Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:41

Ahhh jullie moeten me helpen!
Ik heb vorige week zo'n fitness spel even gespeeld en dat vond ik toen best leuk dus ik wilde t net weer proberen.. Maar ik kan m niet meer vinden :s ik weet niet meer welk spel dit was!
Het spel begon met dat je je geloof ik moest aanmelden (gegevens invullen enz, volgens mij was het in het engels) en dan had je op de achtergrond zeg maar een balie/receptie en dan kwam een miep zich voorstellen en zij was dan jouw trainer. Vervolgens kon je nog kiezen uit 4 trainers (2 mannen en 2 vrouwen). En kwa training kon je uit veel verschillende dingen kiezen. Bijv dansen (salsa, meringue enz), minigames (ik heb er 2 gedaan, hardlopen in de savanne waarbij je leeuwen moest ontwijken en in een stad in spanje waarbij je zeg maar stieren moest ontwijken die door de straten renden), je kon ook een soort boks/dans-workout kiezen (die vond ik het leukst haha). Bij elk spel gaf ie ook aan hoeveel calorieen je verbrand had en daarna liet ie bijv zien dat je al 1 portie kipnuggets (oid) verbrandt had

Heeft iemand enig idee welk spel ik bedoel en hoe dit heet?
Die fitness coach dingen heb ik er net 2 (van de 4) van bekeken maar daar leek het niet op (fitness coach is echt een beetje lelijk vorm gegeven zeg!), de ea active dingen zijn het ook niet want daar heb ik dus nog attributen bij nodig die ik nog niet heb.. Heb er nog 4 ofzo opstaan van ene julian michaels (??) Maar die geven alle 4 een error of lopen vast bij het opstarten.
My shape oid is het volgens mij ook niet en zumba volgens mij ook niet?

Help? Meer fitness dingen heb ik er volgens mij niet opstaan (heb net de hele lijst doorgebladerd) maar hij moet er bij staan want ik kan helemaal geen dingen verwijderen :p

Hoop dat iemand het spel herkent :p

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:50

Ik heb geen idee zwitsal, maar klinkt erg leuk! :D

Heb gister weer body-test gedaan bij wii fit plus, en afgesproken dat ik over 2 maanden 2 kg kwijt moet zijn.. :D Ben benieuwd of het gaat lukken :')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:17

Ik herken het helemaal niet, ik heb zelfs geen enkel spel waarbij je je netjes aan een balie moet melden.

Wel gisteren gestept met m'n enkel-, polsgewichten en board verhoger.... Man, m'n kuiten weten dat we gewerkt hebben :D
Dat gaan we dus echt vaker doen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:34

gisteren maar even de wii er weer bij gepakt. stukje gefietst, gestept en ge-kong fuud. 90 kcal verbrand.
vond het wel een beloning waard. dus lekker op de bank gekropen met een beker chocomelk en een grote roze koek :o

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:39

Ik wil ook weer graag op de wii sporten. Ik heb nu My fitness Coach club maar die vind ik niets aan.
Ik heb een beetje rondgekeken en wii fit plus lijkt me erg leuk met de balanceboard. Omdat dat ook een beetje een spelletjes idee is lijkt me? Is het aan te raden? Zitten er veel verschillende spellen op? Beweeg je er veel mee?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:56

wii fit plus vind ik erg leuk :j Zijn wel aardig wat mogelijkheden, en bij veel spellen dus ook meerdere levels, maar die moet je eerst ontgrendelen :D En of je er veel mee beweegt is je eige keus, als je bijv. gaat hardlopen kan je ''echt'' op je plaats hardlopen, maar je komt ook vooruit als je gaat zitten en alleen je arm beweegd zegmaar :p

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:57

Oke gaaf! Heb je verder ook nog dingen nodig behalve een balanceboard? Of moet je nog Nunchucks ofzo?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:21

MightyJoe schreef:
Oke gaaf! Heb je verder ook nog dingen nodig behalve een balanceboard? Of moet je nog Nunchucks ofzo?

Ja, ook een nunchuck :j bij de wii fit moet je bijv. ook boksen en kong fu en daar heb je hem voor nodig. maar zowiezo handig want er zijn meerdere spellen waar je die bij nodig hebt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:11

ik vind die losse spelletjes bij de wii fit (plus) wel leuk maar niet echt vermoeiend.
Dat schansspringen enz.
Het hoelahoepen vind ik wel grappig en niet zo zeer vermoeiend maar ik geloof dat ik het 2 of 3 keer gedaan heb ofzo en elke keer had ik toch wel wat spierpijn daarna terwijl ik dus tijdens de oefening niet echt het idee had dat het heel zwaar was.

