douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:05

Geryon schreef:
Maar scheren jullie je elke/om de dag? Ik heb dan nog echt niks om te scheren hoor :=

ik scheer als nodig is :+

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:07

Geryon schreef:
Maar scheren jullie je elke/om de dag? Ik heb dan nog echt niks om te scheren hoor :=

Ik scheer alleen als ik het weer nodig vind, of als ik iets heb waarvoor ik me moet/wil scheren. Bijvoorbeeld zwemmen, date, en als ik een hempje ga dragen scheer ik altijd even me oksels.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:12

Een handdoek gebruik ik twee keer! Elke keer als ik douch heb ik twee handdoeken, 1 voor mijn haa, 1 voor mijn lichaam.
De handdoek die ik voor mijn haar gebruik gebruik ik de volgende dag voor mijn lichaam. Die handdoek is alleen maar nat geworden van mijn haar en echt nog niet vies. Handdoeken laat ik drogen voor ze de wasmand in gaan en zo kan het weleens gebeuren dat ik de handdoek van het lichaam ook even gebruIk om de vloer ed droog te maken en daarna gaan ze echt bij de was.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:15

Ik douche altijd 2x per dag en ga met natte haren naar bed.. Heerlijk! :+:
En gebruik ook geen zeep hoor.. Shampoo is goed genoeg voor me. :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:15

xjesssicaa schreef:
ik vind het apart dat mensen zonder washandje/puff doen,

vind altyd heeeeerlijk om met een puf gaat zo lekker schuimen en vind het veel lekkerder + sterker ruiken..
ook zal k mn handdoeken noooit meerdere keren gebruiken..

Gooi je die puff dan ook iedere keer in de was?

Dat vind ik namelijk vies, als mensen zo'n dingen langer gebruiken..

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:19

Geryon schreef:

haha nee meestal zo iedere 2/3 dagen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:21

Maar mensen die het vies vinden om handdoeken vaker gebruiken... wat voor maat handdoeken gebruiken jullie? Want ik denk dat het vooral daarvan afhankelijk is! (en van wat voor werk je doet natuurlijk).
Wij hebbe 1 meter bij 1,5... dat zijn echt huge doeken! Die zijn echt niet in 1 keer vies... na 1 keer is nog niet eens de hele handdoek nat :P Kijk... ik studeer en zit veel thuis te leren, daar word je niet echt vies van, in de zomer met de oogst op de boerderij als het tarwestof je zowat tot in de onderbroek zit, dan ben je gewoon echt vies en dan zou ik ook sneller een nieuwe handdoek pakken.
Om nou gewoona lles over een kam te scheren van "dat is vies"... daar kan ik niet zoveel mee. Bij kleine handdoeken en een "vies" beroep ja natuurlijk, elke keer een nieuwe! maar bij reuze handdoeken en een beroep waar je niet vies bij wordt... waarom zou je dan elke keer een nieuwe pakken?

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:22

Vjesta is niet de enige hoor! Ik gebruik ook nooit zeepjes of dingen, alleen shampoo om m'n haar te wassen. En douche ook maar 1 keer in de 2 dagen, meer is niet nodig en zelfs niet goed, heb ik weleens gehoord.
Gebruik mijn handdoek denk ik 1, 2 of 3 keer? Maar dat is dan meestal omdat ik hem beneden heb laten liggen en geen zin heb om hem te halen/door ma al in de was gegooid is _O-

Overigens, ik háát douchen :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:25

Ik als het nodig is, gelukkig ben ik gezgend met een snelle haargroei en dikke, donkere haren. Bij voorkeur scheer ik om de dag (beter voor mijn huid) maar als ik ga zwemmen oid doe ik het voor de zekerheid nog even extra.

