Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:49

Ik hoor ook weleens als ik zeg van dat ik mezelf net iets te dik vind in vergelijking met hoe ik was toen ik nog 36 km per dag fietste, dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen want ik heb al een goed figuur.
Ook moet ik uitkijken met zeggen dat ik er eigenlijk wel 3 kilotjes af wil, om dan net weer een strakker buikje te hebben.
Het zit in de menselijke aard te vergelijken, te oordelen enz. Maar ik denk dat het een stuk makkelijker is, als iedereen het oordelen en veroordelen loslaat. Dan zullen er minder problemen zijn. :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:00

barbara28 schreef:
Fijn is dat he! Ik ben tevreden met mijn figuur, gezond BMI, maat 40, wat voor sommige misschien dik is, maar ik vind dat met mijn lengte van 1.76 prima. Maar...ben 30 kilo afgevallen een tijd geleden en moet nu onwijs veel laten om zo te blijven. Was ik laatst met iemand lunchen, zegt ze "jij hebt makkelijk praten, jij bent slank". Euh...makkelijk praten.... ik moet bijna alles laten om niet weer dik te worden..

Goed zeg! Ik ben zelf ook 1.76 en wil er nog 5 kilotjes af (het liefste 10 maar dat gaat me never nooit lukken :+ ).. En dat laten heb ik ook hoor want anders zit het er zo weer aan! En dat het heel moeizaam er af gaat nu.

Kana schreef:
Nog zo'n dooddoener, komt vast van mensen die zelf geen wilskracht genoeg hebben om af te vallen? Lekker makkelijk.
Vind het heel knap van je trouwens.

Bedankt!

Af en toe zit ik vol verbazing te kijken van de excuses die de mensen verzinnen. :') Altijd maar klagen en dan wel een doos magnums en een zak chips naar binnen werken.. Maar volgens hun smelt het er bij mij af door de zon :j En nu ik weer "redelijk" op gewicht ben en opnieuw aan een dieet ben begonnen voor de laatste kilo's krijg ik de opmerkingen of ik aan anorexia lijd of dat ik nu wel niet slank genoeg ben. Of de opmerking: "Nou dat zul je niet zeggen, ik geloof het niet" Omdat ze dan geen vellen of een uitgelubberde buik zien. Maar dan krijg ik direct erachter aan "Komt omdat je jong bent dan veert je vel sneller mee terug". Dat ik me kapot zweet in de sportschool wordt dan voor het gemak maar vergeten... :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:09

@barbara28
Ik denk niet dat je dat wil weten hahaha
Ok, weinig tot niet ontbijten (hooguit een cracker/wat yoghurt), tussen de middag 1 a 2 crackers met (smeer)kaas of rauwe ham.
Ik let op koolhydraten, dus weinig brood/aardappels/patat enz. Ik eet wel gebakken/gekookte/geklutste eieren (liefst met iets of veel van kaas/spek/ham/tomaat/champignons/ui). Ook eet ik wel voldoende groente (ben ik gek op) en vlees.

Vanaf mijn 6de ongeveer ontbijt ik al niet meer (of iig niet vaak). Daar is later ook het overslaan van het middageten bijgekomen. Doordat ik al echt jaren een scheef eetpatroon heb gehad, weet mijn lichaam niet beter. Toen ik kids kreeg ben ik netjes (volgens het boekje) 3x per dag met ze gaan eten. daar kwam ik al van aan, daarnaast kreeg ik helaas ook nog een postnatale depressie wat (ook door de medicijnen) ervoor zorgde dat ik van 57 kilo uitgroeide naar 80/82 kilo. Toen ik op dieet ging groeide ik naar de 88 kilo.

