een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:42

Fietsen is heel goed om af te vallen. Je verbrand al snel 700 calorieën in een uur. (Ook makkelijker meer als je wat interval trianingen doet enzo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:47

Ja, wij fietsten gemiddeld zo'n 6 uur op een dag denk ik (incl stops)? Hadden ruim de tijd, dus lag er een beetje aan wat we fietsten qua afstanden, 100 km of 50 als we ergens waren waar we wilden stoppen om de bezienswaardigheden goed te zien bleven we gewoon een nachtje daar. Wilden uiteindelijk vaak doorfietsen, dan zit je er na 40 km net lekker in, maar dan was er al iets wat we graag wilden zien dus dan moesten we eigenlijk wel stoppen, was wel jammer soms want het fietsen is echt lekker.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:51

Jezus 6 uur op een dag fietsen :oo
Dan moet ik toch wat harder mijn best gaan doen :o
Wil het trainen wel iets opvoeren, maar kan de tijd er nog niet echt voor vinden :\
Of misschien ligt het soms ook wel aan de zin... hahaha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:01

Ik vond het in het begin ook zwaar, vooral ook omdat ik en 3 maanden niet had gefietst (ik werkte daar die tijd, het is geen fietsland, bijna elke inwoner vindt je raar dat je gaat fietsen vanwege het weer oa - het waait er vaak keihard en buiten dat heeft niemand daar een fiets) en omdat er in het begin meteen een hoop heuvels waren en ik kwam erachter ik een hékel heb aan heuvels fietsen. Maar na de eerste week ging het eigenlijk steeds beter en toen trapte ik 't ook lekker weg, grappige was dat we na een week of 2 meer bij de bergen aankwamen en die bleek ik juist weer goed te fietsen (mijn vriend trapt die heuvels zo weg), hier bleef hij achter terwijl ik die 5km klimmen achter elkaar doortrapte (daarna ga je altijd weer naar beneden... 't leukste!). Wel grappig dat ieder zo zijn ding heeft.
Ik had natuurlijk wel gewerkt daar (fysiek zwaar werk) dus conditie had ik wel, maar oei mijn benen moesten wennen...

Maar het was geweldig hoor... het landschap, alles, je bent bijna als enige op de weg. En het is zo gaaf om met 73 km/u van een heuvel af te racen en vervolgens langs een bordje te rijden met 'max 70' en dat op je fiets 8-) jammer dat er geen flitspaal stond :')

Vind deze foto zo mooi.... zoek m'n vriend (hint: het stipje op de weg :') )
Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:50

Naar beneden :+:

Maar naar boven vreselijk! Korte stijle klimmetjes prima, maar die klimmen van 15 km enzo bah!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:51

Fietsen... *rilt*
Ik heb afgelopen zomer een nieuwe fiets gekregen van vriendlief, zodat ik met de kleine man kon gaan fietsen. Na 15 minuten was het 'een prima fiets hoor!' en vond ik het wel weer leuk geweest :o

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:07

Wooow gave foto inderdaad! Moet er alleen niet aandenken het omhoog te moeten fietsen :n
Ga mijn sportschema wel een beetje opvoeren... heb het idee dat ik alleen maar aankom, zonder te wegen dan, maar lijkt alleen maar meer vet op mijn buik te komen, terwijl ik netjes eet en 2 keer in de week ben gaan hardlopen :?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:44

Oh pff wat een klim :oo

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:46

Gave foto zeg! Maar je zal het maar omhoog moeten fietsen :oo

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:49

Trouwens, ik doe ook wel is workouts van poppilates op youtube. Echt heel zwaar. Het wijf is een beetje irritant maar wel motiverend :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:51

Klim viel echt mee hoor, het is ook een beetje optisch bedrog, ik dacht eerst ook nee niet weer zo'n heuvel :') maar ik vond 'm wel meevallen. Het was iig niet de ergste die we gehad hebben :))

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:03

Mijn platte buik heb ik verkregen door paard te rijden. :D maar ik heb ook wel aanleg om af te vallen...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:21

SplashIsLief schreef:
Fietsen is heel goed om af te vallen. Je verbrand al snel 700 calorieën in een uur. (Ook makkelijker meer als je wat interval trianingen doet enzo.

_/-\o_ Helemaal waar. Ik heb afgelopen weekend ongeveer 70 kilometer in totaal afgelegd en je ziet écht meteen verschil.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:43

hmm... ga ik toch maar meer fietsen...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:53

IMO moet je dan wel fietsen met een wat zwaardere versnelling, of gewoon fietsen zodat je je benen 'voelt' zegmaar,
echt wat kracht moeten zetten en geen versnelling 3 ofzo :))

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:41

E_Nalanta dat ben ik niet met je eens. Een zware versnelling is slecht voor je knieën dus dat moet je sowieso opbouwen. Daarnaast kun je met een licht verzet en veel omwentelingen ook heel veel calorieën verbranden (soms zelfs meer dan met een zwaar verzet)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:52

Hoi!
meld mij ook maar eens:)
ben niet te dik ofzo, maar zou heel graag mijn 'lieve' buikje kwijt willen raken.. :+
rij nu 1 of 2 keer per week paard op de fries van mijn ouders wegens blessure eigen pony, fiets per dag zo'n 5 kwartier, ook in het weekend...Op vrijdag avond doe ik nu zumba:) voor de rest ben ik een beetje enthousiast geweest met alle verjaardagen afgelopen tijd.. :o

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:57

Horse_Driver, je klinkt als een héél fanatiek persoon! :) Ik denk niet dat je veel hoeft te veranderen, als je goed op je eten let
en frisdranken/andere verleidingen laat staan je zó een kleiner buikje hebt! :D

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:59

haha, nou, ik heb geen keus zeg maar:p vriendlief woont meer dan een uur fietsen hier vandaan, mijn school een half uur flink doortrappen..(en aangezien ik een rijleskneus ben..auto duurt nog LANG :(:) '
frisdrank laat ik zeker staan ja, wist helemaal niet dat dat zo slecht was eigenlijk.. :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:03

Ik heb vandaag ook Dubbel Frissss lopen slobberen... :n De wilskracht is soms zo... zwak! :+ Ben nu ook ongesteld, dus ik blijf altijd
stug volhouden dat dat ook een trigger kan zijn tot wat meer willen eten en zin hebben en rotzooi :+

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:05

Hallo allemaal, ik las hier ook iets over start to run en MP3tjes. Ik ben naar zoiets op zoek voor op mn iPod, maar kan het niet vinden. Heeft iemand hier misschien een link of goede tip? Bijna overal doet de downloadlink het niet of zijn ze weggehaald ivm copyright (óf je moet ervoor betalen haha).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:06

Ik zit nu aan de dubbelfris :9 echt niet dat ik lekkere dingen ga laten staan hoor. :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:06

Voor mij was het al wel duidelijk dat jij vrijwel álles kunt hebben, mazzelkont! :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:07

Ik drink best veel frisdrank.. :o Wat voor drinken is wel goed? Ik lust namelijk geen water. :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:09

Water met siroop?
Light sapjes (Spa enzo)