bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:42

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:41

Bravura jeetje wat een verhaal ook, ook herkenbaar over het gevoel niet serieus genomen te worden, waarschijnlijk is.dat niet zo. Maar ik begrijp niet waarom ze die vt's opnieuw bevestigd willen hebben. Maar volgens mij lopen veel hartpatiënten daar tegen aan. Een man die bij mij in de hartrevalidatie zit vertelde dat hij in 1 jaar 8 keer een hartstilstand heeft gehad waaronder een keer op de snelweg. Daar komt ook maar niets van de grond omdat het hart verder gezond is.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:36

Tjee Bravura, wat een verhaal ook bij jou. En wat rot dat sommige dingen (ondanks pijnbestrijding) toch nog zo zeer doen he? De reveal die je hebt klinkt ideaal, maar de plaatsing lijkt me al weer heel rottig als ik dat zo lees! Wel fijn dat ze eindelijk wat gevonden hebben na een lange tijd klachten. Het is oervervelend als je niet weet waar je aan toe bent!

Over het hartcentrum in blaricum hoorde ik inderdaad ook al van een revalidatie-genootje, moet goed zijn! Moet zeggen dat het umcgroningen me ook wel bevalt tot nu toe hoor, alleen jammer dat ik er de laatste tijd zo vaak moet zijn. Gelukkig is het bijna naast de deur voor mij.

Mistral, hoe bevalt je revalidatie nu je een tijdje bezig bent?

Ik ben ook weer thuis. Tien dagen in het ziekenhuis gelegen met mijn infectie. Wel weer wat onzekerheid terug, was net gelukkig met de zekerheid die mijn icd gaf, en nu ben ik hem weer kwijt.
En mijn conditie is ook weer nul, ben weer moe als ik me gedouched en aangekleed heb, levert wel weer nieuwe frustratie. En over een paar maanden wordt de icd opnieuw geplaatst. Zie er wel meer tegen op dan de eerste keer. Ik kwam deze week aardig in paniek uit de narcose (het ging ook allemaal zo snel en onvoorbereid) en na de vorige plaatsing heb ik best veel pijn gehad.

En het is ook nog maar de vraag of ik een zelfde type icd opnieuw geplaatst kan krijgen, omdat die weer op precies dezelfde plek moet komen. Zucht! Nouja, het wordt eerst toch allemaal over de feestdagen heen getild en ik moet eerst weer fit worden voor ze een nieuwe poging doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 00:11

Fijn dat je weer thuis bent! Wat een gedoe met dat afstoten van de icd, denk je ook geholpen te zijn!

En die onzekerheid van niet weten waar je aan toe bent is zeker erg vervelend!

Revalidatie vind ik nu leuk, hebben een groep die qua conditie redelijk zijn dus we worden met die BGT behoorlijk aan het werk gezet. Zijn met 2 vrouwen de rest allemaal mannen en een stelletje macho's bij elkaar. Worden wel flink door elkaar uitgedaagd om net even verder te gaan, al worden de begeleiders af en toe stapelgek van ons volgens mij :')

Morgen pittig rooster eerst van 8.15 tot 9.15 BGT, daarna van 9.30 tot 10 individuele hardlooptraining buiten en van 10 tot 10.45 cardio fitness dus volgens mij lig ik morgenmiddag gestrekt :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:48

Zo, Mistral94, dan heb je inmiddels meer conditie dan mij! Heb nog 0,0 conditie, zeker na nu weer een galoperatie binnen 11 maanden na dat hart. Is dat via het ziekenhuis die revalidatie?

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:33

Ik ook, heb telkens hartkloppingen. Ben al naar de dokter geweest moet maandag naar de cardioloog en dan kijken ze verder. Verder ben ik er ook helemaal niet lekker bij.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:51

Bravura ik had nog een redelijke basisconditie dus dat scheelt een stuk. Vanmorgen was de BGT goed te doen de hardlooptraining was wel pittig maar wel leuk. Daarna nog de cardio fitness maar daar ben ik meer bezig geweest met krachttraining. Heb wel vandaag voor het eerst tijdens de revalidatie op de crosstrainer gestaan deze vond ik ook wel leuk.