Ik ben eind november begonnen met mijn oude eetpatroon en woog begin februari 66 kilo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:26

weet je wat het grootste probleem is?
mensen hebben nu eenmaal de neiging zich overal mee te bemoeien, overal een mening over te hebben en vooral zeer zwaar de neiging om te denken dat die mening van levensbelang is voor de rest van de mensheid en deze dan ook zeker gehoord moet worden

iemand die naar het magere neigt heeft anorexia, iemand met wat kiloos te veel eet te veel en ga zo maar door...
het jammere is alleen dat de mensen die de opmerkingen over eventuele eetstoornissen krijgen zich afreageren
de mensen die opmerkingen over een maatje te veel volgens het boekje krijgen reageren het weer af
en zo kunnen we met zijn allen lekker op elkaar blijven hakketakken over zinloze dingen ipv gewoon te zorgen dat je als persoon een beetje blij bent met je zelf .
waarom zou je je druk gaan maken over wat een willekeurig iemand over je vind/zegt?
jij weet hoe het zit, de mensen die er toe doen (de mensen die dicht bij je staan) weten hoe het zit en respecteren en waarderen je om wie je bent ...wat doet in vredesnaam de rest van de wereld er dan nog toe??

Wamhorse

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:31

Hiero een stille meelezer. Maar wou nu toch even melden dat ik het eens ben met Sonja_vR . Uiteraard moet je je niets aantrekken van wat een ander vind en of zegt maar helaas in de praktijk gaat dat moeilijk.

Ik snap de meiden hier heel goed. Zelf ben ik circa 1.64 en weeg de ene keer beneden de 50 kilo en in goede conditie iets rond de 52. Dit heeft helaas met mijn gezondheidstoestand te maken en is dus niet voor de lol. Ook ik kom met enige regelmaat vervelende opmerkingen tegen helaas vaak ook redelijk kwetsend. Door mijn kleine formaat heb ik ook geen mega tieten en er zijn altijd wel kerels die daar een banketstaaf opmerking over maken. Dat is pijnlijk en ik kan me zo voorstellen dat als dit op een regelmatige basis tegen je gezegd word, dat je er dan wel tikkel onzeker van word. Moraal van dit verhaal. Ik wou maar dat een ieder wat toleranter zou zijn tegenover dik/dun mooi of lelijk want het kan van beide kanten soms zo'n pijn doen.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:35

-
Laatst bijgewerkt door Roozzy op 06-03-12 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:36

Ook hier wel eens wat opmerkingen. Ik ben 1,72 m. en weeg nu 58 kg. Zelf ben ik er helemaal tevreden mee, want ik zit goed in mijn vel en eet meer dan genoeg. Ondanks dat moet ik juist opletten dat ik niet teveel afval.

Gelukkig krijg ik niet vaak opmerkingen, maar soms als ik weer mijn bord vol gooi of een hele zooi boterhammen op tafel leg, zitten mensen mij raar aan te kijken en te vragen waar ik van plan ben om dat te laten. En ook op mijn cup B krijg ik genoeg opmerkingen. Maarja, het is misschien niet zoveel tegenwoordig met grote cupmaten, maar ik roep gewoon tevreden dat ik tenminste zonder sportbh of uberhaupt zonder bh kan paardrijden zonder last te krijgen.

En zolang ik tevreden ben en lekker in mijn vel zit, zoeken die mensen met opmerkingen het maar lekker uit. Ik voel mij goed en daar doe ik het voor :)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:39

@Ashley5,

Dat is de juiste insteek. Wou dat er meer mensen inclusief ikzelf net als jij wat meer lak eraan zouden hebben.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:50

Ik snap niet dat er zoveel afgunst is nu alleen al hier in dit topic... Ik heb niet eens alles doorgelezen maar lees hier ook alweer een hoop verwijten naar de 'dikkere' mensen... Als we nou ons allemaal in elkaar waarden laten? Ooit bedacht dat overgewicht ook door een ziekte kan komen? Dat je zo hard kunt lijnen als je wilt maar je nooit dat maatje 36 zult krijgen? Zo ook dus met ondergewicht; kan ook een medische reden hebben, snelle stofwisseling etc.

