2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niki_

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:12

Nee ik kom er ook echt niet aan. Inderdaad niet gezond, ben ook vaak ziek. Goed topic dit, moet er eigenlijk wel echt op gaan letten.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:14

Lukt me meestal niet,ik vind de appels en veel ander fruit tegenwoordig niet meer lekker,haast waterig.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:50

Groente lukt mij elke dag prima :D ben dan ook vegatariër dus dan eet je bijna alleen maar groente haha :')
Fruit lukt me niet elke dag 2 stuks, al weet ik eigenlijk niet waarom, eens beter op gaan letten. Vind de tips over de smoothies en fruitsapjes wel een heel erg goede.
2 liter vocht met gemak, half uur op de crosstrainer of half uur hardlopen en dan ben ik ook echt wel een halve tot driekwart liter water verder.
Kan mij niet voorstellen hoe ik de dag door zou moeten komen met maar 1 liter vocht :o zou mij ook niet kunnen voorstellen geen groente te eten ofzo :Y) ik leef echt op groente haha ben net een konijn :=

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:01

superlise schreef:
Colway schreef:
mjaaaaa ik ben ook veel meer en veel gevarieerder gaan eten sinds ik het huis uit ben ;-) I.p.v. aankomen viel ik juist af omdat ik gezonder ging leven (i.p.v. 3 gehaktballen bij mn moeder en vette jus ;-) )

Mja nouja dat is bij mij niet echt de bedoeling, weeg iets van 54 kg bij 1.72 lengte en ben vrijwel nooit ziek, max 2x per jaar echt ziekig dat ik thuis moet blijven.

:wow: Dat vind ik dus echt veel := :o Afgelopen 10 jaar ben ik 2x zo grieperig geweest dat ik echt thuis ben gebleven. Natuurlijk ben ik ook wel eens 's winters flink verkouden, maar echt ziek thuis blijven? :n

Ik neem altijd minimaal 2 stuks fruit mee naar mijn werk en een flesje jus d'orange. Ik ben vegetarier en eet niet iedere dag een vegaburger. Daardoor is mijn portie groenten best wel groot. Maar in het weekend eet ik heus wel eens een pizza, waardoor ik een dag amper groente eet. Over het algemeen denk ik dat ik vrij gezond eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:01

Maar het ligt ook aan wat voor jou ziek is. Ik zal heel eerlijk zijn, ik ben ook geen die-hard. Als ik me niet lekker voel blijf ik liever een dagje thuis.. En dat is ook echt wel 2x per jaar ja, ligt het er wel aan dat ik op school zit nog dus die dagen gewoon lekker gebruik om bij te slapen en achterstallig huiswerk in te halen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:24

Ik eet meer dan 2 ons groenten en 2 stuks fruit en ben toch meerdere keren per jaar ziek hoor. Heb dan wel Crohn (auto-immuunziekte) ..
Fruit/groenten eten heeft weinig met je immuunsysteem te maken..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:27

hoezo niet dan?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:59

Het heeft er natuurlijk wel wát mee te maken, maar ik ken ook mensen die bijna nooit fruit eten en nooit ziek zijn :=

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:26

Ja, ik ken ook mensen die hun hele leven roken en toch geen longkanker krijgen. Toch zal er bijna niemand zeggen dat roken en longkanker niet gerelateerd zijn.... Mensen met mazzel hou je altijd ;)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:16

precies Blue_Eyes

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:44

En omgeleerd natuurlijk ook... Ken mensen die heel veel met gezond eten bezig zijn en netjes 2 fruit en 200 groente eten, maar echt super vaak ziek zijn...En ook mensen die nooit gerookt hebben, maar toch longkanker kregen :(:)
Ik denk altijd maar zo, leef je eigen leven zoals jij denkt dat het goed is :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 06:54

Er zijn zoveel factoren die het immuunsysteem beinvloeden dat je niet ziekte uitsluit als je gezond eet. Maar natuurlijk is het wel van groot belang en het is een makkelijk te beinvloeden factor (stress vermijden kan lastiger zijn).

Ook al voel je je nu fit met te weinig voedingsmiddelen, denk ik wel dat het zich later nog wel wreken kan.

En tja kanker... Een kwestie van geluk en pech... Zoveel cellen in ons lichaam, als er maar 1tje fout gaat...

Ik ben zelden ziek gelukkig, ook zelden verkouden terwijl vriendje geregeld wel snottert.
Eet weinig fruit maar dubbel zoveel groenten en 1paprika bevat net iets meer dan 2 kiwi's dus fruit kun je best missen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:24

F_Orumster schreef:
En tja kanker... Een kwestie van geluk en pech... Zoveel cellen in ons lichaam, als er maar 1tje fout gaat...

