Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:28

Een reiki healing is wat anders dan een reiki inwijding :)
Een healing is een behandeling, in dit geval door middel van reiki.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:29

LBLGypsyCobs schreef:
Een reiki healing is wat anders dan een reiki inwijding :)
Een healing is een behandeling, in dit geval door middel van reiki.

oeps sorry foutje verkeerd gelezen :P (het word al laat en donker :+ )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:38

:D
Héérlijk he, zo'n behandeling!! De eerste keer vroeg ze aan mij of ik een deken wilde. Dacht echt van HUH?? Nou, later wist ik wel waarvoor...... Op het moment dat ze haar handen ergens had, werd het daar super warm, maar als ze dan verder ging, kreeg ik het toch weer koud... :P

Ik ben geweest/ga naar de Uiting praktijk in Uitgeest. Is niet helemaal naast de deur voor mij, maar vind het het absoluut waard!
(het is ondertussen ook gewoon mede voor de gezelligheid :D )

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:30

Bij mij gebeurde er vooral rond m'n hoofd en bovenlichaam veel, soms ook best heftig.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:17

Kentaro schreef:
:D
Héérlijk he, zo'n behandeling!! De eerste keer vroeg ze aan mij of ik een deken wilde. Dacht echt van HUH?? Nou, later wist ik wel waarvoor...... Op het moment dat ze haar handen ergens had, werd het daar super warm, maar als ze dan verder ging, kreeg ik het toch weer koud... :P

Ik ben geweest/ga naar de Uiting praktijk in Uitgeest. Is niet helemaal naast de deur voor mij, maar vind het het absoluut waard!
(het is ondertussen ook gewoon mede voor de gezelligheid :D )

weet jij of de behandelingen daar vergoed worden door je verzekering? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:11

Heel veel verzekeringen wel!! Uiteraard tot een bepaald bedrag per jaar. Afgelopen jaar was er een hoop veranderd bij de verzekeringen en toen vergoedden er meerdere die dat voorheen deden het nu niet meer. Maar ze is lid geworden van een andere vereniging en nu wordt het weer door veel verzekeringen vergoedt! (ik zit bij Zilveren Kruis achmea en die dus ook, maar volgens mij wel in het aanvullende pakket!)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:41

Steekt vinger op. Ik ben ingewijd in Reiki 1 en 2, maar vind direct (1) toch fijner.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:24

oke ik zit bij univé, ik zal het eens natrekken :)
volgens mij ook tot een bepaald bedrag per jaar

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:40

Unive zou ik zo gauw niet weten (ga volgende week weer naar haar toe, kan het haar ook altijd even vragen :P )
Vandaag ging ik in het weiland op de grond zitten tussen de veulentjes. Er komen er al redelijk wat. Heb op een paar m'n hand kunnen leggen. Het leek wel of ze het nu al lekker vonden :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:35

En, al iemand verder met het kijken voor een cursus :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:14

@Kentaro: Nee, nog niet. Staat nog even in de ijskast... (even ontopic) mijn paardje staat inmiddels nu sinds gisteren weer een aantal uurtjes in de wei en blij dat hij was. Hield wel even mijn hartje vast :o .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:35

Voor de noorderlingen: voor Bokkers heb ik een korting op inwijdingen... :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:54

it_is_me schreef:
@Kentaro: Nee, nog niet. Staat nog even in de ijskast... (even ontopic) mijn paardje staat inmiddels nu sinds gisteren weer een aantal uurtjes in de wei en blij dat hij was. Hield wel even mijn hartje vast :o .

*\o/* *\o/* *\o/* Wat super om te horen!!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:33

Ik heb vandaag cursus gehad en ik ben nu echt heel blij dat ik het gedaan heb! Deze vrouw kende ook nog eens de mensen waar ik werk, dus dat is dan ook allemaal weer leuk en "toevallig" (toeval geloof ik eigenlijk al lang niet meer in, ik geloof namelijk dat sommige dingen zo moeten zijn :) ) Veel opdrachten mee gekregen en dan met name mezelf iedere dag een reiki behandeling geven (ik moet meer aan mezelf denken!)

Tijdens de inwijding voelde ik ook echt de energie door mijn handen stromen en toen ik mijn handen op haar schouders legde voor ontlading, voelde ik het er ook echt weer uitstromen. De cursusgeefster voelde toen meteen dat ik een hele krachtige energie heb, misschien zelfs wel meer dan dat ik zelf denk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:42

Ik ben er trouwens achter dat ik kan magnetiseren waarschijnlijk.
Voel duidelijk energie, en ik kan lijkt wel energie verzamelen tussen mijn handen.
Dan beginnen mijn handjes te knetteren, en dat kan ik ergens op los laten.
Op een arm, been whatever. Dan knettert dat lekker mee.
Ik hoef mijn hand maar ergens boven te houden en het gebeurt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:44

Wat mooi Femke!

Apart moonfish!

Ik heb ooit begrepen dat Reiki en magnetiseren niet samen gaan, weet iemand hier meer over of is het onzin?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:46

Het verschil is geloof ik in welke energie er gebruikt wordt.
Eigen energie of kosmetische energie ofzoiets.