De revalidatie is in beatrixoord revalidatiecentrum, ik ben door de cardioloog hier naar toe gestuurd.

Quinc vervelend voor je, ben je bekend met hartklachten? Heb je al eerder onderzoeken gehad?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:26

Ik heb een kunsthartklep, mijn mitralis klep is vervangen toen ik 6 was. Vanwege een grote lekkage.
Ze hebben het 4x proberen te maken, toen was ik 4, 5 en 6.

Slik hiervoor bloedverdunners en anti-stollingsmedicijnen en ga jaarlijks op controle. :)

De druk achter mijn klep wordt steeds hoger nu, omdat ik nu veel groter ben geworden dan toen ik 6 was (doh).
Ik heb een 26 mm klep gekregen,hij zou nu eigenlijk wel 2 of 3 millimeter groter mogen zijn.
In januari weer controle.

In maart dit jaar naar de SEH geweest omdat mijn hartslag ineens op 163 in rust stond :oo
En het ging maar niet over, heb daar van 14.00 t/m 19.00 mee gelopen.

Conditie trainen is voor mij zo moeilijk, hierdoor vind ik er ook niks aan :+ En train ik dus vrijwel alleen op kracht.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:00

Quinc schreef:
Ik ook, heb telkens hartkloppingen. Ben al naar de dokter geweest moet maandag naar de cardioloog en dan kijken ze verder. Verder ben ik er ook helemaal niet lekker bij.

Dat had ik ook. Laat je niet afschepen als ze met de holter van 1 dag of 3 weken niets vinden!!!! Bij mij bleek het aangeboren te zijn.... Ze vertelden mij in het ziekenhuis dat ze wel eens mensen troffen van 75 jaar die een aangeboren ritmestoornis bleken te hebben. Zoiets snap je toch niet, dat ze er zo laat achter komen? := Mij scheepten ze steeds af met hyperventilatie. >;)
Laatst bijgewerkt door Bravura op 20-12-12 17:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:00

Mistral94, dat had ik niet, had net pfeiffer achter de rug en toen direct die operatie. En...ik ben niet meer de jongste, tel er bij jou nog 14 jaar bij. :D
_Nancy, wordt je volgend jaar dan weer geopereerd?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 18:24

Nancy jou staat ook nog het nodige te wachten.

Ik bouw conditioneel ook niet heel makkelijk op en vind het op dat moment vaak ook niet leuk. Achteraf dan weer wel als het gelukt is daarnaast voel ik mij ook een stuk beter nu ik meer sport. Zeker voor hartpatiënten is dat belangrijk daar hameren ze ook op.

Bravura hoe oud ben jij? Waar tel jij 14 jaar bij op? Mijn boktnaam of wat in mijn profiel staat?

Ik heb nu trouwens wat druk op de borst maar verder niet misselijk, zweten of uitstraling knap irritant!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:06

MISTRAL94 schreef:
Bravura hoe oud ben jij? Waar tel jij 14 jaar bij op? Mijn boktnaam of wat in mijn profiel staat?

Wat in je profiel staat. ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:32

Oké ik dacht even dat je 1994 aanhield :D Ik ben met de revalidatie inmiddels de jongste uit de groep maar in het begin waren er ook iemand van 25.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:33

Waren moest was zijn blijft lastig internetten met telefoon.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 23:21

Hoe is het met de dames hier?

Dovish alweer nieuws qua ICD?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:31

Allemaal de beste wensen voor 2013, en mogen jullie allemaal van veel gezondheid genieten! :(:)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:17

Dankjewel bravura,, jij ook!

