Wie had jij bij de bevalling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Re: Wie had jij bij de bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:02

Idd, die van mij kwam ook 's nachts.. Ik ben drie keer 's avonds bevallen, eerste keer om 23.37. De kraamverzorgende ging rond 1.30 weg, na dus allerlei instructies te hebben gegeven. Volgende morgen stond ze om 8.00uur weer op de stoep, dus ook voor haar was het een kort nachtje..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:14

Ik heb een voorkeur voor ochtenden geloof ik.
De eerste om half 11 en de tweede om kwart over 7. Ben benieuwd wat ik nu ga doen :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:23

KozieZ schreef:
Blikbaar niet als je 's avonds of 's nacht naar huis mag. Dat hebben meerdere vriendinnen en nichtjes gehad. Dat ze in het donker thuis kwamen met een baby, zonder gebruiksaanwijzing ;)

Google is your friend!
En wat is er mis met een wiegje? Hebben jullie dat allemaal niet gebruikt?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:32

Nee, geen wiegjes :) Op zich niks mis met een wiegje, maar wij zagen er geen reden voor om die te kopen. Ledikanten werken prima.

Wij hadden dit zelf niet hè, wij mochten ze pas na een maand mee naar huis nemen. En hoefden toen niet lang te wachten. Ze zouden eigenlijk 1 dag later mee naar huis gaan, maar het mocht ineens, anders had ze al voor de deur gestaan met thuis komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:46

Als ze al 2 maanden zijn heb je ook niks meer aan een wiegje.
Ik had 2 gezonde en snel groeiende baby's, die gingen na een week of 3/4 al naar het ledikant.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:22

Nope, hier ook gelijk in het ledikant. Als er nou spotgoedkope wiegjes te vinden waren, maar die krengen zijn nog hartstikke duur ook, en dan voor zo'n korte tijd!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 06:49

Nou inderdaad. Ik wilde haar heel graag eerst in zo'n lief rieten wiegje hebben en dan naast ons bed evt ivm borstvoeding maar van dat plan ben ik maar gauw afgestapt toen ik de prijzen zag... Zelfs op marktplaats, machtig! :x -O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:08

Ukkie heeft een half jaar in de wieg gelegen naast ons bed. Ook de kruimel in mijn buik gaat weer lekker in de wieg of in een cosleeper. Ik vond de wieg echt ideaal zeker in combinatie met bv.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:12

Wij vonden het een onnodige kostenpost, zeker gezien we er 2 nodig hadden. Ze zijn ook meteen op hun eigen kamer gegaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:45

waarom niet gewoon in de reiswieg dan?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:34

Wij hadden ook direct een ledikantje voor onze dochter.
In een wieg is het maar heel even en dan heb je toch iets anders nodig.
Ook sliep ze gewoon vanaf dag 1 in haar eigen kamertje.
Nooit geen problemen gehad, ze is nu 3.5 en heeft gewoon een mooi groot tienerbed, en ze wil eigenlijk nooit tussen ons in slapen
Alleen knuffelen en dan zegt ze: 'ik wil in mijn eigen bedje slapen' :+ :+
De babe krijgt het ledikantje van dochterlief

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:34

Wij hebben ook geen wieg, maar gewoon een ledikant :)

Ik vertel de baby regelmatig dat het ledikant véél meer ruimte biedt dan mijn buik, maar het zit nog als een huis :') vandaag uitgerekend.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:41

Spannend joh, mag je gewoon thuis bevallen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:46

Wij hadden wel een wieg en die stond keurig volgens de aanwijzingen opgemaakt thuis te wachten hoor. Zo snoezig. En die 200 euro op alle uitgaven heb ik ook niet gevoeld. Ledikant was ook al opgedekt, maar meer voor de vorm. Kleine jongen heeft er nóg bijna nooit in getukt, miskoop van het jaar, want we hebben inmiddels een co-sleeper en dat is zóveel fijner voor ons allemaal!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:26

Wat is een co-sleeper eigenlijk? (gaat googlen).
Dochterlief heeft ook nog een paar nachtjes in de kinderwagen in onze slaapkamer geslapen ivm heel onrustig slapen, draaien en keren enzo dus ik dacht, hoe minder ruimte ze heeft, hoe rustiger ze slaapt.
Had ze in de kinderwagenbak nog teveel ruimte, dus dat heeft ook niet geholpen.
Toen heb ik maar een SafeTsleep gekocht op aanraden van mijn moeder, heeeerlijk!
Zij zei ook, probeer haar eens vast te binden, dan kan ze niet meer zo mieren en zal ze ook rustiger slapen.
Die SafeTsleep was echt een uitkomst, een soort dwangbuis := Heel veel mensen zeiden 'aaaahh tis zonde!'