Ik heb een Sorag cursus over Magnetiseren, maar die ligt bij een kennis momenteel.
Hopelijk heb ik die snel terug.
Verder voel ik ook energie in edelstenen, als iemand de steen gedragen heeft voel ik wat diegene voelt of waar iemand pijn heeft. :+
Beetje weird, maar het is echt zo. :')

Hier staat kort samengevat iets, Reiki is aangeleerd en magnetiseren niet?
http://paranormaalheelnormaal.webs.com/ ... iseren.htm

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:14

Hoi allemaal,

Heb inmiddels het hele topic doorgelezen..Op de één of andere manier blijft reiki steeds op mijn pad komen, maar is het er nooit van gekomen hier echt mee bezig te gaan.
Vroeger had ik vaak oorontsteking en verging dan van de oorpijn, mijn vader is een zeer nuchtere kerel en he-le-maal niet van de reiki of spiritualiteit, maar als hij mijn oor dan vast hielde, viel ik in diepe slaap en daarna was de oorpijn weg.
Jaren later zijn we verhuisd en de buurvrouw blijkt reikimaster te zijn en heeft me hier in de loop der jaren het eea over verteld en ook de mogelijkheid geboden om bij haar reiki te volgen, echter is dit tot nu toe steeds op momenten gekomen dat daar even het geld niet voor was.
Met mijn paard heb ik ook gemerkt dat dit erg fijn is wanneer hen reiki gezonden is (Ha Ilse, jij ook hier?;)) en dit een stuk rust en berusting heeft gegeven.
Op het moment ben ik zelf ook weer bezig met het 'iets meer willen' en dan met name voor mezelf. Ik slaap al járen erg slecht (3-5 uurtjes per nacht met onderbrekingen), met Melatonine gaat het inslapen goed, maar wordt ik 's nachts wakker, ben ik vaak onrustig in mijn hoofd en heb ik darmklachten. Om mezelf het stukje rust te geven en gunnen, ben ik toch weer terecht gekomen bij reiki. Daarnaast vind ik het erg fijn wanneer ik hiermee iets voor mijn dieren kan betekenen.
Nu weet ik wat mijn buurvrouw vraagt, maar wat zijn ongeveer de kosten voor een behandeling en voor een cursus? Hoe gaat dat verder in zijn werk? Is dit altijd met anderen of individueel?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:34

moonfish ik denk dat je kosmisch bedoeld ipv kosmetisch.

Ik heb altijd begrepen dat iedereen reiki heeft, maar dat het niet bij iedereen kan stromen en dat daar dan die cursussen voor zijn.

Ik denk dat die prijzen wel verschillend liggen, rosita.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:38

Foutje! _O-

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:37

LBLGypsyCobs schreef:
Ik denk dat die prijzen wel verschillend liggen, rosita.

jup, juist daarom vraag ik me af wat reeel is en wat niet.. omdat er zóveel verschil inzit....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:59

Let wel heel goed op bij magnetiseren, dat je dingen heel goed leert afgeven/los laten!!! Anders gaat het echt ten koste van jezelf!!
Dat vind ik een heel groot voordeel van reiki, je geeft iets/iemand energie, maar niets ten koste van jezelf!

Prijzen voor cursussen en aantal mensen scheelt heel erg! Waar ik het gedaan heb, zijn hele kleine groepjes. Ik heb een keer een cursus gehad met 2, m'n reiki 2 zelfs alleen :D en m'n 3A met z'n drieeen.
M'n 1 was 125,00 (1 dag, inclusief boek, lunch en koffie/thee en lekkers tussen door), m'n 2 150,00 (zelfde verhaal) en m'n 3 dacht ik 255,00 (2 dagen incl.)
Prijzen voor behandelingen varieren ook heel erg.

Femkee, wat leuk dat je je cursus hebt gedaan!!! Je zult er echt geen spijt van hebben en het mooie gevoel wordt alleen maar sterker!! Bij mij kwam mezelf 'echt' behandelen er steeds niet van :o Maar doe het nu iedere avond voor het slapen gaan of bijvoorbeeld als ik eventjes zit. Werkte voor mij beter dan 'verplicht' en behandeling geven, maar dat is natuurlijk voor een ieder anders!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:03

Rosita: kosten zijn verschillend per master. Voor reiki 1 vraag ik 120 euro (2 dagdelen), voor 2 vraag ik 130 euro, voor 3A 140 euro en 3B 150 euro. Bij 3B ben je ook master en kan je inwijdingen doen, je krijgt dan ook je mastersymbool. Bij 3B zit ook een "stage" inbegrepen.. je kijkt dan mee als ik inwijdingen doe en bij jouw eerste (paar) inwijding(en) ben ik er ook bij, als een soort van mental support... :)

Mijn eigen inwijdingen heb ik 1 op 1 gehad met mijn master, alleen mijn inwijding voor reiki 2 heb ik samen met 1 andere dame gekregen. De master had dan voor "oefenpersonen" gezorgd.

Als ik een inwijding doe, dan doe ik dat 1 op 1, dus een soort van "privéles" zeg maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:05

Ik kom me ook even melden.

Hebben jullie hier allemaal Usuï reiki of zitten er ook mensen tussen die Tera Mai hebben gedaan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:10

Hoi! Ik de usui!