Ik al dikker persoon heb nooit commentaar op dunnere mensen alleen dat ik het bewonder en graag ook slanker zou willen zijn. Maar van de dunnere mensen krijg ik vaak zat commentaar. Zo hebben we allemaal wat, dus nogmaals laat elkaar lekker in elkaars waarde. Ook ik heb dus als dikker iemand dit topic aangeklikt omdat ik ook wel wil weten wat er omgaat in de 'dunnere' mensen, vind het dan erg jammer dat er gelijk word afgegeven op de 'dikkere' mensen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:56

lovehaffie schreef:
Ik snap niet dat er zoveel afgunst is nu alleen al hier in dit topic... Ik heb niet eens alles doorgelezen maar lees hier ook alweer een hoop verwijten naar de 'dikkere' mensen... Als we nou ons allemaal in elkaar waarden laten? Ooit bedacht dat overgewicht ook door een ziekte kan komen? Dat je zo hard kunt lijnen als je wilt maar je nooit dat maatje 36 zult krijgen? Zo ook dus met ondergewicht; kan ook een medische reden hebben, snelle stofwisseling etc.

Ik al dikker persoon heb nooit commentaar op dunnere mensen alleen dat ik het bewonder en graag ook slanker zou willen zijn. Maar van de dunnere mensen krijg ik vaak zat commentaar. Zo hebben we allemaal wat, dus nogmaals laat elkaar lekker in elkaars waarde. Ook ik heb dus als dikker iemand dit topic aangeklikt omdat ik ook wel wil weten wat er omgaat in de 'dunnere' mensen, vind het dan erg jammer dat er gelijk word afgegeven op de 'dikkere' mensen.

Ik denk niet dat het zo bedoeld wordt lovehaffie ;) Tuurlijk zijn er mensen met een stofwisselingsziekte of niet eens een stofwisselings ziekte maar gewoon een te trage stofwisseling.

Ik ben zelf ook veeeeel te zwaar geweesd. En nog steeds. Maar het lijkt tegenwoordig een hype om te smijten met stofwisselingsziektes (terwijl dit niet eens erkend is) , erfelijke aanleg, zwarte botten etc maar dan wel veeeeeels te veel eten.

Heel simpel ik heb geen zware botten, geen erfelijke aanleg en geen stofwisselingsziekte maar een maat 36 zou ik nooit krijgen. Gewoonweg omdat ik te veel van lekkere dingen houd en breed ben (brede schouders en heupen). Als ik een maat 36 wil moet ik mezelf uithongeren en dat heb ik er niet voor over ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:35

geerke schreef:
Mindim schreef:
Gaat in protest :D Ik ben slank en mijn bh maat is 70E, ik heb dus een aardige bos hout voor de deur :D

dan ben jij een van de uitzonderingen :D ....tjee...daar ben ik niet jaloers op hoor :o

Volgens mij is ze inmiddels al de vierde (incl mijzelf) dus zo heeeel uitzonderlijk is het dan misschien toch niet? Het is namelijk relatief aan je omtrek, dus het is niet gigantisch. Natuurlijk naar verhouding is het niet klein, maar zo mega is het toch niet? Mensen zijn vaker verbaast als ze horen welke maat het is, omdat ze bij E denken aan bijv 80E en dat is veel groter. Vergeet niet dat heel erg veel mensen in NL de verkeerde maat dragen en eigenlijk een kleinere omtrek en een grote cup moeten in de meeste gevallen.
Ik had al eerder foto's geplaatst even opzoeken *edit klik en klik (rechts) valt best mee dus :) (dit is de laatste keer dat ik ze plaats want vind het ergens een beetje stom om zoiets neer te zetten :') maar is alleen omdat ik even uit de wereld wilde helpen dat het zo uitzonderlijk en mega zou zijn, want volgens mij valt dat best mee en vind ik ook gewoon onzin ;) )

Mindim schreef:
geerke schreef:
het is ook bewezen dat slanke mensen gewoon minder eten dat de dikkers...lijkt mij ook logisch.
Er zijn er heel weinig die slank blijven en de hele dag eten...helemaal als je boven de 40 bent.
Slanke mensen bewegen meer en eten minder.

Ik eet als een slootgraver, ik eet ongeveer 6 tot 8 boterhammen op een dag. Plus een groot bord warm eten. Ik eet alleen geen koek en snoep. Verder sport ik 3 maal in de week en ik ben 38 jaar.
Tuurlijk is het gevolg van minder eten en meer bewegen een slanker lichaam. Maar het gros vertikt het om een van beide dinge of beide dingen te doen en zeuren dan over een te dik lichaam.