Tuurlijk. Maar je kunt de kans erop aanzienlijk vergroten of verkleinen door bepaalde dingen te doen of juist te laten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:04

Twijfelde om dat erbij te zetten, maar dat vind ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:12

Nouja ik vind niet dat je je leven zo moet leven.. Als jij echt gruwelt van fruit en groenten, eet het dan vooral niet. De kans dat je kanker of iets krijgt is toch al groot.. zorg dan in elk geval dat je je leven hebt geleefd zoals jij dat wilt, zoals jij genoten hebt..

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:21

ik denk als je het echt niet lekker vind om groenten en fruit te eten dat het erg moeilijk is om jezelf te dwingen en dat vol te houden.
Van de andere kant moet je het denk ik ook leren eten en daarbij zijn er tegenwoordig zoveel verleidingen van ongezond eten dat het daar niet makkelijker van wordt....

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:50

2 stuks fruit iedere dag kom ik wel op, ik vind fruit heerlijk dus dat is sowieso mooi mee genomen.
Groente ben ik wat minder dol op, dus dat eet ik niet voldoende. Ik ben wel gek op 'koude' groente: komkommer, tomaat, paprika, radijs, wortel enz enz. Dus dat probeer ik zo als tussendoortje wat aan te vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:59

Ik ben dolop groente en fruit maar vaak te lui om fruit klaar te maken. Sinds 6 weken ben ik met het eetprogramma bodysupport begonnen.je leert regelmatiger en beter te eten door middel van dagmenu`s. Een menu bestaat uit 6 eetmomenten waarvan 3 hoofdmaaltijden (ontbijt,lunch en diner) en 3 tussendoortjes waarvan 2 dus echt uit fruit bestaan. dan maak je een mengsel van meloen,aardbei en banaan. of iets anders. heerlijk! Bij het diner ook lekker veel groenten en vers.
Ik ben inmiddels 3,2 kilo afgevallen en voel aan mezelf dat ik meer energie heb en fitter ben.

Voorheen snoepte ik niet echt veel maar gewoon veel eten en toch te weinig groenten. Ik merk dus echt wel verschil met voldoende groente en fruit eten! Bijna iedereen is snotverkouden of ziekig.Vriendlief en ik hebben nergens last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:50

ik ben ook te lui := ik eet meestal veel wortel en natuurlijk groente bij het warm eten. maar fruit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:07

Maar een appel kan je zo afhappen toch.. of een banaan, of druiven..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:13

Ik denk dat ik het wel red! :)

Ik eet 's middags in ieder geval een appel of een banaan, en 's avonds ook een fruitsoort.
Met het avondeten eet ik zowieso 3 aardappels, een bakje sla en dan nog de groenten die bij de warme maaltijd horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:15

Ik red het absoluut niet.. ik ben een klein meisje als ik zoveel eet dan ga ik mij alleen maar beroerd voelen. Ik probeer er wel op te letten dat ik genoeg variatie aan voedingsstoffen binnenkrijg.

Ik ben nagenoeg nooit ziek, dus ik zal wel wat goed doen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:55

Macs schreef:
Het heeft er natuurlijk wel wát mee te maken, maar ik ken ook mensen die bijna nooit fruit eten en nooit ziek zijn :=

Het heeft wel zeker weten te maken met gezond zijn. Jij draait het juist om. Zo kan ik ook zeggen dat roken niet schadelijk is voor de gezondheid want mn opa is al 90 jaar, zware roker en loopt nog steeds?

Citaat:
ik denk als je het echt niet lekker vind om groenten en fruit te eten dat het erg moeilijk is om jezelf te dwingen en dat vol te houden.

veel dingen moet je leren eten waarna je het uiteindelijk lekker vindt. Sommige dingen vind je nooit lekker, maar zijn wel belangrijk. Ik ben geen viseter, maar vindt het wel belangrijk, dus probeer ik het toch wekelijks/2wekelijks te eten en klaar te maken op een zo lekker mogelijke manier....Maar als ik kon kiezen, ging ik voor de hamburger. Alleen om nou iedere dag hamburgers te eten :+

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:24

Oh daar kom ik wel aan denk ik, ik eet heel veel fruit, vandaag weer 2 appels, een sinaasappel en een banaan op, en ik hou van groente..

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:31

ik red het wel met met groente en fruit denk ik. Ik eet meestal 4 opscheplepels groente en 6 aardappels en meestal 3 stuks fruit. Ik drink niet zoveel water. Wel thee, koffie, icethea en chocomelk, weet niet of dat ook meetelt..