Oh en ik douche maar 10 minuutjes (gek genoeg lijkt het altijd langer, maar ik heb het geduld niet om te lang te douchen :+)

Ik gebruik 1 kleine handdoek per keer en ik werk in een stoffige omgeving :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:32

Oh, ook ik hou van douchen en ga zo richting badkamer! :D
Ik stap de douche in, gebruik facewash en af en toe scrub. Dan poets ik mijn tanden, daarna sop ik me in en spoel me af en blijf ik de winter nog heerlijk even staan. ;) Ik douche ook vaak 2 keer per dag en altijd een schone handdoek, mijn kinderen ook iedere dag onder de douche en een schone handdoek. Ik vind dat zo stinken en vies om hem vaker te gebruiken. En douchen zonder wasgel? Ik moet er niet aan denken. :o
Mijn haar was ik niet iedere dag omdat ik dan iedere dag met nat haar loop en het niet goed is voor mijn haar, wordt er pluizig van... Maar dat was ik 2 keer en daarna de cremespoeling er in.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:33

Ilsemarie schreef:
Maar mensen die het vies vinden om handdoeken vaker gebruiken... wat voor maat handdoeken gebruiken jullie? Want ik denk dat het vooral daarvan afhankelijk is! (en van wat voor werk je doet natuurlijk).
Wij hebbe 1 meter bij 1,5... dat zijn echt huge doeken! Die zijn echt niet in 1 keer vies... na 1 keer is nog niet eens de hele handdoek nat :P Kijk... ik studeer en zit veel thuis te leren, daar word je niet echt vies van, in de zomer met de oogst op de boerderij als het tarwestof je zowat tot in de onderbroek zit, dan ben je gewoon echt vies en dan zou ik ook sneller een nieuwe handdoek pakken.
Om nou gewoona lles over een kam te scheren van "dat is vies"... daar kan ik niet zoveel mee. Bij kleine handdoeken en een "vies" beroep ja natuurlijk, elke keer een nieuwe! maar bij reuze handdoeken en een beroep waar je niet vies bij wordt... waarom zou je dan elke keer een nieuwe pakken?

Omdat een gebruikte natte handdoek stinkt! :j

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:41

Geryon schreef:

Ikke wel hoor, heb echt een hekel aan overbodig lichaamshaar :')

Ik heb altijd een vaste douchevolgorde;

*Haren lijf etc natmaken
*shampoo en dat in laten trekken, dan scheer ik mezelf
*shampoo uitspoelen
*Haarconditionrt gebruiken en dat in laten trekken, tegelijkertijd huid met een douchegel (kokos <3)
*alles uitspoelen

En klaar is kees, ik heb wel ALTIJD dezelfde volgorde, en ik zing niet tijdens het douchen, ik sta altijd te dagdromen. Heb te veel fantasie geloof ik :')
En nee, het zijn geen foute dagdromen _O-

xjesssicaa

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:43

trouwens als k op vakantie ga gebruik ik zeker handdoeken vaker dan 1x als k naar het zwembad ben geweest! :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:41

Haha leuk dit topic! Ook ik heb een vast ritueel.
Eerst haal ik mijn mascara er af dan maak ik mijn haar en gezicht nat. Dan ga ik mijn haarwassen en daarna komt de conditioner als die er in zit ga ik mijn tanden poetsen en scheren (wanneer nodig) en als de conditioner is uitgespoeld was ik mijn lijf. Zonder washandje daar ben ik te lui voor :D
Ook wil ik altijd twee handdoeken (waneer ik thuis ben dan bij andere ga ik daar niet om vragen) een grote en een kleintje :Y)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:57

Ik douche minimaal 1 keer per dag... In het verleden was dat vaak 2 keer, maar nu komt dat minder vaak voor :o In de tijd dat ik 2 keer per dag koeien molk en tussendoor nog in de catering werkte bleef ik aan het douchen zodat ik weer fris op mijn werk verscheen! Nu werk ik niet meer in de catering dus hoef ik niet meer zo vaak te douchen als je toch thuis aan het werk bent

We hebben een losse douchekop, maar de volgende word echt type stortdouche met nog een losse kop <3 Echt heerlijk!