Heb trouwens nu al de ea active sports 2 binnen! super snel!
Straks even uitproberen en als mijn eigen spel het doet met de sensoren uit dit pakket dan maar proberen om het spel door te verkopen haha.
Ik vraag me trouwens af hoe goed die hartslag meter werkt.. zo om je bovenarm aan de 'bovenkant' ook nog zeg maar lijkt me niet een hele betrouwbare plek om je hartslag te meten (er zitten daar geen grote slagaderen/aderen aan de oppervlakte dus die meter zal eerst door een aantal centimeter spier moeten).
Zal eens kijken of ik mn eigen hartslag meter nog kan vinden (die je dus met zo'n borstband net onder je hart moet omdoen), en dan tegelijkertijd om doen.. kijken of ze hetzelfde meten.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:14

ik lees al een hele tijd mee en werd er wel erg enthousisast van.
ik had de wii fit plus al een tijdje, maar vond er al snel niets meer aan.
toen las ik hier over zumba, heb m besteld, maar hij deed het niet op de wii (1e model, en omgebouwd).
toen nieuwe wii gekocht, en daar zat just dance bij, wat een heerlijke spellen, Zumba is wel lastig om bij te houden, justdance gaat beter.

Nu heb ik van de week ea active sports besteld, ik ben benieuwd, ik moet toch echt wel wat gaan afvallen.

:D

@ZWITSAL: waar heb jij ea active sports besteld? ik moet er 1,5 week op wachten :(

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:18

Zwitsal schreef:
Ahhh jullie moeten me helpen!
Ik heb vorige week zo'n fitness spel even gespeeld en dat vond ik toen best leuk dus ik wilde t net weer proberen.. Maar ik kan m niet meer vinden :s ik weet niet meer welk spel dit was!
Het spel begon met dat je je geloof ik moest aanmelden (gegevens invullen enz, volgens mij was het in het engels) en dan had je op de achtergrond zeg maar een balie/receptie en dan kwam een miep zich voorstellen en zij was dan jouw trainer. Vervolgens kon je nog kiezen uit 4 trainers (2 mannen en 2 vrouwen). En kwa training kon je uit veel verschillende dingen kiezen. Bijv dansen (salsa, meringue enz), minigames (ik heb er 2 gedaan, hardlopen in de savanne waarbij je leeuwen moest ontwijken en in een stad in spanje waarbij je zeg maar stieren moest ontwijken die door de straten renden), je kon ook een soort boks/dans-workout kiezen (die vond ik het leukst haha). Bij elk spel gaf ie ook aan hoeveel calorieen je verbrand had en daarna liet ie bijv zien dat je al 1 portie kipnuggets (oid) verbrandt had

Heeft iemand enig idee welk spel ik bedoel en hoe dit heet?
Die fitness coach dingen heb ik er net 2 (van de 4) van bekeken maar daar leek het niet op (fitness coach is echt een beetje lelijk vorm gegeven zeg!), de ea active dingen zijn het ook niet want daar heb ik dus nog attributen bij nodig die ik nog niet heb.. Heb er nog 4 ofzo opstaan van ene julian michaels (??) Maar die geven alle 4 een error of lopen vast bij het opstarten.
My shape oid is het volgens mij ook niet en zumba volgens mij ook niet?

Help? Meer fitness dingen heb ik er volgens mij niet opstaan (heb net de hele lijst doorgebladerd) maar hij moet er bij staan want ik kan helemaal geen dingen verwijderen :p

Hoop dat iemand het spel herkent :p

oeh ben ook benieuwd welke dat is want dat klinkt leuk!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:28

@blacky : ik heb m besteld bij cosmox.nl , als je m daar voor 3 uur smiddags besteld heb je m de volgende dag in huis. ik had m half 3 besteld en vanmorgen om 11 uur was ie binnen :D. Zonder verzendkosten ook en hij was maar 23 (of 24?) euro :D .

@orienta: nou als ik dat spel nog eens tegenkom zal ik het zeker melden hier haha. Ik kan het echt niet uitstaan dat ik het niet meer kan vinden.. begin bijna aan mezelf te twijfelen, maar ik kan hem echt niet perongeluk verwijderd hebben dus hij moet er gewoon opstaan. (zit er toch nog een nadeel aan die 250 spellen haha).

zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de spellen van dance dance revolution etc? dus die je met een dansmat moet spelen? ik zat namelijk op internet even naar die matten te kijken.. glijd je daar niet heel snel over uit? en blijft die mat wel goed liggen enzo? Die matten zien er namelijk echt TE goedkoop/simpel uit. dat kan toch nooit goed werken? (maarja.. ik heb wel iets van 10 dansspellen erop staan waarbij je met zo'n mat moet dansen.. dus als ik op de spellen die ik nu kan spelen uitgekeken raak dan ga ik wel zo'n dansmat bestellen. en een microfoon voor de karaoke haha, dat lijkt me ook erg grappig (ik kan echt NIET zingen)).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:33

Het ding van de hartslag meter zit bovenop je arm, maar de meter zelf (het lichtje binnenin) komt dan aan de binnenkant van je arm te zitten, precies waar je grote slagader loopt.
Hier werkt hij vrij goed.