Hier nog geen nieuws weer, voel me slechter dan vóór de operaties. Direct buiten adem en erg last van mijn spieren. Denk dat het ook nog wel even duurt voor ik de nieuwe icd krijg, heb pas begin februari weer een afspraak met de cardioloog, en dan moet uk ook nog weer een keer langs de chirurg om te overleggen.
Waarschijnlijk in februari ook weer een echo om te bepalen hoe mijn poolnacht er aan toe is. Maar als ik mijn lijf zo voel verwacht o er niet veel positiefs van.

Hoe is het met de anderen? Mistral, heb je je revalidatie al afgerond?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 13:10

Bravura ook voor jou de beste wensen!

Nog geen goede berichten dus, wat onwijs balen zeg! Maar wat is een poolnacht? :o?

Ik zit nog in de revalidatie, maar dat zal niet zo gek lang meer duren denk ik zo. Nu vind ik het wel jammer, we hebben een leuke groep waarmee we onwijs lachen, ze zijn bezig om iets op te richten voor "ons soort" :') qua sport en spel dus eigenlijk vergelijkbaar met die BGT.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:57

Volgens mij heeft Dovish het bericht op haar mobiel geschreven? :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:22

Oh, haha, ik typte inderdaad mobiel, sorry! Die poolnacht is dus eigenlijk gewoon pompkracht..

ze hebben ook al een soort bgt-groep die één of twee keer per weer in beatrixoord sport en spel doet he? En één zwemgroep. Alleen op van die voor mij onmogelijke tijden helaas.. Dus als ze wat leuks oprichten hoor ik dat graag van je!

Vind het trouwens erg leuk om te lezen dat je nu zo enthousiast bent terwijl je wel met wat reserves begon :-)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:05

Haha nou ik dacht al, daar heb ik nog niet eerder van gehoord dus ben wel benieuwd wat dat dan is.
Maar pompkracht dus :D

Ja ik vond het in het begin vreselijk :') Maar door de groep is het wel leuk. De groep is zelfs zo erg dat ze met de cardiofitness gezellig op de stoelen zitten te kletsen daar :') Gister ook weer, ik heb 3 apparaten gedaan die anderen volgens mij maar 1, ze begonnen fanatiek maar na het eerste apparaat plofte het daar in het midden op de stoelen neer en was het verder erg gezellig.

Ze hebben een BGT groepje? Vertel? Wie organiseert dat en op welke dagen en tijden?

Ik hou je op de hoogte maar ik vrees ervoor dat ze het uiteindelijk niet rond krijgen maar hoop het natuurlijk wel.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:33

Ja, ik ben toen aan t eind nog naar hun 'bureau sport' geweest, zal t even weer opzoeken!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:41

De sport en spel groep is op woensdag van 17.00-18.30

Sportclubdedeurdouwers.nl :-)

Volgens bureau sport waren de meesten qua conditie een aardige stap beter dan ik, misschien past t jou wel goed. Vind t alleen niet echt handig qua tijd, mijn man is vaak op woensdag tot laat aan t vergaderen en ik heb wel oppas nodig dan.. Maar als jij een poging gaat doen ga ik mijn best doen 't ook rond te krijgen!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:33

Zwemmen? Dat is nog mijn grootste schrik. Moet er niet aan denken iets in het water te gaan mankeren....hoe kom je er uit? Dan te bedenken dat ik altijd gedoken heb :+ zonder te weten dat ik wat mankeerde. :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:55

Ik hoor allemaal nieuwe dingen Dovish :')

een sportclub, bureau sport had ik ook nog niet eerder gehoord. Zal zo eens op die site kijken.

Woensdag is voor mij ook geen optie, niet die tijd iig. Maar misschien kunnen we wel wat anders gaan doen als je straks ook graag wat meer wilt doen?

Bavura typisch is dat he? Ik heb dat dan niet met zwemmen maar met hardlopen, dat durf ik niet goed alleen. Al heb ik dat oudjaarsdag voor het eerst weer gedaan.