Met douchen gebruik ik alleen een washandje voor mijn gezicht. Die was ik zonder lekker douchespulletje en de rest gaat dus gewoon met mijn hand. Dan maak ik er op mijn handen een schuimend sopje van en dan ga ik smeren :D

Verder gebruik ik altijd 2 handdoeken :+ eentje voor mijn haar en eentje voor mijn lijf. Gebruik ze trouwens ook maar 1 keer. Meerdere keren vind ik niet fris. Dat is hetzelfde als met de handdoeken waar we gewoon onze handen mee afdrogen. Die vervang ik eigenlijk ook elke dag dan dan zijn ze ook nog niet echt vies/veel gebruikt...

Ilsemarie schreef:
maar bij reuze handdoeken en een beroep waar je niet vies bij wordt... waarom zou je dan elke keer een nieuwe pakken?

Wat heeft je beroep ermee te maken? Want als het goed is ben je schoon als je gedouched hebt :+

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:03

ik zit altijd onder de douche, dan sta ik 's ochtends op, en kan ik nog lekker een beetje verder dommelen :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:10

Bij mijn ex hadden ze altijd 2 handdoeken hangen, 1 voor je onderlichaam en 1 voor boven, en die gebruikte iedereen dan, nou... dat vond ik wel zo raar :+ dat zei ik op een gegeven moment ook (hij nam blijkbaar zó aan dat ik daar gewoon aan mee zou willen doen) ''dus ik moet mijn onderstel nu gaan afdrogen met dezelfde handdoek als waar je ouders hun edele onderdelen mee doen? :') ''
Hij vond dat geen probleem, je was toch schoon na het douchen? Nou ben ik écht niet preuts en heb heus geen smetvrees maar... yuk :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:12

ik douche niet zo vaak, denk 3x per week, voor de rest ben ik gewoon aan het opfrissen/wassen met washandje.
Mijn douche-ritueel is altijd;
-natmaken onder de douche
- haar wassen met shampoo
- lichaam insmeren met douchegel
- in zn geheel uitspoelen/afspoelen
- haar wassen met creme-spoeling
- scheren/tandenpoetsen
- geheel afspoelen/uitspoelen

En dan mn haar zo goed mogelijk afdrogen met de handdoek en hop op bed :)
Als ik sochtends douche krijg ik echt enorme traan-ogen, dat is echt niet tof!
Daarom douche ik altijd savonds, bovendien kan ik dan heerlijk slapen :D
Handdoek gebruik ik op mn kussen omdat ik met nat haar ga slapen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:19

Haha leuk topic!
Ik heb ook altijd een vast ritueel..
Eerst m'n haren shampoo'en, even laten intrekken en dan uitspoelen.
Dan mijn haar handdoekdroog maken en dan conditioner erin, dan mijn lichaam soppen met zeep.
Dan eerst mijn lichaam afspoelen met de douchekop in m'n handen.
Dan hang ik hem op en spoel ik m'n haar uit. Daarna even m'n navelpiercing een wasbeurtje geven met parfumvrije zeep, en als laatst de intieme gedeeltes.. uiteindelijk ben ik dan zo'n 20 min verder (en dan heb ik het scheren er NIET bij gerekend haha) :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:20

Vjestagirl schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?

Ik gebruik van dat zwitsal spul, dat ruikt zo lekker <3 Daarom gebruik ik het eigenlijk :')

