Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:41

Naar de bron wil ik ook nog een keer en dan inderdaad even een weekendje eraan plakken... Heerlijk!

Zwaluwhoeve trekt mij helemaal niet, mijn zus heeft er ook geen fijne herrinneringen aan... Wat nou stilte in de sauna???? Gewoon lekker hardop door kletsen :+

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:45

Nou ik doel ook meer op situaties zoals eerder beschreven, dat ze bommetjes gaan maken oid das natuurlijk niet echt de bedoeling in de sauna. Moet zeggen dat ik ook nog nooit heb meegemaakt dat er jonge kinderen in de sauna zijn (mag ook niet lees ik) en pubers zijn er idd ook niet zo happig op.

Woon ook vlakbij Centre de Lac IngridM, maar is niet echt een fijne sauna vind ik, erg klein en ook wel redelijk gedateerd.

Corelli schreef:
Beetje een vreemde aanname dat die kinderen dan gillen/onrustig zijn! Mijn ervaring is namelijk dat ze dat helemaal niet zijn :n Ze zijn het van kleins af aan gewend om naar de sauna te gaan en kunnen zich prima daar gedragen :j En de ouders letten ook wel op, is mijn ervaring :)

Ik ga trouwens regelmatig naar de sauna in mijn eigen woonplaats :j Veel mensen gaan graag verder weg, dus volgens mij kom je juist daar eerder bekenden tegen :))

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:49

jeetje dan hebben jullie toch heel andere ervaringen met kinderen dan ik..
ik snap dat zulk gedrag echt storend is, dat zou ik ook vinden..

vind het wel heel vreemd dat het personeel daar niet op ingegrepen heeft

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:33

Dat vind ik ook, voor mij al direct reden om niet meer terug te gaan als personeel het lekker laat gebeuren... Vreselijk!

Ik heb zelf geen kinderen meegemaakt, alleen wat leuke pubers die gewoon lekker aan het genieten waren. Maar ja, onder de 12 moger er toch geen kinderen mee.

Mijn gekste ervaring was in Stroombroek, mooie sauna! Echt ontzettend tof, maar al die stelletjes die god weet ik veel aan het doen waren in het zwembad en de sauna's? Brrrrrr..... (je had buiten namelijk een ook aantal kleinere saunas)
In de sauna ga je niet even lekker aan elkaar frunniken... Onder water wil ik al helemaal niet weten, maar die jongen keek erg happy :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 23:37

Ik ben niet zo gek op kinderen en al helemaal niet als ik een dagje wil ontspannen in de sauna brrrrr

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:39

ik durf echt niet zwaarlijvig of niet ben als de dood voor de "naaktsauna"brrr durf echt niet en ben toch wel al 26

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:41

Elysium en Veluwse Bron staan bij mij ook bovenaan.
Ik woon in ZH dus ga met een vriendin van me altijd naar het Elysium, heerlijk heel de dag chillen, 's middags zo'n heerlijke Elysium-tosti eten en 's avonds lekker aan de sate :D
We zijn samen ook een weekendje weg geweest met 2 dagen Veluwse Bron, was ook echt een fantastisch complex. Centre du Lac zag ik hier ook voorbij komen, echt geen aanrader... :n
Verder maakt het mij ook echt niks uit wat ik tegen kom in een sauna, dik, dun, groot of klein... Whatever. Ik kom voor m'n eigen ontspanning en hoe een ander eruit ziet kan ik me echt niet druk om maken ;)

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:44

maar kom je dan nooit eens per ongeluk een collega ofzo tegen dat lijkt me gewoon echt niet leuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:48

Ja dat kan en eerlijk gezegd zit ik daar ook niet op te wachten... :D maar ik vind het gewoon te lekker om over te slaan haha
De eerste keer vond ik het echt zo eng! Al dat naakt! Maar ach, uiteindelijk na wat gegiebel kwam ik er toch achter dat ik best kon ontspannen :j ja, t zijn een hoop piemels en borsten bij elkaar en daar moet je even doorheen haha

En anders een keer in een privé sauna?

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:53

ach ik denk dat het voor een groot deel aan de opvoeding ligt , ik heb een vriendin die het ook niets uitmaakt , die kwam zo binnen terwijl ik onder de douche stond .
Ik stond perplex en heb gezegd dat ik daar niet zo goed mee om kan gaan haha
En haar maakt het niks uit , dus zelfs bij mensen die ik goed ken heb ik er moeite mee.
Maar toch ben ik er overdreven gezegd vrij gefacineerd door dat er mensen zijn die het niets uit maakt en stel daar dan altijd vragen over.( sorry Y;( )
dat komt doordat ik me er geen voorstelling van kan maken dat je daar zo rondloopt.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:53

Ik werk bij Thermen Bussloo.....
Bloot hoef je niet perse te zijn, je kan gewoon lekker een groot badlaken meenemen en dat om je heen houden als je rondloopt.
Wat ik zo leuk vind is dat er zoveel verschillende mensen komen, van jong tot oud en van heel dik tot heel dun en iedereen laat elkaar lekker in zijn of haar waarde.
Wil je lekker ontspannen genieten in alle rust kom dan op een doordeweekse dag of avond, je hebt dan alle ruimte en de sfeer is zeer ontspannen, in het weekend is het wat drukker dus dan is de sfeer ook iets meer "gezellig".