Nee hoor, weet je wat zielig is? Papa en mama die 4 a 5 x per nacht wakker worden omdat mevrouw weer haar dekens kwijt is en weer handen en voeten in de knoop door de spijlen van het ledikantje zit. Of ook zo zielig is: een baby die 's nachts stikt omdat ze met haar hoofd tegen het voeteneind is gekropen ;)

Ze heeft er tot een jaar in gelegen, en nu ligt het het dochtertje van mijn zusje er in, ook al zo'n druif :')

Het ledikantje opmaken heeft de kraamverzorgster gedaan.
Ik had nadat ons dochtertje naar huis mocht toen ze 5 weken oud was, nog 3x4 uur (of was het nou andersom?) recht op kraamzorg dus ik heb de kraamverzorgster nog maar even laten komen. Ze had toch nog wat fijne tips e.d. voor ons :j

Edi: ooooh die co-sleeper ziet er handig uit! :wow: Dàt had ik wel gewild!
Maarja, nu met 4,5 jaar oud hoeft 't niet meer hihi.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 29-06-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:30

Hier ook een wieg voor de eerste tijd, geleend van mijn zus. Mijn dochter heeft er bijna een half jaar in geslapen, tot ze meer overeind begon te komen en dus wel naar het ledikant moest! En toen ging ze ook pas op haar eigen kamer slapen. Ik vind het ideaal, onze slaapkamer is nu niet zo enorm dat we daar een ledikantje kwijt kunnen en ik wil de baby in het begin wel graag bij ons op de kamer, wieg neemt toch minder ruimte in beslag :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:32

Over bevallen gesproken, dit is wel een heul mooie foto:

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:38

ravellie schreef:
Spannend joh, mag je gewoon thuis bevallen?

Nee, ik heb een medische indicatie, maar ook zonder die medische indicatie wil ik naar het zhuis. Eerste bevalling was in 6 uurtjes gepiept, deze gaat waarschijnlijk nog wat vlotter. Daarbij komt dat we in de Friese Outback wonen :') dus we moeten ongeveer 30 minuten autorijden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:39

Chubby schreef:
Over bevallen gesproken, dit is wel een heul mooie foto:

[ Afbeelding ]

Prachtig! Geeft een heel ander beeld weer dan alle tv programma's samen. Het is in mijn beleving meer waarheidsgetrouw.. zo'n bijzonder moment!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:41

Inderdaad een schitterende foto!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:40

Vind ik ook, maar dat zwartwit beinvloedt natuurlijk de sfeer van de foto ook wel.

Het ledikantje gaat bij ons gewoon naast het bed, en dan afhankelijk van de voorkeuren van de baby in het ledikant of in een nestje van opgerolde badhanddoeken bij ons in bed. Co sleeper heb ik voor gekeken maar vind ik te duur, tenzij mijn vent zo handig zou zijn om zo'n IKEAbedje te verbouwen tot co sleeper maar dat is dus niet zo. Ik weet ook niet hoe dat aan ons bed vast zou moeten eigenlijk :=

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:50

Urielle, op mp staan die ledikantjes in prima staat ook tweedehands. Daarvan kun je 1 lange zijde afhalen en dan zo tegen je eigen bed aanschuiven. Wij hebben het klem gezet tussen ons bed en de muur.

Afbeelding

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:54

Hoi, ik heb niet alle pagina's doorgespit maar kan je vriend niet regelen met zijn baas dat hij rond de uitgerekende datum dichter bij huis rijdt? Mijn vriend zit ook op de wagen en kon het prima regelen met zijn baas,beetje baas kan dit ook wel begrijpen denk ik! Gelukkig ben ik bij de tweede snachts begonnen en bij de eerste moest het opgewekt worden dus hoefde hij gelukkig niet naar huis te racen. Veel plezier nog met je zwangerschap!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:38

Helaas staan er alleen nieuwe en dan in wiegvorm. Ik wil wel gelijk een formaat bedje omdat je anders weer alle linnengoed en matras etc. moet gaan kopen voor een korte periode.
Misschien toch eens vent onder schot zetten om een Sniglar om te bouwen voor me. :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:35

Ik heb een cosleeper en die was eerst een wieg, ook met die wiebel mogelijkheid. En nu gebruiken we 'm als cosleeper. Vind het ideaal!
Zoiets is het
En dan kan je 'm gebruiken als wieg met halfronde onderkant poten, erna als cosleeper en dan met wiel-poten.