stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:25

Hmm da's jammer. Ik sport veel & kleed me dus vaak om. Om het over het zwembad, sauna en douche nog niet te hebben. Kan me voorstellen dat 'ie dan geen 7 dagen blijft plakken. Icm zonnebank leek het me ook lastig :')

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:25

Ik ben benieuwd.
Heb besloten te stoppen met de pil. Was al terug gegaan van sterdil naar mycrogynon omdat ik bij die goedkopere versies veel last had van tussen tijdse bloedingen en ontzettend veel pukkels kreeg!
Heb allerlei klachten waarvan ik vermoed dat het van de pil vandaan kwam, maar mijn huisarts neemt me niet serieus. Dus na overleg met m'n vriend toch gestopt.
Ben benieuwd of m'n klachten nu langzaam gaan verdwijnen en of ik weer de cyclus had die ik had voordat ik aan de pil begon. Die was namelijk super regelmatig: 4 weken - 2 dagen :P Dus hoop dat dat wel weer terug komt :)

Zwitsal

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:39

van die stediril30 had ik trouwens ook enorm veel bijwerkingen..
was bijv echt emotioneel compleet instabiel.. zat soms ineens te huilen zonder dat ik snapte waarom ik huilde.. ik voelde me ook helemaal niet lekker (algehele malaise idee) toen ik die variant slikte.
maar vooral van die emoties werd ik doodmoe.. ik snapte niets meer van mezelf..

terug gegaan naar de apotheek, doosjes weer ingeleverd (die gaan gewoon de prullebak in) en in de computer een blok laten zetten op mn pil zodat ie niet iedere keer automatisch de goedkoopste nam maar dat ik echt de microgynon kreeg. binnen 2 weken oid was er niets meer te merken van die stemmingswisselingen ed.

ben nu trouwens ook eindelijk ongesteld (of nja, het gaat beginnen ergens vandaag..nu na 2 ibuprofen gaat t wel maar ik had vanmorgen flink last van die typische buikpijn). duurde wel lang..had het eigenlijk zaterdag avond/zondag ochtend verwacht..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:09

Als ik dit nu lees ben ik ook wel weer in voor de pil, dan de microgynon. had daar voor zover ik weet, nooit echt last van gehad namelijk. Tot die stediril dus weer kwam, maar nooit bedacht dat mijn buien e.d door de pil kwamen!
Ik moet zeggen dat ik nu behoorlijk energiek ben sinds 2 weken (stoppen met de pil) en nog nergens last van heb gehad. zelfs niet tijdens de menstruatie.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:23

Ik ben 2 maand geleden ongeveer gestopt met de pil. Zat niet lekker in me vel, gebeurde veel, was erg emotioneel etc. Nouja, ik was er klaar mee, heb toch geen vaste relatie meer, dus als voorbehoedsmiddel hoef ik het niet te doen.
Wat een opluchting was dat zeg, ik voelde me (ondanks echt nare omstandigheden) echt héél erg goed. Nu nog steeds, ben emotioneel een stuk stabieler, heb nog veel om me heen wat speelt, maar heb het idee dat ik er veel beter mee kan dealen. Ik hoop alleen nog steeds kilo's kwijt te raken, :') maar dat valt tegen hihi.

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 18:50

ik heb ook trouwens sinds ik de pil slik te vaak blaasontsteking.. nu al 3 maanden achter elkaar, het rare is zodra ik ongesteld ben dat de blaasontsteking ook weg is.. maar daarna gewoon weer terug komt.. elke keer antibiotica is ook geen optie.. of zou het komen door de regelmatige seks of bijde.. voor dat ik de pil gebruikte nog nooooit last gehad van blaasontsteking!! jullie ook bekend hiermee?

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:54

hier geen last van blaasontsteking

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:50

kellylero schreef:
ik heb ook trouwens sinds ik de pil slik te vaak blaasontsteking.. nu al 3 maanden achter elkaar, het rare is zodra ik ongesteld ben dat de blaasontsteking ook weg is.. maar daarna gewoon weer terug komt.. elke keer antibiotica is ook geen optie.. of zou het komen door de regelmatige seks of bijde.. voor dat ik de pil gebruikte nog nooooit last gehad van blaasontsteking!! jullie ook bekend hiermee?

Ik had dat juist precies andersom. Was ik ongesteld; dan had ik ook blaasontsteking! "Grappig" om te lezen dat jij hier ook last van hebt, maar dan andersom. Misschien lag dat dus ook wel aan de pil, nooit aan gedacht eigenlijk. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik ook geen blaasontstekingen meer....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:00

Hier geen blaasontstekingen (lucky me! nog nooit blaas ontsteking gehad!)

Ben dus nu 2 jaar gestopt, wat ik ook nooit met de bijsluiter heb kunnen verklaren is dat ik 's nachts 15 x moest gaan plassen (overdag uiteraard ook vaak).
Het namelijk niet kunnen ontdekken dat je meer vocht vasthoudt en dat zo nodig 's nachts met je
voeten op hoogte weer kwijt ging raken. (dus ook echt volle blaas, niet voor de kat zijn viool naar het toilet zet maar)
En als ik pech had werd ik 's morgens wakker (ook na 15 x 's nachts heen en weer lopen)
en als je dan net in de auto in de file zat,
waren blijkbaar je nieren wakker geworden en begonnen met nog een berg overtolllig vocht in je lijf
naar buiten te werken en in no-time was je in paniek op zoek naar een toilet.