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:55

Ga je ook wel eens naar de sauna waar je werkt als ontspanning?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:40

SSmonamiSS schreef:
Vinden jullie het eigenlijk irritant als er ouders met kinderen zijn?

Ja heel erg zelfs.
Maar volgens mij ga ik ook iets anders naar de sauna dan de meesten hier, ik ga alleen 's avonds naar kleine sauna's, en pak dan 2 uurtje, sauna bubbelbad en nog een sauna rondje en dan naar huis.
Ik doe geen wellness dagjes waarbij ik ga liggen chillen in een ligstoel dat doe ik thuis wel... Of daar eten, ik wil gewoon even alleen in een sauna zitten ogen dicht en geen gezeik.

edit/ denk trouwens dat de meeste kinderen dat helemaal niet fijn vinden? Stil in een heet hok zitten?
Laatst bijgewerkt door Kana op 09-11-11 01:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:43

liberty22 schreef:
maar kom je dan nooit eens per ongeluk een collega ofzo tegen dat lijkt me gewoon echt niet leuk.

Ben nog nooit een bekende tegen gekomen, zoals ik hierboven al zei ga ik altijd alleen, en ik ga naar hele kleine sauna gelegenheden...
Ik ga altijd op rustige doordeweekse avonden even alleen en zit eigenlijk altijd tussen oude mannen en vrouwen en ben best een uitzondering met mijn leeftijd.
1 keer was ik er en was er een belachelijk knappe man van rond de 25, die ging naas me zitten en begon te flirten en te doen dat vond ik toch wat vreemd zo naakt... :Y) Weet je wel meteen wat je (letterlijk) aan de haak slaat haha

Maar de meeste bekenden wil ik geeneens naakt zien..brr.. haha!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:32

Die in Geldrop is erg mooi!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:01

Ik moet zeggen dat ik niet echt op andere lichamen let in een sauna. Jij bent dan misschien dikker, ik vind mijzelf ook stevig maar wees eerlijk zijn magere mensen mooier? Ook zij hebben op en aanmerkingen op hun lichaam.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:22

vuurneon schreef:
Dat vind ik ook, voor mij al direct reden om niet meer terug te gaan als personeel het lekker laat gebeuren... Vreselijk!

Ik heb zelf geen kinderen meegemaakt, alleen wat leuke pubers die gewoon lekker aan het genieten waren. Maar ja, onder de 12 moger er toch geen kinderen mee.

Mijn gekste ervaring was in Stroombroek, mooie sauna! Echt ontzettend tof, maar al die stelletjes die god weet ik veel aan het doen waren in het zwembad en de sauna's? Brrrrrr..... (je had buiten namelijk een ook aantal kleinere saunas)
In de sauna ga je niet even lekker aan elkaar frunniken... Onder water wil ik al helemaal niet weten, maar die jongen keek erg happy :+

Stroombroek (Palestra?) ben ik ook geweest, geen last gehad van frunnikende stelletjes gelukkig!
Bij Zuiver echter wel, daar lagen 2 stelletjes op elkaar in het kruidenbad. Dacht eerst nog dat ze een beetje lagen te dollen, maar al snel werd duidelijk dat ze gewoon lekker bezig waren :+ Niemand ging dat bad ook meer in, het was gewoon echt heel duidelijk, met bijbehorende geluiden. Het personeel deed trouwens allemaal alsof ze het niet zagen...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:30

dat die mensen dat doen, vind ik al erg ( super respectloos) maar dan het personeel er niet op ingrijpt vind ijk helemaal onbegrijpelijk :n ik snap dat het lastig kan zijn om op zo'n beladen moment op je gasten af te stappen en hen te confronteren, maar het hoort er helaas toch bij!

jacqp: dan heb ik je in bussloo vast wel eens gezien :D waar ik nou benieuwd naar ben: krijgt het personeel een soort training ofzo om met bovenstaande problemen om te gaan?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 09:08

Shaar waarom geen centre du lac ? En dat zei iemand anders ook al.

Mijn vriendin is daar pas geweest en zei 'voor mij geen elysium meer maar voortaan naar centre du lac'
Kwaliteit eten vond ze daar veel beter, maar dat is voor mij niet de hoofdreden waarom ik erheen ga.

