ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:41

MarcoBorsato schreef:
Ik vind dat je die wens niet kunt vergelijken. Maar ik heb inderdaad een tijd niet gegeten bij mijn vader in de buurt, omdat het zo confronterend was.

Nee is inderdaad niet te vergelijken, zonder kinderen kan je leven, zonder eten wordt een heel stuk moeilijker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:42

Ayasha schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik vind dat je die wens niet kunt vergelijken. Maar ik heb inderdaad een tijd niet gegeten bij mijn vader in de buurt, omdat het zo confronterend was.

Nee is inderdaad niet te vergelijken, zonder kinderen kan je leven, zonder eten wordt een heel stuk moeilijker.

Geloof me, daar weet ik alles van :)

Ayasha
Blogger

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:43

Uhu dus?

Ik vind het zo'n flauwekul dat je niet mag zeggen dat je geen kinderen wilt omdat er mensen zijn die ze niet kunnen krijgen en ze wel willen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:45

Ik zeg gewoon wat ik wil, daar is dit forum ook voor :j
En als iemand dat niet bevalt, kan zal best, maar er zijn zat dingen die mij niet bevallen die anderen zeggen en daar zeur ik ook niet zo over :+
En ik noem ze ook niet meteen respectloos :roll:

Terug on-topic shall we?

Ik moet trouwens eerst maar eens een leuke vent tegenkomen die ook de moeite waard is, voordat ik maar dénk aan kinderen :j :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:45

Ayasha schreef:
Uhu dus?

Ik vind het zo'n flauwekul dat je niet mag zeggen dat je geen kinderen wilt omdat er mensen zijn die ze niet kunnen krijgen en ze wel willen.

uhu dus niets?

Ik zeg toch niet dat je niet mag zeggen dat je geen kinderen wilt? Dat is toch waar dit topic om draait?

Ik vond het stukje dat gequote werd van die cabaretier nogal cru omdat er boven een post stond van iemand die ze niet kon krijgen toen haar biologische klok ineens wél ging tikken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:46

_Nancy schreef:
Ik zeg gewoon wat ik wil, daar is dit forum ook voor :j
En als iemand dat niet bevalt, kan zal best, maar er zijn zat dingen die mij niet bevallen die anderen zeggen en daar zeur ik ook niet zo over :+
En ik noem ze ook niet meteen respectloos :roll:

Terug on-topic shall we?

Ik moet trouwens eerst maar eens een leuke vent tegenkomen die ook de moeite waard is, voordat ik maar dénk aan kinderen :j :=

Ik zeg ook wat ik wil :j

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:46

Ik heb precies hetzelfde! Wil nooit kinderen...is wel lastig om een man te vinden die ook dat idee heeft maargoed :+
De 'jeugd van tegenwoordig' is zo brutaal en verwend, zelf wil ik niet aan kinderen beginnen omdat ik weet dat ik ze niet goed kan en wil opvoeden (en dat ze dus dan ook waarschijnlijk te verwend enz. worden). Daarvoor ben ik gewoon te egoïstisch := Dus beter geen kinderen dan wel kinderen maar ze afschepen naar Jan en alleman omdat ik er geen zin in heb :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:49

Voor mij ook zeker geen kinderen, heb er helemaal niks mee :n
Heb ook een hekel aan op kraamvsite gaan ergens, zorg altijd dat ik een beker thee vast heb ofzo, want voor je het weet wordt de 'wolk' bij je op schoot gedeponeerd. Gelukkig heb ik een vriend die daar hetzelfde over denkt, wij doen andere leuke dingen met ons leven :)

Overigens snap ik niet waarom hier niet gezegd mag worden dat je geen kinderwens hebt. Voor mensen die ze niet kunnen krijgen is het heel erg naar, maar je kunt nu eenmaal niet met alles en iedereen rekening houden. De titel van dit topic is daarnaast ook heel helder.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:49

___Sanne, inderdaad :j
De wereld is ook te hard.. Ik zou ook nu geen kind willen opvoeden.
Wat je allemaal hoort,, wat die kinderen allemaal wel niet doen op school enzo.. :n

Nee, mijn kind mag niet zo worden :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:50

MarcoBorsato schreef:
Ayasha schreef:
Uhu dus?

uhu dus niets?

Ik zeg toch niet dat je niet mag zeggen dat je geen kinderen wilt? Dat is toch waar dit topic om draait?

