paardrijden en zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wiesje

Re: paardrijden en zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:50

Een ontwikkelde bekkenbodem door paardrijden betekend ook dat je kunt ontspannen indien nodig.
En het kan goed dat dat bij een minder ontwikkelde bekkenbodem nog niet zo gemakkelijk is.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 07:11

Dat zeker :j ik kreeg juist complimenten dat ik het 'down under' zo goed kon aanspannen èn ontspannen op commando srg maar, ze vroegen toen "je rijdt zeker paard?"
Dus dat kan ook een voordeel zijn.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:53

Tijdens de KS die ik had, kregen ze met veel moeite mijn spieren doorgesneden :o
' ah ja hé, ik rij paard :+ '

Ik denk dat het wel een voordeel was bij het herstellen van mijn buikspieren. De tweede week kon ik mij niet meer houden en ben ik terug beginnen uitmesten en voederen.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:04

Ik zat na 2 weken al weer op mijn paard :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:03

Zou TS inmiddels al bevallen zijn? O:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:06

ashley1 schreef:
Dat zeker :j ik kreeg juist complimenten dat ik het 'down under' zo goed kon aanspannen èn ontspannen op commando srg maar, ze vroegen toen "je rijdt zeker paard?"
Dus dat kan ook een voordeel zijn.

True. Dat was bij mij ook.
En daarnaast de alltime favo: 'Duik in je weeën' (boek) dat ik op aanraden van Urielle gekocht had.
Ik wist niet dat persen zo makkelijk was. :D Zelfs als je al 30 uur aan t bevallen bent.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:11

Dat boek heb ik ook Iris :D super fijn boek :j

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:17

opisop_shop schreef:
Zou TS inmiddels al bevallen zijn? O:)

Ik denk het wel... Heb even in haar profiel gespiekt en ze is al even niet meer online geweest en ze zou anders al over de 40 weken heen zijn...

Maar ik moet zeggen... Je eigen herstel is 1, maar daarna je planning met zo'n ukkie dat is 2 :o Verzorging doe ik even tussendoor en met mooi weer gaat ze in de wandelwagen mee, maar verder kom ik nog niet! Rijden word denk ik als mijn vriend het mega rustig krijgt met zijn werkzaamheden zodat hij kan oppassen :o Onze kleine meid houd ons flink bezig en ze noemen haar al een huilbaby :(:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:12

ik heb na 2 weken niks gedaan te hebben met de paarden vanavond met 23 weken gereden.
Draven is iets minder fijn maar galop gaat prima :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:29

ik kreeg last van mijn blaas met lichtrijden, was niet zo fijn inderdaad.

Vervelend Rianneke...

Ik kreeg uiteindelijk een KS dus heb niet hoeven persen en weet dus niet wat mijn paardrijd-spieren wel of niet hadden gekund danwel veroorzaakt ;)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:16

Wel fijn om te horen dat het rijden dus niet perse een negatief effect heeft op de bevalling wat men wel jaren heeft gedacht!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 20:43

Hey!

Hier TS die zich meldt...

Ja, twee weken en één dag later dan uitgeteld ( op wereld dierendag :+ )ben ik middels een spoedkeizersnee bevallen van onze pracht dochter: AYLA... <3

Afbeelding

Ons meisje heeft op zondag nacht mn vliezen eens doorgeprikt of de stop eruit getrokken, geen idee welk van de twee.. Maandag, dinsdag en woensdag flink wat weeën gehad... Helaas vorderde de ontsluiting niet, ik bleef op 4 cm steken... En daar paste onze reus van 4,3 kg echt niet doorheen... :)

Inmiddels heb ik afgelopen woensdag voor het eerst weer op het paardenbeest gezeten... :) ging prima! ;)

Was zo bang dat ik door die keizersnee niet meer zou kunnen paardrijden ( geen idee hoe heftig dit zou zijn voor je buikspieren... :( )

Maar goed, ik heb me braaf aan de adviezen van de gynaecoloog gehouden en laten we zeggen moeder en dochter maken het erg goed... :j

Groetjes liefs!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 02:53

Van harte gefeliciteerd met je meisje Ayla!! Geniet van het kleine wonder!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:32

Gefeliciteerd *D

Ik dacht trouwens dat als je vliezen gebroken waren je binnen 24 uur moest bevallen? Geen idee hoe ik er aan kom :o

Ik heb trouwens nog steeds niet gereden :(:) Lichamelijk zou het goed kunnen, qua tijd helaas nog niet... En om nou oppas te regelen zodat ik ff kan gaan rijden vind ik ook weer zoiets :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:24

Gefeliciteerd met je mooie meid!

Zwangerschap is sowieso killing voor je buikspieren hoor, de eerste keer dat ik weer ging rijden 6 weken na de bevalling kon ik er niet meer af komen :+ niet erg handig als je een groot paard hebt.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:42

Gefeliciteerd met je prachtige dochter! Wat een dotje.

Buikspieren? Waar zitten die dan? Ik kwam met 16 weken er niet meer op, ook niet met stoel :+ Nu ik ruim 20 weken ben, is opstaan al lastig. Kreeg wel de tip op de schuine buikspieren te blijven trainen. Dus dat doe ik braaf 3 keer in de week.
Ik kan niet wachten tot ik weer kan rijden, mis het echt heel erg.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 22:05

Thanx voor de felicitaties!!! :)
Ja, ons meissie is echt superlief... :)

Ja, je moet binnen 24 bevallen zijn anders moet je naar het ziekenhuis.. maar het ziekenhuis hanteert een grens van 72 uur...

Ja, ik schijn best goede buikspieren te hebben ( veel zonder zadel gereden vroeger.. :) )maar die zijn tijdens de zwangerschap wel behoorlijk uitgerekt... pff, ik had ook een enooooorme buik op het laatst... :P

Liefs! en hopelijk kunnen jullie ook weer snel op jullie knolletjes stappen en lekker verder hobbelen... ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:28

gefeliciteerd TS :)