Sinds het stoppen met de pil, hoef ik 's nachts nog maar 5 x of zo naar het toilet!
Jippie!!!!!
(Vind dat overigens nog meer dan zat, wil ook wel eens lekker een nacht gewoon slapen.....)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:22

OMG, moet je daar zoveel van plassen?! Ik ga ook zo'n 15x per dag naar de wc en dan heb ik dus idd ook echt een volle blaas.
's Nachts hoef ik gelukkig niet op te staan, dat moet rond half 6 's morgens pas.

Bij mij is het aantal toiletbezoeken nog niet minder geworden sinds het stoppen met de pil, gebeurde dat bij jou vrij snel of heeft dat even geduurd?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:27

Gebeurde vrij snel, maar hobbel 's nachts nog wel vaak heen en weer, maar al zoveel minder!
En met menstruatie wordt het weer hopeloos irritant, maar ja dat is niet de hele maand door.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:31

Ik ben nu zo'n 3 maanden geleden gestopt met de pil, maar overdag ren ik me nog steeds rot richting toilet.
Ben soms zo jaloers op m'n vriend die echt maar 3x per dag naar de wc hoeft :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:36

15x per dag naar de wc? 15x per nacht? my god.. ik zou naast het toilet gaan slapen.. wat een hel lijkt me dat
ik ga maar 2 a 3 keer per dag naar de wc (oke, ik drink ook te weinig.. als ik meer drink moet ik 4x oid naar de wc)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:42

Tsja, ik ben er inmiddels aan gewend. Al vind ik het 's avonds, als ik lekker op de bank zit, wel knap irritant dat ik zo vaak moet opstaan om naar de wc te gaan.
Ben wel heel blij dat ik er 's nachts niet uit hoef, ben nogal gehecht aan m'n nachtrust :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:47

Vankje schreef:
Tsja, ik ben er inmiddels aan gewend. Al vind ik het 's avonds, als ik lekker op de bank zit, wel knap irritant dat ik zo vaak moet opstaan om naar de wc te gaan.
Ben wel heel blij dat ik er 's nachts niet uit hoef, ben nogal gehecht aan m'n nachtrust :=

Enige waarvoor al die reclames tijdens een goede film dan weer wel handig voor zijn :D

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:53

idd dan zijn reclames het enige voordeel! voor de rest mag het van mij overal van de buis en internet af

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:45

Bugger. Waar ik zo had op gehoopt is helaas niet gebeurd, ben nou twee weken van de pil af en ja hoor, weer kramp en steken rechts onderin m'n buik. Oftewel, een eisprong die ik schijnbaar ontzettend moet voelen -O- Had gehoopt dat het uit zou blijven maar helaas... Dat is toch wel een enorm nadeel van niet aan de pil zijn.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:47

Berdien, heb je al eens iets homeopatisch geprobeerd? Ik ga ook door de grond van de pijn op dat soort momenten, maar heb een supermiddeltje gekregen wat ik nu al jaren slik (en ervoor zorgt dat de pijn zo goed als direct vertrekt!)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:49

Nee, meestal slik ik er niets voor en ga ik met een dekentje op de bank als ik thuis ben. Maar helaas, moet vandaag nog tot 20.30 werken. Ga zo wel een pijnstiller slikken, dit is geen doen.
Welk middeltje heb jij er voor?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:52

Ik weet de naam zo niet uit mijn hoofd maar kan het thuis even voor je opzoeken. Heel veel succes met werken, hoop dat de pijnstiller iets voor je doet :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:54

Graag :j

Het wordt echt steeds erger := Weet niet of het komt omdat ik sinds uhm.. 7? := jaar weer een eisprong heb maar DAMN wat doet dit zeer %)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:35

bij mij deed het ook megaveel pijn die eisprong! maar in ons geval wel handig om hem te benutten ;) alleen ik lag ook krom van de pijn hoor!
wel netjes dat je lichaam zn werk weer meteen oppakt, maar ja mag ook iets minder pijnlijk he.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:48

Jeetje, wist niet dat je daar ook last van kon hebben...

Ik ben ondertussen zo ong leeg aan t bloeden, tenminste zo voelt t..
Ben normaal eigenlijk nooit zo erg ongesteld als ik eens een stopweek hou.. Ben ook heel benieuwd hoelang mn menstruatie nu gaat duren, meestal is ie na 7 dagen van de stopweek nog niet helemaal over (ik heb altijd iets van 3 dagen op t eind dat t zo net niets is, of bijv een dag helemaal over en dan een dag later toch weer een beetje) is.. Dus als ik dan weer met een nieuwe strip begin dan stopt het zegmaar door de hormonen.
Ben benieuwd hoelang t nu blijft lekken zeg maar..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:38

Ja mocht ik ooit kinderen willen (na-ah, echt niet) dan weet ik wel wanneer we aan het werk moeten. Dat is ook echt het énige voordeel er van #)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:36

Nou, stopweek goed verlopen, alhoewel ik wel t idee had dat ik ong leeggebloed ben :p
Maar gisteren mn bloeddruk gemeten en hij is nu al (op dag 10 zonder pil) al gezakt.
Dus dat wordt denk ik definitief stoppen met (deze) de pil.