Ik vond het stukje dat gequote werd van die cabaretier nogal cru omdat er boven een post stond van iemand die ze niet kon krijgen toen haar biologische klok ineens wél ging tikken.

Als je al niet meer om kan met een quote van een cabaretier wordt het leven moeilijk denk ik.. :) Alex Agnew heeft een soortgelijk stukje over kinderen en mama's. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:51

Kinderen krijg je(of niet) de reden waarom wel of niet is aan een ieder zelf. Dat ik ze niet wilde had achteraf een duidelijke reden. maarr.. ze wel willen maar niet kunnen krijgen is een heel pijnlijk iets. Zal ook nooit iemand daar mee verdriet willen doen. Het niet willen is heel vaak een bewuste keuze voortkomend uit zaken die net zo complex zijn als het wel willen maar niet kunnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:51

Ik vond het nogal cru. En vaak is zo'n stukje in de context van de show een stuk geestiger dan wanneer je het zo terugleest.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:52

___Sanne schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Wil nooit kinderen...is wel lastig om een man te vinden die ook dat idee heeft maargoed :+

Mwah, meestal is aangeven wat er dan verandert wel voldoende :')
De meeste mannen denken er nauwelijks rationeel over na wat de komst van een kind doet met je leven (vreemd genoeg).

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:53

Zo dit onderwerp brengt een hevige discussie opgang. Voor mij een grote 'troost' dat er meer mensen op de wereld geen kinderen willen en er ook een soort afkeer van hebben. Voor de verandering ben ik eens niet raar. Ik heb ook mijn beestjes die onvoorwaardelijke liefde geven waar ik elke dag van geniet en die genoeg voldoening geven. En moet je je moeder gevoelens dan alleen op kinderen projecteren? Dit kan ook prima op dieren. En dat je niet weet wat kinderen hebben is totdat je zelf hebt zodat je beter kan oordelen is natuurlijk onzin. Dit geldt toch voor alles. Je weet pas wat het is om een rode auto te hebben totdat je hem hebt. Het voordeel van een auto is dat je hem kan verkopen. Een kind krijg je en dan zit je ermee. Een kind is niet iets wat je zomaar aan de kant kan zetten of verkopen. Nou ja het gebeurt genoeg de opvangen zitten bom vol. Dus als je het eigenlijk niet ziet zitten vind ik het juist heel goed dat je het niet doet. Gewoon naar je zelf luisteren.

Karin

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:54

Ik heb er geen afkeer van hoor, ik hoef ze alleen niet zo nodig zelf. :)

Ayasha
Blogger

Frats schreef:
Zo dit onderwerp brengt een hevige discussie opgang. Voor mij een grote 'troost' dat er meer mensen op de wereld geen kinderen willen en er ook een soort afkeer van hebben. Voor de verandering ben ik eens niet raar. Ik heb ook mijn beestjes die onvoorwaardelijke liefde geven waar ik elke dag van geniet en die genoeg voldoening geven. En moet je je moeder gevoelens dan alleen op kinderen projecteren? Dit kan ook prima op dieren. En dat je niet weet wat kinderen hebben is totdat je zelf hebt zodat je beter kan oordelen is natuurlijk onzin. Dit geldt toch voor alles. Je weet pas wat het is om een rode auto te hebben totdat je hem hebt. Het voordeel van een auto is dat je hem kan verkopen. Een kind krijg je en dan zit je ermee. Een kind is niet iets wat je zomaar aan de kant kan zetten of verkopen. Nou ja het gebeurt genoeg de opvangen zitten bom vol. Dus als je het eigenlijk niet ziet zitten vind ik het juist heel goed dat je het niet doet. Gewoon naar je zelf luisteren.

Als ik mijn reactie bij mijn paard dat niet meteen at merkte is het maar goed dat ik geen kinderen wil, ik zou een vreselijke moeder zijn _O- :')

Frats

Wendy schreef:
___Sanne schreef:

De meeste mannen denken er nauwelijks rationeel over na wat de komst van een kind doet met je leven (vreemd genoeg).

Voor mannen verandert er meestal ook niet veel. Die gaan naar hun werk en de vrouw kan het opknappen. Of ze blijft thuis of gaat als een idioot tussen werk, opvang en huishouden rond rennen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:55

Wendy schreef:
___Sanne schreef:

Ik vind juist dat de meeste jongens van mijn leeftijd (24) helemaal niet met kinderen bezig zijn...