Eet hetzelfde, alleen sport ik minder. Ik eet erg gezond, en het zit wss ook gewoon in de familie, moeder heeft maat 36/38 en mijn vader is ook altijd slank geweest ook nu ze over de 40 zijn :j

Colway schreef:
Citaat:
Uiteraard, net zo goed als dat jij anorexia niet noemt als reden om slank te zijn. Tuurlijk zijn er mensen die alleen maar te dik zijn omdat ze verkeerd eten. Maar zoals jij het stelt 'de meesten' dat is echt gelul.

Er zullen er maar heel weinig zijn die er voor de lol voor kiezen om dikker te zijn.

Ik denk dat de oorzaak wel degelijk vaak verkeerde voeding is. Denk dat maar weinig mensen besef hebben van wat gezond en verantwoord eten is. En daar doet de regering ook bar weinig aan. Op tv worden producten aangeprezen als gezond en verantwoord terwijl het stijf staat van suikers en hulpstoffen. Schandalig eigenlijk

Ik denk ook dat de meeste mensen niet dik zijn door medicijnen oid, maar door voeding en leefstijl. Juist door gebrek aan bewustzijn over wat qua voeding nou goed is of slecht is voor je.

lovehaffie schreef:

Achja, ik heb wel eens in een topic gekeken waar veel 'dikkere' mensen zaten (ging daar ook over), nou je had eens moeten zien hoe mensen met maat 36 (imo niet eens zo'n kleine maat) al versleten werden voor "modelletje mager", "gratenpakhuis" etc. Zo is het altijd wat en de een verwijt de ander.
Wees gewoon blij met jezelf, ik heb niks tegen dikke mensen en niks tegen dunne mensen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:23

Ik heb nog niet heel het topic doorgelezen, maar ik word er ook wel eens moe van dat mensen elke keer maar zeggen dat ik dun ben. Wordt ook gezegd door mensen die zelf ook gewoon een normaal gewicht hebben, alsof ik veel dunner ben dan hen.
Als ik bijvoorbeeld zeg dat truitjes van een bepaalde winkel bij mij ook vaak strak rond mijn armen zitten en voor de rest normaal, dan is het dus een abnormale winkel, want als ik, met mijn dunne armpjes, er al niet in pas... Dat soort dingen.

Ik ben 1.80 en ik heb maat 38 en weeg 67 kg. Voor het mooie had ik wel iets voller willen zijn dan ik nu ben (eigenlijk vooral bij mijn benen), maar ik vind mezelf toch echt niet dun. Gewoon normaal, heb geen ondergewicht.
Hier een foto ter illustratie :P https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0753_n.jpg

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:28

Qua rondingen is het denk ik ook gewoon een soort van aanleg waar je vetjes een beetje gaan zitten, zo heb ik maar een klein a-cupje maar wel redelijk wat kont in vergelijking met mijn lichaam, en wat me opvalt bij mensen die veel cup hebben is dat die dan vaak weer minder kont/heupen hebben.
Ik ben overigens nu 1.74 lang en 51 kg, moet zeggen dat dat een 5 maanden geleden nog 56 kg was maar ik ben ziek (geweest) en daardoor een stuk minder eetlust gekregen. Ik vind het daarom wel echt heel belangrijk dat er nu geen gram meer af gaat want ik begin me nu ook mager te voelen en da's niet fijn..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:30

Ik heb niet veel cup (75B) en ook niet echt veel kont, vrees ik. _O- Maar wel een beetje lovehandles. :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:38

Eerlijk gezecht ken ik wat jij beschrijft totaal niet TS :(:)
Het is heel vervelend als mensen zeggen als je netjes slank bent dat je zowat anorexia hebt maar zelf heb ik dit echt nog nooit meegemaakt. Eerder dat de wat vollere mensen zeggen''meid wat heb je een pracht figuur'' dan dat ze een vervelende opmerking maken (c en een ronde kont :P). Zelf maak ik ook nooit een vervelende opmerking over het figuur van iemand, alleen als diegene slanker is geworden en ik weet dat diegene er moeite voor heeft gedaan en ik het zie dan zeg ik het wel, en hoe mensen dan stralen is echt super schattig :o Een vriendin van mij probeert juist dikker te worden omdat ze echt bottig is (bijna geen borst en kont) en die support is daar juist weer in :) Maar uiteindelijk, het gaan om the inside :j