Wat goor zeg als 2 mensen bezig zijn en er wordt niets van gezegd. Ga dan lekker naar een sexsauna pfff

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:05

bekende tegenkomen in de sauna... heb ik wel meegemaakt hoor. Kwam iemand tegen die ik ook van het salsadansen ken , hij herkende me eerst niet.. toen zei hij : ´je ziet er toch wel anders uit hoor, zonder kleren!´ hm....is dat positief of negatief...

zou er ook geen moeite hebben als ik mijn baas ofzo tegen zou komen.. je bent er toch allebei met dezelfde reden.. ontspanning! (van AL dat harde werken natuurlijk!)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:13

Over bekenden tegenkomen in de sauna.
Mijn broers kwamen ooit een nicht tegen in de saune (en geneerden zich dood :) ).
Die nicht was kapster en verfde al tijden om de haveklap haar haar in een andere kleur.
We wisten eigenlijk niet meer wat haar eigen haarkleur was. Daarna dus wel :D
Wat een lol die kerels daarom hadden!

Ik ben de laatste jaren aangekomen. Ik zwem en zon 's zomers in bikini (na dat een hele tijd niet gewild te hebben). Dat vind ik heerlijk en ik ben blij dat ik dat weer zonder problemen doe. Maar de sauna is een stapje te ver voor me. Niet vanwege mijn lichaam. Ook met maatje 36 zou ik me er niet prettig bij voelen om helemaal naakt te zijn. Daarnaast vind ik de sauna niet prettig, veel te warm voor mij, dus een probleem is het niet voor me.

Ik vind het altijd prachtig om te zien hoe zwaardere vrouwen lak hebben aan hun omvang en zich er niet door laten weerhouden om zich te tonen zoals zoveel vrouwen dat doen, dik of dun. Ik heb respect voor hun zelfvertrouwen.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:17

Corelli schreef:
dat die mensen dat doen, vind ik al erg ( super respectloos) maar dan het personeel er niet op ingrijpt vind ijk helemaal onbegrijpelijk :n ik snap dat het lastig kan zijn om op zo'n beladen moment op je gasten af te stappen en hen te confronteren, maar het hoort er helaas toch bij!

jacqp: dan heb ik je in bussloo vast wel eens gezien :D waar ik nou benieuwd naar ben: krijgt het personeel een soort training ofzo om met bovenstaande problemen om te gaan?

Vast wel ik sta op het saunaplein zelf...heb een naambordje op dus je kan me volgende keer wel herkennen hahaha.

Met fatsoenlijk vragen kom je een heel eind en als je mensen uitlegt waarom bepaalde dingen niet toegestaan zijn hebben ze er vaak wel begrip voor.
Wij proberen ook veel rond te lopen en daardoor duidelijk aanwezig te zijn dat heeft wel een remmende werking denk ik.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:23

Dankje Boras! Goed van je dat je weer met bikini durft te zwemmen.. da´s toch ook al heel wat!

ik vraag me echt af of ik me vrijdag niet ga vervelen zo in mijn eentje naar de sauna.. een boek neem ik zowieso mee..

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:27

Da's grappig, want met mijn maatjes meer moet ik er weer niet aan denken om in een bikini te lopen, dan zou ik me weer opgelaten voelen :o maar in de sauna heb ik weer geen moeite.

Bij het Elysium zie je het gelukkig heel weinig van die stelletjes die dingen doen die niet de bedoeling zijn. Wordt ook wel op gelet. Maar idd waar is het fatsoen van die mensen, ga dan idd naar een sauna waar dat geen probleem is _-:(

Bekenden ben ik gelukkig nog niet tegengekomen, dat zou ik ook wel "apart" vinden. Maar goed, ik ga dan ook wel iets verder weg, dus die kans is niet zo heel groot. En als zou het wel gebeuren, ach ja, zal wel even ongemakkelijk zijn, maar ja, het is niet anders.......

Mijn moeder is haar huisarts een keer tegengekomen, nu is dat al niet de meest vriendelijke persoon, dus er kon van HA net een minzaam knikje vanaf en dat was het. Nou hoef je natuurlijk ook geen uitgebreide gesprekken te gaan voeren ofzo, maar wat ik ervan begreep had de HA haar het liefste genegeerd......

Ik ga overigens dus eigenlijk altijd met mijn moeder, maar denk dat ik ook prima alleen zou kunnen, idd boekje mee en lekker relaxen, moet lukken :j

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:03

Ik ging eerder trouwens altijd naar deze sauna: http://www.sauna-oase.nl/. Echt super daar! Vooral als ze een opgooi sessie doen :j Heerlijk! Bovendien vroegen ze geloof ik 12,50 voor studenten en dan kon je daar van 6 tot 12 terecht. Maar ik weet niet of dat nu nog is want ben er al meer als een half jaar niet meer geweest.