Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:59

30 seconden tussen de sets en ongveer 2 minuten tussen de oefeningen.
Mooie buik op die foto idd!! :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:04

Zo'n buik als op die foto zou ik niet willen. Jullie wel allemaal? Of je vindt het gewoon mooi?
Voor mij mag het iets minder.

Ik volg dan toch maar missfitness haar raad op en ga om de andere dag buikspieren doen en niet elke dag. Misschien eens kijken of ik geen oefeningen vind voor mijn armen op de dagen tussendoor. :)

missfitness

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:08

Heb je gewichten thuis? Dan kan je oefeningen voor je armen thuis doen. Wat wil je precies bereiken met je armen? Slanker, strakker, gespierder?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:33

Ik denk dat we maar 2 gewichten hebben. Hoe zwaar ze zijn weet ik niet meer, maar in ieder geval niet zwaar. Was destijds voor m'n broer.
Ik zou ze gewoon iets strakker willen, ik wil geen flubber tricepsen onder andere. :P

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:07

Even een stipje, eind middag kom ik terug, maar ik mag het topic niet uit het oog verliezen O:)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:52

Katyatje schreef:
Zo'n buik als op die foto zou ik niet willen. Jullie wel allemaal? Of je vindt het gewoon mooi?
Voor mij mag het iets minder.

Oh ja en ja hoor :) Ik vind 'm en mooi en zou het zelf ook wel zo willen. Maar ik heb er denk ik niet genoeg tijd voor over.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:09

Goed, daar ben ik dan echt, wat een leuk topic! :D
Ik meld me! Al vaak wat gedaan op eigen houtje,
maar nu zal ik dat schema eens gaan volgen. Ik wil eigenlijk over het algemeen wat meer spieren krijgen,
ik ben 17 jaar en mijn spieren laten meestal te wensen over haha, eigenlijk bij alles :')

Nog een buikspieroefeningen-tip: ga hoepelen! :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:22

Ooh hoepelen vind ik fantastisch. <3 Helpt dat echt?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:41

Ik vind van niet, ik heb wekenlang elke dag wel een uur gehoepeld, maar merkte geen verschil. :n

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:42

Misschien verschilt dat dan per persoon..
Mijn heupen werden er in ieder geval wel soepeler van,
eerst kon ik niet meer hoepelen, nu wel weer :P

Maar misschien geldt bovenstaande ook wel voor hoepelen..
Elke dag heeft meestal niet zoveel zin.. Laat staan een uur..
Weetje hoe lang een uur is trouwens, dat red ik nooit :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:48

Bovenstaand is vanwege de verzuring van je spieren. Bij hoepelen voelde ik überhaupt niets aan m'n spieren, dus of ik het nou om de dag deed, één keer per week of dagelijks maakte geen verschil. :n

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:53

Als ik een hoepel had zou ik nu staan hoepelen, maar helaas... Echter een uur aan een stuk zie ik me ook niet doen hoor. :P
Ga zo meteen de 8min abs weer doen!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:57

Heb nog spierpijn van mijn eigen buikspieroefeningen van gisteren :+
Dus morgen ga ik al jullie leuke dingetjes proberen :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:03

De manier om buikspieren sterker te maken is door ze gericht te trainen, met verschillende oefeningen en tijdens elke rep aan te spannen en 2 sec vasthouden. Trainen, trainen, trainen, dan krijg je strakkere of gespierdere buik.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:09

Ik weet niet of ik het hier mag vragen.. Maar ik denk aan je reacties te lezen dat je het wel weet..
Hoe train je je armspieren? Ik kan eigenlijk niet opdrukken, daar zijn mijn armen niet sterk genoeg voor,
ik kan niks eens naar beneden gaan zegmaar :+ Weet je hoe ik ze wel kan trainen?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:12

Marijke_1995 schreef:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen.. Maar ik denk aan je reacties te lezen dat je het wel weet..
Hoe train je je armspieren? Ik kan eigenlijk niet opdrukken, daar zijn mijn armen niet sterk genoeg voor,
ik kan niks eens naar beneden gaan zegmaar :+ Weet je hoe ik ze wel kan trainen?