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:40

Spirit schreef:
Ik heb nog niet heel het topic doorgelezen, maar ik word er ook wel eens moe van dat mensen elke keer maar zeggen dat ik dun ben. Wordt ook gezegd door mensen die zelf ook gewoon een normaal gewicht hebben, alsof ik veel dunner ben dan hen.
Als ik bijvoorbeeld zeg dat truitjes van een bepaalde winkel bij mij ook vaak strak rond mijn armen zitten en voor de rest normaal, dan is het dus een abnormale winkel, want als ik, met mijn dunne armpjes, er al niet in pas... Dat soort dingen.

Ik ben 1.80 en ik heb maat 38 en weeg 67 kg. Voor het mooie had ik wel iets voller willen zijn dan ik nu ben (eigenlijk vooral bij mijn benen), maar ik vind mezelf toch echt niet dun. Gewoon normaal, heb geen ondergewicht.
Hier een foto ter illustratie :P https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0753_n.jpg

Kan je eerlijk zeggen, je bent niet te dun, juist mooi slank :D ik zie ook duidelijk rondingen dus niets van aantrekken, je ziet er prachtig uit! :D

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:34

geerke schreef:
Stamina schreef:
Maakt dat wat uit? Ik stop energie in mijn postuur. Ik persoonlijk hou van een strak en dun lichaam en doe inderdaad moeite voor mijn maatje S-XS gewoon omdat ik het mooi vind en graag 'in shape' blijf.

omdat ik vaak(slaat dus niet op jou!) de ervaring heb met mensen die heel erg met hun gewicht en uiterlijk bezig zijn ....dat ze strontvervelend zijn en het alleen maar daarover hebben :D

Dan heb je de pech dat je met obsessieve mensen te maken hebt gehad. Al moet ik wel zeggen, dat ik niet vies ben van een goed gesprek over voeding, sport en het lichaam. Voor mij is het een interesse, hobby en gezondheidskwestie. Ik vind het leuk goed voor mezelf te zorgen, heel gezond te eten, regelmatig te sporten en gewoon lekker bezig te zijn met het 'onderhouden' van mijn lichaam. Ik voel me goed in een strak en lenig lichaam met een groot uithoudingsvermogen, en het ziet er ook nog eens goed uit. Ik hecht waarde aan mijn gezondheid en mijn uiterlijk en vind het leuk als mensen dit kunnen waarderen en/of deze zelfde interesse en activiteit delen.

Mijn ervaring is juist, dat de mensen die zich aan mijn eetgewoontes, gewicht, postuur of gespreksonderwerpen storen, zelf mollig of dik zijn en niet het doorzettingsvermogen hebben er echt iets aan te doen, ze lijken wel jaloers, alsof ze het niet kunnen hebben dat ik lekker slank en gezond ben terwijl zij het niet voor elkaar krijgen en dik en/of ongezond zijn. In plaats van dat ze er wat aan proberen te doen. Leggen ze zich er bij neer en leveren vervolgens commentaar op mij of andere mensen die graag slank en sportief zijn. Ik krijg echt nooit commentaar van mensen met een normaal postuur of slank postuur zoals ik. Toeval of toch wat jaloezie?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:38

Daar zeg je wat inderdaad het commentaar dat ik krijg komt altijd van mensen die een stuk zwaarder zijn dan ik?

Maar ik deel je stuk over gezond willen zijn, zorgen voor een energiek, fit en lenig lichaam en kennis hebben van wat goed voor je is. Uiteindelijk voel je je er ook beter door (door fysiek fit te zijn, dus genoeg bewegen en verantwoord en gezond eten)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:11

Sommige reacties doen me denken aan het dikkere mensen te paard topic. Waar ze allerlei dingen gingen verzinnen wat slechter was en de dunne mensen een steek onder water gaven. Misschien dat het hier in dit topic niet zo bedoeld wordt maar denk dat het soms wel zo over komt, misschien iets om een beetje op te letten? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:11

geerke schreef:
Stamina schreef:
Maakt dat wat uit? Ik stop energie in mijn postuur. Ik persoonlijk hou van een strak en dun lichaam en doe inderdaad moeite voor mijn maatje S-XS gewoon omdat ik het mooi vind en graag 'in shape' blijf.

