Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

P3TR4

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:39

Zo de bestanden staan op de computer :D, het is me uiteindelijk gelukt met uTorent :j !! Kijken of ik mijn Ipod nog ergens weer kan vinden ze erop zetten en dan morgen maar eens een poging wagen :D!!

Houden jullie je ook echt grotendeels aan het programma van om de dag hardlopen en dan dag 6 en 7 rust?? :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:58

P3TR4: nee ik zou eigenlijk morgen weer moeten, maar ik heb nog erge spierpijn, dus ik ga maandag pas weer. ik kijk een beetje hoe mijn lichaam is, anders probeer ik me wel aan het schema te houden

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:04

Begrijpelijk :j, denk dat ik de eerste dagen er ook wel mee te maken heb :'), en aangezien mijn paard iemand op zich moet hebben die lichamelijk goed in orde is := . Ga ik ook alleen hardlopen wanneer mijn lichaam dat toe laat :). Probeer om de dag en desnoods om de 2 dagen...

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 10:15

hey mensen :wave:
heb nogal een zware week achter de rug dus had ik bokt even links laten liggen. Maar nu ben ik er weer :D
Ik houd me qua lopen ook niet aan een schema. Doe gewoon wanneer het goed voelt. Ik probeer wel minimaal 3x per week, met rust ertussen. Soms geen rust als ik me gewoon helemaal prima voel.

Ga vanmiddag weer even lopen. Hoop de 2,7km te doen net als de vorige keer, en misschien 3. (was de vorige keer ook mn doel maar dat ging dus nogal mis ;) )

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 12:10

Nou heb net gelopen. Het ging erg goed ookal heb ik mezelf iets te ver gepushed denk ik ...
heb precies 3 km gedaan in 17:40. alleen in de laatste 20 meter kreeg ik overgeefneigingen, maar heb toch doorgelopen want ik moest en zou 3km :+
nadeel is dus dat ik aan het eind moest overgeven....
gelukkig zat er niet zo veel in mn maag :)

Ben ondanks het overgeef-gedeelte erg tevreden, maar denk dat ik nog wel even een paar keer deze afstand blijf lopen voordat ik er nog weer een schepje bovenop doe :P

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:12

Netjes hoor 3 km! Doe ik je nog niet na :+
Wou vandaag weer gaan lopen. Maar heb nog steeds last van mn enkel.. :( Denk dat ik toch even een paar andere schoenen moet gaan kopen..

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 12:26

denk je dat het daarvan komt dan?
wel balen dat je enkel niet meewerkt...

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:52

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:57

hoi
ik wil ook gaan starten met hardlopen.. naja ik ben vanmorgen gestart met hardlopen.
Mijn planning is tot en met 5 augustus 2 keer er dag 20 minuten fietsen (4 dagen per week) en dan de vrijdag en de zaterdag te gaan hardlopen. Doordeweek heb ik stage en ik moet er dus op de fiets heen.
Na 5 augustus ga ik naar een andere stageplaats en dan ga ik 3 keer per week hardlopen en 4 keer per wee iets anders doen (yoga of bodypump of touwtje springe ofzoiets).
Vandaag dus les 1 gedaan van start-to-run en ik vond het best wel even zwaar, 1 of 2 keer ben ik toch even gaan lopen tijdens het rennen (woon in een nogal heuvelachtig gebied). Maarja volgende keer beter!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:00

Ik heb mezelf gister een schop onder mijn kont gegeven en ga vanaf maandag hardlopen buikspieren en arm/been spieren.
Mijn planning:
23 juli een platbuikje hebben en een piercing zetten en een tattoo
hier voor ga ik doen:
Weer wielrennen, hardlopen, buikspieren en arm spieren.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:03

Ik ben bij les 16 van Evy :) Héérlijk. Het gaat goed! Kan het iedereen aanraden.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:04

Irene18 schreef:
Nou heb net gelopen. Het ging erg goed ookal heb ik mezelf iets te ver gepushed denk ik ...
heb precies 3 km gedaan in 17:40. alleen in de laatste 20 meter kreeg ik overgeefneigingen, maar heb toch doorgelopen want ik moest en zou 3km :+