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:55

_KaWi_ schreef:
Ik weet ook al lang dat ik geen kinderen wil (26) en vriend ook niet.
Als mensen vragen wanneer we aan kinderen beginnen en ik zeg "nooit" krijg ik meteen de vraag "waarom niet"?
Soms word ik er een beetje moe van, ik ga toch ook niet aan iedereen vragen waarom ze wel kinderen willen.
Maar blijkbaar is het toch raar als je geen kinderen wilt.
Dus ik begrijp je ook :)

Als je aan mensen vraagt waarom ze kinderen nemen kunnen ze dat volgens mij ook niet uitleggen. Daarbij nemen naar mijn mening heel veel mensen een kind voor alle verkeerde redenen :\

Ik vind kinderen trouwens hilarisch maar hoef ze zelf gewoon niet.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:56

MarcoBorsato schreef:
Ik vind juist dat de meeste jongens van mijn leeftijd (24) helemaal niet met kinderen bezig zijn...

Nee, nóg niet. Ik denk dan te veel aan de toekomst: wat als ze straks wel kinderen willen, hoe dan verder?
(Heb nu geeneens een relatie trouwens :+ )

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:57

___Sanne schreef:
Als je aan mensen vraagt waarom ze kinderen nemen kunnen ze dat volgens mij ook niet uitleggen. Daarbij nemen naar mijn mening heel veel mensen een kind voor alle verkeerde redenen :\

Dit bedoel ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:57

Toch ken ik redelijk wat mannen (vanaf de 30 iig) die geen kinderwens hebben, om diverse redenen. Ze zijn er echt wel hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:58

Karin schreef:
Toch ken ik redelijk wat mannen (vanaf de 30 iig) die geen kinderwens hebben, om diverse redenen. Ze zijn er echt wel hoor.

Ik kom geen mannen vanaf de 30 tegen :=

Ik wil denk ik overigens zelf wel kinderen, maar ik ben niet zo'n fan van de kinderen van anderen. Te lawaaiig, te druk. Te bijdehand.

Mijn kinderen worden later natuurlijk engeltjes.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:59

Mars schreef:
Voor mij ook zeker geen kinderen, heb er helemaal niks mee :n
Heb ook een hekel aan op kraamvsite gaan ergens, zorg altijd dat ik een beker thee vast heb ofzo, want voor je het weet wordt de 'wolk' bij je op schoot gedeponeerd.

Heel herkenbaar en dan moet je dat ook nog leuk gaan vinden en kirren tegen zo'n kind..
Voor moeders lijkt het wel vanzelfsprekend dat de rest hun kind ook allemaal wilt vertroetelen en vasthouden.
Word soms weleens opgescheept met het neefje van mijn vriend, omdat iedereen gewoon de kamer uitloopt en
dan moet ik er maar op letten.. niet mijn ding, vind het bijna onbeschoft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:01

maaikemuis schreef:
15, 20, 25, 30 en nee, ik voel er helemaal niets voor. En dat gaat denk ik ook niet meer veranderen. Maa de vraag 'waarom' begint mij ondertussen erg tegen te staan. Ieder antwoord levert namelijk een betoog voor kinderen op lijkt het wel. Mijn tactiek is derhalve wat veranderd. Mijn antwoord luidt tegenwoordig dat ik gewoon een 'hekel' aan kinderen heb. De meeste mensen lijken de strekking dan wel te begrijpen.

Met mijn ex zou het geen probleem geweest zijn, die vond kinderen voornamelijk eng. Nu ik 30 ben merk ik wel dat het wen probleem opleverd. Ook vanuit een hoek waar ik voorheen nooit over na had gedacht. Single mannen met kinderen uit een eerdere relatie. Die wil ik namelijk ook niet. En het is niet fijn om iemand af te wijzen omdat hij elders kinderen heeft. Dan doe je iemand pijn om iets waar hij van houdt, maar wat voor mij rechtstreeks uit een nachtmerrie lijkt te komen.

Soms, soms kan het me echt heel verdrietig maken.

Mijn huidige vriend heeft drie koters uit een eerder huwelijk. En ik moet eerlijk zeggen. Valt niet altijd mee. bemoei me ook absoluut niet met de opvoeding. niet omdat ik het niet wil maar omdat het zijn kids zijn en niet de mijne.