Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ik wil graag een 2e.
benangelique schreef:Dat klopt moonfish. Zeker als er iets is met je kindje realiseer je je dat
Situation schreef:Dit is een goedgekeurd schaduw account
Hallo iedereen, alvast bedankt dat je mijn verhaal wil lezen.
Sinds een week weet ik nu dat ik zwanger ben. Ik kan het nog weg laten halen, maar dit is tevens mijn probleem. Wat wil ik nou?
Onze situatie om een kind te krijgen is perfect. Maar ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wil. Zelfs tot een lichte haatvorm aan toe. Kinderen die vallen? Hadden ze maar uit moeten kijken. Kinderen die huilen? Vingers in mijn oren en ik denk: Laat het alsjeblieft ophouden!
Mijn vriend wil het onwijs graag houden. En doet er alles aan om mij -onbewust- over te halen. De grootste en enige vraag waar ik mee zit is, word ik gelukkig van een kind? Zal ik er wat voor gaan voelen, of zal ik het alleen als last zien?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en graag zou ik ervaringen lezen wat betreft de volgende situaties:
-Goede situatie om een kind te krijgen, moeder pleegt abortus. Hoe reageert de man? (die het wel wil houden)
-Je hebt altijd gezegd geen kind te willen, bent per ongeluk zwanger geworden en hebt het kind toch gehouden. Is dat een goede keus geweest?
-Hoe verandert je situatie als je een kind krijgt, heb je nog tijd voor jezelf, hoe duur is alles, is de relatie tussen vader en moeder er beter op geworden?
-Vrouwen die een postnatale depressie hebben gehad, hoe ga je hiermee om en hoe is het goed gekomen?
Dit mag ook via PB.
Hou het aub netjes, meningen over abortus mag uitgesproken worden, respecteer elkaars mening.
Iemand die mijn situatie herkent dit graag niet in het topic zetten maar mij even PB-en.
Vragen mogen altuhd gesteld worden, heb het idee dat ik een hoop vergeet, maar mijn hoofd loopt momenteel ook over!

Situation schreef:Mijn vriend wist altijd al dat ik geen kinderen wil... Dat wist hij al voordat we een relatie kregen. Hij dacht van, ach ze is nog zo jong, over een paar jaar wil ze wel.
Ik denk echt dat ik niet gelukkig ga worden met dit kind, en het kind niet met mij. Voor mijzelf heb ik de beslissing gemaakt, de enige die mij in twijfel brengt is mijn vriend.
Ik denk dat beide keuzes fout zijn. Met abortus stoot ik mijn vriend onwijs voor zijn hoofd en gaat onze relatie misschien over, als ik het hou zit ik met een kind die ik vaker als last dan lust zal ervaren, met de gedachte "als papa het niet wilde was je hier nu niet". In allebei de gevallen zullen er verwijten gemaakt worden, en abortus is hetgeen dat mij beter lijkt. Want uiteindelijk ben ik "hoofd verantwoordelijk" voor het kind.
En ik heb geen zin om mijn vrijheid op te geven en zo'n grote verantwoordelijkheid te nemen.
) VeerenAshley schreef:@Bijna alle hierbovenstaande posters: Jullie zijn hier bezig om een voor jullie volslagen onbekende over te halen een ongewenst kind te houden (wat nog helemaal geen kind is trouwens!). Vinden jullie nu echt dat je dit kunt maken?
Sammie schreef:VeerenAshley schreef:@Bijna alle hierbovenstaande posters: Jullie zijn hier bezig om een voor jullie volslagen onbekende over te halen een ongewenst kind te houden (wat nog helemaal geen kind is trouwens!). Vinden jullie nu echt dat je dit kunt maken?
1. ts vraagt om advies, dan krijg je advies van allerlei gading dus kunnen ze dit maken? Euh jaa.. dat advies hoort er immers ook gewoon bij. Het is nu eenmaal realiteit dat er mensen zijn die er zó overdenken. Logisch dat je hun geluid ook zult horen. Struisvogelpolitiek hoort elders thuis. Zij hebben net zoveel recht om hun mening te geven als iemand die abortus/adoptie/houden enzovoort prima of oké vinden.
2. het is mij niet helemaal duidelijk hoe ver ts precies is, maar vanaf 5-6 weken is er al een hartslag en zijn alle belangrijke functies al aangelegd. Er zijn zelfs geluiden/onderzoeken die zeggen dat het opslaan van informatie/ontwikkeling in de hersenen/ een soort van bewustzijn dan al begint. Er zijn beelden van abortussen (in later stadia dat wel) dat een baby de tang zelfs ontwijkt. Een 'kind' zonder besef of gevoel zou dat niet doen. http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/7
3. als ts daadwerkelijk abortus wil laten plegen is dat uiteindelijk háár keuze (of hun keuze). Dat is een beslissing die alleen zij kunnen maken, daarom zei ik al eerder de beslissing is moeilijk, maar eigenlijk nooit verkeerd. Mijn inziens er dan wel voor zorgen dat je in de toekomst niet meer zwanger raakt. Zodat je die keuze niet nogmaals hoeft te maken, tegenwoordig zijn er legio aan mogelijkheden om niet zwanger te raken.
gohya schreef:Ik heb een miskraam gehad en de krampen die je dan hebt zijn héél heftig.
Veel pijnlijker dan de krampen die je soms hebt bij de menstruatie.Je bent er ook ziek van en je kan amper lopen.
Rinske schreef:Ik heb ook buikkrampen gehad ( en zelfs hevige bloedingen). Buikkrampen zijn vrij normaal omdat je baarmoeder heel hard aan het werk is.
gohya schreef:Rinske schreef:Ik heb ook buikkrampen gehad ( en zelfs hevige bloedingen). Buikkrampen zijn vrij normaal omdat je baarmoeder heel hard aan het werk is.
Maar hevige bloedingen zijn toch niet normaal??
Ging het wel goed dan toen je die hevige bloedingen had?
@Boras
Ligt het er niet aan hoe láng je zwanger bent als je een miskraam krijgt?dat je bij een paar weken zwangerschap minder last hebt van die krampen?Bij mij waren die krampen weeën zeg maar.Ik was toen een maandje of 2/3 zwanger.Ik wist toen niet eens dat ik zwanger was,ik wist ook niet wat me overkwam.Totdat ik wat in de w.c. zag liggen,een 'mensje' van een aantal cm's.
Denk er tot op heden nog steeds aan dat ik een 'mensje' door de w.c. heb gespoelt!
gohya schreef:HolyPope schreef:Wat fijn gohya dat je dit met ons deelt, maar ik had het liever niet geweten.
Ow SORRY,was echt niet mijn bedoeling.Ik stond er niet bij stil dat sommige dat liever niet horen.
Stom van me.