Hier nog zo een. Als er iets is dat ik echt niet kan dan is het opdrukken. :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:17

Doe je opdrukken op je tenen of knien? Op je knien is het lichter en begin daar mee. Als je 1x of 2x kan, probeer je doel bij stellen door over 1 of 2 weken 3x te kunnen, enz enz..
Heb je gewichten thuis? Ga met de rug op de grond liggen en druk met je armen de gewichten steeds omhoog. Dit zijn simpele oefeningen en zo er zijn tig soorten.
Zowel opdrukken als de oefening met gewichten zijn vooral voor schouders en borstspieren.
Voor je armen (biceps en triceps) doe je weer andere oefeningen met gewichten. Voor alle spieren geldt dat je ze moet trainen, sterker maken, met weerstand (gewichten).

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:20

@ Katya: Jeej, een lotgenoot haha *\o/*

Op mijn tenen kan ik het totaal niet, op mijn knieën nét 2x, dus dan zal ik vanaf daar maar verder gaan :j
Gewichten hebben we inderdaad wel, ga ik ook proberen! Dankjewel! :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:26

Een goede oefening voor je achterarmspieren. Steun met je handen op de zitting van de stoel, je benen geknikt met de voeten op de vloer en laat je vervolgens zakken zo ver je kan komen met je kont tot bijna op de grond. En dan weer omhoog. De houding tijdens deze oefening is eigenlijk net alsof je op de stoel zit, alleen dan steunend met je handen op de zitting. Snap je me nog? Beetje moeilijk uit te leggen. De oefening heet dippen.
Een variant om het zwaardet te maken is je benen gestrekt. En nog zwaarder is je benen op een andere stoel recht voor je. En nog zwaarder is gewicht op je bovenbenen leggen. Maar dit is nog lang niet aan de orde.
Laatst bijgewerkt door missfitness op 29-04-12 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:31

Oké, dat kan ik dan oa doen op de dagen dat ik geen buikspieren doe! Zal ook maar op m'n knieën beginnen. :) En dan ga ik morgen eens de gewichten zoeken voor mijn armen.
Ik snap wat je bedoelt misfitness. Dat lijkt me lastig! Maar bedankt voor de uitleg, ik ga het zeker proberen.

Net buikspieren gedaan en ook even de 8min legs meegenomen. :P Van die laatste voelde ik bijna niks tijdens de oefeningen. Maar ik merk wel dat het soms een paar keer vraagt eer je de goede houding/beweging te pakken hebt.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:38

Dippen is niet lastig, hij kan zwaar zijn. Als ie niet duidelijk is moet je het zeggen dan zoek ik een plaatje.

Weet wel hoe je met gewichten om moet gaan. Ik bedoel, je moet geen blessures oplopen. Meestal is uitleg in de sportschool de beste manier maar dat moet je er wel voor over hebben.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:47

Ik heb een tijd zitten denken aan sportschool. Heb ook een hele tijd meegelezen in het topic krachttraining voor vrouwen, vandaar. :) Maar sportscholen zijn duur en het doorzettingsvermogen ontbreekt me om aan zoiets te beginnen en vol te houden. Stel nu dat ik thuis heel fanatiek zou worden en meer wil bereiken dan zou ik het wel weer overwegen. Maar zover zijn we nog niet.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:08

Je zou eerder denken dat het doorzettingsvermogen thuis minder is dan op de sportschool omdat je thuis vrijblijvend traint en op de sportschool eigenlijk een soort stok achter de deur hebt.
Het voordeel van de sportschool is dat je sneller resultaat zal zien dan thuis en dat geeft voor de meeste mensen weer motivatie om door te gaan.
Maar niks moet, je bent zelf baas en het is natuurlijk fijn als je thuis ook kan trainen op je eigen niveau. En er zijn mensen die door thuis trainen ook hun doel hebben bereikt, dus het is zeker niet onmogelijk.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:38

Zie nu pas dit topic!
Ben nu een week bezig met buikspier oefeningen.
Wil graag weer strak de zomer in!

Doe nu om de dag oefeningen (heb de site even door gelezen maar ben de namen van de oefeningen al weer vergeten) en om de dag hoelahoep bewegingen voor 2 minuten (ziet er stom uit maar schijnt ergens goed voor te zijn :') )
Zie nog niet zo veel verschil maar dat zal vast nog even duren!
Leuk dit topic want ik heb al veel tips gelezen!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:39

Hier een tijdelijke afhaker haha :+
zit heerlijk op de camping en daar dommelen de oefeningen bij in.
maar wel gisteren 2,5 wezen mountainbiken, vandaag veel gelopen. dus houdt ergens op, volgende week ga ik weer heerlijk aan de slag..

nu even vakantie vieren :j