Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PriscaZ schreef:Maxima is gewoon 3x normaal bevallen hoor. Over pijnstilling is volgens mij niets in de pers gezegd, maar wel dat ze geen keizersnedes gehad heeft.
shilady schreef:Ik ben zoiezo al eerder geopereert en dat was alles behalve leuk dus ik weet heus wel wat een operatie inhoud en hoeveel pijn je hebt en dat je moet revalideren
maar wat moet dat moet en vind gewoon echt dat vrouwen zelf moeten kunnen kiezen we betalen genoeg verzekering
Zoolgangster schreef:Voor zover ik weet heeft de aanstaande koningin haar kinderen zonder keizersnede gekregen. Beatrix kreeg wèl keizersnedes en dat was omdat ze geen weeën kreeg. Geen luxe dus.
Wat de natuurlijk bevallen maffia betreft: daar bedoel ik het verloskundige systeem mee, en alles en iedereen die mensen die beter wèl een keizersnede kunnen krijgen, tòch een natuurlijke bevalling (en dan liefst zonder pijnbestrijding ook al vraagt de vrouw erom) opdringen.
Ik heb het zelf zonder pijnbestrijding en gillen om verdoving gered, maar toen ik 3 weken na de bevalling in een blad voor jonge ouders las over een verpleegkundige die lekker ontspannen kon lachen en koffiedrinken tijdens haar bevalling, omdat ze dankzij haar connecties lekker wèl een luxe ruggeprik kon krijgen... toen zakte mij de broek af... en kreeg ik onverwachts een enorme mentale oplazer... achteraf gezien had ik dat ook wel gewild, lekker kunnen lachen en koffiedrinken tijdens de bevalling dankzij pijnbestrijding.
Zoolgangster schreef:Toevallig sprak ik vandaag iemand die binnenkort met een keizersnede te maken krijgt...
Tegenwoordig wordt er van je verwacht dat je 48 uur later weer naar huis gaat.
Zoolgangster schreef:Tegenwoordig wordt er van je verwacht dat je 48 uur later weer naar huis gaat.
Tieme schreef:Zoolgangster schreef:Tegenwoordig wordt er van je verwacht dat je 48 uur later weer naar huis gaat.
als er verder geen complicaties zijn, waarom zou je dan in het ziekenhuis willen/moeten blijven?? je houd alleen maar een bed bezet en je kan dan beter thuis liggen. ook genoeg hulp van de kraamzorg. alleen manlief zal de rest moeten doen.

Cyntje schreef:Nee,...dat zal over 5 jaar wel compleet uit het pakket zijn vrees ik als het zo doorgaat met die achterlijke zorgverzekering
NatasjavE schreef:Ik zou niet zo zeer over de natuurlijk bevallen mafia willen praten. Waar ik persoonlijk veel meer last van gehad heb is de thuisbevalingsmafia. Getvertje. Die druk om het toch vooral thuis te moeten doen. Bah, bah, bah.
. Als keizersnede iets was zonder risico's, complicaties of pijn dan zou ik onmiddellijk zeggen: why not? Dat is dan weer het andere uiterste. Blijven doorgaan met een natuurlijke bevalling terwijl moeder en/of kind zeer duidelijk problemen hebben is voor mij ook not done
. Ze hebben die KS ook niet voor niets uitgevonden, als er gevaar of zwaar verhoogde pijn optreedt moet je een moeder toch niet blijven dwingen
. Citaat:Ook heeft Nederland mogelijk veel allochtone zwangeren, een groep die een hoge perinatale sterfte kent. Uit recent, nog niet gepubliceerd onderzoek in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid blijkt dat de thuisbevalling geen rol speelt bij de te hoge babysterfte: vrouwen bij wie de kans op complicaties klein is, kunnen even goed thuis bevallen als in het ziekenhuis.