Ben ondanks het overgeef-gedeelte erg tevreden, maar denk dat ik nog wel even een paar keer deze afstand blijf lopen voordat ik er nog weer een schepje bovenop doe :P

Ik wil niet banketstaaf doen, maar overgeefneigingen zijn echt een teken dat je veel te ver bent gegaan. Als je langer zo doorgaat, heb je kans dat je een blessure krijgt. Ook al lijkt het nu goed te gaan, luister naar je lichaam ;)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:05

lrtj_ schreef:
Mijn planning:

mmm, ik weet niet of dit zo verstandig is. je moet jezelf eigenlijk geen korte-termijn doelen stellen. dit kan al heel snel op blesures uitlopen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:13

MrUlbe schreef:
lrtj_ schreef:
Mijn planning:

mmm, ik weet niet of dit zo verstandig is. je moet jezelf eigenlijk geen korte-termijn doelen stellen. dit kan al heel snel op blesures uitlopen

Nee het gaat goed komen ik heb een korte tussenstop gehad toen ik goed opweg was ik heb namelijk een rugblessure gehad en ben het nu weer aan het oppakken. Mijn vader is semi-prof mounten biker en wielrenner dus ik heb goede beglijding van zijn fitnis instructeurs dus het gaat goed komen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:22

juist daarom zou ik extra voorzichig zijn. ook met goede begeleiding kan het enorm mis gaan.. mijn tip: luister héél goed naar je eigen lichaam

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:31

oke,
ja ik ga het weer rustig opbouwen en ik kijk hoe het verder gaat.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:46

_Rapido_ schreef:
Irene18 schreef:

Ik wil niet banketstaaf doen, maar overgeefneigingen zijn echt een teken dat je veel te ver bent gegaan. Als je langer zo doorgaat, heb je kans dat je een blessure krijgt. Ook al lijkt het nu goed te gaan, luister naar je lichaam ;)

Ben ik het mee eens ja :)

Ik ga vanmiddag beginnen met Evy. Ik deed eerst dat schema van Renate, maar dat ging mij echt te snel (ik heb echt geen slechte conditie, maar op een gegeven moment liep ik steeds vast omdat een paar trainingen mij gewoon te snel gingen, dat motiveert niet echt). Evy gaat wat langzamer, dus ben benieuwd. Is er ook ergens een schema wat je steeds gaat lopen met Evy? Dus dat je van te voren kunt zien hoe lang je gaat rennen en hoe lang lopen etc.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:52

Mijn eerste lesje zit erop, moet zeggen hij viel mij mee. Ben benieuwd of ik er morgen nog iets van voel :'). Op naar overmorgen :)

Schema is te vinden op de site rennenmetevy

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:53

Dankje, maar die doet het niet.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:02

Hmm wellicht dat te vinden via google?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:06

dan moet je die site nog een paar keer proberen, bij mij deed hij het eerst ook niet.
Na 3 keer deed hij het wel.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:54

Hmm ..las iets over overgeven... lijkt niet echt de goede manier :=

Ik heb vandaag les 7 gelopen, was bij de 4 minuten even doorbijten, maar na de les heb ik zelfs nog 30sec voluit gesprint! had energie over, haha :P

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:08

Ik ga morgen weer, les 26! Hopen dat dat wat makkelijker gaat dan les 25 vrijdag!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:48

Succes :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:07

Ik meld me ook even in dit topic. Zit er aan te denken om binnenkort te beginnen met hardlopen, dacht zelf aan Start To Run.

Heb binnenkort weer een maand examens, dus dan kan ik 's ochtendsvroeg wel eens even gaan rennen, doe ik toch nog iets aan bewegen. :P
Als ik het volhoud tenminste, ben echt een slechte hardloper eigenlijk, langere afstanden tenminste. Krijg het snel benauwd (vroeger had ik een soort inspanningsastma). Ga het denk ik maar gewoon proberen. :D

Heb alleen geen hardloopschoenen, maar ik denk dat tennisschoenen ook wel voldoen?