omdat ik vaak(slaat dus niet op jou!) de ervaring heb met mensen die heel erg met hun gewicht en uiterlijk bezig zijn ....dat ze strontvervelend zijn en het alleen maar daarover hebben :D

Dan heb je de pech dat je met obsessieve mensen te maken hebt gehad. Al moet ik wel zeggen, dat ik niet vies ben van een goed gesprek over voeding, sport en het lichaam. Voor mij is het een interesse, hobby en gezondheidskwestie. Ik vind het leuk goed voor mezelf te zorgen, heel gezond te eten, regelmatig te sporten en gewoon lekker bezig te zijn met het 'onderhouden' van mijn lichaam. Ik voel me goed in een strak en lenig lichaam met een groot uithoudingsvermogen, en het ziet er ook nog eens goed uit. Ik hecht waarde aan mijn gezondheid en mijn uiterlijk en vind het leuk als mensen dit kunnen waarderen en/of deze zelfde interesse en activiteit delen.

Mijn ervaring is juist, dat de mensen die zich aan mijn eetgewoontes, gewicht, postuur of gespreksonderwerpen storen, zelf mollig of dik zijn en niet het doorzettingsvermogen hebben er echt iets aan te doen, ze lijken wel jaloers, alsof ze het niet kunnen hebben dat ik lekker slank en gezond ben terwijl zij het niet voor elkaar krijgen en dik en/of ongezond zijn. In plaats van dat ze er wat aan proberen te doen. Leggen ze zich er bij neer en leveren vervolgens commentaar op mij of andere mensen die graag slank en sportief zijn. Ik krijg echt nooit commentaar van mensen met een normaal postuur of slank postuur zoals ik. Toeval of toch wat jaloezie?[/quote]

in mijn geval is het geen jaloezie hoor...ben zelf namelijk ook niet dik.
Het gezever over uiterlijk gaat mij gewoon na een tijdje vervelen.
Ik heb het liever over auto's of paarden ;) voeding van paarden intresseert mij meer :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:30

Zo gaat dat in het leven he... Mensen maken (gemene) opmerkingen naar elkaar omdat de ander iets heeft wat je zelf ook graag zou willen.

Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat een leraar vroeg: ben jij afgevallen? Ja meneer :) Hij: je hebt zeker 3 weken niks gegeten?
.. daar verbaasde ik me toen best wel over :?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:32

antje_vip schreef:
Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat een leraar vroeg: ben jij afgevallen? Ja meneer :) Hij: je hebt zeker 3 weken niks gegeten?

Inderdaad een beetje een merkwaardige opmerking.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:49

antje_vip schreef:
Zo gaat dat in het leven he... Mensen maken (gemene) opmerkingen naar elkaar omdat de ander iets heeft wat je zelf ook graag zou willen.

hoe zit dat dan met slanke mensen die commentaar hebben op dikkers?
Zijn die dan ook jaloers?En hebben de dikkers iets wat zij graag willen hebben? :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:54

geerke schreef:
hoe zit dat dan met slanke mensen die commentaar hebben op dikkers?
Zijn die dan ook jaloers?En hebben de dikkers iets wat zij graag willen hebben? :D

ik vind het best wel eens jammer dat ik niet meer mijn zus haar model heb hoor :j zij is 3cm kleiner, meer heup, meer borsten, vind haar er vrouwelijker uitzien en sommige kleding staat haar echt fantastisch en mij absoluut niet :D aan de andere kant kan ik eten wat los en vast zit, hoef ik me geen zorgen te maken over een buikje en verwacht ik niet dat mijn doperwtjes totaan mijn navel gaan zakken :+ maar misschien geen hele goed vergelijking, want mijn zus heeft ook geen overgewicht :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:56

Het kan toch zo zijn dat die persoon een karaktereigenschap heeft waar de ander jaloers op is? Of omdat diegene de aandacht op iemand anders dan zichzelf wil richten, daarom maar een 'dikkerd' gaat uitschelden? Anderen onzeker maken om je eigen onzekerheid iets minder erg te maken? Zoiets denk ik dat erachter zit :)