

Dus TS laat het nu met rust, ze gaat aan herstel werken, moet in het najaar weer naar school, komt hem tegen en dan kan ze weer van voor af aan beginnen? Ik ben bang dat dit gaat gebeuren, het lijkt me best traumatisch om hem elke dag op school tegen te kunnen komen. Tegenkomen in het dorp oid kan altijd, maar door te vragen hem naar een andere locatie te sturen komt er een stukje rust voor TS, naar school moet ze immers elke dag...[/quote]

Er zou pas rust komen áls de jongen in kwestie van school af is, maar nog niet in het voortraject als het hem gevraagd of zelfs gesommeerd wordt (in mijn beleving is er dan juist sprake van meer stress). De grote vraag is; gaat het lukken om de jongen van school te krijgen? En net als de politie niets kan zonder bewijs, kan een school ook niets zonder bewijs. In dit geval is er geen bewijs of sprake van belastende sporen, er is alleen het verhaal van TS. Het enige dat in de buurt komt van bewijs is een smsje dat geen uitsluitsel geeft of het ging over een excuus voor een misplaatst grapje (ik noem maar iets) of de aanranding, verkrachting, mishandeling, bedreiging en vrijheidsberoving waarvan TS stelt dat het haar overkomen is.

En uit ervaring weet ik dat een sterke focus op iets dat niet meer gaat gebeuren (hoe onterecht dat ook is) zo veel energie kan kosten dat het een gezin heel erg kan ontwrichten.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:40

We zijn ons heel goed bewust dat de kans groot is dat school hem niet wil laten overplaatsen ;) Maar nooit geschoten is altijd mis toch? Ik moet het toch op zijn minst proberen? Misschien willen ze het wel doen, na mijn verhaal, de whapp berichten, de verklaring van de politie en een eventuele bekentenis van hemzelf?
En misschien doen ze het ook niet, tja, dat zien we dan wel weer, 1 ding tegerlijk..

Maar het is niet zo dat ik het in de zomervakantie 'wel effe verwerk' en het dan prima aankan om hem op school weer te zien -O- Grote kans dat ik dan weer terug bij af ben, of hem op zn bek sla. Of allebei. Lijkt me beide niet wenselijk eerlijk gezegd..

We proberen het eerst via school, lukt dat niet, is aangifte altijd nog een optie. Wat mij betreft is het voor hem genoeg straf als hij van school moet, ik wil hem geen strafblad bezorgen ofzo, dat draagt hij zijn hele leven bij zich.. En natuurlijk moet ook hij gewoon een toekomst hebben en evenveel kansen krijgen in zn leven als ieder ander (ookal kan ik m af en toe in mn hoofd nog wel wat aan doen :o )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:05

Ik zou in deze situatie juist heel graag willen dat hij een strafblad zou krijgen!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:35

Joolien schreef:

Dat vind ik ook, de klap voor TS komt nog wel, eerst moet haar boosheid eruit, de angst ....
De angst om hem dan straks na de vakantie elke dag/uur/minuut tegen te komen lijkt me toch vreselijk.

Daarbij raad ik TS aan om direct hulp in te schakelen van een goede psycholoog die met haar haar angsten en boosheid , en zeker met haar schuldgevoel en schaamte aan de slag kan gaan.
Die met de psycholoog kan gaan zorgen dat haar nachtmerries van nu en in de toekomst de dingen die haar gaan triggeren wat ''makkelijker'' mee om te leren gaan ...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:56

Jildau schreef:
Ik zou in deze situatie juist heel graag willen dat hij een strafblad zou krijgen!

Dat is verre van belangrijk. Je energie moet je besparen voor je eigen herstel en niet verbruiken aan zo'n mafkees. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel.. Sterkte ts!

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 15:04

Jildau schreef:

Dat weet je niet, want ik neem niet aan dat je in deze situatie zit. ;)

Bedankt voor de steun allemaal <3 Zometeen met een aantal vrienden gezellig barbequen enzo, heb er wel zin in :) Beter dan thuiszitten in ieder geval.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:47

Probeer er van te genieten!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:03

Ik heb alle pagina's gelezen. Ontzettend veel sterkte en onthoud;

Afbeelding