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:20

Ik douche altijd 's avonds, vind het echt niet lekker om 'vies' m'n bed in te gaan. Daarbij, 's ochtends zou ik dan veel eerder op moeten staan en daar heb ik geen zin in :+ En ik voel me altijd heel flauw, gaat me duizelen als ik 's ochtends voor het eten onder de douche ga staan.
Ik was m'n haar maximaal 2x per week, ook vaak genoeg 1x, hoewel het dan wel iets vet wordt tegen het eind van de week. Verder hou ik m'n hoofd zo ver mogelijk onder de douche vandaan, zodat alleen het onderste gedeelte van m'n haar nat wordt. En ja, daar ga ik gewoon mee in bed liggen :D
Als ik m'n haar was, doe ik dat het eerste onder de douche. Daarna was ik de rest van m'n lijf, gewoon met m'n handen, en meestal poets ik m'n tanden ook nog.
Als ik klaar ben sla ik een handdoek om me heen en that's it. Ik scrub mezelf niet nog droog met de handdoek, dat voelt zó verschrikkelijk. Ik vind dus ook niet dat mijn handdoeken zo vies worden van alleen maar omgeslagen worden, dus ik doe vrij lang met m'n handdoeken. Als ze muf beginnen te ruiken mik ik ze in de was.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:22

huh, wat maf om je haar na het wassen af te drogen en dan weer te wassen?
Kan het niet gewoon in nat haar, jouw conditioner??

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:23

Grappig topic! Vind het wel interessant om te lezen hoe iedereen dat doet! :D

Ïk douche elke ochtend voor ik naar school ga. In het weekend douche ik wanneer het me uitkomt :))
Ik begin altijd met haar wassen, even laten intrekken en uitspoelen. Heel soms cremespoeling als ik daar zin ni heb. Meestal niet. :P Daarna m'n lichaam wassen, soms met m'n hand en soms met zo'n puff ding. Alles afspoelen en klaar. :D

Handdoeken gebruiken we helaas wel meerdere keren. Ik heb liever elke keer een schone maar ik ben een student zonder wasmachine dus we moeten beetje zuinig doen met handdoeken..

Vind het wel apart dat mensen zeggen dat ze het vies vinden om 's avonds niet te douchen. Nou ik vind het juist hartstikke vies om 's ochtends niet te douchen... Misschien ligt het aan mij maar ik stink echt 's ochtends en m'n haar ziet er niet uit dan. :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:24

ik douche meestal 's middags :=
heb er een hekel aan om te douchen als ik net uit bed ben, en vlak voordat ik naar bed ga :+
ga altijd gewoon onder de douche staan, en maak dan m'n haar goed nat (heel dik haar tot op mijn onderrug)
daarna gooi k de shampoo in m'n haar.
daarna met een washandje of puff m'n lichaam wassen met welke douchegel er ook maar voor het grijpen staat :')
dan alles scheren
daarna m'n haren weer uitspoelen
en dan ga k op de grond zitten met m'n rug tegen de muur, en dan kan k rustig een kwartier van het warme water zitten te genieten :+
en daarna zoals in de OP gezegd werd: m'n haar in de handdoek, badjas aan en opdrogen maar :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:25

Sophie_midas schreef:
Grappig topic! Vind het wel interessant om te lezen hoe iedereen dat doet! :D

Ïk douche elke ochtend voor ik naar school ga. In het weekend douche ik wanneer het me uitkomt :))
Ik begin altijd met haar wassen, even laten intrekken en uitspoelen. Heel soms cremespoeling als ik daar zin ni heb. Meestal niet. :P Daarna m'n lichaam wassen, soms met m'n hand en soms met zo'n puff ding. Alles afspoelen en klaar. :D

Handdoeken gebruiken we helaas wel meerdere keren. Ik heb liever elke keer een schone maar ik ben een student zonder wasmachine dus we moeten beetje zuinig doen met handdoeken..

Vind het wel apart dat mensen zeggen dat ze het vies vinden om 's avonds niet te douchen. Nou ik vind het juist hartstikke vies om 's ochtends niet te douchen... Misschien ligt het aan mij maar ik stink echt 's ochtends en m'n haar ziet er niet uit dan. :')

Hetzelfde hier, ik douche soms ook eigenlijk gewoon 2 x per dag, omdat ik soms echt heb gezweet na het sporten en ik duik mn bed echt niet zweterig in :')

En 's ochtends douche ik sowieso. Wie weet hoeveel je zweet als je slaapt _O-