Welke my fitness coach is een aanrader? EA sports vind ik lekker, maar ik zoek iets meer wedstrijd element. Wiifitplus vind ik juist weer te veel spel en als grote nadeel dat je elke keer zolang tussendoor aan het wachten bent.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:45

aah oke, ik had die hartslagmeter nog niet uitgebreid bekeken dus ik had niet gezien dat er nog een deel aan de onderkant van je arm komt te zitten. Dat verklaart al een hele hoop haha. (ik snapte al niet dat ze zo dom konden zijn om dat ding aan de bovenkant te doen, tenzij ze een of andere superieure hartslagmeter hadden ontworpen :P ).

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:48

Dan moet je in ieder geval niet Get In Shape nemen. Daar is het wedstrijdelement nul, dat is meer alsof je in de sportschool naar je trainster staat te kijken en doet wat zij aangeeft :)
Heel leuk als je net als ik vooral conditie en spierkracht moet opbouwen, maar wedstrijdelement is nul.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:04

Tieme schreef:
MightyJoe schreef:

Ja, ook een nunchuck :j bij de wii fit moet je bijv. ook boksen en kong fu en daar heb je hem voor nodig. maar zowiezo handig want er zijn meerdere spellen waar je die bij nodig hebt.

Wat is het verschil met zo'n ding en een gewone controller?? Heb een langwerpige recht hoek.. Daar heb k 2 van. Met zon polsbandje. Kan dat ook?? Die kan ook in mn mario kart stuur zeg maar

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:07

nunchuck is zo'n ding:
http://www.allesvoorjenintendo.nl/media ... nchuck.jpg

bij sommige spelletjes moet je die met het kabeltje achterin je gewone controler inpluggen zeg maar.
Op die manier ziet de wii de bewegingen van zowel je linker als je rechter hand. (dat is nodig bij bijv boksen of boogschieten)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:19

Oh oke! Maar andere dingen kan je wel doen? Zoals hoelahoepen en joggen? En die obstakel oefening ofzo :p

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:07

Ik twijfel ook om een wii te gaan kopen en wii fit plus, alleen val je hier werkelijk van af?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:24

Je verbrand er meer calorien mee dan op de bank te zitten :P

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:27

MightyJoe schreef:
Oh oke! Maar andere dingen kan je wel doen? Zoals hoelahoepen en joggen? En die obstakel oefening ofzo :p

Ja dat kan wel zonder nun-chuck.
met hoelahoepen sta je op het balanceboard en met joggen doe je de controller in je broekzak. met obstakel oefening sta je ook op het balanceboard. maar ik zou gewoon een nunchuck kopen. zo duur zijn ze niet en is wel leuker. ook voor andere spellen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:28

Ja ik ga hem ook kopen hoor! maar dan weet ik dat ik wel alvast andere spellen kan doen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:29

Zwitsal schreef:
@
zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de spellen van dance dance revolution etc? dus die je met een dansmat moet spelen? ik zat namelijk op internet even naar die matten te kijken.. glijd je daar niet heel snel over uit? en blijft die mat wel goed liggen enzo? Die matten zien er namelijk echt TE goedkoop/simpel uit. dat kan toch nooit goed werken?.

die matten glijden niet weg. zit een soort anti slip onder. tenminste, onder die van mij. hij was ook niet zo duur. is niet een officiele maar hij doet het super. gekocht bij bigdennis.com
maar je moet even kijken want er zijn 2 verschillende matten. ik heb de dancemat maar je heb ook spellen waarbij je een zo'n zelfde soort mat gebruikt. ook met pijlen maar die is net weer even anders.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:33

Hier staat al heel lang een WII, maar word nauwelijks gebruikt. Wat is een leuke game waarbij je ook nog beweegt? Ik las iets over Zumba, is dat echt een aanrader? (Ik heb vaak dat dat ding mijn bewegingen niet pakt, waardoor het dus voor geen meter gaat :P )

Wij hebben wel een dansmat. die is echt heel leuk! :j Wij hebben hottest dance party.Je word er wel goed moe van :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:39